Nu, itt vagyok megint, kisnovellára való tapasztalatokkal...
Mivel az autószerelőm a múlt héten nem tudta vállalni a kocsimat, mert ezen a héten szabin van és ki kellett szórnia a már elvállalt munkákat, így az első menet a szerelőkeresés volt. Ahol lakom, ott 3 műhelybe mentem el (a maradék kettő régebbi tapasztalatok alapján megbízhatatlan), mindenhol ugyanezt mondták - szabadságok, augusztus második felében tudják vállalni, stb. Két nap volt, mire a szomszéd településen fel tudtam hajtani egy olyan szerelőt, aki egyáltalán elvállalta másnapra (mindenféle okok miatt nem nagyon tudom hosszabb időre nélkülözni a kocsit) a fék ellenőrzését.
Lényeg: a talált szerelővel csak a féket nézettem meg, mert úgy voltam vele, hogy az mindenképpen legyen rendben - egy sárga lámpától nem szakítom át a szalagkorlátot (a P0661-től legalábbis nem valószínű), de a fékprobléma nem játék... Mint kiderült, nem az üzemi fékkel volt gond, a kézifék volt megszorulva, hiába engedtem vissza a kart, akkor is fogta valamennyire a kocsit. Ezt meg is csinálták, de persze ellenőrizték az üzemi féket is, azzal szerencsére nem volt gond. A következő tankoláskor kiderül, emiatt evett-e többet a kocsi.
A gépet pénteken dél körül kaptam vissza, közben már kerestem a környéken autóvillamossági szakembert. Délutánra volt telefonszámom, gondoltam, majd hétfőn (azaz ma) megkeresem, egyeztetek, aztán majd lesz valahogy. Viszont még pénteken a szerelőtől hazafelé is előkerült a P0661, aztán szombaton is (hétvégi bevásárló körút, ha enni akarunk a családdal, akkor muszáj...) minden indításkor. Eddig nem volt ennyire gyakori ez a dolog, de mivel vasárnap is kellett a kocsi (a gyereket kellett a nagyszülőkhöz vinni nyaralni, neki mégse mondhatom, hogy bocs, de most nem mész nyaralni, mert sárgalámpázik a kocsi...), ezért megint rákerestem a P0661-re a neten. A megtalált orosz szövegekből ugyan nem sokat értek, de azt sikerült kisilabizálni, hogy melyik az az egy-két csatlakozó a motortérben, ami a leggyakrabban okozza ezt a hibát, és amit ellenőrizni tudok. Ez a csati volt a hunyó:

Két drót megy bele, az egyik tőből el volt szakadva, a másikat is már csak egy-két rézszál tartotta. Nem vagyok egy műszaki ember, de azért láttam már forrasztópákát, blankolófogót, a két dróton meg látszott, hogy nagyon vékonyak, nagy áram nem futkoshat bennük, ezért nekiláttam megjavítani. A tőből szakadt vezeték miatt nem volt egyszerű, mert rá kellett jönni, hogy hogyan lehet a csatlakozó roncsolása nélkül kiszedni a drótok maradékait, de sikerült megoldani. Azóta nincs sárga lámpa...
A kérdéses csatlakozó jobban elérhető, ha lekapjuk a motorborítást, a javításhoz szerintem mindenképpen jobb, de ellenőrizni szerintem akkor is lehet, ha nem vesszük le.
Egy dologra kell vigyázni. Amikor mindent megcsináltam, visszadugtam a csatlakozót, és elindítottam a kocsit, akkor elkezdett négyezres fordulatszámon pörögni alapjáratként. Egy kicsit megijedtem, hogy mit rontottam el... Szétszedtem, ellenőriztem, újra összeraktam, indítás után megint négyezret pörgött a dög. Végül észrevettem, hogy a nagy szerelgetésben kimozdult a gázbovden átvezetésénél lévő szigetelés a helyéről, emiatt feszült a bovden... :-D Helyreraktam, azóta mentem úgy 150 kilométert, probléma semmi.
Hát így. Kösz mindenkinek a segítséget. Azért a cürcögést még ki kell vizsgálni, de mivel a klímapanelt már lecseréltem 2-3 éve, ezért lehet, hogy először ezt is megpróbálom háztájiba'. :-D
Beren