Van! Az ország másik feléből hoztak nekem egyet! Frankónak tűnt! A szerelő egyből megmondta, hogy ez nem NIVA váltó, de elvilegbe jó lehet! A szállító is végül elárulta, hogy nem az, annak ellenére, hogy előtte azt mondta!
Nem volt rossz annyira a helyzet, ment vele, habár alig lehetett vele elindulni. Végül rászántam magam egy próbára! Haverom még gyári váltós NIVÁja lett az áldozat! Hát ég és föld! Kezdett olyan érzésem lenni, hogy átvertek! Kaptam egy váltót, ami jó volt ugyan a Nivára, de nem rá gyártották(jelentős különbség volt a sebességek elosztásában)!
Örömmel szabadultam a járgánytól! A régi váltó megmaradt!
A szerelőm elárult egy dolgot. Ha kezd betegeskedni a váltó, akor azonnal irány a szervíz. Becsületes hozzáértők, egyből a váltó kihajtásánál lévő anyát rögzítik, mert legtöbb esetben, ha gond van, akkor itt kezdődik! Ha kicsit előrehaladottabb a váltóbetegség, akkor is néhányezer km-rel meghosszabítják a szerkezet életét.
Más helyen pedig csúnyán lehúzzák az embert, ugyanezért a műveletért.
A volt nívám váltójánál is ez az anya volt fellazulva. Sajnos a lustább szakemberekkel találkoztam először, akik egyből cserét javasoltak. A váltót megrendeltem, még garit is kaptam rá, csak nem rá való volt. A kocsi kellett, így csere, mert nem lett volna időm kísérletezni a régi váltóval(pedig lehet jobban jártam volna)!
egy kérdéssel fordulnék hozzátok. elhatároztam hogy barátomnak veszek egy nivát az évfordulónkra, mert nagyon imádja azt a kocsit. csakhát mint másodéves egyetemista, az anyagi kereteim nemnagyon engednék meg. :) ezért arra gondoltam egy modellt veszek neki. ezután érdeklődnék, hogy tudtok-e olyat aki ilyennel foglalkozik? googleban és vaterán már kerestem, de nemnagyon találtam megfelelőt. a keret számomra max 5000 ft lenne, mert nem csak ezt szeretném adni neki :) ha esetleg e-mailben tudnátok válaszolni az mégjobb lenne. evelyn89@freemail.hu köszönöm a segítséget!
Már megvettem a cuccot. A belseje eléggé le van lakva, hol lehet hozzá venni belső borítást, kárpitot. A műszerfal is cserére érett, úgy tudom, hogy ezt igazán nem lehet kapni, inkább valamelyik Lada műszerfal a jó bele. Kérdés, hogy mennyire macerás az átszerelés? Ma a tankoláskor azt tapasztaltam, hogy borzasztóan vissza habzik a benzin, 20 literrel kínlódtam vagy 10 percet, ez jellemző, vagy csak az én kocsimnál van ez? / Niva 1.6 -os /
linkeld be ide őket, azt majd jól megszakértjük...
Egyébként a karosszériaillesztések jellemző rohadási helyek, ott ha sima, akkor kopogtasd, hogy volt-e már glettelve, ill. emeld ki padra a kocsit és nézz be alá. Az összeset ami látható kopogtasd végig. Megéri az a 10-12 perc.
Amin a zsirzók a kardánban nem frissen töltöttek, és nem is csontüresek (azaz kérd meg, hogy töltsük fel a zsirzókat - legalább fel lesz töltve), az rendszeresen volt karbantartva. MEg az is kiedrül, hogy tudják-e hogy hol van a zsirzója...
Itt tudod megnézni, hogy a sebváltó mennyire van szét, illetve menj ki vele egy próbaútra.
Ha ötsebességes és 80-100 között (2500-3000 rpm) irtózatos hangon rezonál ötösben minden, akkor annak SZAR A VÁLTÓJA!!!, ugyancsak fontos teszt hogy hidegen álló motor mellett két ujjal be tudod-e rakni a sebességeket, vagy bizonytalan és ki-kiesik a helyéről, keresni kell-e fokozatokat
Ezeket vedd fontolóra.
A futóműben ált. az össze szilent gumi szanaszét repedezik, főleg hátul (ott a trapézzal együtt 14 db van), alkudd le az árából.
Az első lámpatestek rohadása, foncsorleválása szintén sokat mutat, ill azt, hogy lehet-e tekergetni belülről a lámpamagasság állítót. Elég szar szerelni, és ha puffos volt elölről (pl. fa), akkor sokszor csak az egyik mozog, a másik már nem...
Ha a hátsó lámptestből az izzótartó panelt kipattintod és nyakig poros az összes izzó, akkor az csak annyit jelent, hogy bizony igencsak volt terepen használva.
Ugyancsak azt jelzi, ha a kalaptartó meggörbült (hacsak alulról ki nem merevítették). Azt használta boldog, boldogtalan - de terepen
Próbaúton menj egy közeli erősen nyomvályús útra. Ha össze-vissza imbolyog és szitál, akkor a kardánok kukák, de még a stabilizátorkkal is gond lehet, az sokkal pontosabb teszt min a pad, mert nagyon kézérzékeny a kormánya, ugyanakkor nézesd meg padon a féket és a lengőket.
A gumik is sokat árulnak el, főleg az utolsó pár 10-e km-ről. HA karistolt, karcolt az oldala, de a futó maga alig kopott, az szintén sok terepre utal (galagonya, akác, szeder, stb. A kormányzott kerék belső oldalát is nézd meg.
A belső fűtéscsap sokszor nem zár rendesen. Ha totál elzárva is jön be meleg (tereld lentre, köépre, úgy egyértelmű), akkor ezt is bekalkulálhatod
A fentiek inkább típusjelensége, csak a matematikai vonzata nem mindegy, erősen vedd figyekembe
Ezen felül!
Kérd számon a gyári szerelőcsomagot (kis tásaka 3szöggel, kis fekete doboz szerelőkülccsal, emelő, stb), a gyári gyalogsági ásót és a motorérben lévő pótkereket nézd meg. Sokszor az többszázezer kilométert elvan haszálat nélkül, anélkül, hogy felfújták volna. Ugyanakkor a hőtől a gumi megöregszik. Jól láthatóan (sok pici repedés az oldalfalon - alig láthatóak)
A karosszéria és fényezés állapota a legfontosabb.......erre lehet a legtöbb pénzt kifizetni...a fütomüvek bekötési pontjait nézdmeg alaposan!!!!! nyulványok,hosszmerevitök stb...ne vegyél frissen fényezett becsomagolt Nivát!!! a friss müszaki csak pénz kérdése.....!!!!!! ne halgass az eladóra,hogy most volt olaj,fék stb cserélve.....ha megvetted ezeket azonnal cseréld ki.....Ne vegyél drága alkatrészeket mindig gyárit.....
Ez persze az Én magán véleményem és tapasztalatom...Nálam sok Niva megfordul.....
Ha találsz olyat ami esetleg idös urnál van jó régota csak picit matt a fényezése...vagy lelakott a belseje azt nézdmeg alaposan és veddmeg.. JA ÉS AZ UTOLSÓ GONDOLAT: AKI NIVÁT VESZ AZ TEREPEN HASZNÁLJA..TEHÁT HAZUDIK AKI AZT MONDJA,IRJA TEREPEN NEM HASZNÁLT!!!!! uGYANIS A RÉGI RENDSZERBE CSAK NIVÁT ÉS ARO-T LEHETETT VENNI TEREPJÁROT..ÉS KIVOLT AZ A BAROM???!!! AKI NEM TEREPRE HASZNÁLTA AZT A KOCSIT AMIRA 5-ÉVET VÁRT......... :)
Néztem a neten több Nivát, általában kereskedésekben vannak. Mit ajánlotok, ha megnézem őket vásárlás előtt mit nézzek meg a kocsin, ami lényeges, hogy nagyon ne vásároljak be. Gondolom, hogy egy 15 év körüli járgányon már van mit nézni. Nagyon nem akarom magam átvágni, természetesen tisztába vagyok vele, hogy nem új gépet veszek.
Ilyenem van, szívből ajánlom. Csak kissé drága. Amikor a cég vetta akkor a három nívára a 12 db hosszas alkudázás után volt 290 e Ft. Szóval ennyi per tizenkettő volt darbja...
Kb. '94-től vannak, talán az első évben karburátorral, utána injektorral. Ha ilyet kapsz ennyiért, arra szerintem még vastagon költhetsz és még az átírással járó kiadások (~60-70 e HUF) benne sincsenek! Nézz szét: hasznaltauto.hu
Mint utaltak rá, ebbe az árba egy öregecske 1.6 fér bele, nem igazán van tipusválaszték. Nehéz jót kifogni, talán érdemesebb olyan olcsóbbat venni, amit Te csinál(tat)sz meg és tudni fogod, hogy tényleg meg van csinálva...