Udvar - Osijek - Antunovac* - Vinkovce* - Zupanja - Tuzla - Kladanj - Vlasenica - Sokolac - Podromanija - Rogatica - Gorazde - Foca - Hum - Niksic - Podgorica - ADRIA (* Szvsz. Osijek - Zupanja között abszolut nem éri meg felmenni az A3-A5 autópályákra, ui. fizeted az autópályadíjat, a +50% kilométert, az autó magasabb fogyasztását - cserébe nem nyersz vele időt. De még az is lehet, hogy vesztesz időt, ha mondjuk pl. a fizető kapuknál történő sorban állással megnöveled a kalkulált nettó menetidőt.)
Látszik rajta, hogy a korábbi évekhez képest megnövekedett a forgalom (mondjuk a Vranduk alagút-helyzet miatt), nem olyan jó út, mint a Dobos - Sarajevo - viszont folyamatosan lehet rajta haladni.
A Vranduk alagutat simán el lehet kerülni.Küldök egy videot erről.A videon jól látszik,hogy az elkerülő utat(R 445-ös ut)éppen aszfaltozzák,ami most már elvileg kész kell hogy legyen.Az ut bevisz Zenicába,és ahogy a video végén látszi a körfolgalomnál már jelzi a Sarajevo felé az utat.Az R445-rö rá kell menni az R 441-re.
visszaolvasva az előzményeket, szeretnék tanácsot kérni, hogy az alábbi útvonal (M18) Bosznia-Hercegovina szakasza mennyire jó megoldás Albániába való utazáshoz. Elsődleges szempont a lehetséges folyamatos haladás lenne, elkerülendő a Vrandukot érintő útvonal kiszámíthatatlan várakozását.
A könnyebb és gyorsabb Szerb - Észak-Macedón útvonal vissza felé lesz csak opció a velünk utazó kalandorok miatt.
Vasárnap értem haza egy hétvégi Mostar-Szarajevó útról. A Vranduknál délután 2-kor voltunk, és kb. 40 percet álltunk. A amaci határ veszélyes volt kicsit, mert délután 6 körül értünk át a bosnyák határon, és még átjutottunk a Száva hídon, de ott beállt a forgalom. Kb. 15 perc alatt értünk onnan a horvát határátkelőhöz. Mögöttünk viszont a forgalom a bosnyák határon állt! A vasárnapi hazautazásnál erre érdemes figyelni
Itt ülök Blacéban a nyári langymeleg estében a tengert bámulva és az a kérdés merült fel bennem, hogy tudja e valaki, hogy kész van e a nemilai elkerülő felújítása a Vranduk elkerülésére? Szombaton sajnos lejár a két hetünk és Metkovic-Szarajevo-Samac útvonalon igyekeznék haza Bp-re.
Bocsi a rasnya fogalmazásért, de alaptopom meghalt, így nyaralás kellős közepén és egy tableten pötyögök.
Foča homokpiramis (Pječane piramide). Infók csak térkép alapján.
Foča csak a legközelebbi város, a homokpiramisok Daničići (Kozja Luka) és Budanj települések (házcsoportok) közötti út mentén van.
Az út minden bizonnyal makadámút, de mivel a helybeliek csak ezen tudnak közlekedni (és az elég jó minőségű műholdas fotókon végig széles, jól "kitjárt" út látható), biztos vagyok benne, hogy átlagos autóval átlagos időjárási körülmények között járható. (De mondjuk ne egy ültetett sportjárgánnyal vágjatok neki.)
A Sarajevo-Foča közti M18-ról Miljevina településnél (Nestro kút) kell letérni É-ra, onnan előbb-utóbb kezdődik a makadám, térkép szerint ~6km.
Visszajutni az M18-ra hasonlóképpen lehet - vagy tovább vagy hátra fele indulva. Az úton 1-2 km-enként vannak lakóházak, szóval nem a világvége.
2014-ben jártunk ezen az utvonalon (Szekszárdrol),mikor előszőr utaztunk Albániába.Udvarnál biztos hogy nyitva van,a bosnyák-montenegroi határ(Stepan Polje) szintén éjjel-nappali(több alkalommal mentünk itt éjszaka is),az Orasjei határ is szerintem éjjel-nappali,bár itt 2014-ben este fél 9-kor mentünk át,és csak egy auto volt előttünk.Az ut minősége végig jó volt.
A bozotosabb helyeken ne maszkaljatok le az aszfaltútról az aknák miatt. És mielott leültök valahova nézzétek meg nincs e kígyó. Bosznia egy hüllőparadicsom. Amúgy jó helyekre mentek. Kravicát tavaly láttam kisebb mint amire szamitottam.Egy mini Plitvice.
Kíváncsi lennék a véleményetekre ill. ha az alábbiakban felsoroltakon figyeljünk valamire, lesz egyébre szükségünk, hogy - remélhetőleg - minden gond és attrocitás nélkül megjárjuk Boszniát.
Szóval a terv:
Zadar környékéről indulnánk aug. 21-én, szerdán Mostarba.
Mostar és környéke a tervek szerint:
Kravica vízesés
Blagaj
Pocitelj
és persze Mostar.
Érdemes Kravica környékén is aludni egyet vagy inkább két éj Mostarban és onnan menjünk csillagtúra szerűen a fent felsorolt helyekre.
aug. 23-án, pénteken tovább mennénk Szarajevóba, ott töltenénk egy éjszakát.
Az utolsó éjszakát pedig a Jajca vízesés környékén és vasárnap reggel onnan indulnánk haza Budapestre.
Ill.
amit a fórumot olvasgatva megtudtam:
Zöld kárty
H matrica ( fel kell ragasztani, vagy elég a kesztyű tartóból előhúzni, ha kérik)
A sebesség korlátozás maximális betartása
...és esetleg egy 20 euros bankjegy félretétele vitás esetere :-)
Kihagytam valamit?
Ill. ha ezen az útvonalon van még olyan, amit úgy gondoljátok feltétlen érdemes útba ejteni, ne tartsátok magatokban kérlek :-)
Az király lenne. Sarajevo felől mennénk Foca felé. És ez valahol balra van de van ott több út is az lenne a kérdés pontosan melyiken kell menni és utána le lehet e jutni Focara.
Azoknak írok, akik Beremenden lépik át a határt. A facebookon BaranjaMedija.hr oldalon írták az alábbit:
Od ponedjeljka 22.7. zatvara se cesta između Novog Čeminca i Jagodnjaka, a prekid će trajati 4 mjeseca
NOVI ČEMINAC / JAGODNJAK - upanijska cesta C 4041 na dijelu između Novog Čeminca i Jagodnjaka bit će zatvorena za promet od 22. srpnja do 15.studenog 2019. godine zbog izvođenja radova na nadvonjaku Krčevine, koji je dio projekta izgradnje mosta Halasica, nadvonjaka i putnih prijelaza na autocesti A5 Beli Manastir Osijek Svilaj, dionica Beli Manastir Osijek, poddionica Beli Manastir. Vozači iz Jagodnjaka (i za Jagodnjak) morat će koristiti alternativni pravac preko Belog Manastira, dok će vozači Novog Čeminca morati koristiti dravnu cestu D7 kako bi doli u Beli Manastir. R. C.
Összefoglalva: Kácsfalu és Újlaskafalu között le lesz zárva az út július 22 és november 15 között, mert építik az A5-ös autópályát. Aki Kácsfalura szeretne eljutni Eszék felől vagy onnan Eszékre, annak Pélmonostornak kell kerülnie.