(ez valami google-féle fordítóprogram nyelvtani viccezkedése? :-)
A leslie problémádra: használsz Leslie Combo Preamp-ot is, vagy csak a kis keverődből mész bele valahogy az erősítődbe?
A 15-ös mélyhangszóród 4 Ohm-os?
A 710-es 90W-os erősítője elvileg akkorát szól, mint az állat! Nekem 760-asom volt, (szintén 90W) az brutál nagyot tudott szólni.
Az alu dobrotor valamennyivel több teljesítményt alakít át mozgási energiává (rezgéssé) a "saját szórakoztatására" mint a kicsit nehezebb fa-dobrotor, ezáltal kisebb teljesítményt ad vissza a hangszóróból, de szerintem nem emiatt nem szól eleget a cuccod. Valszeg valami kisebb elvi probléma lehet a coccodban....
Az M102-ből milyen jellel jössz ki? Honnan "csapoltátok meg"?
A leslie vel van egy kis gond. Ez egy 710 át lett alakítva egy, kicsit mert nem voltam megelégedve a rotosonic hangjával szóval ki lett véve belőle és egy nagy dobott kapott (alapvető leg eredetileg 5 hangszóró volt benne 2 oldalt és a nagy 15 in sárga peremű lavór ez csak a zengetést vitte. Ezek mellett volt a fölső sima rotor és az alsó szutyok) Sajnos az alsó dob egyenlőre alumínium, de még így is ezerszer jobb a hangja, mint idáig. Idáig a rotosonic semmi mélyet nem szolgáltatott persze más hatása van mit a (főleg) az alu dobnak, de így jobb szerintem. A gond a hangerővel van egyszerűen kevés. Összehasonlítással pl volt egy buli, amikor a Soós Norbi cuccán játszottam, aki ismeri a Teka nevű hely (kecsón ) és lényeg hogy gyakorlatilag nem kellet hangosítani vagy csak minimális szinten az orgonát akkorát szólt mint a disznó. (Ez egy 770 leslie volt) Erre föl az én lesliem elvittük és olyan kicsit szólt azonos feltételek mellet, hogy monitor kellet ahhoz, hogy halljam a saját cuccomat pedig ott volt mellettem 1 méterre. Tudni kell még, hogy az első esetben egy C3 ról van szó az enyém meg egy M102 nem tudom mekkora különbség. A leslie átalakításkor a zengetett és a sima jelet egy kis keverő elő fok hozza össze. Én nem értek a kapcsolási rajzhoz, de az mondták nekem, hogy a 770 és a 710 alapvető leg megegyezik ugyanolyan az elő és a vég fok is (nem tom pontosan így van ez ) Beszéltünk még a jelszintről, mert az m102 esből külön trükk kivinni a jelet és más mit a C3 de ez én orgim már így is elég Lordos torzítással dolgozik szóval a jelszint nem olyan pici. Alapvető leg már a felénél elkezd karcosodni Sokan nem, szeretik, de én imádom:)
Remélem, valaki tud, valami tippet adni kicsit el vagyok keseredve, mert elég rég óta szutyokok ezzel a problémával és elég gáz, hogy adott helyre elviszünk egy 80 kg ládát (szekrényt ) és egyszerűen nem elég még egy nagyobb próbateremben sem elég egyszerűen nincs tartalék a szólókhoz nem tom remélem valaki ad tippet. Remélem értelmezhető helyzetem előre is köszönöm :) ( ja igen kaptam olyan tippet hogy egy csővel csinálunk egy kis elő fok javítást ? )
Különleges volt a 2008-as debreceni koncertjük. Vagy 3 órát játszottak. A 2. óra után már kétszer is felkapcsolták a nézőtéri neonokat, hogy volnának szívesek búcsúzni, de a közönség sem hagyta, kijátszották magukat rendesen. Ők hárman ügyet sem vetettek rá, a közönség meg alaposan lehurrogta az okostónit. Elég nagy paraszt lehetett valaki. Végül a második szerencsétlen próbálkozás után vagy egy fél órát még játszottak. Eszméletlen jó volt, az egyik legemlékezetesebb koncert amin volt szerencsém ott lenni.
Carter szigorú volt. Koncert előtt nem is beszélgetett, inkább bezárkózott. Gibbs meg a dobos ellenben közvetlen társalgásba bocsájtkozott. Aztán a koncert elején a szigorúság folytatódott. Volt egy bemelegítő szám. Ott mindenki fényképezhetett, kamerázhatott, Viszont utána mindent el kellett tenni. Carter megmondta hogy ha csak egy lencsét is meglát, levonul. Azthiszem ezt a szerződésében is kikötötte. Igaza lett, senki nem foglalkozott a felvétellel (úgy vélem) inkább átadta magát annak ami ezután következett.
Ez állat! Jazz mufajon belul nem gyakori eddigi tapasztalatom szerint az ennyire tulhajtott, kasas orgona hang. Brutal, es igy is marha jol hangzik, pedig mar majdnem Purple Perfect Stranger sound:-)
Igen, sokan emlegették a vaskos amerikai soundot mind az Ensoniq, mind az Emu (nála méltán) és még az Alesis Qadrasynth esetében is, ami nem kétséges, hogy 15-20 éve ezek meghatározó és nem is olcsó cuccok voltak. Mások nem osztják ezt a "nemzetközi hangzás" ügyet, de szerintem is van alapja hogy valami japán vagy amcsi füllel készült.
Én csak azt tudom, hogy mára ezek az ős cuccok elég rizikó kategóriák a meghibásodás/megbízhatóság szintjén, amit mégegyszer hangsúlyozok, abban az időben verhetetlenek voltak jórészt - az Emu talán még ma is! De figyelembe kell venni, mára mennyit esett egy 10-12 éves workstation ára: 5-ödére, 6-odára! Emellett a funkcionalitás, kapacitás is ~10x-esére fejlődött. (pl. az említett Korg Triton vs. Ensoniq TS10) és a sampleres cuccok hangzásban is hozzák a régebbi elődök nagy soundjait ha kell szerintem, úgyhogy kedves szimizso1 kolléga, nem kötözködtem és nem is rossz napom volt, csak rossz tapasztalatokat osztottam meg egy felvetésre, ami esetleg valakit aki olvassa előrébb vihet. A döntés joga a választásban megmarad szuverén... :)
A dobos-gitáros produkció is rendben van, csak mint mondtam van még a srácnak hova fejlődni. De dicsérendő a törekvés mindenképp, mint mondtam sokan kezdték így, de hidd el egy jó tanár sokat adhat a srác(ok)nak. A tempótartás egy jó dobos kenyere tud lenni, de nem egyszerű birtokolni! :)
Ugye az egész kölyökcsapat nagyjából öregedő általános iskolás korú? Szép teljesítmény volt, főleg hogy a szám korai Genesisre emlékeztetett, hogy valamihez viszonyíthassak. Miért az ilyen tetszik nekik és nem lédigaga?
Mindenben lehet találni hibát. Úgy látszik rossz napod volt aznap, mert a Zsoltnak is beszóltál:-)
A dobos mindössze 13éves, három éve dobol asszem. Mielőtt színpadra léptek ezzel a számmal, kb. 6 órát gyakorolták ezt a számot úgy, hogy a dobos a nulláról kezdte. Egyébként nekem az jön át, hogy inkább a dobos, és a fiam kísérte a két gitárost, és nem a dobra gitároztak...
Vannak kritizálható dolgai, de nekem nagyon beváltak. Teljesen másképp szóltak mint a japán cuccok. Önmagában kissé lapos, érdektelen, de zenei környezetben szárnyalt. Valahogy ezekután tapasztaltam meg hogy amerikai zenét nem igazán lehet japán cuccal csinálni. Az SQ-nak a felülete zseniális, a TS-nek a dinamikája és billentyűzete. Feltéve ha nincs leharcolva.
________________________
Norbi, ez jó lett! A kopaszkás fejcsúcsok alapján kb. a 2. sorban voltál a koncertON? :-)
Sajnos mai szemmel ezek mind hangilag, mind elektronikailag (elöregedő, meghibásodó alkatrészek) elég elavultak már. A TS10-et még ma is arany árban mérik korához képest az igaz, de azért mert ritka és 4MB sampler részébe gyárilag sok mindent kiadtak pluszként, ami ha szerencse kedvez, megszerezhető vele, de még akkor sem lesz pl egy Korg X50, Triton színvonal megszólalásra. Normális akusztikus zongorája sincs pl. orgonái is inkább felejtősek. Amiben jók, azok a 80-as, 90-es évek sztinti hangjai, de mivel kezelésük is reménytelenül bonyolult, a kijelzőről nem is beszélve, ami ilyen idős hangszernél még fényerővesztéssel is fenyeget, magyarul elfárad, s ráadásnak ezek hangjai már a sokkal sokoldalúbb samplerekre is kijöttek régen. Billentyűzetük csörög csattog, s ezt nem azért írom hogy a szám járjon, de 2 ismerősöm is nagyon hamar megvált még anno 94-95 körül az Ensoniqjaitól, ui egyrészt zajosak voltak egy akkori pl. Yamahához képest és az egyik srácnak az SD1 és SQ1 tip cucca is meghibásodott ezért nagyon megbízhatatlanoknak ítélték meg, bár tudom ez csak 2 vélemény a sokból, de nálam, is járt egyszer egy TS10 és az is egyszer gondolta magát hol bekapcsolt, hol meg nem! Úgyhogy én ezzel a márkával mindenkit óvatosságra intenék. Talán a piros ASR-X sampler moduljukra mondják még hogy stabil volt (azt már az Emuval közösen gyártották! :) de a sima ASR széria is net szerte fellelhetően közismerten meghibásodásra és szoftveres lefagyásra volt hajlamos sajna.
Nekem csak annyi, amennyi különbség van a Hammond TG-s, az újabb generációs IC-s és a régi germánium-tranzisztoros orgonák hőstabilitása, saját zaja és a szolgáltatásai között vannak...
(aki a hidegből a buli helyszínére bevitt Matador 12 db instabil oszcillátorát hangolta minden alkalommal, az érthetően megbecsüli a stabil hangszereket...)
A régi hangszerekkel nekem semmi bajom sincs. Egy kicsit nehezek, de, ha jó állapotban vannak, még használhatók is:-)
Ez a Casio WK-7500 egy ár/érték arányban szerintem nagyon jó választás volt. Különösen a hangja miatt tetszett meg, és a lényeg a "manuális" potis effektezhető Hammond része, illetve a 100 jellemzően előre beállított Hammond hangszínek. Ezekből, mint említettem egyszerre hármat is meg lehet szólaltatni. De a line6 roto machine pedál teszi a hangját teljesebbé azthiszem. Vonalból teljesen korrekt a hangja. A motyó pedálokkal, kábelekkel, állvánnyal kb. 20kg. Erdemes kipróbálni egyszer mindenkép!
Ma 13 órakor Freineisz Karcsi szavaival végső búcsut vettünk Fogarasi Jánostól a Fiumei úti sírkertben. A zenei élet szinte minden tagja ott volt, akikkel játszott, akik tisztelték, és főhajtással emlékeztek korosztályunk egyik legmeghatározóbb "Hammondos" zenészétől.
Az XM-1-hez, valamint a Yamaha CVS-10-hez kerestem akkoriban billentyűzetet és egy karácsonyi akcióban olcsóbban megkaptam, mint egy "csak keyboardot" :-))
Köszönjük a bíztató szavakat! Igyekszünk a legjobb Hammondot előhúzni a Casioból :-) Ez a hang is -bár élőben nagyobbat üt- splittelve layerezve három Hammond beállításból, és a Line6 roto machine pedálnak köszönhető. Elég rugalmasan lehet igazítani az etalonhoz a hangokat, ezért azt gondolom, hogy használható könnyű kis hangszert sikerült venni olcsón.