Ne fogd meg, meg se kóstold, még csak ne is illessd (A mik mind a velök való élés által elfogyasztásra vannak rendelve), az emberek parancsolatai és tanításai szerint
Az alkohol elfogyasztásra van rendelve - hát a sertés...?
Akkor most olvassuk el újra együtt hogy mi van a teljes idézetben, hátha megértjük:
Kol. 2.18] (Csia)
Senki meg ne ítéljen hát titeket evés és ivás, ünnep vagy újhold, vagy szombatok dolgában, melyek az eljövendőknek árnyékai csak,míg a testi valóság a Krisztustól való.
Alázatoskodással vagy angyalok tiszteletével tetszelegve meg ne fosszon titeket a pályadíjtól senki, aki látomások után indul, s akit ok nélkül felfuvalkodottá tesz a hústól vezetett értelem,
ki nem kapaszkodik bele erősen a Főbe, noha az egész test belőle kapja növekedését. Amennyiben a kapcsokon és kötelékeken át ellátva és egybekötözve Isten adja növekedését.
Ha pedig már a világ elemeitől elszakadtatok, s a Krisztussal együtt meghaltatok, miért állítotok fel, mintha még a világban élnétek ilyen tételeket: Ne fogd meg, meg se ízleld, hozzá ne nyúlj!
Emberi tanításból folyó parancsolatokat követtek velük, s olyan dolgokhoz tapadtok,melyek elhasználás útján mind romlásra vannak szánva, amikben van ugyan a bölcsességnek valami rendszere, összekötve önkényesen választott istentisztelettel, alázatoskodással, test nem kíméléssel, de értéktelen dolgokra vannak alkalmazva,melyek a hústest megtöltésére szolgálnak
Te elszakadtál már a világ elemeitől ? Akkor miért hozol be ne nyúlj hozzá parancsokat ???
Ha meghalván a Krisztussal, megszabadultatok e világ elemi tanításaitól, miért terheltetitek magatokat, mintha e világban élők volnátok, efféle rendelésekkel: Ne fogd meg, meg se kóstold, még csak ne is illessd (A mik mind a velök való élés által elfogyasztásra vannak rendelve), az emberek parancsolatai és tanításai szerint?
Gondolom így imádkozol istened előtt: "Ó, uram, ma is jót ittam a borból, mi csúfoló, s tőrt vetettem másoknak, kik példámat látván beletévedtek a borba, add uram, hogy holnap is minél több embert erősíthessek meg abban a tudatban, hogy mi az elveszendőnek való, az kedves előtted. Ámen."...
Látom, Neked nincs, hiszen mit számít, mivel a hasad az istened, iszod a bort, s meg is látszik eredménye; csúfolkodsz, éktelenkedsz, s így elveszel...
Neked meg szükség van a "ne nézd " tételre, amiről Pál ír. Mert a hasadra van gondod. Azzal akarsz kérdedni hogy nem nézed. Mást meg ítélni ugyanezzel.
Ez is áll A borral mulatóknak kik mennek a jó bor kutatására!
Felbontottad az írást! Nem is lehet ezt letagadni.
Én nem vagyok borral mulató és nem megyek a jó bor kutatására. Rám ez nem érvényes érted már. Aki mértékletes az ellen nincs törvény? Érted már? Az alapból termi ezt a gyümölcsöt. A Szellem gyümölcsét...
Senki meg ne ítéljen hát titeket evés és ivás, ünnep vagy újhold, vagy szombatok dolgában, melyek az eljövendőknek árnyékai csak,míg a testi valóság a Krisztustól való.
Alázatoskodással vagy angyalok tiszteletével tetszelegve meg ne fosszon titeket a pályadíjtól senki, aki látomások után indul, s akit ok nélkül felfuvalkodottá tesz a hústól vezetett értelem,
ki nem kapaszkodik bele erősen a Főbe, noha az egész test belőle kapja növekedését. Amennyiben a kapcsokon és kötelékeken át ellátva és egybekötözve Isten adja növekedését.
Ha pedig már a világ elemeitől elszakadtatok, s a Krisztussal együtt meghaltatok, miért állítotok fel, mintha még a világban élnétek ilyen tételeket: Ne fogd meg, meg se ízleld, hozzá ne nyúlj!
Emberi tanításból folyó parancsolatokat követtek velük, s olyan dolgokhoz tapadtok,melyek elhasználás útján mind romlásra vannak szánva, amikben van ugyan a bölcsességnek valami rendszere, összekötve önkényesen választott istentisztelettel, alázatoskodással, test nem kíméléssel, de értéktelen dolgokra vannak alkalmazva,melyek a hústest megtöltésére szolgálnak.