Sziasztok! Másfél éve vagyok tulajdonosa egy 114 lovas Vivaronak 191.000 km futott példányt vettem, végig márkaszervízben szervizelték. Egyetlen problémája az 1800-as fordulat alatti beremegés intenzív gyorsuláskor. amikor vettem több darabot kipróbáltam, de csak ennél vettem észre. Miután a KCtuningnál kicsit izmosabbá tették talán a remegés is erősödött valamennyit. Nekem úgy tünik, hogy a váltótól indul a remegés, de megszoktam, hogy egy kicsit később váltok. 2200-2400-as fordulatig elhuzatom, akkor jó, vagy ha hamarabb váltok akkor óvatosabban gyorsítók. A másfél év alatt 60.000 km-ert mentem vele, eddig a kötelezőkön kívűl 2 db. kormányösszekötőt kellet cserélnem. A KCtunning Chippelte és beletette a tempomatot, teljesen elégedett vagyok vele. Fogyasztásom 7,5-7,8 liter körül mozog, (mióta megvan, miden tankolást feljegyeztem) többnyire városom kívűl használom (kb. 70%) 110-120 km/h körüli tempoval, de intenzív előzésekkel. Eddig kétszer kipróbáltam, autópályán, óra szerint (ami nyilván csal valamennyit) a mutató nyaldossa a 200-at. 2018 elején kezdik majd leadni a cégnél az 1,6-os 120 lovasokat, akkor tervezem, hogy beruházok egy olyanra, de ha tehetem, akkor ezt is megtartom, mert imádom. Üdv: Piti
Két géppel is próbálták kiolvasni,de hibakódot egyik sem írt ki.Az egyik egy Bosch a másik egy mindentudó kínai masina.A kiegészítő fűtést egyik sem látta.Nem lehet az a gond,hogy volt egy szoftver frissítés KCTuning-nál.Egy olyan szoft van rajta amin nem a kiegészítő fűtés szerepel ha nem a gyári ami a turbó előtti csőben van.Azt adja is mindig a hozzá való hibakódot,hogy szálszakadás van benne.
hibakód olvasáskor látnia kell a kiegészítő fűtést :olvasható memorizált hiba :miért tilt :vagy nem látja és azért kell új vagy bontott ? ha nem látja lehet a műhely nem megfelelő eszközzel vallatja, általános kiolvasás nem fogja látni ezt vedd figyelembe --
Hibakód nincs,de nem indul.Januárban lesz szétszedve.Érdemes felújítani,vagy vegyek újat,vagy bontóból?Igaz,hogy szétnéztem a jobb autóalkatrész áruházakban,de sehol nem találtam.
Kösz.Elviszem megnézetni,hogy mit ír a diagnosztika ki.Lehet,hogy csak tényleg letiltott mert emlékszem rövid idő alatt kb 3 perc többször is újra indítottam.Próbált a fűtés beindulni,de mire begyújtott volna leállítottam a motort és még sokáig halottam,hogy dolgozik a rendszer.
Pár napja nem kapcsol be a gyári kiegészítő fűtésem.Nem is hallani a piezo szikrázását.Nézegettem a biztosítékokat rosszat nem találtam.Mi lehet a gondja?
A 2001-es Vivarómban Grunding auto 2002-es rádiós magnóban nemrég csipet cseréltettem, mert korruptálódott a memóriája és már nem tudtam többet bekapcsolni, most minden nagyon jól működik, csak egy dolog tűnt fel, hogy amióta a csip (eeprom) ki volt cserélve mintha a magas hangszínek eltűntek volna mert túlságosan mély hangszínű a rádió hangja, akár beszélgetést, akár zenét hallgatok.
Próbáltam hangszínszabályzást keresni a rádión, de sehogy sem jöttem rá, hogy az hogyan lehetséges. Egyedül a balanszot találtam meg, ha kihúzom a hangerőszabályzó gombot akkor tudom azt állítani de semmi mást.
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de nekem úgy rémlik mintha nem csak balanszot hanem fadert is tudtam állítani rajta előtte, (az ajtóban lévő hangsugárzók lennének a hátsó és a szélvédő alattiak az első), de ennek sem találtam meg a módját.
Tehát a kérdésem az, hogy ezen a rádión lehet egyáltalán hangszínt vagy fadert állítani vagy csak hangerőt?
Kicsit furcsának találom, hogy 2001-es kiadású rádióban ne lehetne ezt a két dolgot állítani, hiszen már a 80-as években a Sanyo rádiós magnón is lehetett.
A másik pedig, hogyha lehet ezeket állítani, akkor lehetséges, hogy az eeprom cseréje okozhatj ennek a két lehetőségnek a hiányát?
(A srác aki az eepromot kicserélte többször konfirmálta velem a rádió típusát, hogy mire odaérek a műhelyhez addigra az eeprom készen legyen és csak forrasztani kelljen.)
Írtad, hogy használod a Unixautót, ott neked milyen árakat hozott ki neked kuplung készletre? Az én 2001-es dobozos Vivarómra, 1,9es dti motorral 73 és 130 ezer Ft körül.
A készletben szerkezet, tárcsa és kinyomó csapágy van, ez kell neked is nem?
Dunakeszin ismerek egy jó és becsületes autószerelőt, ha érdekel megadom a kontakt infóját.
138.000-el vettem 145.000körül kezdett remegni.Most 174.000 van benne a remegés viszont lassan de fokozatosan erősödik.
Persze az én szerelőm is azt mondta kuplunggal indít és leállít (ezt más kocsiknál is így csinálom). illetve ugyan az mint nálad is,hogy jobban pörgessem kicsit.Nem tudom miért de ez ellenkezik az elveimmel és inkább a fülemre hagyatkozok.
Nálam is 1600-1800-as fordulatszám között érezhetően remeg a motor.1800-tól kisimul,húz rendesen.Régebben volt másnál is ilyen és valamelyik motortartó bak volt a hibás.Az enyémet megnéztük,de szerelő szerint inkább ne engedjem gyorsításkor a fordulatot 1800 alá és nem remeg.Ezt 150 ezer környékén kezdte most 260 van benne.
Vidd ki a gépedet "vargamuka"-hoz.Az az ár szerintem nagyon sok.
Igen ám csak akkor azt nem értem,hogy miért állítja az opel azt,hogy alváz szám szerint márpedig ezt kettőssel szerelték.
Sőt tovább megyek...
Mondta,hogy menjek be és gépen ő ezt alá is támasztja.Akciósan pedig 415.000.-ért kis is cserélik a szettet munkadíjjal.
Közben a produktum amit az előző irományomhoz nem írtam:Tipikus kettős tömegű szindrómára utaló jel de mégsem akarom elhinni.Felváltogatáskor kisebb fordulatnál a nyomatékból való gyorsításkor beráz.De úgy hogy még a műszerfal is beleremeg.Esetleg nyomólap deformáció vagy a tárcsában lévő rezgéscsillapító rugók fáradása is okozhat vajon ilyet?(Motortartó bakok jók)
Téged leakarnak húzni.Tudtommal,ha nem tévedek a Trafic II 1,9 motorhoz nincs kettős tömegű lendkerék.De ha visszakeresel a fórumon sem találsz arra utaló hozzászólást,hogy valakinek lenne olyan gépe.A Laguna II-nél szereltek csak és ahhoz van kiváltó szett.
Itt vannak a Renault kettős tömegű lendkerék és kuplung szettek típusonként.
Jobb oldali hátsó ablakot keresek( nem kell bukósnak lennie). 5 bontót hívtam sehol nincs. Van ötletetek hol tudnék venni? Jah és egy ablakmosó tartály is kellene.
Sajnos eznnem VW Transporter, aminek a hátsótere fűthető a tetőben levő rácsokon keresztül. Itt a hátsótér fűtés az első és második üléssor lábterénél levő rácsokon beáramló levegő oldja meg, inkább kevesebb, mint több sikerrel. A csomagtartóban a ventillátornál csak a klímának van hőcserélője.
Már 4 éve vetem egy 2006 os Vivárot 1.9 cdti 8 üléses és megvagyok elégedve . Csak nemtudom a hátso fütést bekapcsolni . A vetilátor forog de cak hideget fuj . Aki tud segitsen
Arra kérném a témában otthon lévőket mentsenek meg mert a mélyen tisztelt "szervizek,, olyannyira a helyzet magaslatán állnak hogy csoda!
Továbbá itt és most keresek kifejezetten Vivaro és Traffic specialistát aki az alábbi problémát orvosolná is nekem szakszerűen!!!
Szám szerint ezidáig 6 különböző szervizzel (ebből 2 márkaszerviz) egyeztettem ez ügyben de mind hiába,egyik Á-t mond a másik B-t.
Adott a típus: Vivaro 2005 1.9 CDTi 74KW Kézi 6-os Motor:F9QU760C452978 (Még a régi elejű de már CDTi feliratos hátha ez fontos) a váltón lévő szám: PK6*075 L4 774172298
EZ MOST KETTŐS TÖMEGŰVEL SZERELT VAGY PEDIG SZIMPLA???
Mert az egyik opel-nél egyértelműen szimpla a másiknál egyértelműen kettős tömegűvel szereltről beszélnek.
Ha egy kisebb értékű alkatrészről és munkadíjról beszélnének pont nem is ráznám magam de azért ez már igencsak tétel.Pláne úgy hogy cirka pont a duplája egyik a másikának.
Na már most baromira nem a szétszedés után szeretnék szembesülni a dolgokkal.
A másik amin hanyatt estem....
Azt mondja az egyik OPEL MÁRKASZERVÍZ!!!: Igen ez kettős tömegűvel szerelt de ha elfogad egy tanácsot simán át lehet szerelni szimplára.NESZEEEE!
Agyhugy követ kapok esküszöm.
Ezért is vagyok itt és kérem azok segítségét akik napi szinten ott vannak a témában és szerelik őket.
Előre is nagyon köszönöm!
elérhetőségem: karlo1@freemail.hu
(Ui:Bárdis,unixos,start és társai programokat én is ismerem használom.)
Üdv mindenkinek.
Most volt pár hete olaj cserén a Traficom és mivel azóta alacsonyabb olaj szintet jelzett vissza a computer így ma ràtöltöttem még egy litert. Rendben is van minden viszont amikor kiszedtem a nivopálcát a végén érdekes vaj szerű lerakódás volt (állagra és színre is) amit aztán a betöltő nyílásban is látszik lerakódva. Vajon mi lehet ez ? Valami gondra utal?
"Van még más biztosíték is a képben pl. motortérben a relék mellett?" Hát szerintem ha azok közül kiolvad valamelyik akkor sok minden nem menne. Viszont nem nagy kaland megnézni. Lehet érdemes.
"Tehát akkor nincs másik csoki ebben az áramkörben valahol a műszerfal alatt?" a kilóméteróra alatt van a bcm( én ezt uch -nak ismerem). Hozzáférni az óracsoportnál lehet. Sokat segít ha leveszed a fekete műanyag kormány burkolatot. Van még egy relé tábla a gázpedál mellet-fölött. - Fogalmam se nincs, hogy van e kapcsolat a lámpával.
Nekem egyszer volt gond a raktér világítással. Akkor leszedtem az egész foglalatot, és az oldotta meg a problémát. Már nem emlékszem mi de van valami csel a dologban. Lehet butaság amit most mondtam, jó pár éve volt ez már szerencsére.
Azt mondod, hogy biztosíté"kok", több is van a képben? Pár hete amikor elkezdtem foglalkozni a problémával akkor megnéztem a pohártartó alatt-mögött lévő biztosíték táblán azt a 15 A-es kék biztosítékot amelyik alulról a 3. a jobb szélső oszlopban, az rendben volt. Van még más biztosíték is a képben pl. motortérben a relék mellett?
Lépcső mögötti csatlakozót is megnéztem két héttel ezelőtt, szét is húztam és megtisztítottam elektromos tisztító spray-el, de az sem segített.
Tehát akkor nincs másik csoki ebben az áramkörben valahol a műszerfal alatt?
Voltmérővel megmértem az egyik belső világítás izzó érintkezőjénél, hogy kap-e áramot, nem kap, tehát az a probléma, hogy esetleg a földeléssel lehet baj, kizárt, mivel kicsi az esélye annak, hogy a rendszer úgy romlik el, hogy egyszerre megy tönkre a forró vezeték is és a foldelés is.
Azt megtudod mondani, hogy a lépcső mögötti csatlakozásban melyik színű kábelen kell a 12V-nak jönnie?
ÁÁÁ égnek áll a hajam ettől a lengőkábel dologtól.
Egy szót sem írtál a biztosítékokról. Ha elől és hátul sem világít akkor ez szerintem biztosíték lesz. Ha nem akkor nem kap "tesztet" vagy amit neked is mondtak a kék csati. A kék csati a vezető oldali műanyag küszöb alatt található. Ha nincs rajta még zacsi akkor rakni kell rá, hogy ne tudjon ráfolyni a víz.