Ja igen ... én nem erőlködnék azzal a leeresztőcsavarral , pontosabban csak akkor , ha fagyveszély áll fenn . Vagyis a rendszerben (tiszta) víz van . De valószínűleg akkor is rálötykölnék valami akármilyen fagyállót , mintsem , hogy azt a hozzáférhetetlen és gyaníthatóan kitekerhetetlen csavart kihajtsam . Valami kúpos menet lehet , utána győzze az ember visszakapatni -- miközben fél kézzel a motor mögött matat . Ha az egésznek az a célja , hogy a régi hűtőfolyadék teljesen le legyen cserélve akkor én nem strapálnám magam . Vagy inkább feltölteném az egészet újra valami mosatóvízzel , és újra leengedném , ezzel átöblítve és hígítva a régit .
Nem sok víz marad a motorban , éppen csak a hüvelyek körül -- csak arra elegendő , hogy megfagyva galibát csináljon .
A lenti képeken látszik : a vízpumpa felül van ( ott lép be a víz ) , kilépni ugye felül fog a hengerfej felé . Ennek a remanens víznek a leeresztését szolgálja ez a sosem használt furat .
Én innen vettem izzítógyertyát, és szelepfedél (illetve motorfelsőrész) tömítéseket. Pont ma jöttek meg a dolgok. Izzítógyertyát nem is kellett volna akkor, mert autósboltban is lehetett volna. Olyan jó 60%.-al drágább lett így, de már most mindegy. Remélem jó lesz. Az autóm már szervizben.
A hűtővizet gondolom csere céljából akarod leengedni ... A Kubota Z402-es ( és hasonló ) motorokból a víz nem folyik ki , ha a hűtőnél bontjuk meg -- a motornak van egy külön leeresztő-csavarja . Nem célszerű hozzányúlni , nehezen is hozzáférhető . Akkor van jelentősége , ha a motorban nem volt fagyálló és fagyveszély van , ha ilyenkor ugynais csak a hűtőnél bontunk , akkor a motorban víz marad és szétfagyhat . Vagy legalábbis kilöki a fagydugókat , és ezek közül egy belül , rejtetten van .
akkor már a porlasztókat is megnézzük. Izzítógyertyát is csak akkor csesztetném, ha más lehetőség nincs. Azt mondta az egyik srác hogy a legegyszerrűbbekkel kellene kezdeni, mint olajcsere, szelepfedéltömítés, porlasztóvizsgálat, izzítógyertyák, és így tovább, ugyanis ezt a kis motort nem szabad nagyon megborogatni, mert hamar levélnehezék lehet belőle.. jelesül, hogy soha a büdös életbe többet nem fog beindulni, s garantáltan senki nem fogja tudni hogy miért..
Szerintem a legegyszerűbb ( és elsődleges !!! ) az izzítógyertyákat ellenőrizni , bár ehhez valószínűleg le kell venni a légszűrő talpát -- 7 imbuszcsavar fogja , a tűzfal felől kell őket kitapogatni , illetve kiakasztani az adagoló húzórugóját , ami a gázpedálról közvetít .
Naná , most nem találok róla képet .
Az LDW502-es porlasztói nehezen vizsgálhatók , viszont a befecskendezés idejét könnyű beállítani -- nem kell annyira rettegni a dízelmotortól , sokkal kevesebb baj van vele , mint a kis benzinesekkel .
A képeden az a csavar látszódik* ami az önindítót a tartóvashoz fogja , de nem azzal szokott gond lenni , hanem a tartóvasnak a motortömbhöz rögzítésével . Azok akkor válnak láthatóvá , ha levesszük a lendkereket . Persze ha nagyon gáz a helyzet akkor már kintről is látható , hogy el tudnak mozdulni egymáshoz képest . Esetleg be lehet nyúlni a motor mögé valamivel és megfeszegetni , hogy mozdul-e ?
Két képet készítettem, az önindítóról, és környezetéről. Elvileg az anyák alatt vannak azok a kis stiftek, alátétek, vagy mi az. Az akkut amúgy feltöltöttem, jól le volt merülve azért.. 2 órán át vette a töltést mire kész lett. Most szépen teker az autó.. lehet az se tesz neki jót hogy hidegen mocskos nehezen, de tényleg nehezen akar elindulni, csak forog, forog, dübög. Ha elindul, füstöl, ütemesen pöfékel hidegen, de melegen, akár 2-3 perc járás után is már pöcc-röff. Ha levesszük a szelepfedelet, mert folyik alóla az olaj, miért is ne folyna az is.. akkor már a porlasztókat is megnézzük. Izzítógyertyát is csak akkor csesztetném, ha más lehetőség nincs. Azt mondta az egyik srác hogy a legegyszerrűbbekkel kellene kezdeni, mint olajcsere, szelepfedéltömítés, porlasztóvizsgálat, izzítógyertyák, és így tovább, ugyanis ezt a kis motort nem szabad nagyon megborogatni, mert hamar levélnehezék lehet belőle.. jelesül, hogy soha a büdös életbe többet nem fog beindulni, s garantáltan senki nem fogja tudni hogy miért... nos.. háát.. khm.. :D
Időközben megvásároltam a '99-es, 68000-et futott példányt.
Könnyen indul az őszi reggeleken, bár néha kétszer is ráizzítok, biztos, ami biztos. A vége 55 km/h.
Rángatni nem rángat, viszont a primer variátorban nehezebbre cserélném (egyszer, ha sok időm lesz) a súlyokat, mert sajnálom a hideg motort leforgatni, hogy meginduljon a jármű. Jó lenne, ha már kisebb fordulaton elkezdené felkapni a szíjat.
A fék nagyjából rendben, a jobb oldali féltengelycsuklót kell cserélnem, mert kopog, meg a tolatólámpa kapcsolóját. Kiegyenlítótartálynak egy Honda nagyrobógóét teszem majd be.
A segédkeret rozsdás persze, de nem vészes. A jobb oldalán elrepedt a sárvédő, ennek javításához kérek majd tőletek tanácsot. A belső oldaláról gondoltam műgyantával megragasztani egy alulemez ráfedésével.
Ezen kívül az esztétika nagyjából OK.
Jelenleg óvóda-vasútállomás viszonylatban teljesít szolgálatot.
Lehet,hogy meg van a hiba. Édesapám arra panaszkodott,hogy alíg tesz meg távot,mégis nagyon fogy az üzemanyag a kijelző szerint,meleg motornál motortérben gázolaj szag. Sajnos most vették csak észre,hogy a kapun beállva csöpögteti maga után a földre a gázolajat. A porlasztótól ömlik nagyon erősen,és csorog le a motor hátulján.Ez alatt bizonyára van egy tömítés+tűzkarika,mint a normál személykocsikon? Mennyire szoktak berohadva lenni a porlasztók ezeken a motorokon? Érdemes házilag nekiállni,van e fontos tudnivaló,bonyodalom a típusra nézve? Lehet e ez motor csökkent teljesítmény oka,miszerint emiatt a folyás miatt nem jut elég ü.anyag a hengerbe?
Hát ez durva, és igen rossz hír.. nem is tudom hogy mit szóljak hozzá, vagy mi legyen akkor ezzel. Illetve hogyan tovább, egyáltalán mivel lenne érdemes kezdeni.. ez hihetetlen, hogy mindig ilyen a szerencsém amúgy. :) Attól is félek ha ezek a srácok megbontják ezt, akkor már búcsút is inthetek az autónak. Tényleg nem tudom hogy mi legyen.
Ha az üza szűrőt cserélem szerintem levegő kerül az üzemanyag rendszerbe . Nem okoz ez problémát ? (Vagy pl ha kifogy a gázolaj a tankból?) Nem ismerem a dieselek működését .
Jogos kérdések ... Tapasztalatom szerint a Yanmar az egyetlen amelyik nagyon érzékeny a levegőre , ha egyszer belevegősödik az adagoló ( pontosabban a nyakasszelep ) akkor NAGYON nehéz beindítani . Konkrétan : meg kell bontani az adagolót és kilégteleníteni . Én már jártam így , és másnak is volt ilyen tapasztalata . A többi motor ( Lombardini mindenképpen , de asszem a Kubota is ) valahogy kilégteleníti saját magát .
A Yanmaron van üzemanyagcsap , azt el kell zárni -- vízszintesen van zárva : akkor férsz hozzá a rögzítőgyűrűhöz . A szűrőt tartalmazó poharat pedig tele kell tölteni gázolajjal és úgy betenni , majd kinyitni a csapot -- akkor elvileg olyan kevés levegő kerül a rendszerbe amit ki tud köhögni .
A fentiekből értelemszerűen következik : a Yanmar motoros kocsiknál nagyon kerülendő a leszáradás , mert lehet , hogy hiába hozunk üzemanyagot és töltünk a tartályba -- a masina aksimerülésig se fog beindulni .
Én már természetesen jártam így : azt ugyan tudom miképp kell légteleníteni , de nem volt nálam 17-es villáskulcs . A közelben lakó ismerősöm csak valami állítható fogót tudott adni , azzal csak az egyik henger hollandijához fértem hozzá nagyon keservesen -- hát elvacakoltam vagy két órát . Mentségemre szolgáljon : nem tudtam , hogy a JDM Titane kisebb tartállyal rendelkezik mint a többi mopedautó -- most már tudom .
A Hondát el kellett adnom ,nem várhattam ki az MGO 2,5 hónapos vizsgaidejét .
Még mindig nem értem mi volt a gyors eladás oka ? Meg kellett finanszírozni a mopedet , vagy már elúszott a jogsid ?
Novemberben kocsit eladni kisebb eséllyel lehet .
Hát ezt nem tudom . Ha én akarnám valamelyik Hondámat eladni annál talán van ilyen szezonalitás , de egyiknek sincs ki a négy kereke . De most már mindegy , nézni előre kell .
MGO 2,5 hónapos vizsgaidejét . Apropó vizsga : Sóstavon meséltem , hogy valaki megvett egy kocsit kipróbálás nélkül . Szerencsétlennek most 15-én lett volna vizsgaidőpontja , de nem tudott elmenni a vizsgára , mert nem indult a kocsi , valami izzítási gubanc miatt . Abban a típusban ( valami újabb verzió ) az izzítás vezérlőjét beleintegrálták -- állítólag -- a műszerfalba .
Én is arra tippelek mint Malaguszti : nem ugrik vissza indítózás után az önindító . De ennek sajnos nagyon kellemetlen kiváltó oka lehet , én már többször találkoztam vele .
A helyzet az , hogy nem is igazán az önindító okozza ... Az LDW502-nél az önindítót tartó lemezt 3 darab 8-as csavar fogja a motortömbhöz , plusz egy 10-es pozíciónáló stift . Ez az önindító tartásához ez elegendő is , mert az egész nap csak lóg a motoron , szerepe mindössze beindításkor van -- erre elég is a 3 csavar .
A mopedautó gyártók két iskolát követtek motortér elrendezésekor , az egyik esetben a difit berakták a motor alá , ezt a Ligier és a Tasso csinálta így . Negatív következmény a nagyon mélyre kerülő szekunder variátor és a magasabbra kerülő motor , ami valószínűleg kedvezőtlenebb súlyponti helyzetet és ebből adódó stabilitást eredményez . Motorolajat cserélni is átkozott művelet . Előnye viszont , hogy az irányváltó összes csapágya-tengelye egy magasságban helyezkedik el , ezért ezekben a típusokban kedvezőbb az olajozásuk , ritkák ( én még nem találkoztam vele ) az ebből adódó meghibásodások .
És hogy a témánál maradjak : az önindítót tartó 3 csavar sincs túlterhelve , nem is szokott gond lenne a rögzítéssel .
A másik építési iskola szerint -- amit az összes többi ( Aixam , Microcar , Chatenet , JDM , Erad , Grecav stb. ) követ : az irányváltót bebuktatják a motor mögé . A megoldás előnye : a motor alacsonyabbra kerül , a szekunder variátor nem akad el minden vakondtúrásban , kedvezőbb súlyelosztás . A hátránya viszont elég aggasztó : az irányváltó szinte függőlegesen áll , emiatt a 8-9 ezres fordulattal pörgő és a variátor szíj által iszonyatos erővel húzott csapágy csak annyi olajat lát amennyit a többiek felszórnak neki . Értelemszerűen ez az elhelyezés érzékenyebb a váltóolaj esetleges csökkenésére . Jelentős gyűjteményem van itthon különféle csapágyhibákból és széttört váltódeklikből , amit a motor mögött álló váltók szenvedtek el .
A Lombardini motorok esetében jelentkező további hátrány , hogy azt a lemezt használják a motor és a váltó egymáshoz rögzítéséhez ami az önindítót is tartalmazza , vagyis a teljes motor súlyát ez tartja -- viszont csak arra a 3 csavarra+stiftre bízzák az egészet , mint a szimplán önindítós változat esetében .
Személyes tapasztalatom szerint ez a 3 csavar kevés ehhez , főként akkor ha szereléskor nem teszik vissza gondosan a stiftet , vagy úgy általában hagyják elveszni . A csavarok ugyanis nem tartják annyira mozdulatlanul a lemezt ( a csavarok és a lemez furata nem annyira passzentos ) és ha egyszer megmozdul akkor kampec ... Ebben a kéthengeres vibrátorban előbb-utóbb kiverődik , a csavarok sorra meglazulnak , de mielőtt kiesnének kiverik a menetet a motorból -- nincs nehéz dolga , a csavar vasból van , a motortömb alumíniumból . És akkor már reménytelen a dolog , hiába pótoljuk a csavarokat , azokat többé meghúzni nem lehet a szakadt menetekben . Érdemes kattintgatni oda-vissza az első 4 kép között .
A javításra az a megoldás tűnt számomra a legjobbnak , ha kiegészítettem a rögzítő lemezt nagyobbra és újabb furatokat vonok be a rögzítésbe . Ehhez persze le kell gyártani a lemezt és hozzáhegeszteni a meglévőhöz -- nekem szerencsére van pluszban üres motortömböm ( részint erre a célra ) mert összehegeszteni csak motortömbre szerelve lehet , és ezt a beépített motoron végrehajtani nehézkes .
Gyanúm szerint a te kocsidon is erről van szó : már megmozdult az önindító és ezért nem működik megfelelően . Kiszerelni nem lehetetlen , de valóban nyűgös művelet -- le kell venni a primer variátort , a lendkereket , kioldani a váltóhoz rögzítő két hosszú ( 12-es ) csavart és akkor ki lehet húzni a motor és váltó közül . Nem emlékszem hirtelen , de lehet , hogy a szekunder variátor is útban lesz . Én már találkoztam olyan kocsival ahol össze volt törve a tartólemez , és az önindító támasztotta ki váltót és a motort , emiatt az önindító palástjába beleverődött a kartergáz szellőző-fedél 3 csavarjának a feje . A kocsit addig használták amíg beindult .
Ebből a szempontból a japán motorok előnyösebbek , mert az önindító elől van a leömlő alatt : jobban hozzáférhető és nem vesz részt a váltó-motor rögzítésben .
Nagyon érdekes ez.. elbizonytalanodtam. Létezik hogy sűrű az olaj a motorban, és az is betesz neki? Most nem tekert annyira brutál lassan, de nehézkesen és lassan veszi fel az "ütemet" a dugattyú. Mikor elindul valami rendesen "fogja". Az alapjárat eleve nagyon alacsony, egy masszázsfotelnek is felér az alapjárati rázkódás. Ezt is lehet fel kéne venni kicsit, két 10-es kulcs, ha jól sejtem. Lehet hogy egy olajcserével kéne kezdeni, mielőtt szétborítanák a motort... nem értem mi ez.. sajnos nagyon nem egyértelmű.. Tudom.. ilyen a moped, mindig van valami. :)
A Hondát el kellett adnom ,nem várhattam ki az MGO 2,5 hónapos vizsgaidejét . Novemberben kocsit eladni kisebb eséllyel lehet . Így most nov. közepéig mással foglalkozom pl padlószigeteléssel . És mivel novemberben már zord idők várhatók , sorba rakom a sürgősen elintézendőket . Alsó mosás (sót láttam az alján) , motortér karbantartás , stb . Kicserélem a levegő és üza szűrőt (sikerült beszereznem) , ablakmosó folyadékot . A többi sajnos a tél közeledése miatt már a régi szerelőmre marad , remélem megtalálja a dolgokat . Olajcsere szűrővel (Symbol Ceramic 5W40 ;10W40 , 15w40-et írnak ) Total Quartz 7000 Diesel 10W40-et vettem , ezt ajánlotta a kereskedő . Hűtőfolyadék csere 3,5 l . Fékfolyadék csere , fékek karbantartása . A váltóolajat csak ellenőriztetem , talán a 38000 km-nél nem kell cserélni , a javítási könyv is 0,8 l Symbol Ceramic 5W40-et ír .
Ami kérdéses ezekből : Ha az üza szűrőt cserélem szerintem levegő kerül az üzemanyag rendszerbe . Nem okoz ez problémát ? (Vagy pl ha kifogy a gázolaj a tankból?) Nem ismerem a dieselek működését .
A másik : Hűtőfolyadékot akartam venni , a kereskedő kérdezte : kék vagy rózsaszín kell ? Mert nem ajánlatos cserélgetni , olyan kell bele ami volt . Az autó nincs itt , de a fényképen rózsaszínt látok , A manuál és a javítási könyv is Ruban bleu Dot4-et ír . Milyet vegyek bele ?
Szia! Ugyanezt mondták, vagy feltételezik a szervizben. Önindító, generátoroshoz vittem, ők már szerelték, pont egy éve tették be a generátort. Én 7km.-t jöttem vele, s most először volt úgy hogy egész úton nem pattant ki. Ment , csak érezhetően fogott. Reggel (természetesen) megint beakadt, de ahogy kimentem a kapun erőre kapott, s minden jó. Majd egy követő indulásnál újra nyögvenyelt, kicsit megkalapáltam, és egyből jónak mutatta magát. Óriási szívás amúgy az önindító is, mert sajnos ezt is sikerült úgy szerelni, hogy a motor, és a váltó közé van beékelve! Mintha örök életre tervezték volna. Srácok nagyon nézegették.. mondták hogy hát ezt nem kis szopcsi lesz kiszedni innen.. amúgy sima Bosch önindító van benne.
Valószínű, hogy néha nem kapcsol szét a fogaskoszorú-bendix, Járt már így a kollégám úgy jött haza pestről, hogy végig pörgette az önindítót, szerte szét kopott mire hazaért.. Mondta is valami fúrcsa Forma1-es vinnyogó hangja volt :)
Az alap problémám az az hogy néha iszonyat lassan teker a masina. S ha elindul ciripel is valami. Én a szivargyújtóba dugtam egy USB.-s telefontöltőt, ami visszajelzi az akkufeszt, látom az izzítás közbeni feszültséget (11,6V), a generátor töltését menet közben (14,2V), meg mindent is. Ha gyenge az akku, azt is látom. De az tuti hogy nem. Ezen a kis izén látom azt is amikor lassan forgat, és úgy indul el, akkor nem megy fel 14,2V.-ig, csak kb. 13,3.-ig, és közben valami ciripel.. lassan gyorsul, valami visszafogja a gépet. Ha megállítom, s újraindítom, van hogy jó, van hogy magától "megjavul". Most ma pl. 22:00-kor beültem, és iszonyat lassan tekert.. ne adj isten, mint a lassított felvétel.. úgy voltam vele, hogy frankó, itt ragadok a munkahely előtt, de végül elindult, végig úgy jöttem hogy 13,3V, valami fogott. Hazaérvén tettem egy próbát, leállítottam, újra beindítottam (ekkor már tekert normálisan) , s pöcc-röff.. kisvártatva 14,2V a kis visszajelzőn is, minden jónak mutatkozott. Holnap reggel megint megnézem, de ha jól sejtem ez időről időre elő fog jönni, míg végleg meg nem makkan valami , csak az önindító, mert csak arra tudok gondolni. Generátor, főtengely, önindító.
Lombardini 502 FOCS van benne, s ebbe egy sima DENZO generátort tettek, az is volt benne, de szét volt hasadva a palást, teljesen tönkrement 1 éve. (Tudom gyárilag nem ezzel, sőt tán nem is genetrátorral, hanem dinamóval szereltek a gyárban a Lombardinit, de nekem már ez volt benne, s ezt is tették bele tavaly)
Most olvasgatom amit írtál. :) Már a múltkori, és az összes kínkeserves indításom is erre vezethető vissza, csak nem raktam össze a képet. Akkor indul nehezen ha valami megfogja. S ilyenkor ha elindul nagy nehezen, vontatottan, utána ciripel az önindító. S fogja az egész autót valami. Van hogy ez kisvártatva megszűnik, s akkor minden oké. Felszívódik a hiba, akár pár napra is. De újfent előjön, s nem megnyugtató, ezek szerint vagy érintkezési hiba az önindítónál, vagy maga az önindító az.