No eldöntöttem,mivel Super M 20-at macerás csinálni a ritkasága miatt, lesz a 05-ből egy Jawa 20-as.Ezt építem meg.Úgyis a bordó áll sztem legjobban ennek a gépnek,és a bordós verzió tetszik a legjobban.
Nem utolsó sorban így csak bele kell dobnom a Mustang tipusú blokkom.
"A blokkon kívül szinte semmiben nem különbözik idősebb testvérétől:üzemanyagtartályon lévő szellőző eltűnése, és a szerszámos-rögzítőfülek módosítása. Ezek azonban valószínűleg az akkori gyári készlet elfogytával módosultak, nem az új típus megjelenésével."67-ig volt 05-ös.
Első szériás 20-asok váza, sebességmérője megegyezik a 05-ös típuséval /1966-1972/
Tehát szerintem lehet korai 20-ast csinálni belőle.
Néztem a cseh boltokat, drága a komplett kerék,de szerintem nem éri meg vacakolni a régi elhasználódott krómtalan eredetivel.Szedjem szét,-a küllők némelyike talán nem bele is szakad,vegyek küllőt,krómoztassam,már ha csinálja még valaki ezt normálisan,Szabályoztassam a dobokat(ez lenne a legkönnyebb része).
Aztán görgőztessem a felniket,fűzzem, centír...és ezek után TALÁN lesz 2 szép és jó kerekem, sok utánamászkálás,meg kicsivel kevesebb összegért,mintha új fűzöttet vennék.Ez nálunk Miskolcon idegölő.Inkább gyűjtök kész kerékre,ha olyan mint az eredeti gyári!
Van valakinek tapasztalata ezekkel?Kell centírozni a boltban vett kész kerekeket vagy azonnal használhatók?
Kipuff dobbal szintén ez a helyzet,nem vsz h találok jót.
Egyedül láncvédőt nem lelek,mivel börzékre nincs módom kimenni, nem tudom hol vehetnék.
A trepnik gumicsíkjai megvannak már, megérkezett a hátsó lábtartók gumija meg az alukeretes hátsó macskaszem is.
ha egyenes akkor eszi a gyurut, vag rosszabb esetben eltori, az ív arra szolgáll hogy vezesse a gyurut, a gyuru atsiklik siklik rajta, legye a felso részén mondjuk egy R35-os ív
a kipufogó nyáílásnak a felomlok feletti része a fontos, ami az alatt van az lényegtelen, A leheto legtobb kipufogo gáznak kell eltávoznia a hngerbol mielott a felomlok nyitnak.
Akkor kipufogó 27,5mm felso holtponttol, szivó nyílás hátsó éle pedig 71mm felso holtponttól,
A kipufogó nyílás felomlok folé eso reszét pedig 25mm-re szélesítteni, Ha tudsz egy gyurus dugattyút szerezni akkor meg 26,5mm a sarkaiban rádiusszlal.
Gondolkodok rajta hogy miutánn letesztelem a hengert publikállom a méreteit, ha nem esik le róla a bugyi idonap elott :D ahogy irtam tisztában vagyok vele hogy nem a legjobb dizajn de tanulmánynak megteszi, ha beválik a tobbi része akkor csinállok másikat egy nagy szivó nyilásal hátsó részén R8-as rádiusszal a sarkakban
Azzal igencsak nehezkes jo teljesitmenyt elerni, es az eredeti karbiba meregdragak a fuvokak.... Probalkoztam vele vannak fuvokaim 68 tol 83 ig. Minnel hamarabb teszed tull magad azon hogy karburatort kell cserelned ha tobbet akarsz annál tobb penzt es fejfajast sporolsz meg. Az eredeti karbival semmi gond a szeria hengeren de ahogy piszkalni kezded megjonnek a bajok.
Ezeknek a fuvokaknak az aran hasznalt dellortot lehet venni fuvoka keszlettel legszurovel.