Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
minden esetre a μ-éktól megpróválok venni maszkot. Mivel úgy is csak maszkot láttam náluk, teljes forgóvázat nem, valamit mindenképpen barkácsolni kell, és akkor majd kiderül, hogy hol kell csalni.
Első próbanekifutás úgyis az lesz, hogy egy fugi forgóvázat gyalázok szét, és arra építem rá a maszkot... Ha optikailag így bántóan nem a GH120 csapágyházhoz kerülnek a kerékközepek (sajnos gyaníthatóan ez lesz...) akkor tovább reszelem a dolgot. Így egyelőre csak messziről nézegetve, valószínűleg a királycsaphoz képest valamilyen enyhén aszimmetrikus kerékelrendezéssel lehet majd megközelítnei az optimális látvány-funkció együttállást...
Mert aztán még távlati tervben alvázszerelvények is szerepelnek (más egyéb aprószarok mellett), de egyelőre még azt sem tudom, hogy hogyan fogom felmérni, hogy mi mekkora és hogy néz ki egyáltalán a kocsik alatt...
Bedőcs Tamás készít víztiszta üvegeket, de az teliablakos.
Forgóvázmaszkot használtam tőlük a Bak/Bamét kocsijaimhoz, jók voltak, bár kissé vastagok. Egyébként ami apró dolgokat vettem tőlük, pl. kapaszkodó, azok elég törékeny anyagból készültek pár éve. Nem tudom, hogy volt-e azóta anyagváltás. Viszont arra figyelj, hogy milyen tengelytávolságú forgóvázzal helyettesíted az eredetit. Ugyanis az ajtóknál a kasztniról lelógó rész miatt sokkal hosszabbat nem tudsz alátenni anélkül, hogy a kisebb ívekben ne állna fönn siklásveszély.
üdv, lenne pár gügye kérdésem, aki úgy érzi, tud segíteni, ne fogj vissza magát:
- víztiszta ablaksorokat fuggerth kocsikhoz ki készít, honnan szerezhetőek be? Határozottan emlékszem, hogy valahol valamikor láttam ilyet. Most viszont nyomát sem lelem internetszerte
- mikromodellnél láttam GH-s forgóvázmaszkokat. (Pár hónapja a webshopon rendeltem egy halom mütyürt, de nem jeleztek vissza semmit.) Van valakinek tapasztalata a kis 3d-s nyomtatott bizbazsokkal, használhatóak? (van ugyanis vagy négy postabhvm, amire első körben szeretnék rendes forgóvázakat barkácsolni) - úgyzsintén láttam náluk ablakkeretet, "tuningalkatrészként". Ilyet tudna esetleg nekem valaki mutatni élőben, aki pattintott már ilyet fel fuggerth kocsira?
Sziasztok! Néhány kérdésem lenne tamponfeliratozással kapcsolatosan (főleg infrastrukturális), van itt valaki, aki tud segíteni ebben a témában? A vasútmodellezés topikban már feltettem a kérdésemet, egyetlen minuszozáson kívül azonban nem kaptam semmi reakciót.
Attól, hogy visszavonták, még szabvány, és használható is - ha valaki akarja. Jogszabály nem tiltja. Hogy egy konkrét példát is mondjak: A NIF az autópályás közbeszerzéseinél a mai napig a régi MSZ szabványt írja elő a szerződés részeként a csatornázásra vonatkozóan, holott 2001. óta létezik az MSZ EN 1610. Egy darabig párhuzamosan futott a kettő, majd pár éve visszavonták a régit. De mégis használják. És valószínűnek tartom, hogy szándékosan. A minősítési rendszere szerintem jobb, mint az újé. És azt hiszem, kicsit szigorúbb is.
Nem szeretnék kötözködni, de... :) Az MSZ 12013 szabványt 1995 augusztus 1.-én visszavonták. Tehát jogi értelemben már nem magyar szabvány az a betűtípus, amit a MÁV mind a mai napig használ. Helyesen a MÁV olyan betűkészletet használ mostanság, - saját szabványai közül, ami régen az MSZ 12013 szabvánnyal egyezett meg. Remélem nem haragszol, mert még véletlenül sem akartalak megsérteni! :)
Segítséget szeretnék kérni festésben és antikolásban jártas modellező kollégától egy H0 Roco fordítókorong MÁV-osításában és 4 db H0 Auhagen vizsgálóakna antikolásában. Elérhetőségem adatlapomon megtalálható.
Igaza van az előttem szóló kollégának, viszont amikor az enyémet színeztem akkor az alváz keret színe után kékkel lefujtam majd a kéket maszkoltam és úgy ment rá egy kis világosabb ami lefedi a kéketaztán a sárga.Nekem így volt egyszerűbb a maszkolást megcsinálni.
Nyilván nem 100mikront fújtam hogy ne legyen lépcső a festésben.
Ja ez után jött a fényeslakk (ami elsimitotta a pici lépcsőt) amire ment a matrica s majd a végén visszamattitottam matt és fényeslakk keverékével.
Kihagyás után újra nekiállok a V43-as projektnek. Szeretnék segítséget kérni. Érdeklődnék, hogy aki festett már V43-as kasznit. Hogyan maszkolta esetleg mely részeket először. Esetleg ha munka közbe készültek képek szívesen megnézném. Köszönöm a segítséget előre is.
Nekikezdtem az első (és lehet, hogy utolsó, esetleg utolsó előtti) V. korszakos modellemnek. A Bbmot magában unatkozik, így kell mögé valami. És 2006-ban volt is ilyen vonat: hmsoft fórumtárs képei:
Az alap rendelkezésre állt egy Fuggerth Ap kocsi személyében. A forgóvázat kicsit kellett alakítani, hogy kompatibilis legyen a Fugi kocsi alvázával. Az szokásos ablakreszelés, protézis ragasztás:
A kocsivégen a széntartókat még ki kell alakítani, ez valószínűleg az egyik modellezőtárs 3D nyomtatása lesz.
A kocsibelsőt meg Zzemoki ülésekből, PS lemezből és mindenféle Schicht belső maradékaiból faragtam. El is ment rá egy napom, és még messze nem vagyok kész...
Akárhogy is forgattam az alapmodellt, a tető többi "berendezése" pont fordítva volt rajta, mint az Istropolitan-en és végül azokhoz igazítottam a szellőzőket. Így viszont az egész tető fordítva áll. Viszont a fotó nagyon jól kiemelte, hogy mennyire össze-vissza ragasztottam fel a szellőzőket... meg túl közel is vannak egymáshoz...