Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 421
Ez igaz. De a különbség gyakorlatilag elhanyagolható volt. És messze nem a nyomaték arányában gyorsult jobban. És messze nem nyomta le a CTR-t, különösen nem, ha a súlykülönbséget is figyelembe vesszük. És különösen nem, ha a váltót kibővítjük néhány fokozattal úgy, hogy kifussa a Bonni a végsebességét.

Ráadásul az egész eredmény teljesen megfelel annak, ami én írtam le lejjebb. Annak a bizonyos 3 pontnak.

Nem válaszoltál még a maximális vonóerő kérdésében? Na, mitől is függ az? A nyomatéktól vagy a teljesítménytől?

Előzmény: Hooshee (420)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.10 0 0 420
És ezt átlagold szépen végig a Bonny ezzel a váltóval mért végsebességéig, és az lesz a vége, hogy a Bonny gyorsult jobban a teljes távon. Én már megtettem aznap éjjel, és be is írtam neked a számot...
Előzmény: HondaVuk (418)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 419
És értsd meg Hooshee, nem az autód akarom fikázni, csak azt szeretném, a meglátnád a lényeget. Nem az számít, hogy mekkora a max. nyomatéka, hanem az, hogy mekkora a teljesítménye az autódnak! És erre a lenti példa egy jó bizonyíték minden kapálózásod ellenére is!
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 418
"Vuk, grrr"

Mi van? Lementél kutyába? :-))

"Kiszámoltuk a múltkor, hogy a bonny még egy fokozattal följebb is nagyobb vonóerőt produkál, mint a CTR egy fokozattal lejjebb... azaz 2-esben is nagyobb a vonóereje, mint a CTRnek egyesben. Így aztán nem is kezd rám jönni... És így tovább, végig az egész váltón... na jó, 5-6nál már talán nem igaz. "

Kiszámoltad, de ezek a max. nyomatékkal számolt értékek, ami egy csöppet nem reális eredményt ad. Én meg a 298-ban közöltem a korrekt számítás eredményét. Kedvedért leközlöm újra!

"Sebesség
CTR vonóerő / Bonni vonóerő
CTR vonóerő/Bonnie vonóerő hányados

0-36 km/h:
9775 / 13556
0.72

36-56(57) km/h:
9775 / 8840
1.10

57-78:
6373 / 6296
1.01

79-88:
6373 / 4760
1.33

89-103:
4538 / 4760
0.95

104-123:
4538 / 3823
1.18

124-128:
4538 / 3063
1.48

128-163:
3433 / 3063
1.12 "

Ezek alapján a vonóerők így néznek ki:
13556/9775
8840/6373
6296/4538
4760/3433
3823/...
3063/...

A CTR-nél az utolsó két fokozatra nem volt szükség, így nem számoltam ki. És persze ne felejtsd el, hogy te 124-től 6-osban mész, a CTR meg 3-4-ben!

Előzmény: Hooshee (416)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.10 0 0 417
Ezt cak emlékeztetőül, CTR és Bonny vonóerők azoos fokozatokban

10164 15454
6628 10078
4720 7178
3570 5426
2866 4358
2296 3492

Előzmény: Hooshee (416)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.10 0 0 416
Vuk, grrr

NEM!!!

Kiszámoltuk a múltkor, hogy a bonny még egy fokozattal följebb is nagyobb vonóerőt produkál, mint a CTR egy fokozattal lejjebb... azaz 2-esben is nagyobb a vonóereje, mint a CTRnek egyesben. Így aztán nem is kezd rám jönni... És így tovább, végig az egész váltón... na jó, 5-6nál már talán nem igaz.

Előzmény: HondaVuk (415)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 415
"összegzésed kb korrekt, annyival egészíteném ki, hogy ha a váltó, amit mindkettőre ráaggattál, nem csesz ki az egyikkel nagyon (azaz nem esik túl nagyot a nyomaték a visszaváltással), akkor a nagyobb nyomatékú végig jobban fog gyorsulni. Aztán lemarad a végsebességnél. "

Nem. A CTR váltója jóval kisebb ejt a nyomatékon, mint a tied. Tehát a te váltóddal amint 2-est kapcsolsz a CTR elkezd rádjönni és pikk-pakk ott hagy. Csak éépen nálad akkor tovább tart az 1-es, így persze ez késöbb kezdődik el. Mivel a CTR váltója nem ejt sok nyomatékot, és te gyakorlatilag az 1-es fokozat fölött végig lassabb lennél, ezért nem igaz az állításod, hogy "akkor a nagyobb nyomatékú végig jobban fog gyorsulni".

Előzmény: Hooshee (414)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.10 0 0 414
Én a kis számolgatásunkra utaltam, az CTR váltójára mondhatjuk, hogy elbaszott (lenne a Pontiacban).

összegzésed kb korrekt, annyival egészíteném ki, hogy ha a váltó, amit mindkettőre ráaggattál, nem csesz ki az egyikkel nagyon (azaz nem esik túl nagyot a nyomaték a visszaváltással), akkor a nagyobb nyomatékú végig jobban fog gyorsulni. Aztán lemarad a végsebességnél.

A sávok végetérése a használt fordulatszámtartománytól függ, pontosan ezért nem korrekt a dieseleket ide keverni.

Előzmény: HondaVuk (411)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 413
Vegyük észre :-))), hogy a Bonni 100 felett mindenhol kikap a CTR-től. És 100 alatt is sokszor. Például 36-88-ig terjedő intervallumban is! Gyakorlatilag kizárólag 1-esben szerepel jól, a fölött csak egyszer képes beelőzni, 89 és 103 között. Minden más esetben kikap. Szerintem ez nem túl hizelgő egy közel 300 Nm-es autótól! :-)))
Előzmény: HondaVuk (411)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 412
Jó, én meg olyat, ahol az S2000 a maximális teljesítményt adja le 50-es tempónál. És akkor padlógázt nyomva mindig megveri a Golfot! Számolj utánna!
Előzmény: Hooshee (410)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 411
Ja, ha el van baszva a váltó (nem a kocsihoz illő), akkor persze javít.

Akkor megpróbálom összegezni a véleményemet két autó gyorsulásáról, ha a motoron kívül minden azonos (váltó, kasztni, kerekek,...).

- A nagyobb nyomatékú 1-esben el fog húzni.
- Az erősebb a magas fokozatokban egyre jobban szerepel.
- Az, hogy az egyes sávok hol érnek véget, az függ a teljesítménykülönbségtől ás persze a váltótól.

Ebből következően, ha odatennénk még egy fokozatot a 6. után a Bonninak, akkor ott nagyon kikapna a CTR-től. És onnan kezdve egyfolytában.

Előzmény: Hooshee (407)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.10 0 0 410
jó, én olyan áttételt választok, aminél a golf 50-es tempónál épp a csúcsnyomatékát adja le. Ebben a pillanatban padlógázt nyomva mindenféle váltók esetében megveri az S2kt
Előzmény: HondaVuk (409)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 409
Ok, még egyszer. Van két motorunk (mondjuk a lenti kettő, S2000, Golf PDTDI). Mindkettőhöz bármilyen váltót tehetünk. A kérdés az, hogy melyik fog nagyobb vonóerőt létrehozni mondjuk 50 km-h-nál!

"Ha szabadon változtathatom, akkor bármelyik"

Ezt azért gondold át még egyszer! :-)))

Előzmény: Hooshee (408)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.10 0 0 408
döntsd már el hogy mit változtagatunk, most az áttételezést, a teljestményt, vagy mit?

A legnagyobb maximálsi vonóerőt az fogja levinni az útra, amelyik a legrövidebb áttételt használja 50-nél. Ha szabadon változtathatom, akkor bármelyik, cak ennek technológiai korlátai vannak, ha pedig a legyártható legrövidebbet, akkor a Golf lesz a nyertes.

Előzmény: HondaVuk (406)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.10 0 0 407
már miért ne segítene? a CTR váltóját a bonny motorja bőven végipörgeti, és ha lenne még két fokozat, amik hosszabbak, végigpörgetné azokat is...A teljesítményben 15% a difi.

Az S2k és a Golf között meg 90 Le, azért az már kicsit sok száíalékban mérve...De számold csak ki, a 6 sebesség végéig a Golf fog jobban menni, hacsak nem szívja meg nagyon a váltással (nagyon leesik a fordulatszám)

Előzmény: HondaVuk (405)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 406
Miért maradna az áttételezés? Mondtam, hogy az a feladat, hogy egy pillanatnyi sebességnél állítsuk elő a keréken a maximális vonóerőt! Ha más motor van benne, akkor más az áttétel. Ha más sebességen nézzük, akkor is. A lényeg az, hogy maximális vonóerőt állítsunk elő egy adott motor és egy adott sebesség esetén! Meglepő lesz az eredmény a nyomatékörülteknek!

Szerintetek mondjuk 50 km/h-nál afenti szabadon változtatható áttétel segítségével melyik autó fog nagyobb maximális vonóerőt kifejteni: az S2000 vagy a Golf PDTDi? Vigyázz, beugratós kérdés! :-))))))

Előzmény: Hooshee (403)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 405
Tökmindegy, én a 150 lovas TDi-ről beszélek. A hülye VW honlapon nem nagyon találom a GTi-re vonatkozó adatokat. És úgy emlékeztem több tesztből is, hogy dizel. És szerintem még most is az. De mindegy, én a 150 lovas TDi-ről dumálok!

"Egy magas nyaomtékú, kis fordulatszámtartományú motorból is csinálhatsz kvázi nagy teljesítményűt...Baromi rövidre kell áttételezni, és sok fokozat kell hozzá. Ha továbbvisszük azt a példát, amit csináltunk (Bonny vs CTR), ha bonnyra még rápakolsz két fokozatot, meg fogja közelíteni a CTR végsebességét, gyorsulásban pedig megcsapkodja, mint már láttuk..."

A végsebességen nem segít, ha több váltóáttételt teszel bele. A gyorsuláson igen! De vegyük észre, hogy a két motor teljesítménye elég közel áll egymáshoz (12-13% a difi). Éppen ezért itt még áttételezéssel sokat lehet javítani a dolgon.

Meg aztán könnyen lehet, hogy rosszul kerekítettünk. Nem beszélve erről! Idézet Hooshee 112-es hozzászólásából:
"Vuk, ne vetíts... ugyanolyan áttételezéssel a nagyobb nyomatékú fog jobban gyorsulni... megkockáztatom, hogy pl az én Bonnym a te váltóddal úgy elpicsázza a CTRt a súlytöbblet ellenére, hogy nagyon... "

Több, mint 1.5-szer akkora nyomatékod volt, és ennek ellenére kb. azonosan gyorsultunk a te végsebességedig (ami ugye 160 volt). Nem kellene revidiálni a nézeteidet? - Gorcsev ez neked is szólt!

Előzmény: Hooshee (401)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.10 0 0 404
Számold ki Vuk, de úgy fogsz járni, mint a Bonny esetén :) CSak a gyorsítás végén fog elmenni az S2k... :)
Előzmény: HondaVuk (402)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.10 0 0 403
Ha az áttételek maradnak, akkor a nyomaték is az leáttételezés előtti verzióhoz képest. Egyébként én nem mondtam hogy dupla akkora, hanem azt hogy nagyobb lesz.
Előzmény: HondaVuk (399)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 402
""Tehát ezekszerint a Golf 1,9 dizellel jobban gyorsulok 100-ról 200-ra mint az S2000-essel"

Így van. Feltéve persze, amit itt már többen feltettek, hogy azonos áttételek vannak. Te azt felejted el, hogy ebben az esetben a Golfnak 100 körül vége lenne. Na de addig...
A gyakorlatban a motorok -akár 2*es- fordulatszámkülönbsége miatt a dízelek áttételezése sokkal hosszabb, ami a kerékre jutó nyomatékot -és ezzel a gyorsulást- arányosan csökkenti."

Tuti biztos vagyok benne, hogy a Golf csak addig gyorsulna jobban, amíg az ő 1-es fokozata véget nem ér! Ez nyilván azért van, mert ott a váltóáttételezés nem számít. Amint azonban elváltassz a Golffal, abban a pillanatban az S2000 úgy leveri, mint a pinty, mert ott az S2000-nek még lazán csak 4000-nél pörög, neki ott még van kb. 5000 fordulata az 1-esből!

Ha gondolod kiszámítom neked!

Előzmény: Gorcsev (377)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.10 0 0 401
Vuk, én agyonváglak eccer, komolyan :)))

Először is, lehet hogy lemaradtam, de a Golf GTIben a 150 ló stimmel, a Nm 210, csak épp nem PDTDI, hanem 1.8T.

Nya, ezek után:

Egy magas nyaomtékú, kis fordulatszámtartományú motorból is csinálhatsz kvázi nagy teljesítményűt...Baromi rövidre kell áttételezni, és sok fokozat kell hozzá. Ha továbbvisszük azt a példát, amit csináltunk (Bonny vs CTR), ha bonnyra még rápakolsz két fokozatot, meg fogja közelíteni a CTR végsebességét, gyorsulásban pedig megcsapkodja, mint már láttuk...

Előzmény: HondaVuk (397)
tcaoe Creative Commons License 2003.03.10 0 0 400
"Minden forgó gép nyomatékot ad le. A teljesítményt ebből és a fordulatszámból számítjuk."

Erre a nagy okosságodra célzok, egyébként főleg. Mert ez ugyan igaz, ha már ismerjük a gép nyomatékát. De nem mindig ismerjük.

Előzmény: tcaoe (398)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 399
Miért lenne dupla akkora? Láttad az S2000 nyomatékgörbét? Vesd össze a tieddel! Nem a nyomaték lesz dupla akkora (illetve nem feltétlenül, mert persze lehet éppen dupla akkora is),hanem a vonóerő. Az viszont tuti!
Előzmény: Hooshee (395)
tcaoe Creative Commons License 2003.03.10 0 0 398
"Most mondjam azt, hogy a nyomaték is számított?"

Ne mondd, mert nem igaz"

Indultunk innen.
Szal, arany drága bogaram:
egyrészt a nyomatékot általában(értsd: nem csak belsőégésű motorokra vonatkoztatva) az erő mérése (és az erőkar mérése, ha nem ismert, illetve a módszer célravezető) után számítod ki. Nem pedig azonnal nyomatékot mérsz, még akkor sem, ha neked egyből azt írja a műszer a kijelzőre. Csak ez esetben a műszer számol helyetted. Lovagolhatsz a szavakon, de nem véletlenül nem tekintjük a Nm-t alapnak. Főleg, mert számos erőgépnél nem tudod mérni, egyszerűen azért, mert nincs arra alkalmas berendezés, csak és kizárólag a teljesítmény és a fordulatszám ismeretében tudod kiszámolni.

Előzmény: Gorcsev (391)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 397
Gorcsev!

Azt nem veszed figyelembe, hogy egy nyomatékszegény:-))), de nagy teljesítményű motorból bármikor csinálhatsz egy nyomatékosabbat (amely persze alacsonyabb fordulatszámon lesz az). Lásd a 371-es hozzászólásomat:

"Ha az S2000-et leáttételezzük úgy, hogy a teljesítménymaximuma a te autód teljesítménymaximumára essen (azaz 5000-re), akkor azt kapjuk, hogy a max. nyomatékát 4400-as fordulatnál adja le és az 345 Nm lenne. De már 1800-nál rendelkezésre állna 270 Nm. És 5000-nél még mindig annyi nyomatéka lenne, mint a Bonninak a nyomatékcsúcsa (298 Nm). Ezt a sok információt egész jól megbecsüli az, hogy az S2000 teljesítménye 240 Le, a Bonnié meg 175 Le. Persze a fenti információhalmaz többet mond, de nehezebb is megemészteni. A teljesítmény egyszerű, de aránylag pontos mérőszám. olyan, mint az NCAP-nél a csillagozás. Az igazi az, ha elolvasod a részletes leírást, de elég jp képet kaphatsz már a csillagok alapján is. Különösen akkor, ha jelentősebb eltérés van két autó közt (több, mint 1 csillag). De ez csak párhuzam, ne köss bele! :-))"

Meg itt van a 364-es hozzászólásom:

"Van egy nagyotthalló emberünk, akinek egy Golf IV. GTi-je van. Ebben ugye egy 320 Nm-es 150 lovas PDTDI dizel kerreg. Na, most tréfáljuk meg emberünket, amikor elviszi a tuningműhelybe az autóját egy tuningolásra. Vegyük ki a PDTDI motort (eddig jó:-))) ), és tegyünk be helyette egy S2000 motort, aminek a főtengelyének a fordulatszámát leosztjuk 2-vel (mondjuk egy fogaskerékkel). Ezt a módosítot motort építsük be a kasztniba (persze elektronikával együtt), majd kössük rá a hajtásláncot. Majd adjuk vissza emberünknek az autót. Mit fog tapasztalni?

Először is furcsán fogja tapasztalni, hogy az alapjárat lejjebb van, olyan 4-500 körül. A leszabályozás továbbra is 4500 környékén van, viszont az autó végig sokkal jobban húz, ráadásul nem esik le a nyomaték a fordulatszámmal, hanem folyamatosan emelkedik. Amikor a fékpadon megmérik neki, akkor azt találják, hogy 4100-as fordulat környékén a max. teljesítmény 240 lóerőre emelkedett, miözben a max. nyomaték 416 Nm-re nőtt, amit 3700-as fordulatszámon ad le a motor. Már 1500-as fordulatszámon rendelkezésre áll azonban bőven az eredeti nyomaték, mivel ott már kb. 340 Nm-et mérnek. A fickóval még a végén azért közlik, hogy inkább benzint tankoljon mostantól és nem pedig dizelt. :-))))))

Érdekes, nem? Ez remélem megmagyarázza, hogy miért írják azt az egyik - még régebben általam belinkelt - cikkben, hogy a nyomatékot szabadon lehet az áttételeken keresztül előállítani! Ugyanezt természetesen teljesítménnyel nem lehet megcsinálni, hiszen szimplán áttételezés segítségével soha nem lesz egy 150 lovas motorból 240 lovas. De még 151 lovas sem!"

Na, a nyomatékhívőkk ezeken gondolkozzanak el jó sokat!

Mihaszna Zullott Naplopo Creative Commons License 2003.03.10 0 0 396
Mintha a ti oldalatokon is állt volna egy gépész, és most nem gregora gondolok. :)
Előzmény: HondaVuk (394)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.10 0 0 395
de a dupla akkora teljesítményű motornál a nyomaték is nagyobb lesz ugyanazon a ponton...
Előzmény: HondaVuk (393)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 394
:-))))))

Végre egy szakember is beszáll a vitába! Bár akinek Citroja van, az nem tudom milyen szakember lehet! :-)))))))

Előzmény: tcaoe (384)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 393
"Minden forgó gép nyomatékot ad le. A teljesítményt ebből és a fordulatszámból számítjuk. Az autók pillanatnyi gyorsulását csakis és kizárólag a kerékre jutó pillanatnyi nyomaték határozza meg (amiből az útfelületen vonóerő lesz). Semmi, de semmi más! Az átlagos gyorsulásban már szerepel a motor, pontosabban az egész autó karakterisztikája, azaz a nyomatékgörbe, a tömeg és az áttételezések. Csakis ezek ismeretében tudsz összehasonlításokat tenni. Világos? (A teljesítmény itt azért nem szerepel, mert az a nyomaték függvénye, ha azt adnánk meg -megtehetnénk!-, akkor is vissza kellene számolni nyomatékra!) "

Ez mind nagyon szép és jó, csak egy baj van vele. Az, hogy mekkora a gyorsulása egy pillanatban, az a nyomatéktól függ, de a probléma ott van, hogy az, hogy az, hogy egy adott sebességnél mekkora lehet egy adott motornál a maximális vonóerő, az csak és kizárólag a teljesítménytől függ. Megmagyarázom, hogy egyértelmű legyen, hogy mire gondolok! Adva van egy autónk és tehetsz hozzá tetszőleges váltót és végáttételt. Ekkor az állítás a következő: az, hogy egy adott sebességnél (mondjuk 72 km/h) mekkora a keréken a maximális vonóerő, az csak és kizárólag a teljesítménytől függ, nem pedig a nyomatéktól. dupla akkor teljesítményű motor esetén dupla akkora lesz (persze a váltót optimálisan hozzáillesztve).

Előzmény: Gorcsev (378)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.10 0 0 392
Nem az S2000-é, hanem a CTRé, és be is biznyosodott, hogy a nagyobb nyomaték miatt pariban lesz a kisebb teljesítményű motor :)
Előzmény: HondaVuk (390)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!