Heló. Megjott az új gyújtótekercs, kicseréltem, de semmi változás. Kicseréltem a gyertyát is, ugyanúgy semmi változás -a hang maradt. Még lecserélem az olajat és olajszűrőt, hátha. De viszont azt megfigyeltem, hogy start után hidegen sokszor nem is hallani csak 1-2 perc után kezd el erősodni a hang, mikor lassan melegszik fel a motor...
A következő problémám akadt a kocsival (2.2 HDI, 2001-es évj.)
Egy pár napja már gázolajszagot éreztem a kocsiból, elölről a motortér felől de semmi folyást nem találtam. Ma reggelre viszont elég komoly tócsa gyűlt össze a motortér alatt. Ma is átvizsgáltam, már amennyire aláfekvés nélkül lehet, de most sem találtam semmi komolyat, viszont most már egyértelműen csöpög a gázolaj. Mivel az alsó motortér takaró lapok miatt középen csöpög, így azt sem tudom megállapítani, hogy melyik oldalon van a hiba.
Van valakinek ötlete, hogy mit és hol keressek, vagy valami típushiba amerre érdemes eindulni?
Sziasztok. Tud valaki segíteni? Peugot 406 2.2 16V benzin, 116kw/158L, 2000 évjárat, lépcsőshátú, hol találom a benzinszűrőt??? Van benne végképp? A segítséget köszönöm előre is
Ha jòl veszem ki se luk se sachsot nem érdemes venni ez csak a kettős tömegűvel szerelt szetre vonatkozik, vagy a sima rhy os szett is szar?
Még egy elméleti kérdés Az ecu szabályozza induláskor a kuplungra eső nyomatékot, ha igen egy rossz gázpoti vagy bármi rendszer elem hibája miatt túlterhelheti e azt, nyorsabb kopást eredményezve?
Nekem is uhyan ez a helyzet először sachs-ot vettem most viszont luk van benne 6 hónapja a kettő között annyi volt a különbség , hogy ennek még van egy fura kattogó hangja ami mikor kivan nyomva a kuplung elmúlik én cseréltem bakokat és kuplung munkahengert és kinyimóvillát is.
sajnos két éve küzdök ezzel de még nem tudta egy szerelő sem megoldani az eredmény az , hogy gyorsan kopik az előző vagyis a gyárival elmentem 200000 -et ezekkel most nem megy csak 60000 körűl sem chip tuning nincs rajta sem egyéb módosítás 2.0 hdi az új dolog amit javasolt több szakember lehet hogy a váltóval van valami.
nagyon szeretem az autót de ez már kezd kicsit sok lenni a másik amit mondtak hogy vegyem meg a gyárit de erre még nem szántam el magam mert kicsit sokban van
Nem akarlak elkeseríteni, de a luk szett mostanában szar. Arról nem is beszélve, hogy a gyártó előírja a kiemelő villa cseréjét is, mert elsősorban az okozza a remegést a félrekopása miatt.
De akkor a régivel miért volt jó induláskor?! és mi az a gyári program?! :)
én inkább arra gondolok,hogy most jó a kettőstömegű, és valami más elgyengült láncszem,pl a valami tartóbak hibás.. gondolok itt az aránytalan motor mozgásokra.. lassan a kipufogó flexicső is széthullik.. :(
Nem tudok segiteni, de leirom hogy jartam (2.0 16V), hatha hasznos. Volt nalam is csattogas, de egy banalis aprosag okozta: a nivopalca cso-huvelyet rogzito csavar kiesett es az csattogott menet kozben nagyobb fordulaton.
Ha megtalalod a hiba okat kerlek vesd be ide a forumba. koszi.
A most következö héten kapok új gyújtótekercset próbára hátha elmúlik a hiba, mert ennél a típusnál sajna egyutt van az osszes gyertyához, és lecserélem a gyertyákat is hátha..., ha ez sem segít akkor nincs tovább ötletem...
Sziasztok. Peugeot 406-osom van, 2.2 16V benzin, 116kw/158L, 2000 évjárat, eredeti 170000km, mindig jol karban tartott, szervizelt jószág. Egy ideje fura, nem kopogó, inkább csatogó hangot ad ki a motor. Fordulatszámnovekedésre a hang is gyorsul. Hidrotöke kilöve, cseréje után is csattog. A motorban minden rendben volt, szép tiszta, bütyköstengely is sérulésmentes. Olajnyomás rendben - mért adat. Hengerkompresszió rendben, tehát elvileg a szelepek is rendben. Benzinbefecskendező cserélve. A fedélzeti számítógép magas áramfeszultséget jelez az 1.hengeren, viszont a gyújtótekercs is lényegében új - 2éves Febi márkájú. A hibakód szerinti hibás hengerben kicsit feketés a gyújtógyertya vége mintha nem égetne rendesen. Olajat a Total Quartz 5W30 után, harmadjára Liqui moly 5w40 synthoil high tech-re cseréltem, a gyártó 5W 30-at ír, de nem tartom valószínunek hogy ebben lenne a baj. Esetleg még olajszűrő is lehet, de hamarosan azt is lecserélem, hogy azt is kizárjam. Ha van valakinek valami tapasztalata vagy ötlete elore is köszönöm válaszotokat
Nem akarok beleszólni, lévén nem értek annyira hozzá. Nekünk nemrég, 18 év után cserélni kellett a kinyomó-hidraulikát. Mivel tárcsa csere után ugyanúgy rossz volt :) Csak egy ötlet.