Sziasztok.
Úgy érzem, el kell oszlatnom néhány félreértést.
bone vagyok, a bérnepper.
Először is, igen, sok tucat Exem volt.
Értek hozzá.
Mind a technikáját, mind a piaci körülményeit ismerem.
Össze tudom vetni a konkurens termékekkel, mivel a konkurencia termékeit is ismerem.
Szereltem és adtam-vettem őket.
A bérnepperi szolgáltatást azért hoztam létre, mert egyrészt igény mutatkozott rá, másrészt a "haveri segítség" kategóriába egyre
kevésbé tudtam a csőstül jövő felkéréseket beleszuszakolni.
Miért is történt ez?
Minden héten felkértek egy-egy autó megszakértésére.
Ez hol kisebb, hol nagyobb áldozatot követelt tőlem.
Az ember a haverjától nem kér pénzt ilyesmiért.
De mit tegyen a haverja haverjával?
Ott hálálkodás, kézszorongatás, majd általában egy kurvadrága pia tukmálása volt a vége.
Ennek akartam véget vetni.
Van egy szabott átalány ár, ami a szolgáltatás ellenértéke.
Mit kap ezért a vevő?
Kiszállást Budapesten belül két órán belül.
Teljes szakértést.
Alkut.
Iratok átnézését, kényes pontok feltárását - alvázszám milyensége, különösen amerikai autónál - stb.
Próbakör, próbafutam, váltó-motor kipróbálását, futómű, féltengelyek állapot felmérését tapasztalati úton.
Amennyiben szükséges, műhelyben történő átvizsgálást.
Árajánlatot a javításra.
Javítási lehetőséget.
Tréleres szállítás bonyolítását.
Majd bizonyosan jön Tamás81 társatok, aki elmondja a mai napját.
Én is elmondom, hogy egy életszerű példát lássatok.
Szombat van.
Értem jött Tamás, lementünk 150 kilométerre.
Az autót megnéztük, kipróbáltuk.
A legeslegutolsó árból - "ennél olcsóbb nem lesz, ha alkudni akar, ne is induljon el!" - alkudtam annyit, amennyi a szolgáltatás háromszorosával egyenlő.
Az autót majd gondolom leírja Tamás.
Annyit érdemes tudni róla, hogy papír nélküli külföldi autókat adnak ennyiért.
Hajtáslánc teljesen rendben van, apró javítanivalók.
Gondolom, ős-Exeseknek elgendő annyit mondani, hogy a KLÍMA és a TEMPOMAT is működik, ami a hazai Exek túlnyomó többségénél mondjuk 7kiló alatt sosem.
Nem egy makulátlan darab, tény, de van benne potenciál.
Én mindig azt nézem, milyen az ár-érték arány.
Ha ez elfogadható, az ár igazából mellékes.
Még egy kérdésre szeretnék válaszolni.
Miért érdemes váltóhibás Exet venni?
Azért, mert az Ex legfőbb achilles-pontja a váltó.
Ennek egyszerű az oka.
A viszonylag jó három sebességes váltóba beleszuszakoltak egy negyediket, később egy tökéletesen értelmetlen és béna megoldással egy ötödik fokozatot is.
A szelptömb 8 csavarral rögzül, holott 18 csavarralkellene rögzülnie.
A szeleptömbben lévő szolenoidok (7db) működéséhez tökéletes felfekvés kell, ami bizonyos kor és futásteljesítmény után - ez általában 250.000 km környéke - ez vetemedik és a váltó végzetes meghibásodásához vezet.
A felújítása 350-400ezer Ft.
Tehát inkább azt szoktam javasolni, hogy vegyünk egy "egymilás" Exet rossz váltóval 500-ért, csináljuk meg a váltót, hogy azzal garantáltan ne legyen gond évekig.
A másik kényes kérdés a lánc csörgése.
Ennyi Ex után tudom pontosan, ha hidegen X ideig hallatszik a csörgés, még elmegy, ha 3X ideig, akkor már erősen kell alkudni, ha 10X ideig, ott kell hagyni az autót.
Nos, Tamás81 autója jéghidegen egy másodpercre se csörög.
A bérnepper egyértelműen vevőpárti, amennyiben a vevő bízza meg a vétellel.
Mindent azért tesz, hogy a vevő elégedett legyen.
Nincs mutyi, ismerős kereskedőkhöz hordott láma vevők becsapása, stb.
Kéretik ezt így elfogadni, még akkor is, ha a hazai viszonyok közepette ez nehezen hihető.
Köszönöm a figyelmet, jó Explorerezést!
István
www.bernepper.hu