Keresés

Részletes keresés

-stukker- Creative Commons License 2016.12.30 0 0 22146

Váznyaktáblákat nézve nem egyezik a német feliratos, a csehvel,mert más a sorrendje az adatoknak kicsit 

 

 

http://ccmmotors.boltaneten.hu/kinalat/21_adattablak-11/1475_jawa_ideal_adattabla/

 

(Ezt itthon kapható, tudom hogy 05-é de vsz hasonló szisztémájú a 20-é is.)

 

 

 

 

Cseh:

 

https://www.jawaparts.com/Label-Pionyr-d715.htm

 

 

 

cislo stroja-gépszám      németnél:-------farg.-----gépszám

 

typ-tipus                               ném.        -------tipus -és lök.térfogat

 

rok vyroby-év                            ném.    -----év

 

obsah válcov -hengerürtartalom    ném.-----   gépsúly

 

vykon motoru-motorteljesítmény   ném.-----  teljesítmény

 

váha stroja -gépsúly                     ném.-------     össztömeg

 

 

Melyiket vegyem meg?

Előzmény: jenco01 (22145)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 22145

A Jawa M20super es a Jawa 20 kozott nincsen kulombség csak a színben és a feliratban.

 

A vett kereket nem kell centirozni, 

Előzmény: -stukker- (22144)
-stukker- Creative Commons License 2016.12.30 0 0 22144

No eldöntöttem,mivel Super M 20-at macerás csinálni a ritkasága miatt, lesz a 05-ből egy Jawa 20-as.Ezt építem meg.Úgyis a bordó áll sztem legjobban ennek a gépnek,és a bordós verzió tetszik a legjobban.

Nem utolsó sorban így csak bele kell dobnom a Mustang tipusú blokkom.

 "A blokkon kívül szinte semmiben nem különbözik idősebb testvérétől:üzemanyagtartályon lévő szellőző eltűnése, és a szerszámos-rögzítőfülek módosítása. Ezek azonban valószínűleg az akkori gyári készlet elfogytával módosultak, nem az új típus megjelenésével."67-ig volt  05-ös.

Első szériás 20-asok váza, sebességmérője megegyezik a 05-ös típuséval
/1966-1972/

Tehát szerintem lehet korai 20-ast csinálni belőle.

 

Néztem a cseh boltokat, drága a komplett kerék,de szerintem nem éri meg vacakolni a régi elhasználódott krómtalan eredetivel.Szedjem szét,-a küllők némelyike talán nem bele is szakad,vegyek küllőt,krómoztassam,már ha csinálja még valaki ezt normálisan,Szabályoztassam a dobokat(ez lenne a legkönnyebb része).

Aztán görgőztessem a felniket,fűzzem, centír...és ezek után TALÁN lesz 2 szép és jó kerekem, sok utánamászkálás,meg kicsivel kevesebb összegért,mintha új fűzöttet vennék.Ez nálunk Miskolcon idegölő.Inkább gyűjtök kész kerékre,ha olyan mint az eredeti gyári!

 

Van valakinek tapasztalata ezekkel?Kell centírozni a boltban vett kész kerekeket vagy azonnal használhatók?

 

Kipuff dobbal szintén ez a helyzet,nem vsz h találok jót.

 

Egyedül láncvédőt nem lelek,mivel börzékre nincs módom kimenni, nem tudom hol vehetnék.

 

A trepnik gumicsíkjai megvannak már, megérkezett a hátsó lábtartók gumija meg  az alukeretes hátsó macskaszem is.

 

 

jenco01 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 22143

én ikább hállás vagyok ha a furató nem nyulkál bele :D

 

Boldog új évet!

Előzmény: jenco01 (22142)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 22142

Koszonom, de vigyázat csak a kipufogót és a szívó nyílást, a felomloknek borotva élesnek kell lenniuk, 

Előzmény: kramoto99 (22141)
kramoto99 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 22141

Nagyon jó amit leírtál, így hátha többen is odafigyelnek erre.

Sajnos a hengerfúró szakik elfelejtik letörni fúrás után az ablakok éleit, és ez bizony még a tuning nélküli motorok gyűrűinek is árt.

Akár otthon is evégezhető, és nagyon ajánlatos.

Legalább egy pici letörés mindenképen ajánlott, ahogy írtad.

 

Buék Mindenkinek!!!! 

Előzmény: jenco01 (22138)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22140

Pontosan!

Előzmény: 1Tamás (22139)
1Tamás Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22139

28-as kipufogó felső élből még lehet 27,5-t vagy 26 akármennyit csinálni. Ezért az szimpatikusabb.

Előzmény: jenco01 (22138)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22138

ha egyenes akkor eszi a gyurut, vag rosszabb esetben eltori,  az ív arra szolgáll hogy vezesse a gyurut, a gyuru atsiklik siklik rajta, legye a felso részén mondjuk egy R35-os ív

Előzmény: 1Tamás (22137)
1Tamás Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22137

Mi határozza meg az ívnek a formája? És ha nincs is ív,az nem jó már?

Előzmény: jenco01 (22134)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22136

amit viszont figyelembe kell venni az, hogy hol helyezkednek el a gyuruk aretációi, 

Előzmény: jenco01 (22135)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22135

a kipufogó nyáílásnak a felomlok feletti része a fontos, ami az alatt van az lényegtelen,  A leheto legtobb kipufogo gáznak kell eltávoznia a hngerbol mielott a felomlok nyitnak. 

jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22134

a legjobb a 0,7xD azaz 38mm-es furat esetében 0,7x38mm azaz 26,6mm 

ez a legszélesebb amihez nem kell tulzottan nagy ív,  egy bizonyos mértéken felul a nagy ív kontraproduktív,  0,7xD az aranyszabály

ez szerint van az enyém is készitve 39mm furathoz 27,3mm széles kipufogo kanális dukál

jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22133

mert szuk, minél szélesebb a járat annál nehezebb a gyurunek átsiklania rajta

Előzmény: 1Tamás (22132)
1Tamás Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22132

Mennyire? Nekem a gyári egyenes.

 

Előzmény: jenco01 (22131)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22131

természetesen ívesnek kell lennie

Előzmény: 1Tamás (22130)
1Tamás Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22130

Ez a henger már olyan? Kipufogó nyílás felső éle íves vagy csak a nézőpont miatt látszik annak?

Előzmény: jenco01 (22129)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22129

Pontosan,  a szivo nyilast terjeszd ki szimmetrikusra,   

 

Kipuffot inkabb rakd 28ra jobb alja lessz

Előzmény: 1Tamás (22128)
1Tamás Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22128

27 helyett 27,5.

 

Előzmény: 1Tamás (22127)
1Tamás Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22127

Így?

 

Előzmény: jenco01 (22125)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22126

nem próbáltam

Előzmény: Furak (22124)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22125

Akkor kipufogó 27,5mm felso holtponttol, szivó nyílás hátsó éle pedig 71mm felso holtponttól, 

A kipufogó nyílás felomlok folé eso reszét pedig 25mm-re szélesítteni, Ha tudsz egy gyurus dugattyút szerezni akkor meg 26,5mm a sarkaiban rádiusszlal.

 

 

az állítható fúvóka nem megbízható.

Előzmény: 1Tamás (22123)
Furak Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22124

Simson karburátorral érdemes próbálkozni vagy csak dellortó?

Előzmény: jenco01 (22120)
1Tamás Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22123

Nem kell az extra dimenzió. Valami közismert rajz nincs?

 

Egyébként meg állítható fúvóka.

Előzmény: jenco01 (22120)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22122

áá késore jár, ugylatszik ismételtem magam

Előzmény: jenco01 (22121)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22121

Gondolkodok rajta hogy miutánn letesztelem a hengert publikállom a méreteit, ha nem esik le róla a bugyi idonap elott :D  ahogy irtam tisztában vagyok vele hogy nem a legjobb dizajn de tanulmánynak megteszi, ha beválik a tobbi része akkor csinállok másikat egy nagy szivó nyilásal hátsó részén R8-as rádiusszal a sarkakban

Előzmény: jenco01 (22120)
jenco01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 22120

Azzal igencsak nehezkes jo teljesitmenyt elerni, es az eredeti karbiba meregdragak a fuvokak.... Probalkoztam vele vannak fuvokaim 68 tol 83 ig. Minnel hamarabb teszed tull magad azon hogy karburatort kell cserelned ha tobbet akarsz annál tobb penzt es fejfajast sporolsz meg. Az eredeti karbival semmi gond a szeria hengeren de ahogy piszkalni kezded megjonnek a bajok.

 

Ezeknek a fuvokaknak az aran hasznalt dellortot lehet venni fuvoka keszlettel legszurovel.

Előzmény: 1Tamás (22119)
1Tamás Creative Commons License 2016.12.28 0 0 22119

Olyan hengerpalást rajz nincs amihez nem kell másik karburátor és kipufogó?

 

jenco01 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 22118

nemszabadna, de ha mégis akkor csinállok másikat :)))

Előzmény: 1Tamás (22117)
1Tamás Creative Commons License 2016.12.28 0 0 22117

Elég vékony az a rész, nem törik le?

Előzmény: jenco01 (22116)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!