Jaja, jó lenne egy emléktábla. Mondjuk egy régi típusú megállótábla, hasonlóan a BBVV budafoki emléktáblájához. Bár én jobban örülnék egy olyan táblának, amin az van rajta, hogy mikor jön a következő tuja ;)
Mondasz valamit:) Mintha láttam volna egy képet 58-asról, ahol talpfák voltak, és nem betonaljak de most nem találom. Szóval rohadás természetesen kizárva. A betonaljakat viszont hogy szedik ki a sín alól? Akkor már az egészet egyszerűbb szétszedni és elvinni, nem?
Nekem kicsit zavaros h mi lett a talpfák egy részével. Garfield oldalán vannak képek, hogy a sín megvan, a talpfa viszont nincs alatta. 28 év alatt csak nem rohadhat szét.
Igen, csak ott mások az anyagi viszonyok, és más az emberek hozzáállása is! Ott egy jó ötletet nem hurrognak le agresszívan az önkormányzatnál, hanem legalábbis átgondolják. Itt meg azért a pár száz méterért centizgetünk...
Hát igen, a közművek. Viszont ha nem fektettek oda újabbakat, akkor a régi talpfákkal talán lehetne valamit kezdeni, a sinekkel sajnos már nem.
"Tiltakozók leszerelése..."
Hát max. a hatóságok kötözködnének ezen a rövid szakaszon.
Na mindegy, addig is jó lenne valamilyen módon emléket állítani az 58-asnak tábla formátumban a Libegőnél. Az nem kerülne semmibe (az újjáépítéshez képest legalábbis), és mégis megérdemelne ennyit a vonal.
Ja, ha viszont csak addig a főiskoláig, vagy micsodáig gondolod, az tényleg rövid, de akkor se úszod meg, hogy jogok, közművek átnézése, régi vágányok eltávolítása, parkolási probléma megnyugtató megoldása, tiltakozók "leszerelése", új pálya, engedélyek (mindenféle új, EU-s, meg csak simán értelmetlen szabályzatváltozás lett, ki tudja, azok hol mennyire játszanak be), tereprendezés. Ezt szerintem is hamar meg kellene csinálni, de azért abban is biztos vagyok, hogy csak az előkészítés árából is egy évig elközlekednek ott a buszok, míg a villamossal a közlekedésnél még nem tartunk.
A szépilonai kihúzótól a Libegőig (ez lenne körülbelül az elképzelhető első lépcsős hosszú útvonal) azért nem száz méter. Ami a föld alatt van, azt el lehet felejteni felhasználásilag. És bár a parkoló parkoló, de azért ki tudja hány helyen ástak kábeltévé és egyéb csöveket, közműaknát, akármit a villamos helyére, ezekre nem lehetne csak úgy ledobni a kész vágánymezőt, aztán hajrá!
Elöször is jó lenne tisztázni, hogy mikor szünt meg az 58-as? Mert az utolsó információ szerint csak szünetel! Könnyen lehet, hogy el is felejtkeztek róla, hogy kéne hozni megszüntető határozatot! Ha lett volna ilyen akkor a BKV-nak el kellett volna bontani a vágányokat, de mint a képek mutatják, ott vannak azok a parkoló alatt... Lehet, hogy kiderül, hogy papiron még létezik a vonal, és a terület a BKV-é! Korábban ez nem számított hiszen minden az állámé volt és kész... szóval lehet, hogy nem foglalkoztak vele. Utána kéne ásni valahol az önkormányzati vagy földhivatali nyilvántartásokban!
Azért az a több km. az első szakaszban inkább néhány száz méter. A probléma itt inkább szerintem a pénz.
-módosított nyomvonal? Hol?
-kisajátítás? a 12. ker kisajátítja saját magától a parkolót, szerintem nem fognak nagyon összeveszni :)
-egyeztetés a helyiekkel...hát szerintem az ott lakók 99%-a örömében táncot járna, ha nem kéne az egérbuszon utaznia, nem hiszem, hogy nagyon kötözködnének.
Amúgy a poén az egészben, hogy egyes helyeken (pl. Berlin) a közlekedési vállalat hoz fel javaslatokat hálózatbővítésre és ha a város elfogadja, ő is a főmegbízó, ott van is hállózatbővítés, mind villamos, mind metró ügyben.
A 118-as utasnemszállítása Szépilonáig szerintem is felháborító marhaság, de az 58-asnál nem az "ott van a remiz, miért nem közlekedtetnek buszt?" áll szemben a valósággal, hanem az, hogy több kilométer vadiúj pályát kellene építeni, lehet, hogy helyenként módosított nyomvonalon, új engedélyezés, kisajátítás, de legalábbis egyeztetés a helyiekkel. Ilyen alapon, amit te mondasz, azt is mondhatnák, hogy Budakeszinek meg van reptere, miért nem repülő jár a 22-es busz helyett? :)
"Közgazdaságilag nézve" szerintem baromság buszt közlekedtetni "jó" messziről ott, ahol az egyik megálló a villamos kocsiszín... Meg "Közgazdaságilag nézve" detto ökörség a 118-as "üresen megyek egy megállót, hogy aztán visszafordítsanak" -ja... A mai állapotokban igen sok az "ilyesmi", ez csak 2db. hirtelen beugrott elem volt...
Hát bbiztos, hogy nem a BKV fog pénzt adni. Egyébként ha belegondoltok, magukat blamálnák, ha megszüntettek egy vonalat a saját költségükön, aztán uanabból újra is építenék.
Közgazdaságilag nézve (márpedig neki jobb híján valószínűleg ez a szempont, nem az, hogy milyen klassz dolog a hegyipálya, meg milyen jó lenne fotózni) nem biztos, hogy kellemes lenne a válaszát olvasni :-/
Szerintem sokkal nagyobb gond, hogy nem ő az illetékes. Ha lenne rá pénzük se építhetnének csak úgy villamosvonalat, így, hogy nincs is, még furcsább lenne. A kérdések zöme egyébként hasonló, pl. nem BKV dönti el, hogy az M3 elmegy-e Kápmegyerig, vagy sem, stb.
Még csak nem is a FőPoHi közlekedési főosztálya az illetékes, szóval ha valakit piszkáltok, akkor az a közgyűlésben dolgozzon, a XII. ker. polgármestere legyen, vagy esetleg maga Demszky.
Ettől még megkérdezheted, de valódi választ nem tud adni rá, maximum a véleményét...
Nem leszek net közelben, de erősen támogatom az 5letet, hogy valaki kérdezzen rá! Bár asszem nem minden kérdés kerül elé amúgy sem, csak a "lényegesebbek"... :-( De hátha!!!
Esetleg kérdezhetnénk valamit az 58-as villamos kapcsán, nem? Hogy lát-e esélyt, vagy legalább a Szépilonáig, vagy eggyel tovább stb. Nem akartam én feltenni a kérdést, ti sokkal profibbak vagytok a témában:)
Mi a manó? Nyaralásból megjövök, és ilyen életet találok itt? :-) Helyes! ;-) A parkoló kocsikról... Akárhány db. is van, a TÚLOLDALON elhelyzhető ugyanúgy... A fák között szépen diszkő, (vagy olyan lukacsos izé, ami a jelenlegi parkolót is fedi) és nosza... Ott épp úgy állhatnának, mint (lefelé) jobb oldlat... Tehát nem a parkoló HELYETT lennének a vágányok, csak át lenne dobva a másik oldalra. Alexejevics! Gratula!!! A bejárás leírása tetszett, a tervek "publikálása" is korrekt, meg stb... Sok szerencsét, meg kitartást az oldaladhoz! EU-pályázat azt kell mondjam, a legnagyobb esélyes az anyagi forrásokat illetően. Erre az egyik legjobb indok az, hogy a felső szakasz környezetvédelmi terület, márpedig ez manapság olyan szempont, amire "ugranak"... Az első ütem megvalósítása pedig önmagát indokolja, abban nincsenek álom kergetések... A puszta tényekre lehet építeni. Persze az anyagi forrás itt is kérdéses ettől még... Valószínű a "több lábon állás" -tervét kellene követni, egy helyről nem jönne össze a pénz. Ha meg lehetne valahogyan nyerni "felsőbb körökben" valakit, (politika) sokkal több esélyünk lenne.
Köszi, ismerem az oldalt. Megdöbbentőek a föld alá minden további nélkül betemetett vágányok.
A parkolóra visszatérve: azért az alsóbb szakaszon, elég sok autó szokott parkolni a villamospálya helyén. De az is igaz, hogy kicsit feljebb, az út egyik oldalán viszont csak fű, és egypár fa van, a parkolót oda lehetne telepíteni, aztán legfejlebb kicsit többet kellene a helyi lakóknak a kocsijuk és a házuk között gyalogolni.
Ajánlom Garfield oldalát, amelyen van egy BKV-nak írott levél. Abban van, h. a 158-as vonalán a forgalom lökésszerű, nem folyamatos. Tehát, előfordul, hogy az első buszon utaznak hárman, a következőn 32-en. Ez pedig azért van, mert a Viránynál levő suli, az Iparműv. Főiskola, Óvoda stb. egy meghatározott időpontban ereszti szélnek az embereit. Más. Túrista szezonban végszükség esetén (szigorúan, csakis akkor!!!) a BKV egy nagy Ik-315-öst állít be, mert a MIDI már nem elég.
"parkoló egyáltalán nincs dugig,"
Itt ironikusan érthettem magam, ezt a két kép is bizonyítja. Hamarosan lesznek továbbiak erről a témáról.
A Mercsósok nálunk, a Hűvösvölgyi úton egyszerűen oldják meg a kérdést: leelőzik az egész sort, pofátlanul. Persze ez Bp-n kívül sem ismeretlen jelenség...
Az az igazság, hogy gyakran járok arrafelé, ismerem mi a helyzet, a felső szakaszon a parkoló egyáltalán nincs dugig, és egy átlagos hétköznap a busz sincsen kitömve. És néha elszáguld egy-egy tízmilliós kocsi, fel a hegyre.
Szerintem legfeljebb arra a +1 megállós hosszabbításra van talán némi esély, utasforgalmat, stb. tekintve.
Nagy hiba volt ilyen méltatlan módon veszni hagyni ezt a vonalat...
"A másik lehetőség talán egy EU pályázat lenne, bár nem tudom, hogy ez adna elég pénzt az egészre, talán az épületek műemlék mivolátval lehetne így pénzt szerezni."
Valószínűleg lehetne. Egyébként itt a fórumon is többször szóbakerült egy - egyébként alaposan kidolgozott - elképzelés, melyszerint a villamost 3 szakaszban kellene újjáépíteni.
I. Budagyöngye - Virányos út
Ezzel két legyet lehetne leütni 1 csapásra. A zugligetiek hamarabb érnének a központba, hiszen a 158-asról nem a János-kórháznál, vagy a Budagyöngyénél kellene, h. átszálljanak, hanem ezt még a forgalmi szempontból csendes szakaszon megtehetnék. Emiatt nem kellene a komoly fennakadásokat okozó szépilonai lámpát se kivárniuk a busszal, nem csak nekik, hanem a 22-essel érkező budakeszieknek sem. A másik előnye ennek a kompromisszumnak, hogy nem kerülne sok pénzbe, hiszen a pálya megvan a Szépilonáig, onnan kb. 2X190 m sínt kellene lefektetni, és 4-5 oszlopot felállíttatni, vezetékkel. Sőt így egy kalap alatt el lehetne intézni a gesztenyefasor alatti szakaszt is, amelyre enyhén szólva ráfér a reparáció. Persze lehet mondhatni, hogy nem jó az átszállás a Virányosnál, de ha jobban meggondoljuk egyáltalán nem ez a helyzet! Ha egy MIDI ingázna folyamatosan a Virányos és a Libegő között, akkor az kb. 4-6 perces sűrűséget jelentene, EGÉSZ NAP, és mindezt 1, azaz egy busszal. A villamos pedig a most közlekedő 118-as szerepét venné át, azzal a különbséggel, h. egész nap járna. Ennek a lámpák vsz. nem állnának útjában, hiszen ha a 18-ast, az 56-ost, és a 118-ast csúcsidőben egyszerre elbírják, akkor mi van csúcsidőn kívül? A 58-assal pedig ily módon le lehetne érni 12-13 perc alatt a Moszkvára BÁRMIKOR, forgalomtól függetlenül. Hétvégén pedig, mikor sok a túrista, 2 MIDI-t lehetne betenni, ez 1-2 perces gyakoriságot jelentene, amely a tömeget eleve kizárná. Nem írtam le minden részletet, majd tervezek 1 oldalt az összes elképzelésről, ott még arra is van megoldás, hogy hol fordulna meg a 158-as a Virányosnál...
II. Budagyöngye - Zugliget, Libegő
Na, ez egy távlati terv, egy sor fantasztikus, futuriszikus elemmel, de ilyenek is kellenek. Ehhez adalék:
Itt a vonal megszüntetése után 1000-eseket helyeztek el abból a célból, hogy talán helyrepofozva mégis futtassák őket nosztalgiavillamosként az 58-ason. Aztán a kelet-európai trehányság erősebb volt. A helyszín egyébként a városmajori fogas-végállomás. (Ma még egy-két kocsi megvan ezek kőzül is. Pl. az 1055-ös a kelenföldi kocsiszínben vár jobb időkre...).
Tehát a mi ötletünk sem más, mint egy élő múzeumot létrehozzunk, ezen a - ahogy Te is írtad - műemléképületekkel, és mára már csak itt megmaradt századforulós építészeti remekekkel teletűzdelt vonalon. Ahol mellesleg a táj is gyönyörű. A vonalon - természetesen - az 1000-esek kapnának újra lehetőséget, pl. a szentendrei 1000-es, 1325-ös (asszem az a másik...), és a favázas 1074-es. Kiváló túristaattrakció lenne: felmehetnél a fogassal a Széchenyire, onnan gyalog János-hegy, le Libegő, onnan nosztalgiavillamos, vissza a Moszkvára. És eltöltöttél egy változatos napot a Budai-hegyekben. Nem hangzik rosszul.
Persze hátrány, hogy ehhez rengeteg pénz kell, nem csak a sínekre, hanem a kocsikra, épületekre stb. (Ekkor jut eszébe az embernek, hogy azt a pénzt, amelyet a mi drága politikusaink zsebrevágtak, elsikkasztottak, és a méregdrága villáikba beleépítettek, mennyi más, értelmes, profittermelő dologra lehene elkölteni...).Úgyhogy ez sajna, még egy nagyon távoli terv. Talán egyszer Bp. lesz Eu. kult. fővárosa, és akkor be lehet dobni ezt az ötletet.
III. Budagyöngye - Zugliget
Na ez már a Gyűrűk ura fantáziavilága! Itt még minden mellett a kempingessel is kellene alkudozni...