A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Szerintem ez a szint , már nem a motorról szól , hanem a státuszról ! Mi hiányzik egy alap felszereltségű GS-böl , ami hiányzik a vezetési élményhez ?
Ma az ős öreg 1100R -emmel mentem , és nem volt olyan rossz ! Pedig nem is szeretek a Boxerekkel menni . Kicsit több műszerezettség nem lenne rossz , de mióta megcsináltam a rugózását , egész jó kismotor lett !
Hát igen, 7.5 millióért csak a full fapadosat kapod. Na azt add el pár év múlva. Nem arról van szó, hogy le kell menni az árral, hanem meg se kérdezik bizonyos extraszint alatt. Van a hahun egy adventure- a motor alapfelszereltséggel került megrendelésre az elektornikai hibák kiküszöbölése érdekében-, mélyen a gsa árak alatt, de szerintem még egy darabig ott lesz.
"S ha már szóba került az ár: kereken 7 500 000 forintot kell leszurkolni az R 1300 GS-ért, már ha a leendő tulajdonos nem szeretné tovább bővíteni a gazdag felszereltséget.....Mivel jelenleg 40-50 darab 1250 GS-t hirdetnek ennél drágábban Magyarországon, nem tűnik túlzónak a 7,5 milliós alapár, különösen, hogy az 1300 GS könnyebb, erősebb és gazdagabb felszereltségű elődjénél."
Na ez egy marketingízű cikkben jelent meg. Persze csúsztat - nem a hirdetésekkel, tényleg hirdetnek ennyi 1250-et, inkább a felszereltség vonatkozásában - de nem meglepő, ha a piac így reagálja le.
Gratula a váltáshoz! Kíváncsi vagyok, mik lesznek a tapasztalataid a két gép vonatkozásában, majd jöhet beszámoló!
Egyébként: Bogláron beszámították az 1250-Et? Én mikor lent jártam még októberben, nem akartak beszámítással foglalkozni - igaz, én egy utolsó 1250-re neveztem volna be (amiből ma nagyjából ugyan annyi áll a raktárukban, mint akkoriban, legalábbis a BMW motorrad honlapja szerint).
Tavaszra rendeltem meg, addigra majd csak kinövi a gyerekbetegségei nagy részét. Másrészről az 1250 is pont így kezdte a pályafutását, és végig kísérte a visszahívások. Majd látjuk. Az biztos , hogy amikor vittem le boglárra az utolsó útjára nem nagyon találtam magyarázatot a cserére, annyira jó az a motor.
Először is gratula az Új motorhoz (legyen vele szerencséd ezt jóindulattal írom✌🍀) lehet bánni fogod az 1250-et, ezt persze az idő megválaszolja, 1300 még ki sem jött és máris 6-7 órás (munka) visszahívások vannak rá. Persze sokat dolgoztak a mérnök urak rajta, szétesni csak nem fog, de az értékesítők szerint is felfelé fog mozdulni az 1250 ára.
Vicces ez a "jóval könnyebb". Valójában csak lefaragták azt, amit az 1250 felszedett a shiftcam kapcsán. És így az 1300-as pont annyi, mint az 1200-as volt. Aminek a teljesítménye és a nyomatéka már bőven elég a motorosok 98%-ának. :) Szerintem.
Engem ezért kell kb vizes kötéllel kényszeríteni, hogy ilyeneket nézzek. Mert teljesen irreleváns, más mit gondol arról motorról, ha én szeretném használni.
Mindenkinek más az alkata, ruhája, sisakja, máshogy ül a motoron, más tesztrésze hajlik máshogy :)
És ha én 3500 nál váltok és egész nap 10% alatti a gázállasom, akkor pont mindegy, milyen fickos 6000 felet.
Követem a fazon munkásságát, ezt a videóját is láttam már, de most nem sikerült újra végiginézni. Beleesik a tipikus tesztelő hülyeségébe, hogy kicsit változott dolgokra rámondja, hogy sokkal jobb lett, ég és föld, stb. pl. szélvédelem, futómű, gázreakció, eddig bírtam most nézni, mert ezek egyszerűen nem igazak. Max. egy kicsit más lett, talán picit jobb, de ehhez is kell egy kis jóindulat.
Megadtam neki az ismert profik neveit, gondolom majd beszél valamelyikükkel.
Valószínűleg a tempomatos RT-nél a gázbovden-elosztó spéci darab lehet, hogy a tempomat gázbovdenét fogadni tudja (ami bovden a linkelt alkatrészen rajta van).
Meg persze kérdés, hogy a kábelköteg megfelelő-e a kuplung-, fékkartól, fékpedáltól, gázmarkolattól szükséges jelek továbbításához. És még biztosan van más is...
Szerintem míg itt hozzáértő válaszol, addig egy bmw szerviz (vagy profi maszek) esetleg érdemben tud segíteni.
Gondolom, ha van rajta kapcsoló, akkor ki volt építve rajta a rendszer, így talán nem reménytelen, de tudni kéne mi hiányzik, vagy romlott el. Mikor az Rt-m volt, mondták a szervizbe, hogy a bowdenes kialakítás miatt igen bonyolult a tempomat benne, talán utólag nem is lehet kialakítani. Az e gázas kialakításnál jóval egyszerűbb, és olcsóbb az utólagos beépítés.
Jó motorozást, még van pár napunk, bár már rövidebb utakra is jól fel kell öltözni!
Tempomattal kapcsolatban szereték kérdezni: barátom vásárolt egy 2006 évjáratú 1200RT-t, amiben valamilyen oknál fogva nincs tempomat, annak ellenére, hogy a kapcsoló ott vigyorog a bal konzolon (és gondolom a vezeték is ki van építve a kapcsolóval együtt).
Azt szeretném kérdezni, hogy mi szükséges a funkció felélesztéséhez?
Elegendő ezt a cuccot beépíteni (gondolom a helye ki van alakítva), és hajrá, vagy kell még más alkatrész, illetve elektronikusan/szoftwer oldalról is szükséges-e valamilyen feltanítás, programozás, stb. ?
(Próbáltam magyarra fordíttatni, de annyira rossz lett, hogy inkább itt az eredti)
So I test rode the 1300GS for 2 hours on the 1300 and 2 hours on my 1250 today. It was really good to do back to back and my bike and the 1300 had identical tyres Metzeler Tourance 2 on roads I know, so really was a good comparison Here are my thoughts. It was good - but honestly overall I actually prefer the 1250.. The 1300 is a bit more agile when you push it hard, it’s definitely not a middle weight as is being touted it’s still a big adventure bike. On the 1300 the gearbox is slicker and more positive and the quick shift is better and actually works 1st > 2nd, if you have experienced a rose jointed linkage versus a bushed linkage you’ll know what I mean. More snick snick than rubbery clunk. In terms of chassis the 1250 is definitely more comfortable on UK roads it’s got more compliance in the chassis. 1250 is pretty much as quick as the 1300, in real life there is very little in it. The fuelling is better on the 1250, throttle response much smoother at low speeds, I found the 1300 fuelling was a little snatchy and a little on /off so not so comfortable at low speeds and town work. Perhaps this abruptness for fuel cut off is to meet Euro 5 emissions standards? The 1300 engine was smoother from very low revs, you can roll on at <2k revs in 6th and isn’t lumpy at at all, however mid-range and where you are normally in the rev range nothing in it between the 1250 and the 1300. Last 1000 rpm between 8 and 9000rpm the 1300 pips it but not by much in reality. I really liked the radar cruise, worked really well. Felt incredibly reassuring and intuitive from 1st use. In fact I had to use the radar cruise control for safety so I could navigate the menu whilst riding, more on that later. The menu system has got more complex as they have removed a few buttons so you have to go into the menu which is really irritating- like a modern car. I actually needed to put on the radar cruise to work through the screen options as you ride with eyes not fully on the road so you can go through the menus, the shortcut button is not much use and you always find yourself back at the full menu. I find the 1250 buttons better in this respect as you do via feel and muscle memory and a quick confirmation glance, whereas with the new menu system you have to do some reading whilst riding - not good! In summary 1300 feels very similar to a 1250 if you close your eyes, but just not as comfortable or suited to UK roads as much when you are riding at normal speeds. If you push really hard then that’s when you see the difference and the 1300 does perform 15% better dynamically across the range (acceleration, cornering and braking), the reality is for 95% of the time when you are going normal to fast speeds the 1250 is the better option overall especially for comfort and covering big distances. The 1300 clutch and brake levers started to irritate after about 90 mins they are definitely not as rounded on the edges and comfortable as the 1250 levers. The rear brake is sadly still the same affair on the 1300 as the 1250 - personally for me, far too much movement before activation and next to useless when standing on the pegs, wish they had sorted that. I know the brakes are linked on both 1250 and 1300 but still.. In terms of looks I think the 1300 looks good when you see the detail but has lost some presence. The Perspex side wind deflectors are good you see an extra portion of road The front light looks fine to me I think styling is more modern and sleeker. I like the details such as the centre stand with the pull out lever to stop the lever hitting your heel as the current one does and the dampening to stop clunks on big bumps. I like the pre silencer so the end can can be much slimmer. It’s a bit like L322 Range Rover vs L405 Range Rover if you know what I mean. In that respect the 1250 feels like it will age better over a long time period. *** if I lived on continental Europe with less traffic and your FAR better road surfaces than the UK then yes 1300 would be at an advantage and the one to buy.
Kicsit többet vártam annál, hogy nagyon megy :-), de úgy tűnik lesz harmadik film is, amikor az 1250 lesz terítéken, abban bízom, ott hangzanak majd el azok, amikre kiváncsi vagyok.
Tudom most sokan felhördülnek majd, hogy minek cirógatni :-)
A kérdésem:
Nem sok értelmét láttam GS-re a kerámia bevonatnak, mert bár autókon láttam, hogy a fényezésen jól működik, de ugye a GS-en nem sok fényezett felület van és a tisztítás jellemzően a zegzugos helyeken okoz nehézséget.
Viszont láttam a neten, hogy létezik kifejezetten motorkerékpárhoz való kerámia bevonat, ami hőálló és airbrush-al felvihető a blokkra, meg egyéb zegzugos helyekre.
Egyedül a Coating Farm Magyarországnál láttam, hogy ilyet alkalmaznak, de az udvarias kérdésemre, hogy lehet-e ilyen terméket venni náluk, bunkó megnyilvánulás és facebook letiltás lett a következmènye :-)
Szóval esetleg tud-e valaki elérhető forrást motorkerékpárra való, fújható kerámia bevonatról?
Legközelebb Angliában találtam, de azt még Áfázni, vámolni kell, így elég húzós lenne az ára.