heló mindenkinek. Látom leült egy kicsit a topic,ezért feldodom egy kis Arrows-os élménybeszámolóval. 1998-ra célkitűzés:10 pont a bajnokságban. Neki is vágtam a szezonnak,első versenyen pontszerzés,majd folytatva ezt a jó tendenciát minden futamon szereztem több,kevesebb pontot,kivéve Monacót és Barcelónát,ott elmaradt ez a bravúr.Franciországban azonban ránk moslygott a szerencse.Egy kis esővel kezdtünk,majd very wet lett a pálya állapota és ki is jöttünk lecserélni a gumikat wetre.Vissza a pályára előzgetünk,már Diniz a 2. és a többiek jönnek ki wet gumiért.Ekkor aztán eláll az eső,és a pálya el kezd száradni.kijövünk intermediate gumikért,majd miután teljesen felszáradt a pálya utoljára kijöttünk száraz gumikért.M.Schumi már majdnem lekörözte Dinizt, de itt elkezdtünk gyorsulni és a vége előtt 10 körrel átvette a vezetést a wet gumis Schumitól,és megnyerte az Arrows első versenyét.(Salo 3. lett).Az ezt követő futamokon a pontszerzés rendszeressé vált, és pár dobogó is összejöt.(Németeknél 2. és 3. hely).Belgiumban az újabb eső és taktika után Dinzzel ismét sikerült nyernem,így a vb.-ét vezető Schumitól(aki nem szerzett pontott mert megint "jól" taktikáztak)9 pontnyi squritávolságba kerültem a vb.-ét vezető pilótától és a 3. helyre az összetetben a csapatoknál és Dinizzel a pilótáknál.Olaszországban újabb eső és győzelem,de ehez az is kellett hogy Schumi kiessen.De hogy!Nézem a képernyőt látom hogy Schumi megy ki a boxba,de úgy 2 perc múlva keresem hogy merre van.Erre látom hogy kiesett.Ok:Box tűz.Mondom ilyen nincs és Dinizzel átvettem a mindkét vb. vezetését,de csak 1 ponttal.Következő versenyen Dinizzel Schumi előtt végeztem (Dniz 4. lett Schumi nem szerzett pontott) így már 4 ponttal vezettem.És jött a döntő csata Japánban.Poleban Scumi én csak 4.voltam.Rajt:valaki kiugrott de nem figyeltem rá,csak hogy ne törjék össze a kocsit a pilótáim.Erre a kör végén ki megy ki a boxba az első kör végén?Hát Schumi!Így Diniznek elég volt egy 5. hely is az egyéni és csapat világbajnoki cím megszerzéséhez.Összesen 65 pontot szerzett a 2.Schumi csak 59-et.A csapat:91 pontot szerzett és a 2. Ferrari csak 86-ot. Szerződések:A Gauloises lett aki 28.millió $ ad 1 évre fixen.A motor Merci partner full bonusz fixen.Gumi,benzin customer.(gumi:Bridgestone 1 év,benzin Agip 3 év)ezek mellett még van 2 szponzorom és az FIA 35 millió$ ad támogatásul. Személyzet:mindenhovy 3* emberekt szerződtettem kivéve John Bernard helyére aki 4*.De a jó szereplés miatt az összes emberem tuladonséga 4* lett .A pilótám maradt Diniz, de mivekól más fizetős nem akart jönni,egy NON-F1 pilóta lesz a csapattársa. Fejlesztés:Év végén felvettem 27millió$ kölcsönt, és megépítettem az 5*-os gyárat a CAD,CAM -mel együtt.de a hitelt csak 1 évre vettem fel így év végére minuszba kerültem és csak nehezen kerültem el a csődöt. Cél 1999-re:Ismételjem meg a bajnoki címet egy 40%-os autóval.Jó móka lesz. A végén 3 gyors kérdés: 1.Ez a box tűz nálam is előfordulhat,vagy csak akkor ha az embereim nem tökéletes pit-stpra vannak állítva? 2.Nálam hiába van mindkét pilóta 1= bánásmódon,A 2. autóban ülő ha gyorsabb nem előti meg az 1.autót, ha meg előtte van akkor meg elengedi.Ez nektek is így van? 3.Mi az a race scurity?Mert oda hiába teszem az embereimet,nem találnak semmit. Bocs ha kicsit hosszú lett.
Most hogy van időm a szünet miatt, újra kezdtem egy karriert a minardival.Most 2001-ben vagyok és a világbajnoki címért harcolok, és lenne egy kérdésem.
Pár emberemet elküldtem car scurityra egy csapathoz,és találtak egy segítséget amit nem engedélyezett az a csapat.Hát feljelentettem őket,de az FIA nem talált semmit.És ezt megcsináltam 3x-szor egymás után de az FIA semmit sem talált.Van olyan hogy az FIA talál valamit, és akkor mit cselekszik?Kizárják a csapatot?
A másik meg a race scurity.Ott mit lehet elérni?mert ha elküldöm az embereimet erre,nem találnak semmit.Ez a mód mire jó?
az xp patchre gondolsz?azt kicsomagolod bemásolod a gpw könyvtárban.Amúgy abban van az 1.1 javítás.
Szponzorok:Attól függ milyen csapatod van és mennyi embert állítász rá és milyen a financiális embered.először csak kapsz egy ajánlatot majd ha folytatod egyre több piros kocka gyúlad ki.ha meg van a szerződés aláírod de még folytathatod a tárgyalást mert kaphatsz + pénzt és a legvégén állandóvá lehet tenni,vagyis akkor is füzet ha berágott a szponzor.
Minden futam előtt érdemes meghívni VIP vendégeket.De minden pályának megvan a maga vonzereje.Moncóban 5*-os VIP kártya kell de Magyarországon csak 1* kell.
Én úgy emlékszem nem patch-eltem, mert nekem sem ment fel, és hagytam. Ha már úgyis regisztráltál az eu-s oldalra, sztem próbáld meg ott megkérdezni, hátha elmondják.
Az újabb, 2004-2007-es patch-ekre szintén ezt javaslom, hazai körökben frissítgetett honlapról nem is nagyon tudok. Mondjuk egy 2006-ost szívesen kipróbálnék én is. Magyarítás? Hááát... Ha találsz társat hajrá, én se angolból nem vagyok akkora penge, de időm nincs. Szponzorok: csapatszponzorra gondolsz, vagy a kicsikre? Először is kivel vagy? Csapatszponzor kiscsapattal az húzós. A kicsik náluk is megvannak 2-3 futam alatt, de a reklámemberek olyan 25%-ának akkor legalább azon kell lennie. Ne szórd szét őket sokfelé, mert akor semmivel nem haladnak. (ez minden másra is igaz). A szárnyakon itt nincs állítás, azt adod meg hogy hány km-t, és melyik pilótád miből hány %-ot csináljon. És kapsz érte kis kockákat amit felhasználhatsz beállításra, fejlesztésre :) Az F1manager amúgy nagyon nem tetszett nekem. Elmentem tesztelni az elején, mittomán pilótáim mentek 1:50-es köröket. Vért izzadva, mindent utánaállítva amit kértek, lementünk teszem azt 1:42-re. Hát mondom ez már tuti valami pályarekord. Erre kijön valami kiscsaapt noname tesztpilótája és fut 1:29-et. Na jó mondom ebből ennyi elég...
Meghívások: igen, minden futamra nem árt 3 szponzort meghívni. Ez a pár dolog van, amit mindig futamok között meg kell csinálni, egy dő után majd unod is némelyiket :)
Sikerült hozzájutnom egy ajándékpéldányhoz, egy társunk jóvoltábol, ezuton is köszönöm neki...
a lemezen van pecs, leirás, stb.... az 1.1 es pecs-et kinyitom, feltelepitem egy pecs könyvtárba, majd amikor futtatom, akkor akadok csak el... be kéne valami *.cst fileokat állaitani, meg ilyesmi...hát nem sikerül..... szoval ha valaki tudja mit és hogyan peccseljek, állitsak, azt is megköszönném...
továbbá, nézegettem oldalakat eme témában, hát az egyetlen valamire valot a www.f1managers.eu oldalon találtam meg.... regisztráltam és benéztem a letöltésekbe, s találtam videokat 2004 es, meg 2006 os beállitásokrol...de magát a peccset seholsem...valaki tud infot ez ügyben? illetve kerestem az oldalon forumot vagy ilyesmit, hogy ott érdeklődjem ezt meg, dehát nemigen találtam.... ott olvastam hogy készül a 2007 es pecs is....erröl is jo lenen tudni mindent, illetve ha van valaki aki ebben benne van szivesen segitek a forditásokban is (magyaritás)....
találtam magyaritást a játékhoz, de nem teljes, illetve csak az alaphoz jo.... egyedül amugy sem merek belebarmolni a txt.-be, mivel nem tudom, hogy fontosak-e a karakterek száma, stb....még nem magyaritottam emigyen.....:)
szoval vannak kérdéseim....böven... ja a gém... kár hogy csak 16 bit-en megy.... amugy szép és jo... a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy probáltam uj sponzorokat (már az elején) lesezrződtetni a jövö évre (1999), de nem igazán jött össze.... a tesztelések során hogyan állitok a szárnyakon, alvázon? vagy ebben nincs ilyen mint az EA-s F1 managerben? a futam,ok után - vagyis minden futam elött- állitgatni kell a sponzorok meghivását is és mindent? bocs, hoyg ennyi a kérdés, de a leirás (kéziköünyv) erössen angol nyelven irodott....:)))
Elnézem a kisebb bugokat, elnézem, h a boxkiállásnál szív a versenyzőm folyamatosan, de az már hihetetlen, h John Fellowes noname Ferraridriver BOXKIÁLLÁS NÉLKÜL MEGNYERI az Argentin GP-t.
Viszont először történt sérülés, mióta nyomom a progit. A Williams pilótája lesérült, és a tesztpilóta menne helyette a köv. versenyen. Kár, h ez a mailek között úgy szerepel az ÉN team manageremtől, h XY nem tud versenyezni nálunk, mert sérült. Jah igen, de nem is az én csapatomban van! :-P
Újranyomom a versenyt, mert ez már kifejezetten csalás, bár az is lehet, h letörlöm a francba a gpw-t. Bughegy az egész.
Nagy sajnálatomra mindenféle forumot megprobáltam, boltokat , forgalmazokat hivtam fel, de egyszerüen nem lehet hozzájutni a GPW-höz.... Amit valaki ajánlott (e-bay) nem jött be, mivel mindig megveszi valami ismeretlen állat elöllem.... nem marad más , minthogy valakktöl kolduuljak egy biztonbsági másolatot..... Elöre is megköszönném, márcsak a fiaim nevében is... Karácsonyra hipersuperül jönne nekik
Ha valaki megszán dobjon egy mélt a klementt@invitel.hu....ra..
Én. Csúnyán csalt a Ferrari 2002 első versenyén. Schumacher lekörözendő csapattársa feltartott, így ő nyert, én meg harmadik lettem. Nem baj, Brazilban visszakapják :)
A box bug (amikor valaki utánad áll be és előbb jön ki) nálam csak akkor van, ha az én autómnál gyorsabb autó áll be a boxba. Pl.: Ha a Minardival vagyok akkor mindenkit kiengedek ha első ha utolsó vagyok, mert 98-ban én voltam az utolsó rajtszámoknál (22;23). De amikor a Jordannal vagyok és beállok boxba és jön valaki utánam az az autótol függ.Ha Mclaren,Ferrari,Benetton,Williams hiába vagyok gyorsabb náluk versenyen, meg kell várnom őket.De ha Sauber vagy Arrows jön ki előttem a boxba, hiába gyorsabbak esetleg nálam, megvárnak engem mert 98-ban előttük voltam rajtszámban.(Szerintem így van de lehet hogy tévedek,de a gép a másik gépi autó ellen is így csinálja).
Egy gyors kérdés: Szokott még valaki mostanában a játékkal játszani?
2. Igazából ez arra jó, hogy azokat a gyengeségeket javítsd, ami adott pályán jól jön. Most már nincs előttem, de ha jól emlékszem a tarmac olyan lacsony pl. brazíliában, hogy a gumikat ha nem hardok ham,ar megeszi. ezt úgy tudod javíatni, hogy oda teszed a setup kockákat, és mindjárt mehetsz soft gumival is. sajnos kis csapatnál ez az opció nem jön össze, mert nincs zsé tesztelni, így ott marad a hard gumi és szopás, vagy a soft gumi, de akkor meg olyan óvatosan kell menni, hogy megint szopás.
1. Hát inkább x év múlva, de nem hinném, hogy megéri. Ha jól van elköltve, többre mész vele.
2. Csak 1 versenyig érvényesek, és némelyiknél én sem tudom, hogy fent vagy lent jobb. Az egyértelműeket szoktam nyomni, 5-5-től több "kockát" úgyse tudsz szétszórni.
3. Hát bugok vannak a játékban, bár ilyet én még nem találtam. Én azt utálom, ha valamelyik ellenfél pár mp-el az én pilótám után áll ki a boxba, tuti előtte jön vissza. Ezért mindig beteg extrém kiállásokat kell csinálnom, de néha így is akkor kolbászol a boxba valaki...
1. Van a kölcsön alaat olyan hogy befektetés.Ez azt jelenti hogy ha beteszek pénzt akkor utána bizonyos %-kal egy adott futam után több pénzt szedek ik mint amit berakatm?
2. Az autók setup-jánál ha berakom a pontokat és letesztelem akkor az autó jobb lesz tőle. De ezt a piszkot meg érdességet nem értem, meg ha teszek sebességet meg tapadás az jó lesz a többi versenyre is? vagy minden versenyre mást kell beállítani?
3. Lejebb olvastam arról bug-ról ha véletlenül egyszerre mennénk be a boxba a két a autómmal akkor az egyik a bemegy a másik pedig átugorja és a boxutca elején köt ki.De amikor San Marinóban versenyeztem 2 kiállással és már meg volt mind a kettő akko az első és második helyen haladtam de nem messze tőlünk volt egy McLaren. A meki még nem volt kint a második kiállásán így nem izgultam de kezdtük volna ép lekörözni a másik mekit aki bement a boxba, és gondolom aki mögöttünk jött annak is be kellett volna menni boxba egy körrel később, csak mivel utolérte csapattársát egy körre esett a kiállás.Ahogy oda értünk a célegyenes elejéhez egyszer csak a mögöttem lévő meki gondolt egyett, és 2 ms-cel gyorsaab körrekorddal egyszer csak a célegyenes végén volt akét versenyzőm között.Ja és nem állt ki boxba de nem is ki hanem szépen bejött másodiknak.Na ez hogyvan?
Jónapot mindenkinek.
Befejeztem a z 1999-es Jordanes szezonomat. Az autót 2* mérnök tervezte ezért az alaphandlingje csak 40%-os lett, de az év végére sikerült feltornáznom 58%-osra.A személyzet fele kicserélődött..A főszerelő maradt Tim Adwards aki 3* és 2000 év végéig van szerződése velem. A pénzügyi részleg is maradt itt, Ian Philips aki 5*-os 2000 év végéig maradt nálam. A techinical director John Barnard lett aki 4* és a legolcsóbb a 4* közül. A Chief Designer aki eredetileg egy 2*-os fickó(ezért sikerült ilyen jóra az 1999-es kasztni)de én lecseréltem Mike Gascoynera aki 3*-volt, de amire ide ért hozzám már feljavult 4*-ra aminek nagyon örültem.A főszponzor a Benson & Hedges maradt mivel 2 évre kötöttem velük szerződést évi 26.500.000$ ad nekem. A motor Mercedes és a benzin Shell, mindkettő partner. A gumi az Bridgestone de az már viszont Works szerződés, és van teljes bónuszom. A pilóták: az egyik Wurz lett a másik meg Diniz. Minkettőjüknek 4* lett az eső vezetése. Ja és a vezetés azt tűzte ki célul magának hogy idén elég lesz minimum egy világbajnoki cím, ezzel a szar autóval.
És most követketik az ellső verseny Ausztráliában: az irőszörnyű volt:Wurz 9. lett még Diniz csak 10. A futam jobban alakult mert esett, és jól hasznátam a boksz taktikát így ha nem is első, de Wurzzal 2. és Dinizzel 3. lettem. Brazilíában egy 7. és 13. rajthely de a futam felétől jött a szokásos brazil eső, így Diniz 2. és Wurz 3. lett. Argentínában ismét csak küszködtünk a rossz autóval. Az időmérőn 7. és 8. lettem, a futamon pedig 6. és 9.(Wurz volt a pontszerző). San Marino szokásos volt 7. és 12. rajthely, majd egy kis eső és máris 3. és 4. hely a végén. Aztán Spanyolország volt a pokol időmérőn csak 11. és 10. rajtkocka, majd a futamon 7. és 6. hely(Diniz volt pontszerző).Monacóban egy csöppet javultunk mert az időmérőn a 4 és 11. helyről indulhattunk, de a futamon csak az 5. és 6. helyen tudtunk befutni. Itt már erősen azon gondolkodtam hogy melyik csapatot irányítsam év vége után mert ilyen teljesítménnyel biztos hogy kirúgnak.Kanadában az időmérő szokványos volt 5. és 9. rajthely, de a versenyen már Wurzzal az első helyért csatáztam, de a utolsó kerékcserém után csak 2. voltam.Igen ám de elkezdett esni az eső és az utolsó 5 körre a pálya vizes lett. Az elöttem haladó Frentzen 2 másodpercre volt töllem, hát mindent feltekertem és mindent benyomva sikerült megelőznöm Slick gumikkal. Így Wurz megszerezte élete első győzelmét és visszatértek az esélyeim hogy nem rúgnak ki.(Diniz amúgy 6.lett). Francia honban vissza is estem mert Wurzzal csak 7. lettem de Dinizzel legalább 5. Angliába folytatódott rossz sorozatom mert wurz 9., még Diniz 6.lett. Ausztriában Wurz a poleból indulhatott Diniz meg 3.volt. A versenyen Diniz úgy feltartott mindenkit hogy kettős győzelemet arattunk Wurz vezetésével. Németországban az időmérőn 5. és 6. lettem, majd mivel esett az eső sikerült bejönnöm a 2. és a 3. helyre. Magyarországon önerőből lettem 3. Wurzzal, még Diniz csak 7. lett egy Stop and Go miatt. Belgiumban fölényes kettős győzelmet arattunk soft egy kerékcserés taktikával, mert mindenki többször állt be a boxba mint mi és Diniz mindenkit feltartott. Olaszorszában követtük ugyan azt a taktikát mint Belgiumban itt Wurz 1. lett még Diniz 3. a Nürburgringen az időjárás velünk volt, ezért szakadó esőböl a végén felszáradó pályán sima kettős győzelmet arattunk, és sikerült megvédeni mindkét világbajnoki címet . De azért Japánban még szereztem egy 2. és egy 6. helyett.
Érdekességek 2000-re: 1999 elején Barrichello bejelentette visszavonulását, majd meggondolta magát és aláírt a Minardihoz tesztpilótának. A vicces csak az hogy ő 2-szer többet keres mint a másik kettő pilóta összesen.. Williams és a Ferrari 2* tervezőt szerződtetett 2000-re. Benettonnak mindenből 5* szakemebere van.. Érdekes viszon hogy a Minardinak nincsen főtervezője.
Egyenlőre ennyit további jó GPW-t mindenkinek.