A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Nem tudom pontosan mennyi van kiadva Árvízvédelmi tartaléknak naponta, egy-két kör van a Göncz Árpád vkp. és a Margit sziget között, vagy a Dologház utcából kell tűzoltókat szállítani,
aztán KT-ként van kezelve a 2-3 kocsi, a kollégákon múlik, hogy ki mit vállal.
20 évet dolgoztam multinál, ott nem csak oktatásokon kérdeznek ilyeneket hanem percenként, ez nekem akkor probléma ha azt akarok belőle csinálni.
Egyébként bizonyos dolgoknak soha nem akartam és nem is akarom megérteni a miértjét és a hátterét, az értelmét se... :-)
Akkor nehezebben jut el az ember gyermeke arra szintre, hogy gyógyszerre igyon :-)
Két évig besegítőként dolgoztam, most szeptembertől fő állásban, azóta "kalandosabb" a hivatás egy kicsit. :-)
Ma 39 állomás pótlót csináltam csuklós conecto-val, Batthyány tér és Széll Kálmán tér között, garázsban kezdős és végzős, ma csak a kezdet volt biztos, a szuper koncerttel párhuzamos zárások miatt,
Kőbányára se lehetett visszamenni a szokásos garázsútvonalon, az utolsó körömből 19 perces késéssel jöttem ki (5 perc volt a menetidő) í garázsba 50 perccel értem be később.
Vettem a MÁV app-ban a következő buszomra (is) helyjegyet :-)
Ma annyival egyszerűbb, hogy a forgalomirányítás lát online, hogy hol vagyok és tud navigálni, ilyenkor a mobilomon szoktak hívni, illetve tudjuk használni a Budapest GO és/vagy menetrend app-ot navigációnak.
Ennek ellenére a Gárdonyi térre úgy befutottam a közúton mint annak a rendje, csak az a baj, hogy a villamosmegállóban kellett volna felvenni az utasokat.
Ezt nem tudom ki szerkeszteni, de az ideiglenes rendszámot szerintem tök fölösleges beírni egy buszhoz, csak azért mert rárakták néhány órára egy próbaút vagy egy vizsga erejéig... Ráadásul az a tulajhoz tartozik, tehát több járműre is felkerülhet és jellemzően fel is kerül az érvényessége alatt.
A délpestiek voltak ott már a MaCA'-kkal is, tervezetten, nem csak KNORRozva :) Sokaknak lehet vonalismerete... de amúgy igen, jók ezek, szeretem a meglepetés kocsikat én is. MCA-val én is voltam meglepi más vonalakon akkor, amikor még dedikáltan csak a 99-esen és a 166-os családon voltak (meg hétvégén az 54-55-ön). Volt is nagy meglepődés minden megállóban pl. 182-184-esben. Csak később lettek szétszórva... Az ilyenek közül talán az Agora lepett meg egyszer a legjobban a 99-esen, nem utaztam vele akkor, csak láttam.
Ezekben az esetekben ha a tartalék ismeri a vonalat és időben odaér, ő fog menni, nem vonalról lesz kocsi kivéve. Így kerül kelenföldi Modulo Péterimajorba, cinkotai szóló Conecto Csepelre, kőbányai AA-DR a BILK-hez stb.
No meg a délpesti utasszámlásás után szerzett vonalismerettel MPW VanHool a 212-esre. :)
Azért van ennek egy olyan oldala is, hogy bizonyos helyeken, vonalakon leginkább ezekre az emberekre lehet számítani, hogy elvállalják a pótlást. Esetleg tényleg nem ismeri más, aki logikusabb választásnak tűnne. Olykor központi tartaléknak sem olyan embert sikerül beosztani, aki ismeri a várost.
Aztán ebből következik, hogy olykor első nekifutásra célzottan ilyen kolléga lesz megkérve a pótlásra, elkerülendő a felesleges körök lefutását. Ez néha jó, néha kevésbé.
Ennek van menetrendi lába, a fonódó, több ritka járattal működő hálózatban sokkal több a kötött indulás. Ha a kevés, nem hangolt rendszerű viszonylat valamelyikére kapok beosztást, szinte biztos, hogy jön kérdés, át tudnék-e menni valami kötött menetrendű viszonylatra pótolni.
Pedig manapság is van ilyen, ha épp óbudás C1, vagy Conecto G pótol Délpesten, Dél-Budán, vagy off Arrivás 3 ajtós MAN a 133E-n végig. Sőt, múltkor a 97E-n fordult meg szóló C1. ;)
Na jó, azért a CNG-s Van Hool továbbra is fehér holló lesz Óbudán, vagy Észak-Pesten. :)
Ezen a haveripótláson lehet elmélkedni meg nem is kell tagadni, elemeiben van ilyen, még ha nem is öncélú (csak). hobbika van, szelavi.
ilyenkor mindig egyet érdemes visszalépni és az egész budapesti közlekedési rendszer logikáját régebbről érteni: infrastrukturális erőforrások híján, vagy legalábbis mivel ezekből kevesebb volt, mindig is a szervezést helyzete a rendszer előtérbe, azaz pótoljunk mindent szemlélet volt (van. ha lehet menetrenddel:-) ) . Szükségszerűen az évtizedek alatt kulturálisan, szakmailag ez a bázis erősödött meg (jegyzem meg a BKK-nak ez az egyik bázisa, bár a BKV is partner benne). Hogy lehetne e ezen változtatni? Persze. Jobb járművekkel és infrával kevesebb lenne a katyvasz. De ez messze vezet.
Az utóbbi pár évben megszületett a "haveripátlás" intézménye, amikor is a megfelelő forgalomirányítók és járművezetők egymással összekacsintva arra mennek rá, hogy a lehető legritkább, legmeghökkentőbb, legváltozatosabb pótlások szülessenek, szóval még a többséget ki se lehet robbantani a saját kis vonaláról/területéről, vannak páran, akik direkt keresik az izgalmakat. (Mondjuk a másik, itt OFF cég meg is elégelte az ilyen több 10 km-es üresfutásokat, szóval nem igazán tolerálják az ilyen játszadozásokat.)