megint egy segítségre volna szükségem... Az első lökhárítónak a vezetősínje eltört (ami a sárvédőknél tartja meg a két oldalán. Így vettem, nem tudom műanyagossal összehegesztetni, mert nincs meg a darab).
Újonnan nem találok sehol, illetve cromaxéknál találtam névre keresve ilyet, de kb. 1/4 méretű, mint ami a lökös belső felén van gyári:
3 éve van a családban egy sedan Vectra. Szerencsére eddig nagyon jól teljesített, most viszont lenne pár kérdésem. Találkozott-e már valaki olyan problémával, hogy a rádión nem jönnek be az állomások (Delco Electronics CDR 500). Lehetséges, hogy az erősítő hibásodott meg? Hol találom ezt az erősítőt? Valamint tud valaki hibátlan állapotú TID-et, ami nem pixel hibás vagy érdemesebb inkább felújítatni? Köszönöm a segítséget.
Nekem is ezt csinálta...... Két hónapig minden szerelővel ez volt a téma és egy azt javasolta, nézzem át a biztosítékokat, mert az a kontakt hibás. Kivettem a műszerekért felelős biztosítékot, mivel jó volt visszaraktm és azóta semmi probléma....... Azt hiszem a 22. 20Ah bizti....
Az autó hátuljában ki lett cserélve: teleszkóp, rugó, vasmagos szilentek, lengőkar szilentek, stabilizátor rúd szilentjei és gömbfejei azaz jelenleg már csak a 4 darab hídtartó szilent az ami gyári. Az autóval lassan haladva egyenetlen úton nyikorog a feneke és nem tudok rájönni, hogy mi okozhatja :( Valakinek ötlet esetleg? Sedan b1-es egyébként az autó.
Egy kis segítsére lenne szükségem. Egy 5x110-es, 15"-os opel acélfelnire, vagy pótkerékre lenne szükségem, autóra való felpróbálás céljából. Nem megyek vele egy centit sem, csak az a kérdés, hogy felmegy-e rá. Valaki esetleg lenne Zalából, aki kölcsön adná az ilyen pótkerekét, vagy egyik téli kerekét ebből a célból?
Bontóban tudsz venni ilyet, vagy bontás alatt lévő autóból. A csatlakozót le kell vágni egy 5-10 cm-es vezetékkel együtt. Ezt utánna rá kell applikálni a kocsidra, a B1-es csatlakozó helyére.
Sziasztok. Egy olyanba kérnék segítséget hogy van egy 98-as B1-es Vectrám. Szereztem hozzá egy faceliftes fényszórót és az a bajom hogy a csatlakozók különböznek. Esetleg van-e lehetőség kiküszöbölni ezt a hibát vagy szerezzek be egy új fényszórót?
Nem bonyolult. A központi zár vezérlőn meg kell keresni azt a vezetéket, amelyiken a jel kétszeri távirányító megnyomásra jelenik meg. Azt kell a felhúzó elektronika bemenetére kötni. Nálad a zárás jel van rákötve. Ennél pontosabbat segíteni nem tudok, mondom, sokféle házilagos felhúzó modul létezik, mind máshogy működnek.
Nálam teljesen egyedi volt. Alapból az elektromos ablak bekötés sem teljesen gyári szerint lett megoldva. A motorok gyári megoldás szerint vannak bekötve, illetve a kapcsolóhoz elvezetve. A kapcsoló betápja viszont teljesen független volt a centrálzártól, és az ajtókapcsolóktól. Fix 12V-on vannak a kapcsolók, szóval mindig tudom működtetni az ablakokat, nemcsak gyújtáson, az ajtóbecsukásig. Beülök az autóba, egyből le tudom húzni az ablakokat, nem kell gyújtásra rakni. A kapcsolók testjét először nem kötöttem be, mert akkor folyamatosan világítanának a ledek. Később egy relére bekötöttem, hogy ha gyújtáson van a kocsi, akkor világítanak a ledek, amúgy nem. A felhúzó "elektronika" pedig egy nagy kondi, és két relé. Az egyik relé egy kicsit, másik egy nagy 4 független kapcsolós. A kicsi relé kap jelet a centrálzártól, ez 12V-ot kapcsol a kondira, és a nagy relére. A kondi feltöltődik, a relé pedig behúz. A behúzott relé jelet ad a motoroknak, hogy húzzák fel az ablakot (mintha kézzel megnyomnád mind a 4 felhúzó gombot). A feltöltődott kondi még behúzva tartja a relét 2-3 mp-ig, mire kisül. Ez a 2-3 mp elég ahhoz, hogy az elektromos ablakok automata működését kihasználva, azok teljesen felhúzódjanak. Így működik az én rendszerem. Valahol megállok, nem kell nézegetnem, hogy fel van-e minden ablak húzva, csak zárok+reteszelek, az ablakok pedig teszik a dolgukat. Ha viszont olyan helyen állok meg, ahol lehúzva akarom hagyni résnyire az ablakokat, akkor csak egyszer zárok.
A C vectrán sincs ez jól megoldva. Az ablakokat már lehet távirányítóról is fel és lehúzni, ennyi előre lépés van. De a felhúzás, vagy a lehúzás csak addig megy, amíg nyomod a távirányítón a gombot. Ha elengeded, akkor megáll az ablak ott, ahol éppen van.
Egyszer nyitott motorháztető felett indítóztam, és meglepődtem hogy valami gáz tört ki turbó környékéről.. Időnként érzem ezt a kis gázt... Azért még átnézem.. Bár elvileg a gumicsövek át lettek nézve, ahol lehetett kicserélve, még a szorítóbilincs is...
Köszi a válaszokat, majd jelentkezek amikor ki lett cserélve a kipuff..
Reménykedtem, hogy az idegesítő ablakzárásos rész megoldódik.. De sebaj, együtt tudok élni vele :)
Azt tudni kell, hogy gyárilag nincsen távirányítós központizár zárásra (egyszeri zárás gomb megnyomása a távirányítón), vagy reteszelésre/beriasztásra (kétszeri zárás gomb megnyomása a távirányítón) ablakfelhúzás a B Vectrákon. Csak annyit tud a rendszer, hogy ha kulcsal zársz, és még egyszer elfordítod a kulcsot, és elfordítva tartod, akkor addig elkezdi felhúzni az ablakokat, amíg elfordítva tartod. Ha elengeded a kulcsot, akkor megáll a felhúzás. Elég szar megoldás, őszintén szólva. Lényegtelen is, szóval ezt a rendszert szokták házilag megokosítani, hogy távirányító egyszeri, vagy kétszeri megnoymására (ki hogy szeretné) húzza fel az összes ablakot teljesen. Utólagos rendszer hibakeresésében nem igazán tudunk segíteni.
A tanksapka zárómotor, vagy érintkezési hibája miatt nem működik mindig.
"ha motor 3000 fordulat felett már nem szeret működni, akkor a motort megfőzték?"
1,7 TD Isuzu motornál nagy valószínűséggel igen. Nekem kettővel is ekz volt a tapasztalatom.
Mit értsek a megfőzés alatt? kevés olajszint, túlforrósodott?
Sok gumicső van, a hűtésben, ezek elöregednek, eldurrannak, elfolyaik a hűtővíz, nem veszik észre, hajtják tovább, felforrósodik, besül a motor. Nem mindegy, hogy teljesen besül, megszorul a dugattyú, vagy csak picit károsodik.
Kipuffogót át kell nézni. Venti nem hozhatná be igazából a kipuffogógázt. Lehet, hogy csak egy flexicső repedt ki.
A kocsim gyári riasztós kp vezérlésű.. Hol le tudom zárni a kocsit, de csak a központija, előfordul hogy néha a tanksapkazár nem nyit, vagy minden ok (a kulcs második elfordításra, az ablakok is emelkednek).
Amikor nem megy a "központi ablakzárás", akkor az ablakvezérlő gombot nyomva kell tartani, hogy felmenjen teljesen, amikor minden OK, nyomok egyet, és folyamatosan megy fel az ablak.
Hol kell keresni a hibát?
MBman, olvastam a hozzászólásokat, hogy ha motor 3000 fordulat felett már nem szeret működni, akkor a motort megfőzték? Mit értsek a megfőzés alatt? kevés olajszint, túlforrósodott?
A turbómmal, volt pár darab amit cserélgettek rajta, de nem ment, sőt az eredetinél rosszabb működést eredményezett.. Illetve feltűnő, pl amikor szembe nekimegyek a padkának (óvatosan, nem durván..) vagy amikor fekvőrendőrön megyek át, esetleg egy úthiba/kátyú, akkor az utastérben érezni a szagot (amit nem tudok hova tenni, lehet hogy kipufgáz, olyan büdöskésen émelygítő szagú.) A fűtőventillátor a motortérből szívja be a szagot, így arra gondoltam hogy a leömlőknél lehet gond.. Volt ilyen tapasztalatod?
Folyamatban van a kipuf rendszer átvizsgálása és lecserélése, csak a szerelő... hívjam fel jövőhéten, aztán ismét, ismét... lassan már tele a tököm az egésszel..
Üdv Cartársak. Eladó lett a vecim, 1.6 16v, 1998-as barna színű. Vannak gondjai, rozsda is megkezdte, ha valaki tud kezdeni vele valamit, bontani, vagy megcsinálni, keressen. 120-150 körül gondoltam árban. Képet rakok majd fel róla. Nem váltam volna meg tőle egyenlőre, de sikerült egy szinte hibátlanba belebotlani jó áron úgymond. Ja és Debrecenben van. Köszönöm.
Én nem tudtam hazajönni kuplung nélkül, mikor éreztem, hogy kezd beesni a kuplung, elindultam haza, de egy piros lámpánál ott ragadtam. Hiába raktam be 1-be, és indítóztam, nem mozdította meg a kocsit. Melegen mindig kicsit tovább keleltt tekerni, mire elindult. Szóval vontatás lett a váge. 10 ezer km-rel azelőtt teljesen új Sachs tárcsa és szerkezet, illetve Valeo kinyomó lett felrakva. Mire hazaértünk, el is folyt a fékolaj addig a szintig, ahol a kuplung cső bele csatlakozik a tartályba.
Nekem ott akkor úgy szállt el, hogy lámpánál elinduláskor még jó volt a kuplung, kettesbe már nem tudtam berakni, mert nem lehetett kinyomni.
Ez jó 100 kilóméterre volt otthonról. Nekem is megy a kuplung nélküli váltás, de kerülővel az M0-áson jöttem haza, mert Budapesten keresztül halál lett volna. Arra 150Km az út, de kevés a lámpa. Komáromból hazáig összesen három piros lámpánál kellett megállnom, majd egyesben indítani.
Mikor szétszedtem, kiderült, hogy a tárcsa mindkét oldalán a kopóréteg fele letört. Pont átellenes félen (Az egyiken mondjuk 9-től3 óráig, a másik oldalon meg pont fordítva). Na ezt a féloldalas terhelést nem bírta a kinyomócsapágy és szétment.
Szóval még jó állapotában összesen 140km volt a kuplungtárcsában, mikor elszállt.
Ahogy írod, nekem is egyből elhangzott, hogy mégis csak öreg autó... miután (komplett motorgenerál, teljes kuplung, teljes futómű, teljes belső (plüssről bézs bőr) és más "apróságok" cseréje megtörtént, nem kicsit bosszantó amikor egy gyárilag hibás alkatrész romlik el, és súlyosbítja amikor ezt teszi 120 kilométerre otthontól... az pedig, hogy a kinyomócsapágy halt meg annyiból szerencsés, hogy utána egyáltalán nem volt kuplung, de legalább még el tudtam menni a szerelőhöz. Márciusban a tárcsából tört ki a rugó, az akadt meg + az erőltetéstől eltört a kulissza is..., de még törött tárcsával is el tudtam menni a szerelőhöz, nem adja könnyen magát ez az autó.
A műszerfalon a kevés benzinre figyelmezetető jelzést mi kelti életre? Van egy szenzora a tankban? A tank szellőztető csövet is kicseréltettem és mintha azóta nem villanna ki a műszerfalon amikor kevés benne az üzemanyag, pedig már majdnem vízszintben volt a mutató.
Xenon témához: Újra cseréltem az első lengőkarokat is, az újon már rajta volt a magasságállító csavarhelye, oda becsavarozva az alsó rögzítési pontot már adta magát a felső, azt pedig egy akkus fúrógéppel csináltam meg, kapott egy csavarhelyet és egész gyári kinézetű lett a rögzítése. Hátul is be lehetett volna rakni szemre ,de bontóból vettem egy B2-es lengőkart amin ott vannak a szintező rögzítési pontjai, mivel az enyém jobb állapotú így lemérem a helyét és a sajátom kifúrom, találtam külföldi adok-veszek oldalon fotót B2-es hídról amin rajta vannak a csavarhelyek, miután az alsó lengőkaron már meglesz a rögzítés oldva, kép alapján kifúrom a hídon is a két csavarhelyet.
Ez a kuplung kényes téma. Nekem is, Seth topiktársnak is szállt el a szinte új Valeo kinyomócsapágy, szóval tudom, milyen idegesítő. Mikor összerakod (vagy rakatod) ráköltesz egy valag pénzt, hogy most jó lesz egy darabig, aztán váratlanul elfossa magát távol az otthontól. Aztán lehet hallgatni az okoskodást, hogy ugye mondtam, hogy cseréld le ezt az öreg autót. És persze hiába mondod, hogy a 3 hónapos kinyomó halt meg, ami egy 5-10 éves autóban is meghalhatott volna.
Sajna mostanában nem járunk. Történt itt ez-az azóta. Sajnos egyik sem túl jó.
Az egyik ilyen, hogy a feleségem elvált tőlem (jobb élet, egy új pasi és a felhalmozott adósságok hátrahagyásával), és 2013 végén elment a gyerekekkel együtt. Azóta a gyerekeim akkor jönnek hozzám, ha hiányzom, de akkor is csak pár órára.
A másik, hogy sokszor a tesómmal mentünk grillezni. Sajnos Ő idén március közepén rákban elhunyt (42 éves volt).
A harmadik, hogy ugye a "tópart" a Fóti tó volt, amit azóta elkerítettek és mondták, hogy csakis horgásztó lesz. Azóta nem is jártam arra.
A negyedik ok az autó hiánya. Pont ez az egyik oka, hogy most szeretném talpra állítani, hogy a párommal együtt elmehessünk erre-arra.
MBman:
Amikor a vekiben a motorcserés téma volt, akkor 1 évig állt bent a munkahelyemen. Aztán lett meg a motor. Ugye akkor 2 kedves fórumtársunkkal és a bátyámmal hétvégenként építgettük össze a dolgot. Viszont több olyan alkalom is volt, amikor újra le kellett ereszteni a motort. Mondjuk egy alkalmat kivéve még az átépítés alatt. Ilyen volt például, Hogy már bent a motor, már járattuk is, erre szétmegy a kormánymű. A leg idegesítőbb az volt, mikor (Vlad19 fórumtárs társaságában) egy nappal azután, hogy véglegesítettük a projectet gondoltam, hogy a családdal haza kísérjük Sopronba (Ő volt az, aki rengeteg idejét áldozta, hogy segítsen). Út közben szétment a kuplungom. Akkor elszállt a felújított kuplungtárcsa és a kinyomócsapágy is. Szóval utána megint állt az autó 2 hétig, mire lett alkatrész és idő megcsinálni.
Nameg úgy nehéz autót felújítani, hogy közben napi használatra kellene. Egy példa, mikor elkészült a motorcsere télen, utánna vettem észre, hogy hidegben a váltó nehezen veszi a 2-es fokozatot. :) Nem lettem ideges. Pedig itt van a donorban a hibátlan váltó :) Csak át kellene rakni. De se időm, se kedvem hozzá... Szerelőhöz oda viszem a két autót, hogy cserélje ki a váltót el is hajt, amennyi dolga van :)
Bakker, hogy eltelt már 5 év... Emlékszem ezekre a raklapos képekre :)
Valamelyik fórumban láttam a képeidet az alkatrészekről, majd megkeresem és "beazonosítalak" Jártok még a tópartra grillezni? :)
Más:
Hétvégén Berekfürdőn voltunk. Tegnap hazafelé Tiszafüreden kinyomtam a kuplungot, leállt a motor... Ezt játszotta Jászberényig, ahol már az alsó tartományban dadogott is és elég durván sípolt is valami a motortérben. Végül már csak 3.-4. inditózásra indult be. Motorháztető fel, látom, hogy az alapjárati motor leesve... Valahol elhagytam a csavarját. Persze elkaptuk a Tour De Hongrie-t, várakoztunk vagy 20 percet, gondolom mindenki azt hitte menőzni akarok, mert a fordulat 500-1500-ig járt, föl-le. Volt hangja :)
Én azt kezdtem megunni, hogy megcsinálok rajta egy dolgot, előjön 2 másik. Viszont megmarad továbbra is, mert egyrészt nem érdemes leadni, annál többet ér, és vonóhorog csak ezen van. De már nem napi használatra.