A klímát érdemes úgy használni, hogy induláskor belsőkeringtetésre teszed, és hagyod egy ideig ott! Ettől hűvösebb lesz a levegő, viszont hosszabb belsőkeringtetés esetén túltelítődik a levegő párával, amit a légkondi nem tud már kiszedni, ezért a pára kicsapódik az üvegen!
Utólag is kellemes ünnepeket, aki nem tart rá igényt tegye el a következőig..:-))
Hétvégén meghajtottam a ménest. 1,4 moci 3. fokozatban 5500 körül telt vigyorral az arcomon. Minden várakozást felülmúlt, ahogy a harmadosztályú foltozott aszfalt(?) csíkon szedte a gumiját. Bár hullámzott enyhén a kaszni, de a tapadás, sávtartás teljesen rendbe volt. Kb 120-130 km/h óra lehetett, de annyira néztem a fordszám mérőt, hogy lecsúsztam a pontos értékről.
Kissé zavart, hogy a jobb hátsó ablak leengedésekor a levegő annyira dohog a kasznin belül, mintha egy nagy dobot ütnének a tarkómnál..
Beálltam egy 8hónapos Astra mellé. A kasznik külsönbségét (szépség!) nem taglalnám, a Chevy nyert..:-)) Bár Astra dolgokban tutira nem vagyok ott... De szemmel láthatóan vékonyabb (gyári) gumik voltak az Astrán. A srác szerint 120 paci van benne az 1,4 mocijában(?).
A köv ötlött fel bennem, ehhez szóljatok hozzá légyszi.
Ha a 120LE valós és a gumik ehhez a teljesítményhez passzolnak, akkor a miénk miért szélesebb..? Ha netán indokulatlanul szélesebb, okozhatja azt, hogy az álom 6,5-7L fogyasztás 8L körül alakul a valóságban..? Ha ez igy picit is igaz, akkor lehetne vékonyabb kerékkel szerelni..? és hozna a fogyasztáson..?
Néhány megjegyzés a klíma hűtőteljesítményével kapcsolatban
A klíma alapvetően négy elemből épül fel. Úgymint: kondenzátor, kompresszor, elpárologtató és fojtás.
Az elpárologtató és a kondenzátor egy-egy hőcserélőt jelent (passzív elemek).
A hőcserélők teljesítményére a Q = A K deltatln összefüggés érvényes, ahol:
Q = a hűtőteljesítmény (W)
A = a hőcserélő felülete (m2)
k = hőátadási tényező (W/m2K)
deltatln = logaritmikus középhőmérséklet (K).
No, ez utóbbiban van az eb elhantolva, mert nagyon nem mindegy, hogy az elpárologtató és/vagy a kondenzátor milyen hőmérsékleti viszonyok között üzemel.
A deltatln, ilyen tavaszias körülmények között, töredéke a nyárinak és ez a hűtőteljesítményt jelentősen lerontja.
Ennyit dióhéjban. Szerintem, ennyiből a kérdéskör alapvetően megérthető...
Szasztok, klímaügyben kérem tapasztalataitokat: ma kipróbáltam,mentem vagy 20km-t klímával és olyan kb 12- 15 c' levegőt nyomott. Ez normális vagy ennél hidegebbet kellene nyomnia?Ez belsőkeringőn ment és próbáltam minden fokozaton ,de ennél hűsebb nem lett.Ja ez manual klímás. Secret.
Az a kérdésem, hogy milyen stílusban vezeted az autót, valamint, hogy mennyi a városi használat ? Ki szoktad kormolni időnként, vagy inkább finoman bánsz vele, nem forgatod a mocit ? A járatás időszakában mennyire bántottad, inkább azonos fordulatokon tartva jártál vele, vagy vegyesen ?
Hi Hekky, a felniket ingyen kaptam,ezvolt a kikötésem a kereskedőnél.Egy alessio katalógusból választottam:alessio mirage a típusa 7x15'-os,és a gyári guma van rajta+ megkaptam az acélfelniket,megmég a riasztót is ingyé rakták bele...:)) Egyébként ha rákeresel a neten,találsz ilyen felnit,nem is húzós az ára. üdv,Secretknight
Ha egy kicsit visszaolvasol ott mindent leírtam egyébként 1,4 Elite autóm van. Még szerencséd van, mert még nincs benne annyi kilóméter, hogy a hiba előjönne. De én hallottam, hogy már akár 3000km után is előjöhet. Mégiscsak leírom, hogy ne kelljen utána keresned. Nekünk először kb. 10000km után jött elő a probléma, elkezdett menet közben rángatni az autó, csökkent a teljesítménye és a végén menet közben leállt, ami elég kellemetlen volt úgy 80-as tempónál. Pláne hogy elszáll a szervó és a fék is nehéz lett. Olyan volt, mintha egy henger nem ment volna rajta. Ez volt először. Másodszor csak kigyullatt a szervízlámpa és ugyanaz volt a hibakód, mint korábban. De persze nem törvényszerű, hogy nálad is elő fog fordulni, de ha motrod ugyan olyan mint nekem, meg még sok sorstársamnak, akkor nagyon nagy rá az esélyed.
És még egy. Az olajcserére 7000 kilométernél azt mondta, ha van harmincezer forintom, kicserélik, de szerinte ezt nem kellene. Azért van nagyobb szervízintervallum a Chevynél, hogy kíméljék a tulajdonos pénztárcáját, de ez nem egyszerűen takarékossági kérdés, az autó jó és megbízható. Az alább írt eljárás sem változtatta meg a véleményét.
Na, nekem meg garanciálisan kicserélték a kormányművet, merthogy hosszabb útra készültem és mondom az ismerős szervízvezető barátomnak, ugyan nézzék már át egy cseppet mert most mindjárt hamar megyek vele vagy kétezer kilométert. De nincs vele semmi baj, csak az egyes fokozaton kicsit hangos a klíma.
Hívnak, hogy a klímát feltöltötték, de van egy kis gond. Miszerint párásodik a kormányműben a gumiharang, ergo szivárog az olaj. Lehet vele menni, de addig cseréljük ki, amíg garanciális, mert utána nem két fillér. Egyébként meg ismert probléma ez, van is náluk raktáron, a munka lesz vagy öt óra. Kérdem, életveszélyes-e? Nem az, csak egy idő után a kormányszervóból eltűnik az olaj és csak nagy erővel tudom tekerni a kormányt. Házilag is orvosolható, nézzem a tartályt és töltsek utána. Na, szedjétek csak ki azt onnan.
Aztán megtettem vagy 1875 kilométert (ebből mintegy 400 autópálya) nettó 24 óra alatt, direkt élveztem, hogy ha megyek is 150-nel (mentem is) van még a kocsiban tartalék. Azt sajnos elfelejtettem feljegyezni, milyen volt a fogyasztás, mert gyorsan siettem, nem értem rá könyvelni. Ahogy visszaemlékszem, nem tragikus, alatta van a tíznek, pedig mentem, mint barom.
Mennyire tartjátok fontosnak az 5000 km környéki olajcserét, amit ugye szoktak ajánlani? Ha fontos, megmarad a gari, ha nem szakszervízben csináltatom (ugyanis nem bízom az olaj minőségében...)?
Secretknight!
Baromira tetszik a felnid, de nem néztem utána, hogy írtad-e korábban, hogy hol szerváltad őket, illetve mennyiért? Légyszíves informálj engem erről!
kellemes husvétot mindenkinek aki ezeket ajóra való autokat vezeti és szereti. remélem kedden mindenki hiánytalanul meglesz, meg az autója is. a locsoló pénz a zsebébe marad mindenkinek, nem pedig a rend szigoru őre követeli ki magának! Szépnapot mindenkinek!
Kellemes Húsvétot kívánok minden kedves Cartársnak!Azért a többieknek is :)) Baleset- és lerobbanás mentes ünnepeket néktek...annyi előnyöm van hogy asszony sosem iszik alkoholt,viszont van jogsija és imádja vezetni a Lacsit.:))
16"-os méretben - váltó - a 215/45R16 jó a 7,5" széles felnire. Ennél az oldalfal magassága 107,3 mm-ről 96,8 mm-re, több mint 1 cm-rel csökken. Szerintem ez ront az utazási kényelmen, nő a gumi és a felni "odaverésének" kockázata (felnitörés, deformálódás, szálszakadás stb.).
Az Alessio Sprint felni - lista szerint - 7"x15" vagy 7,5"X16" méretű. A 7,5" széles felnire a 195/50R16 méretű gumi - a 195/55R15 váltómérete - már keskeny. Nézd meg itt, illetve:
Azt hiszem 7" - es, de ebben nem vagyok biztos. A 16 collos felni mutatós, de a gumi rá már igen húzós árban. Ez a gyári 195/55 - ös elég jól mutat szerintem...
Na de hányszor 15"-os?..Szélessége 6" 6,5" vagy 7"?
Szerinted elférne a 7"x16"-os felni mondjuk egy 195/50 R16, vagy egy 205/50 R16-os gumival a barlangban? Nem akarnám a futóművet majdan idejekorán kikészíteni, de sajna 6"x16"-os nem létezik, 6,5"x16"-os is elég ritka méret. Marad a 7"x16", amire meg elég húzósan lehet felrakni a 195-ös gumit. Nem vagyok Pesti, így kissé kevesebb kátyú ütné azt a fránya rugózatlan tömeget, de ahogy Secret is említette, még garis probléma is adódhat belőle. Szóval a technikai korlátok után még akad mérlegelni való, amit meg kell tenni még az autó átvétele előtt, ugyanis ha sikerül megalkudni a kereskedővel, akkor lemezfelnin téligumistól szeretném átvenni. Aztán irány a gumis a nyári papucsokért. Ha nem megy rá nagyobb, akkor lehet a szalonból az eredeti gumi is, majd azt raknám át később alufelnire.
Ezek nagyon szép képek! Nagyon vagány tud lenni egy megfelelően eltalált felnivel a gép! Bár továbbra is azt tartom, hogy a négy csavar kicsit hülyén néz ki ötágúval felnivel. De ez csak az én vélemányem...ízlések és pofonok.. Én már csak ilyen szimmetrikus vagyok...ez van. Így nálam Toli felnije a befutó az alábbi háromból.
De a szelepek és a sapkák nagyon királyul néznek ki! Gratu!
Nekem az okosok hosszú szeleppel rakták össze, nagyon gagyi, lehet, hogy van közeli képem róla, mingyá' megnézem. Már beszéltem a gumis cimbivel, rakunk bele rövid szelepeket és arra teszem az új sapkákat. A Tiéd nagyon patentosra sikeredett !