9 hónapja van Octaviám és van benne 35,000km. Eddig semmi bajom nem volt vele, sőt kimondottan csak jót mondhatok róla. A legjobb a fogyasztása városban 5,5-5,8, azonkivűl 4,5-5,0, és nem kimélve(autópálya 140-150km/h). Nagyon kell nyomnom, hogy 6 fölé menjen a fogyasztás. AMi a szervizt illeti, itt kint nem került többe mint 30,000ft ( a 30,000 km-es)a kötelező szervizelés. Ezek alapján csak ajánlani tudom mindenkinek, nagyon kényelmes, megbizható autó.
Nincs vele sok baj. Én 33000 km alatt tulajdonképpen csak a kötelező szervizeken voltam, sosem éreztem, hogy meg fog állni alattam a gép (amúgy az enyém most eladó, de újra Octaviat veszek, gondolom téged nem érdekel, mert nincs benne légkondi).
El kellene döntened mekkora autót szeretnél:
Mi az elmúlt síszezonban kétszer voltunk boardozni: 1-szer egy Civic 1.4-es 5 ajtóssal 3-an és ép' hogy befértünk, 1-szer meg egy Octaviaval négyen és simán befértünk (mind a kétszer volt velünk tetődoboz). Szóval az Octaviának a csomagtartója egy osztállyal nagyobb!
Amúgy meg gyere át a következő topicba, ott sokkal többen vagyunk:
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9015819&uq=2002
autot vennek, es a forumban kutakodva talatam ezt a forumot. mivel az octavia is eselyes, kernem, hogy meseljetek egy kicsit rola. ami foleg erdekel, az az, hogy egy kb 3 eves hasznalt kocsinak milyen apro , bosszanto tulajdonsagai vannak (az alapjaratot olvastam) mivel vagytok elgedettek, mi rossz, stb. a csalodas erzest szeretnem elkerulni, a szivast a "folyton szerviz" allapottal, stb.
szinten erdekelne, hogy mi a helyzet a szlovak importtal: bopat 19es megjegyzese elegge meglepo volt ar tekintetben: ennyiert itthon hasznaltat 3evesen lehet kapni , de gyengebb felszerelessel.(nekem a klima , legzsak szamit leginkabb)
a rivalisok a honda civic 1.4 vagy 1.6 szinten hasznaltan, vagy egy zsiruj renault megane ami a mostani 1-2-3 akciot is szamolva igen jo felszereltseggel 3M alatt van. a renaultrol mondtak par aprosagot a forumokban, a civicet dicserik, mint az istent a hondasok :-)
az octavia kivulrol tetszik meg szep nagy, szoval ezert kerult a palettara.
meglepo tovabba, hogy egy ekkora auto jo felszereltseggel 2.5 korul elviheto hasznaltan. ez miert lehet? sok a szerviznyug vagy micsoda?
koszi a segitseget:
da lamer
Csak egy megjegyzesem lenne. 2 eve Szlovakiaban elek, s itt vettem egy Octaviat SDI, Ambiente 1.9
Az itteni ara 474.000 Sk volt ami 2.6 millio ft. Otthoni listaara 4.3 millio ft. Miert ez a nagy kulonbseg? Nem erdemesebb uj autot innen venni? 2x lattam mar uj autot a hataron atmenni, igaz Yugoba vittek. Szerintem meg vammal, adoval egyutt is jobban megeri
Pénteken ütött meg a guta. 1999-ben vettem egy Octavia 1,8T SLX-et pár extrával (tempomat, aut. klíma, 4 légzsák, Cd-s rádió) csekély 5,8M-ért. A 2001-es katalógusban a 99-ben nem szállítható, de általam megrendelni kivánt extrákkal (ESP, esőérzékelős ablaktörlő, 3 3 pontos hátsó öv, hátsó ablaktörlő, UH tolatóradar, telefonkihangosító, Xenon fényszórók) felszerelt 1,8 T Elegance 6.300.100,- Ft. Ezek után szerintem a jól felszerelt modellek inkább olcsóbbnak mondhatók, mint két évvel ezelőtt.
szia
nem tudom komolyan gondoltad-e, hogy franciára váltasz, de én azt javaslom, hogy mielőtt a pénztárhoz fárad kedves ügyfél megéri ha kikölcsönzöl egy hétre egy ilyen kocsit, mert szerintem elég nagy csalódás fog érni az Octavia után. Ha esetleg nem jártál volna 3 évig Octaviaval akkor kevésbé bíznék benne, hogy racionálisan fogsz dönteni, de így megbízok a márkában.
próbáld a Bárdi Autónál, a címük benne van minden autós újságban, elég rendes áraik vannak és nem csak egyféle gyártmányból van pl. teleszkóp, hanem 3-4-féle gyártmány van, nagy része raktáron, így azonnal megveheted.
Nekem is Octavia-m van. A kocsival maximálisan elégedett vagyok, 3 évet használtam komolyabb műszaki problémám nem akadt vele.
Egyszer szétráztam a vezető oldali ablakemelő egyik végálláskapcsolóját (hja, azok a budapesti macskaköves utak!).
Most kell cserélnem a hátsó gázrugókat a csomagtér ajtaján.
Jut eszembe, megkérdezném tőletek, hogy hol lehet ezeket olcsón beszerezni? Esetleg valamelyik bontóban? Hol bontanak Octavia-t? Feltételezem, hogy a totálkáros kocsik főleg elől sérülnek.
Tegnap bementem a Porsche Budához és olyan árat mondtak a gyári újra, hogy pánikszerűen elmenekültem.
Mellesleg egy nagy bajom van az Octavia-val. Mostmár nagyon drága. Főleg, ha a piacon levő többi, hasonló kategóriájú autót nézem. Alapfelszereltség esetén még nem is annyira, azonban a felszereltebb, tisztesebb motoros változatok németesen drágák lettek, mióta én bevásároltam.
Én most cserélek kocsit, ezen megfontolásból vérző szívvel, de le is mondtam róla, hogy márkahű legyek. Ki tudnám fizetni, de 5 millát megnézem mire adok ki. Mert ugye ezen felül kóstálna egy 1,9 TDI, minden kényelemmel felszerelt Octavia! Én az autót használatra veszem, nem feeling miatt. Ha valamelyik márka ugyanazt adja olcsóbban, engem nem köt a "hazaszeretet". Ennyiért, vagy lényegesen olcsóbban Scénic-et, vagy méginkább Picasso-t kapok Cdi, avagy HDI motorral, magasabb felszereltség mellett.
Rajminál dinamikusabban haladt a Szabó Gergő is (VW Golf), persze már amikor ő is ment.
De ha gondoljátok, ünnepelhetitek helyette a Tobak Zolit, ő vette meg a Rajmi kit-carját, és előtte Favoritja volt, szóval a márkahűség ott azért megmaradt! :)
Ja: idén úgy tudom, lesz még egy Octavia kit-car a mezőnyben...
Az igazi valóban egy Octavia WRC lenne (a cseheknél már készül a Fabia WRC), de eléggé ritka a típus privát bajnokságokban.
F2 1.hely. A realításhoz tartozik, hogy a Bútor Robi (már amikor ment) kicsit dinamikusabban haladt valami Ford kokusz előtti járgánnyal. De az Octávia (és F.R.) javára legyen írva hogy ők voltak a legmegbízhatóbbak, ami legalább ennyire fontos, lásd: Montecarlo, WRC. Amúgy Rajmundot én nem nagyon ünnepelném, hogy hűtlen lett a Skodához egy ilyen év után. Igazi előrelépés egy Octavia WRC lenne a magyar bajnokságban.
Azért a teljességhez az is hozzátartozik, hogy a Fekete Ármin azt nyilatkozta a verseny végén, hogy a mostani jó eredményét főleg a havas gyorsoknak köszönheti. Szárazon már kijön a különbség a többi autó (kiv. talán a Hyundai) javára, hiszen a nap folyamán a McRae kiesésével felkerült harmadiknak, de aztán beelőzte a Delecour szárazon, így lett a verseny végére negyedik.
De persze egy WRC megy egy utcai Octavia technikáját nem lehet egy lapon említeni.
Kerdezd Armin Schwarzot! Ha neki jo a Monte Carlo rallin.... Tegnap a 4. helyen allt!!!!!
Neztem az osszefoglalot az egyik leglatvanyosabb autozast produkalta. Hacsak fele olyan jol tudnam tolni a gepet....
Szinten Octavia es szinten GLXi. Es ami lenyegesebb szinten ingadozik az alapjarat, de nalam csak 12ekm utan kezdte, addig mintha odaragasztottak volna 800 tajekara. Ha elkezdi en egy pici gazfroccsel azonnal helyre tudom tenni.
A kocsival egyebkent en is messzemenokig elegedett vagyok. Ceges auto, es 2 es fel ev alatt O a 17. kocsim itt a cegnel, eddig ez legjobb (volt ket masik Octavia is elotte, de azok 75Le-s tipusok voltak es azert ez jobb).
az alapjárat akkor (is) ingadozik, ha álló helyzetben tekered a szervókormányt, amúgy szerintem nem tragikus.
A csomagtartó a lényeg ez igaz: 4 felnőtt férfi 1 ekkora autóban el tud menni snowboardozni (ok. volt egy doboz a tetőn is...) az nem semmi.
Jézusisten, te egy Impreza után csillogó szemekkel beszélsz egy Octaviaról (meg Fabiaról)??? Tényleg a puttonyos Golf álmaid netovábbja?
Mi történt?
a) Nem is olyan jó autó az Impreza, mint én gondolom.
b) Megszületett a 3. gyerek, és kell a csomagtartó a járókának.
c) 35. születésnapodon arra ébredtél, hogy vége a vad fiatal éveknek, és veszel egy családi autót.
d) Megházasodtál (+b+c)
Sziasztok!
Az eddigi skodás témákat nézve Octaviákról nem sok szó esik. 1,6 Glxi-m van. 4 hónapja használtan vettem, egy 1,8-as Impreza utódja.
Ami zavaró egy boxer után, az időnként egyenetlen, ingadozó alapjárat. Érdekelne, hogy a többi is ilyen, ha nem mi lehet az oka (a szervíz szerint ez tökjó, vagy nem értenek hozzá). Amúgy ez egy olyan gép, minél többet megyek vele úgy hatalmasodik el az Octavia feeling, meg hogy ez a legjobb, stb. Azért elfogulatlanul nézve leginkább egy Golf4 meg egy csomagtartó keresztezése. Igaz pont méretete miatt döntötten e mellet és nem egy sportosabb 1,4 16V Fabia mellet, de szerencsére ezzel is lehet keményen menni. Érdekelnének külső, belső eredeti tuningalkatrész címek is főleg cseh meg szlovák, meg bármi erről a típusról.
Üdv minden Skodásnak.