Kerestem a topikok között, de nem találtam még kifejezetten ilyen témájút. Ez elég meglepő volt. Nos, mindegy, akkor itt van egy, amiben megtárgyalhatjuk a legújabb technológiákat, áttöréseket, hatásfokokat és persze, hogy ki, mikor fogja telerakni és legfőképpen mennyiből a háza tetejét napelemekkel?
- hiába spórolod meg a telepítés árát a plug&play inverterrel, mégsem lesz kedvező az 1kWp-re jutó ár, ha 1-2 panelenként szükséges egy ilyen inverter. Legalábbis a 248-ast, ami ha jól tippelek 1 db 250-es panellel tud megbirkózni, 170 EUR-ért láttam az ebayen, amiből kellene 4 db egy 1kWp rendszerhez.
Az ötlet persze kétségtelenül jó, de kétlem, hogy ilyen áron túl sokat eladnának belőle.
-Két matrica miatt két külön napelemnek néztem, és ha 2 napelem akkor 500w, akkor 1 akkura folyna ha jól le van merülve 40Amper a 12V-os részen. -Amerisolar napelem a napokban 16db a napokban 410V és 10A-rt mutatott fronius egyik helyen.
Hello, az már tuti hogy 12V nem elég. Ha csak 1 akkut akarsz venni akkor 500/12=41,6Amper folyna bele óránként ha mind a két táblát bekötnéd töltésvezérlővel ami tudná a 20-40V---->12V átalakítást. Bazi vastag vezeték kellene. Elsőre fölöslegesnek tartok 2 napelemet ráakasztani, mivel tuti csak akkor meg a rendszer majd mindig mikor süt a nap mert csak akkor készül a melegvíz is. Ha süt többé kevésbé annyira fog hogy pont elviszi a szivattyúkat is.
Ha nem süti a nap a kábelt jó a hagyományos bolti kábel is. Mekkora teljesítményűek a szivattyúk?
Van nekem egy,a képen látható napelem,ezzel szeretnék áramot termelni (sziget üzem) 2 db Viló kazán szivattyúnak,ami a napkollektor körben a meleg vizet keringeti,ha süt a nap!
Az az elképzelésem,hogy a napelem tölt egy autóakkumulátort és arról egy inverter segítségével hajtatom a 2 db szivattyút.
Olyan kérdéssel fordulok önökhöz,hozzátok,hogy mekkora töltésvezérlő szükséges nekem,mekkora inverter,mekkora (jó-e) autóakkumulátor, kell e szolárkábel, mert tető alá bejön a kábel egyszerre a napelem alatt. Illetve mindenféle hozzászólást meghallgatok a témában,mert nem vagyok egy villanyszerelő típus,de megértem ha érthetően elmagyarázzák!
Két hete felpakoltam 10 tábla napelemet, várom a kész tervet stb. Múlthéten pénteken jött a bazi nagy jégeső hála semmi baja nem lett, pedig a városban lévő csöves napkollektorok 90%-osan megsemmisültek..... -Tudtatok-e kötni rá házbiztosítást? -Az inverterre villámkár esetére is?
"Az is biztos hogy működőképes a termékük, az ottani fogyasztóvédelem mellett nem szokás hazudozni."
1) még egyetlen darabot sem adtak el belőle, tehát nem tudjuk, hogy működik-e, igaz?
2) az USÁban nincs olyan fogyvéd., mint nálunk. Kártérítési perek vannak, de egységes hatóság nincs. HA a termék nem bizonyul megfelelőnek az kb. 3-4 év múlva derülhet ki. A szakirodalom szerint a szélhámosok max 2 évre számolnak előre. Engem ezért nem győz meg semmiről a 10 éves garancia, pláne úgy, hogy még nem publikálták a szerződés szövegét.
"....elfogadjuk azt a tendenciát, miszerint a tesla és hasonlóak által a jómódúak által megfizetve el fognak terjedni újabb technológiák"
1) eléggé sok tech céget néztem meg, kívülről is, belülről is. Szerintem az új technológiák nem így terjednek el, egyszerűen nem ez a tipikus út. A tipikus az, hogy egy komoly szakmai anyagot a tőzsdére lépéskor megtámogatnak a befektetők a 100-szoros eredmény reményében. Az így kapott tőkeinjekcióval a cég BIZONYÍT 2-3 év alatt. Nem a bulvársajtónak, hanem a szakmának. Nem az eladásokkal, hanem a termék paramétereivel, mérésekkel. Ha bejön, a részvények az égbe szöknek, ha nem, elsüllyed a cég. Ki veszi a részvényeket? A szakma, és a bef.-i alapok, nem pedig a háziasszonyok.
2) A T. folyamatosan a piacon, bizonyít laikusoknak. A szakma kételkedik, de a meggyőzésükre nem is törekednek. Viszont hatalmas figyelmet keltenek, ami a többi project jövőjére is kihat. HA buknak, könnyen magukkal rántják az összes EV céget.
-----------------
Történt ilyen az E85 kapcsán: az egész szakma tiltakozott egy őrült ötlet ellen, mégis hatalmas hájp volt, a laikusok egymást rángatták bele, a kormány szarrá dotálta, 2 év alatt mindenki rácuppant, majd jött a pofon és a fájdalmas józanodás. Sokmilliárdnyi beruházás ment a kukába. De az igazi baj az, hogy a megfuttatott tudhatóan bukó technológia elkerülhetetlen zakója miatt minden más, valóban zöld üzemanyag is hiteltelenné vált. Ki nyert rajta? Igen, az olajlobbi.
Mi történik most? ugyanez a napelemeknél, mik csak addig tuti nyerők, amíg van szaldós elszámolás, vagy az e-autóknál, ahol mindenki a T.-ra öszpontosít, pedig az igazán fontos fejlesztések nem ott történnek.
látom sikerűlt átvenned a stafétát, te vagy az ügyeletes fekete bárány. eggyüt érzésem. a hülyét legalább ly-al írd, mert önnek a Lőrincék is lassan...
Ha visszaolvasod az írásaidat te kötöd a legjobban az ebet a karóhoz, magyarázod félre más írását, aztán te durcizol a legjobban.
Nem álmodizás szerintem hogy elfogadjuk azt a tendenciát, miszerint a tesla és hasonlóak által a jómódúak által megfizetve el fognak terjedni újabb technológiák, olcsóbbak lesznek ezáltal. A tesla jelenlegi ára most sem vészes egy olyan helyen ahol jobbak a kereseti viszonyok és nem támogatott az átvétel, neadisten nincs vagy korlátozott az áramvételi lehetőség a hálózatból.
Az is biztos hogy működőképes a termékük, az ottani fogyasztóvédelem mellett nem szokás hazudozni. Ő az akkumulátorok, elektromos autók Iphone-ja. Viszont az Iphone-hoz hasonlóan ez is forradalmat fog elindítani, legalábbis reméljük.
NEm mondtam azt, hogy nem lesz olcsóbb, csak azt, hogy nem a "tömeggyártástól".
LEgalább próbáljátok megérteni, amit írok, mielőtt zsigerből belekötnétek.
És -bage- én magam is kurvára azért dolgozom, hogy legyen jó, elérhető áru akku akár már hamarabb is, mint 10 év. Dolgozom, és nem álmodozom, meg kamuzok.
látod, ezért nehéz a fórumozás. Írok valamit, amire a válasz:
1) személyeskedés. (nmem zavar, ha olyanok neveznek hüjének, akiknek ez az egyetlen érvük) Érdemes lenne tisztelnünk egymást, akkor is, ha eltér a véleményünk.
2) irreleváns cikkek linkelése. Ez a cikk egyszerűen nem a cellák áráról szól, hanem egy sokkal komplexebb dologról, ahol az ár is sokkal bonyolultabban alakul. (AZ, hogy 95-2005 között mi volt a helyzet egy ennyire új terméknél talán kevésbé releváns.)
Amiből sok van, az olcsóbb lesz, amiből kevés, az drága. (az esetek 99%ban, a hülye nyakatekert példák kivételével)
Ha mindenki krumplit termel, és mindenkinek jó termése volt, akkor árversenybe kényszerülnek, és olcsón kell adják.
Én még emlékszem a reklámra, amivel az első plazmatv-ket próbálta eladni a MM: ajándékba adtak mellé egy Suzuki Swiftet. Mert annyiba került a TV, hogy mellette nem volt tétel az autó...
Ma meg már szinte nincs is a piacon, vagy fillérekért...
Minden olcsóbb lesz, ahogy felfut a termelése. (és nincs körülötte mesterséges piacbefolyásolás)
Pár éve volt egy komoly váltás a a napelemek "szeletelése" terén. Ugyebár egykristály tömbből szeletelik a cellákat, és annak van vesztesége. HA fűrészelsz akkor keletkezik fém,forgács, amit a fogak kitépnek. AH egy méteres vasat fűrészelsz, senkit nem érdekel az a fűrészlap vastagságú veszteség. Azonban itt kicsit mások a méretarányok, vastagságok.
Maga az egykristály tömb előállítása elég energiaigényes és összetett dolog, így ha a szeletelésnek pl sok a vesztesége az jelentősen emeli a költségeket. Kb. 5 éve másfajta húrral másképpen vágják, így pl ezt a veszteséget sikerült csökkenteni.
Nameg közben verseny van, a technológia és mennyiség fejlődött, jobb lehetőségek vannak a cellavizsgálatra fizikai szinten mielőtt bekerülne egy napelembe, stb.
Jó, legyen igazad, nem lesz olcsóbb az akkumulátorok, egyéb energiatárolók előállítása. Majd írd fel magadnak valahova ahol 10-20 év múlva is megtalálod, és meghívlak egy sörre ha neked lett igazad. Villanyautóval megyek valószínű.
Szerintem tizedáron, tized tömegben lesz addigra megoldva egy kwh tárolása.
mert a napelem egy pártíz mikron vastagságú réteg csupán, aminek őrült komplex az előállítása. Ha megvan a gép, akkor változatlan költség mellett gyakorlatilag korlátlan mennyiséget tudsz gyártani, mert alig van benne anyag. A napelem árában maga a félvezető mára már elenyésző költség, amiért fizetsz az a keret, burkolat, csatlakozók, szerelés.
Az akksiknál pont fordított a helyzet. Az akksi tömegének 90+%-a maga az anyag, ami nem igazán lesz olcsóbb attól, hogy tízszer többet kell gyártani belőle.
Amúgy meg a napelemek terén számtalan komoly technológiai fejlesztés történt.
A T ugyan titkolja, hogy mit tud az akksija, de a "boncolási" jelentések alapján semmit. Ezek közönséges tucat Li-ion cellák. Éppen olyanok, mint 5 éve. Mitől lennének olcsóbbak?