Ma elkészült a régen dédelgetett ötletem. Eredetileg is egy "hang módosító" készüléknek találtam ki, de végül egy nagyon ütős torzító lett belőle. Tulajdonképen bármilyen hangszerre lehet használni, amit elektrónikus úton lehet erősíteni. (ének mikrofon is jól teljesített:-)
Egy kis átalakítással zengetőként is funkcionál, de ez a fejlesztés része lesz majd. Hogy ON legyek, tehtube fórumtársat meg kerestem telefonon a hangja miatt. A Casio WK-7500-as billentyű "drawbaros" 688600000 beállítással szólt. Neki túl erős volt. Persze csak kapcsolás technika kérdése, hogy "szelídebb" hangot produkáljon a szerkezet. Barkácsolók figyelmébe ajánlom! A hozzávalók látható a képen. Illetve a búzasörös acéldoboz alatt egy vintage gitárangszedő lapul:-) Ezt a mágneses zavarok miatt kellett beburkolnom. Zúzós zenére ajánlanám megépítésre, de én valószínű, hogy a csöves torzítómat még utána kötöm kíváncsiságból. Biztosan bejön valakinek a hangja majd.
A hat oktávos tapasztalat a fent említett Hammond beállítással, és más hangszineknél: mély hangok - jó "kockás" hang -mint amikor a cső katód ellenállását túl kicsire veszed- kicsit szaggat. Közepes hangok: érdekes felfutású torz hangok. (izlés kérdése, de nem gáz) Főleg a perkánál. Magas hangok: kis fémes csikorgások hozzáadódnak az alaphanghoz.....
Készítek majd demo felvételt, oszcillogramot, ha valakit érdekel. Nem terhelném a fórumot ilyesmivel.
Július végén Róma felett kb 70km-el van Soriano nel Cimino festői város, ahol Tony Monaco oktatni fog néhány napon át. Részvételi díj 3-400 Dojcsmark. Ja bocs', Ajró.
Megjelent Tony Monaco új duplacédéje Celebration: Life, Love, Music címmel!
Viszonylag eklektikus anyag a McGriffes funktól az ötvenes évek Jimmy Smith jazz, block stílusán, Don Patterson speed bebopján át az énekes gospelig(!), de nagyon hallgatható, pozitív kisugárzású. Ahogy hallgatom a Daddy Oh számot, leginkább Sam Pagliás! :-)
Jó lenne egyszer őt is elcsábítani hazánkba, mégha tizedannyian sem mennének rá mint egy Rhoda-Xavér duóra.
Pontosítanék, a canterbury-féle The Nice :-) Itt egy nagyon jellemző Nice-os számuk. az előadás, hanxerelés nagyon hasonló. Egyben más, nem használják 4/4-es ritmusokat. (SEVEN is a Jolly Good Time pl.)
Vagy ez:
Amennyire lehetett végigkövettem Dave Stewart életművét.
1969-ben két elődcsapat, az Uriel, majd Arzachel. Szintén bitangjó.
Aztán 1969-ben még a most hallható The Egg album, 1970-ben a Polite Force, 1973-ban a Hatfield And The North, 1974-ben a Civil Surface. Plusz 1972-ben a Khan - Space Shanty album, 1977-ben a National Heath azonos nevű lemeze, ill. 1978-ban az Of Queues And Cures tőlük. Mivel mindegyiken Dave Stewart a hangadó, ezért kivétel nélkül elborult, progresszív, itt-ott Bartókos, groteszk, asszimmetrikus, jellemzően instrumentális kompozíciók.
Érdekes árak. Az egyoktávos 200-ért sem semmi! A Fatar lábbillentyűzete is eléggé felhúzta magát. De a Hitspace most nem foglalkozik vele. C2-t leárazta 700-ról 600-ra.
Azt hozzáteszem, hogy az elmúlt hét év összes koncert élményét, amióta figyelemmel kisérlek titeket, legalább ilyen kis szívességgel viszonozni tudtam valamelyest.
Örülök hogy sikerült a nem is kettő, hanem három koncert! :-O
Solton helyett Solton az igazi, mert ugyanazon mechanika feltehetőleg ugyanúgy fog viselkedni, mámint mexokottan.
Ha valaki hozzászokik egy bizonyos felfutási időhöz, sebességhez, idő kell onnan átállni, mégha a másik akár egy 122-es is.
Az anconai mechanikák, főleg a dobrotor esetében jóval fürgébbek az amerikai nagy lezliknél.
A Motion Soundom sebességei, felfutási idői állíthatók, de a gyakorlati trimmerpotik inkább elvi megoldást adnak, nem lehet azokat folyamatosan állítgatni. Úgy gondolta a tervezője hogy ha egyszer be van állítva, akkor be van állítva, kész.
Persze hogy hozzám került, egyből beállítottam a saját kialakult értékekre, de az egy nagyon összetett művelet. Először nem hittem el, hogy mindez szükséges hozzá, de szükséges. Ok, kis mérete ellenére masszív mechanika, sosem zörgött.
A trimmerpotik az elektronikákat és tölcsért hordozó fémtálcán foglalnak helyet.
Milyen matatás kell hogy hozzáférjünk az állításokhoz?
1: Hanyattfektetni a lezlit, mert nehezek a hanxórói és levenni a tépőzáras hanxóróselymeket.
2: Egyik hanxóró 4 csavar ki, kiemel, hangdrót saruk lehúz.
3: Másik hanxóró 4 csavar ki, kiemel, hangdrót saruk lehúz. (minek?)
4: Egyik hanxóróüreg mennyezetéből 7 csavart kényelmetlenül kicsavar. (fémtálca alsó rögzítés)
5: Másik hanxóróüreg mennyezetéből 5 csavart kényelmetlenül kicsavar. (fémtálca alsó rögzítés)
6: Fölső tölcsértengely 3 kis facsavarját kicsavar.
7: Fémtálca hátlapjából 8 csavart kicsavar. (ez eddig 31 csavar!)
9: Fémtálcát óvatosan kihúzni, ügyelve a tölcsérre és függőlegesre állítani, hogy a trimmerekhez lehessen férni.
10: A két nagy hanxórót ideiglenesen visszadugni a padlóra helyezve, hogy lehessen hallani a dobrotrot.
Ezekután már sima ügy, a függőlegesen egyensúlyozó tölcséres fémtálca és a padlón guruló mélysugárzók segítségével lehet állítani külön-külön a tölcsér és dobrotor szimuláció lassú és gyors sebességét, illetve az átmeneti időt. Persze a trimmer állítása alatt nem foroghat, mert útban van! :-)
A fentiek miatt nem siettem el, vagy egy órán át kalibráltam az etalon 142-es lezlim sebességeihez, ideihez.
Miután mindezzel elkészültem, a fenti 10 lépés reciprokában ismét összeraktam a lezlit :-)))
Szeretném itt, a legautentikusabb helyen megköszönni két kiváló Hammond-barátomnak, hogy kisegítettek az elmúlt napokban, miután csövesített Solton Turbo Jet-em úgy döntött pihen egy kicsit (kijárt neki kb. 7 év intenzív zúzás után, akkor látta utoljára "szaki")!
Május 10-én a Városligeti Sörsátorban "tehtube" Zsolti segített ki Motion Soundjával, aminek kompaktsága nagyon jól jött a sörsátras káoszban (koncert + lézershow, mindez 3D stábbal rögzítve, és a hang 40 sávon).
Másnap 11-én a Téglagyáriban "Floyd71" Sanyi Soltonja tökéletes megoldás volt számomra, azt a műsort (csak pszichedelikus ritkaságok a korai Floyd érákból) nem tudtam volna jól megcsinálni olyan lezlin amin nem forgok otthonosan (nekem a Motion Sound felpörgése lassú volt, sokat kéne szoknom). Sanyi Soltonja elképesztő állapotban van mind esztétikailag mind hangban. Le a kalappal!
Ugyanez a setup szólt 13-án vasárnap este Böszme (Periferic Records) szülinapján, ahol nyomtunk még egy bő órás blokkot.
Urak, Köszönöm mégegyszer! :)
u.i.: Farfisa Compact Duo-ból eladó példányba van esély belefutni?..
Miket fedezel meg fol Tehtube elvtars!?:-) Sosem hallottam Rola, de eleg bizar, hogy 30 cabinet, es orgonak tomkelege, na meg a borito is:-) Lehet be kell vadaszni?