Ha a kipufogonál dizájnban gondolkodtok, akkor a vég helyett már javaslom a sportdobot nekem is az van, és a garancia csak a középdobig bukik. Tapasztalatból mondom rugalmasabban és intenzivebben megy a gép. Kép pedig van visszább. Dupla DTM VM 100-as.
megvolt az 1. kötelező szerviz (sevi sajó Miskolc).
17-18.000 volt a kerékcserével együtt (bár az gondolom ingyen volt), a télit meg ott hagytam.
kb. 2 óráig tartott, végig ott voltam, bár nem értek semmihez :)
volt motorolaj csere, meg sok minden, gondolom azok melyek a szervizkönyvben le voltak írva. Semmi problémát nem találtak szerencsére. A kesztyűtartó lámpám nem éget, azt kicserélték.
Nagyon korrektek voltak.
Feltöltötték még az ablakmosót és adtak is egy üveggel.
ja, régebben volt itt szó arról pro és kontra, hogy nem árt valami motorolajat adni bele. Na, mivel én nagyon nem értek ezekhez, azt kérdezném, ki mit is gondol erről, kell-e vagy nem és milyet és mi módon. mert ha többen javasolják kipróbálom, de csak ha kell, mert elég drága asszem.
hát a tények : a betétszürő ugyanakkora felületen szívja a levegőt mint a gyári szűrő.A direkt pedig a gyári sokszorosán,ergo jóval több levegőt ad a mocinak mint a betét.S ahol az oxigén, ott a jobb égés.A betétszűrő is jobb hatásu mint a gyári,de szerintem igazán nem érezni a különbséget.S minél kisebb hengerürtartalmú a motor ,annál inkább nem érezhető a különbség.A fogyi lejjebb megy,a moci dinamikusabb lesz,a légszűrőbetétet ritkán kell tisztítani.Tehát a betétnek is megvan az előnye ez kétségtelen,csak ne várjunk tőle egetverően nagy változást.
A szűrőhatás mindkét esetben jó,sokszor jobb a gyári papírszűrőnél,ettől ne félj.
Ha kialakítod a motortérben a megfelelő illesztéseket,felfogatásokat,a gyári szűrőház--direktszűrő csere nem tőbb 10 percnél.Nekem kb ennyi volt most mikor a Fastrába minden gyári dolgot visszaraktam. :))
Azt nem tudom a Lacsiban hol van a légtömegmérő ill. a szűrőházon milyen mérőeszközök vannak.A héten ha átvettem a gépet,kiderül.Remélem nincs rajta semmi,mert csak akkor lehet problémamentesen kivenni.
A haverom Nexiájában a szűrőházon van a légtömegmérő ugyhogy neki csak betétet lehet használni.
Ez a direktszűrő vagy betétszűrő dilemma nálam is megvan. Szeretném, ha kicsit lejjebről indulna el a moci, erre jó megoldás lehet a sportszűrő. De direkt legyen avagy csak betét ? Elvileg egy jó betétnek is tudnia kell a dolgát, és így a gari sem gáz, mert szervíz előtt egyszerűen visszarakható a gyári betét. Kicsit tartok a direktszűrő gyengébb szűrőhatásától, nehogy idő előtti kopás legyen a vége. Másrészt egy cimborám sportbetétet használ az Igniszében, és a vártaknak megfelőlen egy jó 500 RPM - mel előbb elindul a moci, kevesebbet kell forgatni. Na ez nekem pont elég is lenne, ha kicsit könyedébben dolgozna az 1,4 - es. King Dragon betéteket nézegettem, egész jónak tűnnek árban is. Vélemény ?
A garancia lejárta után(csakis akkor) én is sportdobot rakatok fel-addig csak a krómvéget.Addigra úgyis lerohad a gyári dob.Egyébként a sportdobtól nem fog jobban menni-ezen csak a teljes leömlő segít-,de a hangja gyönyörű lesz... A légszűrőbetét helyett tegyél fel direktszűrőt(persze ezt is a gari után) attól tényleg dinamikusabb lesz a gép,a szívóhangról nem is beszélve.A sportlégszűrő csak placebo,max kevesebbet kell karbantartani...tapasztalatból mondom, nekem volt ez is-az is.A direktszűrő sem drágább,a Fastrám megtáltosodott tőle az alsóbb fordulatokon-ja és a fogyi is lejjebb ment(persze normál használat mellett).Mert ugye ha hallod,hallani akarod azt a jó kis szívóhangot akkor tolod neki.S akkor már a fogyi is több....ez benne a csapda.Ugyhogy óvatosan a pedállal.Aki gyorsulni akar inkább vegyen egy 2-3 literes sportgépet. Na további kellemes hétvégét...megyek szavazni.:))
Mostanában nem jutok gép közelbe, vagy ha igen, akkor is csak beleolvasni van időm a fórumba.
Jelen témában az a véleményem, hogy a sport dob az igazi! Szép, jól szól, és addig sem rohad a gyári. Én előbb utóbb benevezek egy oválra, sport légszűrőbetéttel. Baleset, hatóság, és probléma mentes kilométereket, sziasztok!
A véggel az a helyzet, hogy ugye a gyári cső lefelé konyul, így valamennyit biztosan le kell szedni belőle, ha véget akarunk felrakni. Így meg már alig marad valamicske belőle, amire fel lehetne fogatni, így szerintem hegeszteni kell mindenképp. Na majd meglátjuk.
Szio,ma hívott a kereskedő,megjött a verda.Most rakják bele a riasztót meg fel az alupacskerokat,s talán jövő hét közepén elhozhatom(k*va hosszú az ügyintézés).
S aztán jöhet a kipuvég.Azt még nemtom milyen technikával lesz rajta-hegesztés,csavar-de vlami brutálisabb ovált akarok.Képeket majd rakok az egész verdáról :)) bár már ott tartanék...
Ez igaz Toli,a léleknek +a mocinak is jót tesz a kormolás,hisz ezért is van a masina.A krómvéget én tuti felrakatom,sokat dob a hátsóján.Minden autómon volt,csak a 2 trabimról hiányzott,bár az egyiken volt hátsó szárny:)) Ha jobban nem is ment de legalább vicces volt. hali
Na ja, végül is csak az a lényeg, hogy garidőn belül menjen tönkre.
De azé' a kormolás összességében is jót tesz, mind a motornak, mind az ember lelkének ! :D Persze én sem tartok teszek emiatt külön utakat, de ha olyan helyen járok, ahol lehet, akkor adok neki ! :))
hi ,társak.Hát nem tudom ha te hetente lenyomsz csak emiatt 100km akkor az évente a mai benya árakat nézve mennyire jön ki.Szerintem rohadjon el az a dob majd kap másikat.1-2 évet bármilyen sz*r kibír.25-ér meg csinál maszek saválló csilli-villi dobot garival,ami kibír 3-4 évet is.Amúgy meg ha garis az ótó, cserélik a dobot...
Sajnos ezzel együtt kell élni,a hátsó dobok ilyenek :)
Sajnos ahol én lakom(Baja) a közelben maximum az "M9-es" autópálya van,azaz az 51es utat összeköti a Dunán keresztül Szekszárddal, ami kb.25 km.Igaz oda-vissza 50. De ez amúgy csak autóút.
Munkából hazafele azért még kimenetem a városból kicsit "átmelegíteni"a dobot,mire haza értem megnéztem ,már nem jött belőle se víz se gőz,beledugtam egy madzagot de abszolút nem volt vizes,csak egy picit kormos.:-))
Lehet azt fogom csinálni hogy hetente egyszer kicsit kitérek az országútra "vizeleníteni".
Pontosan így néz ki az én dobom is, a lyukat kivéve. A kondenzvíz elűzéséhez én inkább azt javaslonám, hogy a nyelezés helyett egy hosszabb úton állj rá egy keményebb tempóra ( ahogy látom, Te már bántod a szekeret ), monjduk egy 150 - 160 km/h - val menj egy 100 km - t ( nyilván pályán, máshol nem nagyon megy a dolog ), ugyanis a felhalmozódott víznek megfelelő idő is kell a megfelelő hömérséklet mellett, hogy elpárologjon. Ha forgatod, az jót tehet kokszosodás ellen, de a víznek idő kell meg folyamatos hőterhelés, hogy eltűnjön.
Amúgy én azon gondolkodom egyre erősebben, hogy tőböl leugrajtom a helyéről azt a kis pöcsdarabot, ami kilóg a dobból, és a lyuk köré hegesztetek egy rozsdamentes szép véget. Így elvileg a gari is megmarad, szép is lesz, és elvileg még egy kis hangja is lesz az autónak. Ilyen dobkiképzésű autóknál ezt rendszerint megcsinálják a szolidabb tunerek, mint én is. Kérdés, hogy a gyári lökhárító kivágás engedi - e a dolgot. Na majd utánanézek. A garit meg megkérdezem a szalonban.
Ma a Babér utcában sétáltam és mivel tudtam, hogy a Csuka utcában van egy autóüléshuzat készítő, kíváncsiságból bementem érdeklődni. Mikor megemlítettem, hogy Lacettire kellene, a tulaj megkérdezte, hogy taxi? Ugyanis sok taxi Lacettire készítettek mostanában üléshuzatot és ebben nagy gyakorlatuk van. Már ez is egy pozitív információ volt és amikor megtudtam, hogy csak 14000 Ft az egy anyagból készült üléshuzat, mindjárt kértem egy időpontot. Pénteken délután fogják felrakni, a munka kb. 1-1,5 óra (két anyagból készített üléshuzat 16000 Ft).
A műhely a 1131 Bp. Csuka u. 4 szám alatt található (garázs). Autóüléshuzat készítés választott anyagból, steppelt, méretpontos. Tulaj: Szűcs Piroska Nyitvatartás: H-P: 08.00-18.00, Szombat: 08.00-13.00 Telefon: 329-6910
Csupán azért kérdem, mert a lyukon keresztül - a nyomokból ítélve - tekintélyes mennyiségű víz is távozott.
Időnként szüksége lenne a kipuffogódobnak egy víztelenítésre, amit úgy érhetsz el, hogy kimész a városból és meghajtod az autót.
Ismerek olyanokat, akik megfúrják a dobot, hogy a gyakori városi használat miatt, a dobban felhalmozódó víz könnyebben eltávozhasson.
Egyébként ezt a témát is tárgyaltuk már korábban itt a topicon. Ez a lyukadás is alapvetően a szemét minőségű hegesztésből fakadt. Erre tett rá még egy lapáttal a dobban felgyülemlett víz...
Én úgy láttam, mindegyik össze van maszatolva. Miután összehegesztik a csövet a dobbal,bekenik vmi védőfestékkel (kb. kályhaezüst), ez persze viszonylag gyorsan elveszti a hatását. Nem akarom fényezni a kocsinkat, de pl a Pözsóknál jobbak vagyunk. Apámnak az egyéves autón cseréltek hátsó dobot, mert teljesen szét volt rohadva (garázsban tárolt, 5000 km-es autó).
Korábban ezt a témát a Kalos-os topicban már boncolgattuk.
A Daewoo és a Chevrolet modelljeit általában két alapvető kritika éri:
- kisebbnek érezni a motorteljesítményt, mint amit a gépkönyvben megadnak,
- magasabb a fogyasztás, mint amit a gépkönyvben megadnak.
Szerintem a gyári adatok próbapadon és nem próbapályán mért értékek. Ez magyarázat lehet mindkét fenti jelenségre.
A próbapadra szerelt motorról jónéhány segédberendezés hiányzik (kormányszervó, generátor, váltó, stb.) Ezeknek a meghajtása levesz a motorteljesítményből, ugyanakkor növeli a fogyasztást is.
Ahogy nézem nem domináns még a 8L fogyi. Az 1,4 és 1,6 mocikra gondoltam, ami jön is,de amin meglepődtem, hogy a gyári hankook gumik vannak mind a négyünknél.
Mit gondoltok a gyári fogyi adatok megadásánál számít a gumi?
(Kicsi agyam a tyúk-tojás problémájával küzd..:-)) Hogy csinálhatta a gyár? Vettek egy gumit ami rátettek a Lacettire, mértek és ez lett a gyári fogyasztási adat? Vagy pusztán számításokból áll össze fogyasztási adat és plusz egy fogyasztásra semleges gumit tesznek fel?)
A kép feltöltés nekem is így (nem) ment valahogy ! :D Szép a felni ! :))
A dob !? Ez elég gáz... Azt már olvastam korábban, talán pont itt, hogy a dobon a kipufogó cső hegesztése körül többen ( én is ) látnak rozsdás megfolyást, utólagos felületkezelést, ilyesmit. Neked hol lyukadt ki ? Amúgy persze, hogy garis kérdés, szó nem lehet másról, ne hagyd, ha le akarnak rázni, bár ezt kétlem ilyen esetben. Anno a Matizomon 2 éves kora körül cseréltek gariban hátsó dobot, asszem az a kipuf. cső hegesztésnél vagy a dob pereménél ( hmm ? ) hagyta el magát.