>Adott egy ELCON NT1 V24 dobozka, es jolenne ha be lehetne allitani valahogy a firmware-ban, hogy ha ML-PPP-vel tarcsaztam es a tarcsazott szamon csak 1 szabad csatorna volt, akkor a masik csatornan o amutomatikusan probalkozzon megadott warakozasi ido utan (pl. 2 mp-kent).
BOD-dal vagy BOD nélkül hívsz?
Mert ha BOD-nál kicsire állítod a hívási(adat)limitet (ATJAn,ATKaxn), akkor elvileg probálkoznia kellene ujra.
Következő problémám adódott:ISDN2 kapcsolatom,és Intracom NetMod NT-m /az a sokat emlegetett 1 LED-es./ van.Erre jelenleg 1 db ISDN telefon,és több analog készülék csatlakozik.A gyári specifikáció szerint kellene tudni alapból /tehát nem külön szolgáltatásként/ a rendszeremnek a "végberendezés áthelyezhetőség" opciót.Nálam ez nem működik sem analog-analog,sem ISDN-analog viszonylatban.Úgy tudom- és a leírásban is ez szerepel- a felfüggesztés Flash+6, az újraaktiválás Flash+7.No ezzel nem megy.Mi lehet a probléma?
Köszönöttel várom a jótanácsokat.
Kerdesem a kovetkezo: Adott egy ELCON NT1 V24 dobozka, es jolenne ha be lehetne allitani valahogy a firmware-ban, hogy ha ML-PPP-vel tarcsaztam es a tarcsazott szamon csak 1 szabad csatorna volt, akkor a masik csatornan o amutomatikusan probalkozzon megadott warakozasi ido utan (pl. 2 mp-kent). Nagyon nehez lenne ezt megvalositani ? Mar izomlazam lesz a telefon emelgetestol, hogy ujra tarcsazzon a kicsike...
A 2B-s adatkapcsolat privilegizált az S0-hoz képest. ha kipróbálod a BOD szerinti 2. B csatorna visszakapcsolása nem mindig sikeres amikor analóg készüléken beemelsz.
Szvsz itt tényleg egy szolgáltatói filozófiá dönti el, hogy melyik kapcsolat legyen a legerősebb...
Viszont azt nem hiszem el, hogy a CLIP-hez effektíve elbontja a 2. B csatornát - csak akkjor bontja, amikor válaszolsz a hívásra (beemelsz), nem?!
Mivel az már kiderült rólam (sajnos), hogy adatátviteli ügyekbben nem vagyok igazán kompetens, át kellne ugranod a Kiástam a csatabárdot topikba, mert ott ütik-vágják a PPP-s témákat. De szerintem a 2. B csatorna fel-le kapcsolgatása (ha nem a PP klien miatt teszi az NT-LT) akkor nem feltétlenül megy jól. Ha nincs igazam, senki se kövezzen meg! :)))
Üdv.
Maus Róbert Péter
mikimaus
PS: Matávéknál még a cw szolgáltatást ismerő CLID (külső) berendezéseket sem nagyon ismerik! Vagy tud valaki ilyenről? Nem is beszélve - igaz, ha jól sejtem, csak egyelőre - az MWI szolgáltatásról.
Latya arra utalt, hogy a freestart egy ideje bevezette azt, hogy a felhasználókat egy idő után kidobja. (Azzal az ideológiával, hogy jusson más is lehetőséghez) Szóval mire megállna a számláló 150-nél, addigra ki is vagy rúgva a freestartról.
Mintha lett volna erről egy topik...
szioka bocs hogy belekotyogok igy 1ből..de mi köze a 150-ftos kedvezménynek a freestarthoz.Azt a matav biztositja.Az 51es hivószám helyi hívásnak minősül....a freestart behívója 06-51-302302..nekünk az otthon csomag is müxik rajta....vagy képzavarban van????
Változás!!! :-)
Már indultam aludni,gondoltam teszek még egy próbát!
Kivettem megint a "pipát" a NetMod Setup-ban és lám csoda történt!Bontja az egyik B csatornát és megjelent az analóg készülékhez csatlakoztatott hívószámkijelző cuccon a hívófél száma.:-)
De az ISDN készülék (Siemens Profiset51) továbbra sem reagál a bejövő hívásra.
Van erre ötletetek? Megjegyzem a NetMod kézikönyv alapból az analóg portokról beszél ki és bejövő hívások kapcsán ha mindkét B csatorna foglalt adatátvitelre...(?)
Ahhoz, hogy kijelezze a számot, ugyan miért kellene bontania a vonalat? Semmiért. A hívószám a D-csatornán jön, az ADSL-telefon azonnal kijelzi, az analógra meg az első és a második csengetés közben egy ronda reccsenésszerű hang formájában (FSK) kimegy. Nálam legalábbis kiíródik. (Netmod, külső híváskijelző, illetve Siemens Gigaset 3015 Comfort DECT. Szóval, ha nálam ráteszik a vonalbontó firmware-t, akkor megyek asztalt borítani az idióták fejére, mert így hibátlan.
mikimaus:
Hívtak a MATÁV-tól és azt mondták,hogy:
Jelenleg ha mindkét B csatorna a Net-en van azért nem jelzi ki a számot mert igaz,hogy a csengetés bejön de nem bontja a vonalat.Csak akkor ha felveszem,mert lehet,hogy fontos dolgot töltök le és nem akarom lelassítani a letöltést pl.
De e hónap végén megjelenik valami firmware,amit a MATÁV a központból rátesz s onnantól már bejövő hívásnál azonnal bontja a vonalat és kijelzi majd a számot is.
Egyébként én is a NetmodSetup-ot használom,de hiába állítottam be amit mondtál,már a javaslatod előtt nem segített a fent leírtak miatt.
Kérdésem Tőled viszont: a digitális készülék ebben az esetben miért nem működik?
Még csak nem is kell, hogy valaki valamit "rátegyen"!
Ha valaki előfizet az átirányítás bármely esetére, akkor azt a 1515 vagy 1516-ra aktiválva ugynaezt fogja hallani a hívó, ha a B-előfizető nen fizet elő a hangpostára. Ui. a 1515 és 1516 egységes nyaláb-hívószám, ami elviszi a hívót a hangposta üzenethagyásához (illetve saját készülékről felhívva a a 171-tel egyenértékű belépési pontrea a menüben - ez azért is szerencsétlen, mert ha szegény hívó egy aktív (!) hangpostára fut és nyom véletlenül egy *-ot akkor szépen a lekérdezés menüben találja magát!), ami a B-szám alapján (No7 vagy ARF esetén DTMF adja ki!)következik be illetve az A és B szám egyezésének vizgsgálata alapján a lekérdezéshez.
-----------
Tehát ha nincs aktív hangposta, akkor a hangposta rendszer nem találja a listájában a B-számot, amire lakonikusan csak a lent idézett szöveget adja a hívónak.
Ennyi.
Ha kell név, aki ezzel a témával foglalkozik a Matávon belül, mail-ben megadhatom :)
Még csak nem is kell, hogy valaki valamit "rátegyen"!
Ha valaki előfizet az átirányítás bármely esetére, akkor azt a 1515 vagy 1516-ra aktiválva ugynaezt fogja hallani a hívó, ha a B-előfizető nen fizet elő a hangpostára. Ui. a 1515 és 1516 egységes nyaláb-hívószám, ami elviszi a hívót a hangposta üzenethagyásához (illetve saját készülékről felhívva a a 171-tel egyenértékű belépési pontrea a menüben - ez azért is szerencsétlen, mert ha szegény hívó egy aktív (!) hangpostára fut és nyom véletlenül egy *-ot akkor szépen a lekérdezés menüben találja magát!), ami a B-szám alapján (No7 vagy ARF esetén DTMF adja ki!)következik be illetve az A és B szám egyezésének vizgsgálata alapján a lekérdezéshez.
Tehát ha nincs aktív hangposta, akkor a hangposta rendszer nem találja a listájában a B-számot, amire lakonikusan csak a lent idézett szöveget adja a hívónak.
Ennyi.
Ha kell név, aki ezzel a témával foglalkozik a Matávon belül, mail-ben megadhatom :)
rainman:
Nálam is előfordult ugyanez akkor amikor anno nem kértem a hangpostát és rátették, mondtam nekik vegyék le.Két helyen kell rátenni és levenni a hangpostát, az adott tel.központban és Budapesten a hangposta regisztrációs központban,ha szabad így neveznem. :-) :-)De szerintem ugyanez a helyzet!
Először a 143-on kérdezd meg utána hívd a hp. központot!
Remélem sikerül!
Akkor ez valami remote mellék? Megnézi, hogy melyik számról jött a hívás, és az alközpontzban lévőlistán nem szerepel a szám. Vagy valami hasonló betárcsázó, esetleg visszahívó. Mi lóg az NT-n?
Zugló új axe 273 xxxx naponta többször csak 1 csatorna vagy egy sem van. A hibát felmondják üzenetrögzítőre, (143)de le se szarják az előfizetőt. Mit lehet csinálni? ( Mondjuk én a lekükre kötöttem, hogy írjanak levelet, kötbérezzenek, ne fizessenek számlát stb..)
A tipp akár jó is lehetne, de én egy 5-el kezdődő ISDN számot hívtam, nem "színes számot".
További adalék a fejtöréshez: A probléma az ISDN-re való átállás óta jelentkezik, eredetileg 4-el kezdődő száma volt, az átállás során megtarthatta ezt a számot, tehát "migrálás" volt; illetve a régi vonalhoz tartozó szolgáltatásokat is igénybevenné az ISDN-en.
ISDN számot hívva, úgy négy-öt csengetés után a következő hangbemondást kapom: "A megadott szám nincs a listában"
Na vajh' honnan jön ez? Miért? Hogyan lehet kiküszöbölni? Lehetne informatívabb bemondást alkalmazni? Esetleg a fenti dolgot kiváltó szituációkat logolni, hogy kiküszöbölhető legyen a későbbi hívásoknál az ismételt bemondás?
A helyes megfejtők között hangpostafiókot sorsolunk ki :-) (Ezt persze csak viccből írtam, nehogy komolyan vegye valaki!)
>Ha a Pana 2315-ös CE-s (a "legújabb" 1+1 IC-s!!!) készülékről tudsz adni infót, ti. hogyan és mit kössek át, részemről már nem is érdekelne a dolog:
Nem tudok infót.
> (Vigyázat! Eddig még mindenki belebukott!)
Mivel ma már szinte alapszolgáltatás a memória(gyorshívó) gomb, ezért valószínüleg megoldható a hagyományos kerülő úton is, ha nincs jobb: egy gombra felprogramozni impulzus-módban az "1" számjegyet és melléírni "FLASH"
csak egy picit értettelek félre és sikeresen hosszú monológom épp a Te problémádat nem oldotta meg!
Íme egy ollózás a Matáv honlapjáról:
"Sajtóközlemények
Budapest, 2002. február 08.
VIVENDI TERÜLETEKEN IS SZOLGÁLTAT A MATÁV A BUDAPEST BANKNAK
A Budapest Bank elsők között döntött úgy, hogy élve a törvényi szabályozások változása, valamint a Matáv és a Vivendi Csoport között aláírt hálózat összekapcsolási szerződés nyújtotta lehetőséggel a Magyar Távközlési Részvénytársaságot választja szolgáltatójának a belföldi távolsági, mobil és nemzetközi hívásoknál a Vivendi területeken is. A Budapest Bank azért a Matáv szolgáltatásait veszi igénybe, mert a bank elvárásainak megfelelő versenyképes ajánlatot kapott mind az árban, mind az együttműködés feltételeiben.
Az új egységes hírközlési törvény megteremtette a jogi feltételeit annak, hogy a felhasználók a belföldi (a helyi hívásokat kivéve), mobil és nemzetközi hívásaiknál szabadon választhassanak maguknak szolgáltatót. A Matáv és a Vivendi Csoport közötti hálózat összekapcsolási szerződésben foglaltak megteremtették ennek a műszaki feltételeit.
A Budapest Bank és a Matáv közötti megállapodás jelenleg az alábbi, Vivendi szolgáltatási területeken levő települések - Dunaújváros, Esztergom, Gödöllő, Jászberény, Ráckeve, Szeged, Szigetszentmiklós, Vác, Veszprém - Budapest Bank fiókjainak belföldi (helyi hívásokat kivéve), mobil és nemzetközi hívásainak átvételét foglalja magában."
( VIVENDI TERÜLETEKEN IS SZOLGÁLTAT A MATÁV A BUDAPEST BANKNAK
Megkérdeztem az ügyfélszolgálatot és ők is alátámasztották, hogy szerződés megkötése esetén a 1515 (tehát figyelem:1515) előhívószám alkalmazásával a Matáv távhívó szolgálatát veheted igénybe.
DE!
A díjrendelet minden (egyetemes)távközlési szolgáltatóra egyaránt vonatkozik, TEHÁT a Vfon IS UGYANAZON A KEDVEZMÉNYES (6,10 és 3,25 bruttó) percdíjon KÖTELES az 51-es körzetbe irányuló forgalmat számlázni, mint a Matáv! És azt nehezen hiszem, hogy pl. egy Axelero-t Vfon területről ne lehessen elérni. Behívó: 06 -51 - 301-301 (NEM 201-201!!!) és ha van freemail-es azonosítód, akkor a TELJES mail címeddel (pl. nálam ez rpmaus@freemail.hu) és a freemail-es jelszavaddal CSAK a freemail web-oldalára illetve POP3-mal levélletöltéshez fel tudsz csatlakozni (próbának megéri).
A FreeStart honlapja jelenleg elérhetetlen, de egy próbát ez is megér otthonról: 06 -51 - 302-302 !
Természetesen a szolgáltató előválasztás esetében - tudtommal - nem érvényxes a 150,-Ft-os kedvezmény, de Neked a kisebb tarifa már a Vfonnál (hoz képest illetve a kötelezőség miatt, nem bogozom tovább...) is megéri!
Amint konkrétabb tájékoztatást sikerül kapnom a Matávtól Vfon viszonylatban, mail-ben azt is elküldöm!
Részemről a polémia lezárható :) Alközpont-főközpont viszonylatban alkalmazott flash-időkről korrekt a véleményed.
A bennfelejtés szvsz nem bennfelejtés, hanem a paraméterezhetőség megléte, ami TPV-nél talán evidens is lehet.
A rövidebb flash idő tekintetében is igazad van - nincs is köztünk vita, hiszen én is jeleztem: amennyire én a szakmai véleményeket magam körül látom, kb fele-fele tartja hasznosnak a rövidet és - mint én is - esetleg a prell miatt károsnak... Ennél már tényleg csak az lehetne károsabb, ha a 100-at is és a 600-at is flash-nek vennék (ami mondjuk nem tiltott explicite sehol) de láttam én már varón karjút :)
Ha a Pana 2315-ös CE-s (a "legújabb" 1+1 IC-s!!!) készülékről tudsz adni infót, ti. hogyan és mit kössek át, részemről már nem is érdekelne a dolog: ))) (Vigyázat! Eddig még mindenki belebukott!)