Keresés

Részletes keresés

Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.08.06 0 0 9894

osztottból kéne pedig...

minden esetre a μ-éktól megpróválok venni maszkot.
Mivel úgy is csak maszkot láttam náluk, teljes forgóvázat nem, valamit mindenképpen barkácsolni kell, és akkor majd kiderül, hogy hol kell csalni.

Első próbanekifutás úgyis az lesz, hogy egy fugi forgóvázat gyalázok szét, és arra építem rá a maszkot... Ha optikailag így bántóan nem a GH120 csapágyházhoz kerülnek a kerékközepek (sajnos gyaníthatóan ez lesz...) akkor tovább reszelem a dolgot.
Így egyelőre csak messziről nézegetve, valószínűleg a királycsaphoz képest valamilyen enyhén aszimmetrikus kerékelrendezéssel lehet majd megközelítnei az optimális látvány-funkció együttállást...

Mert aztán még távlati tervben alvázszerelvények is szerepelnek (más egyéb aprószarok mellett), de egyelőre még azt sem tudom, hogy hogyan fogom felmérni, hogy mi mekkora és hogy néz ki egyáltalán a kocsik alatt...

Előzmény: alkotasu (9893)
alkotasu Creative Commons License 2019.08.05 -2 0 9893

Bedőcs Tamás készít víztiszta üvegeket, de az teliablakos.

 

Forgóvázmaszkot használtam tőlük a Bak/Bamét kocsijaimhoz, jók voltak, bár kissé vastagok. Egyébként ami apró dolgokat vettem tőlük, pl. kapaszkodó, azok elég törékeny anyagból készültek pár éve. Nem tudom, hogy volt-e azóta anyagváltás. Viszont arra figyelj, hogy milyen tengelytávolságú forgóvázzal helyettesíted az eredetit. Ugyanis az ajtóknál a kasztniról lelógó rész miatt sokkal hosszabbat nem tudsz alátenni anélkül, hogy a kisebb ívekben ne állna fönn siklásveszély.

Előzmény: Sz. G. Á. (9892)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.08.05 0 0 9892

üdv, lenne pár gügye kérdésem, aki úgy érzi, tud segíteni, ne fogj vissza magát:

- víztiszta ablaksorokat fuggerth kocsikhoz ki készít, honnan szerezhetőek be? Határozottan emlékszem, hogy valahol valamikor láttam ilyet. Most viszont nyomát sem lelem internetszerte

- mikromodellnél láttam GH-s forgóvázmaszkokat. (Pár hónapja a webshopon rendeltem egy halom mütyürt, de nem jeleztek vissza semmit.) Van valakinek tapasztalata a kis 3d-s nyomtatott bizbazsokkal, használhatóak? (van ugyanis vagy négy postabhvm, amire első körben szeretnék rendes forgóvázakat barkácsolni)
- úgyzsintén láttam náluk ablakkeretet, "tuningalkatrészként". Ilyet tudna esetleg nekem valaki mutatni élőben, aki pattintott már ilyet fel fuggerth kocsira?

v43 1341 Creative Commons License 2019.07.21 0 0 9891

Igen, köszi, tervben van, hogy tőle is kérdeznék, de gondoltam nem olyan ritka dolog és az alap infókat itt is megkapom. De úgy látszik, tévedtem.

Előzmény: róbertke (9890)
róbertke Creative Commons License 2019.07.21 0 1 9890
Előzmény: v43 1341 (9889)
v43 1341 Creative Commons License 2019.07.21 -1 1 9889

Sziasztok!
Néhány kérdésem lenne tamponfeliratozással kapcsolatosan (főleg infrastrukturális), van itt valaki, aki tud segíteni ebben a témában?
A vasútmodellezés topikban már feltettem a kérdésemet, egyetlen minuszozáson kívül azonban nem kaptam semmi reakciót.

alkotasu Creative Commons License 2019.07.13 -5 2 9888

A WR 252 utasainak készítek dominót, nehogy unatkozzanak...

 

alkotasu Creative Commons License 2019.07.09 -4 7 9887

Barkácsolgattam megint a WR 252-es kocsimat.

A csapágyfedeleket próbáltam hasonlóbbá tenni az eredetihez. Meg csináltam rá egy generátort is.

Hozzávalók: 2 ROCO hattyúnyakas és 2 Fuggerth forgóváz - ügyességtől függően. Nekem kellett egy harmadik generátoros is.

 

(A kocsi nem ilyen görbe, a fotó torzít  csak ennyire.)

 

alkotasu Creative Commons License 2019.07.09 -4 1 9886

KI

 

Egyáltalán nem haragszom... :-)

 

Attól, hogy visszavonták, még szabvány, és használható is - ha valaki akarja. Jogszabály nem tiltja. Hogy egy konkrét példát is mondjak: A NIF az autópályás közbeszerzéseinél a mai napig a régi MSZ szabványt írja elő a szerződés részeként a csatornázásra vonatkozóan, holott 2001. óta létezik az MSZ EN 1610. Egy darabig párhuzamosan futott a kettő, majd pár éve visszavonták a régit. De mégis használják. És valószínűnek tartom, hogy szándékosan. A minősítési rendszere szerintem jobb, mint az újé. És azt hiszem, kicsit szigorúbb is.

 

BE

Előzmény: Caxies (9885)
Caxies Creative Commons License 2019.07.09 0 1 9885

Nem szeretnék kötözködni, de... :)  Az MSZ 12013 szabványt 1995 augusztus 1.-én visszavonták.
Tehát jogi értelemben már nem magyar szabvány az a betűtípus, amit a MÁV mind a mai napig használ.
Helyesen a MÁV olyan betűkészletet használ mostanság, - saját szabványai közül, ami régen az MSZ 12013 szabvánnyal egyezett meg. Remélem nem haragszol, mert még véletlenül sem akartalak megsérteni! :)

Előzmény: alkotasu (9881)
520,065 Creative Commons License 2019.07.09 -1 0 9884

Továbbra is keresem kisvautas kollégát. Hosszú ideje nem válaszol emiljeimre. Ha bárki tud róla valamit kérem jelentkezzen!!

tom sawyer Creative Commons License 2019.07.07 0 0 9883

Adott esetben többféle betűtípust is használnak egy járművön belül.

Előzmény: Sz. G. Á. (9882)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.07.07 0 0 9882

köszönöm!
titkon bíztam benne egy picit, hogy hátha létezik belőle készlet,  de hát akkor rajzolok...

(Érdekes egyébként, az ablakok között a kocsiosztály jelölésének a nagy piktogramban más a a stílusa.)

Előzmény: Caxies (9880)
alkotasu Creative Commons License 2019.07.07 -2 0 9881

A kisbetűs kép sarkába az van írva, hogy MSZ 12013-79. Ez nem MÁV szabvány, hanem magyar szabvány.

 

Nem a korábbi volt MÁV szabvány?

Előzmény: Caxies (9880)
Caxies Creative Commons License 2019.07.07 0 1 9880

Egyedi MÁV szabvány a betűkészlet, nincs ttf megfelelője csak ha esetleg meg nem csinálod:

Előzmény: Sz. G. Á. (9879)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.07.07 0 0 9879

sziasztok,

Nem tudja valaki véletlenül, hogy a máv-startos személykocsik oldalán a pályaszámok (meg egyéb felirítok) milyen fonttípússal készülnek?

alkotasu Creative Commons License 2019.07.05 -3 0 9877

Lehet, hogy a Nohab topikban hamarabb megmondják.

Előzmény: Flakers04 (9875)
Spd981 Creative Commons License 2019.07.05 0 0 9876

Segítséget szeretnék kérni festésben és antikolásban jártas modellező kollégától egy H0 Roco fordítókorong MÁV-osításában és 4 db H0 Auhagen vizsgálóakna antikolásában. Elérhetőségem adatlapomon megtalálható.

Flakers04 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 9875
Sziasztok.

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Az m61 001es nohabot szeretném megfesteni. Tudnátok segíteni a szinkodokkal?
K.István 82 Creative Commons License 2019.06.20 0 0 9874

Igaza van az előttem szóló kollégának, viszont amikor az enyémet színeztem akkor az alváz keret színe után kékkel lefujtam majd a kéket maszkoltam és úgy ment rá egy kis világosabb ami lefedi a kéketaztán a sárga.Nekem így volt egyszerűbb a maszkolást megcsinálni.

Nyilván nem 100mikront fújtam hogy ne legyen lépcső a festésben. 

Ja ez után jött a fényeslakk (ami elsimitotta a pici lépcsőt) amire ment a matrica s majd a végén visszamattitottam matt és fényeslakk keverékével. 

EVM Creative Commons License 2019.06.20 0 2 9873

A makettezésben a festés mindig a világostól a sötét felé halad.Itt is érdemes így csinálni.

Előzmény: jeno0811 (9871)
tom sawyer Creative Commons License 2019.06.20 0 1 9872

Kék-sárga-szürke. Kipróbált, működik. De ha nincs hozzá felszerelésed, miért nem festeted le?

Előzmény: jeno0811 (9871)
jeno0811 Creative Commons License 2019.06.20 0 0 9871

Szép napot mindenkinek!

 

Kihagyás után újra nekiállok a V43-as projektnek. Szeretnék segítséget kérni. Érdeklődnék, hogy aki festett már V43-as kasznit. Hogyan maszkolta esetleg mely részeket először. Esetleg ha munka közbe készültek képek szívesen megnézném. Köszönöm a segítséget előre is. 

alkotasu Creative Commons License 2019.06.18 -2 1 9870

Van.

 

Közelről a kémény:

 

Előzmény: róbertke (9869)
róbertke Creative Commons License 2019.06.18 0 0 9869

A túlvégén is van egy? 

Előzmény: alkotasu (9868)
alkotasu Creative Commons License 2019.06.18 -2 1 9868

Próbálgatom a konyha kéményét. Talán jó lesz...

 

 

alkotasu Creative Commons License 2019.06.15 -2 4 9867

A belseje már szerkezetkész.

alkotasu Creative Commons License 2019.06.10 -2 3 9866

Nekikezdtem az első (és lehet, hogy utolsó, esetleg utolsó előtti) V. korszakos modellemnek. A Bbmot magában unatkozik, így kell mögé valami. És 2006-ban volt is ilyen vonat: hmsoft fórumtárs képei:

 

 

Az alap rendelkezésre állt egy Fuggerth Ap kocsi személyében. A forgóvázat kicsit kellett alakítani, hogy kompatibilis legyen a Fugi kocsi alvázával. Az szokásos ablakreszelés, protézis ragasztás:

 

 

 

 

A kocsivégen a széntartókat még ki kell alakítani, ez valószínűleg az egyik modellezőtárs 3D nyomtatása lesz.

 

 

 

 

A kocsibelsőt meg Zzemoki ülésekből, PS lemezből és mindenféle Schicht belső maradékaiból faragtam. El is ment rá egy napom, és még messze nem vagyok kész...

 

alkotasu Creative Commons License 2019.05.26 -2 0 9865

Igen, azt én is sokszor tapasztaltam, hogy egy fotó milyen jól ki tudja hozni a pontatlanságokat. Pláne, ha makróval, közelről fényképezel.

Előzmény: BVmot (9864)
BVmot Creative Commons License 2019.05.26 0 1 9864

Akárhogy is forgattam az alapmodellt, a tető többi "berendezése" pont fordítva volt rajta, mint az Istropolitan-en és végül azokhoz igazítottam a szellőzőket. Így viszont az egész tető fordítva áll. Viszont a fotó nagyon jól kiemelte, hogy mennyire össze-vissza ragasztottam fel a szellőzőket... meg túl közel is vannak egymáshoz...

Előzmény: alkotasu (9863)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!