OII csomagtartó fedél: mivel új az autó, hétvégén az első esőben találkoztam a következő kicsit bosszantó problémával. Ha vizes az autó akkor a csomagtér nyitásnál amikor a teleszkóp lendületből nyomja fel az ajtót akkor a víz egy része nem tud elfolyni és szépen becsordogál a kalaptartó szélső részére+hátsó oszlop belső szürke kárpitjára. Két megoldást találtam: 1. Lassan nyitni esőben a csomagtérajtót 2. Kitörölni nyitás után a befolyt vizet.
Mivel egyik verzió sem tetszik, mi lehet a megoldás? :)
Én talán több kérdésedre is tudok válaszolni, talán még nem késő.
Nekem egy OI 1,6i 10x lovas automata váltós autóm van. 1 hónapja múlt 3 éves. Mivel minden eddigi autóm hamar gázosként futott, ez sem kapott benzint sokáig. Kb. 1 hónap volt talán benzinnel. Én ezt a járgányt januárban vettem így a táli városi benzines fogyasztása 12 liter körül volt, ha jól emlékszem. Gázzal most 12,5 - 13 liter, de mi városban csak nagyon extrém körülmények között használjuk. 5-10 perc haladás, majd 3-4 óra parkolás. Mondjuk a hivatalos benzines fogyasztása katalógus szerint az automatával 11,5 liter benzinből.
Hosszú utakon viszont király. Valahol április vagy május környékén írtam a skoda orrmotor fórumban egy 4 vagy öt napos 2000 párszáz km-es németországi utunkról. A gázos fogyasztás 8,3 volt, pedig a német autópályákon jelentősen nyomtam a pedált. Egyébként a hétvégén mentemm egy 150 km-es részt. Pénteken este át Bp-en (25 km) majd 2 számjegyű főúton még 50 km és ugyanez vissza vasárnap este. Nem nagyon mentem 90-nél többet, de a computer szerint az átlag 7,6 gázból.
Én teljesen meg vagyok vele elégedve. Kényelmes, ha kell gyors, a csomagtartó még a pótkeréktartállyal és a pótkerékkel együtt is király. Eddig egy termosztátot cseréltem benne, de most szüksége lessz két telora is hátra. A gáz nagyon király, még akkor is ha a az 1. hengernél néha a szegényebb keverék miatt kigyullad a motor sárga jelzője.
Garanciával vállalom Octávia Golf.Bora és Seat 1.6 és 1.4 /75 pacis alapjárati motorjainak felujítását...előzetes megbeszélés esetén (no meg ha a kapacításom is bírja) cseredarabbal is szolgálhatok (kizárólag még nem bontott darabok esetében)
O II-nél milyen kényelmi funkciókat lehet még a szervizes computerrel beállítani? Indulásnál automata ajtólezárás meg riasztó késleltetése megvan, többre nem futotta a villanyász idejéből. Érdekel, hogy miket lehet rajta még módosítani.
Az az igazság hogy nincs kedvem most utána nézni, DE én úgy érzem hogy sokkal jobban megy ha nem padlózom hanem csak majdnem padlóig nyomom. Ekkor is vissza vált (ha kel) de nem annyit . Ja annak nincs kedvem most utána nézni hogy hol is adja le a max. nyomatékot. Szóval nem biztos hogy jobban egy ha vissza dobja és felpörög 3800-ra és innen gyorsit 4300-ig, mint ha nem kapcsol vissza annyit és mondjuk le esik a fod. 2500-re és innen húz 4300-ig.
Az "S"-el pedig az a próblémám hogy nagyon huzatja, lást fent. Én nem szeretem majdnem leszabájozásig forgatni. Érzésre 2000-nél indul a turbó ,és 3000 körül nekem már bőven elég.
Az pedig hogy "D"-ben nem lehet gyoran indulni, kamú. Nemtudom ,de nekem már sikerült úgy indulnom hogy szerintem dolgozot a kipörgésgátló, száraz aszfalt 205-ös 16" kumival.
Továbbra is az a véleményem (ezért is vettem) kényelmes ,szerintem kitalálja a gondolatom és az én vezetési stilusomnak maximálisan megfelel. Pedig nem vagyok egy lassan bénázó vezető. Szeretek ritmusosan haladni. Drága nejem ,na Ő aztán főleg értékeli.
Apropó: könnyebb az indulás S-ben? Azt olvastam valahol, hogy a DSG-vel néha elég nehézkes "gyorsan elindulni".
Nehézkes elindulni? :) 10 cementeszsákkal a puttonyban elképzelhető :) 2 normál méretű utassal, úgy megy mint a rakéta. Lényegesen jobban gyorsul mint pl. egy 110 Le-s P307HDi. Sima D fokozatban is gyorsul mint a barom, bár még nem taposom neki mert bejáratós a kicsike. Ja és még okosítás sincs a motorban. Apropó, mennyi Le és nyomaték van hivatalosan a 105Le-s PD TDI-ben? Mert állítólag jóval több mint 105Le, közelít a 120-hoz.
1. Az 1.6-os, 103 LE-s motor átlagban, ill. városban milyen fogyasztással bír, mondjuk nem erőltetett menet esetén?
Én városban rövideket megyek, 10 literes fogyasztással. De ha meleg a motor és nincs araszolás a dugóban, simán levihető 7-8 l-re. Országúton pianoban 6,0, autópályán 8 liter. Tekintve a méreteket (kombi, 1300 kg), nem tartom rossznak, bár sehol sincs egy dízelhez képest.
Amúgy 100 napja tolom neki, úgy elvagyunk egymással, de semmi szerelem. Majd 1x írok egy ítéletet.
Erről nem tudtam, de nekem is lett volna 1 kérdésem új OCTAVIA-ról. Hátha valaki tudott volna magyarázatot adni, segíteni. Ha legközelebb lesz ilyen esetleg felteszed ide a topikra az időpontot és a helyszínt? Előre is köszi.
Ott nem ,de csepelen 10-től igen. Jó kis csapat verődőt össze. Nekem Octaviásként ez volt az első (ha a multkori Tesco-s nem számolom) ,de ez tetszet. Nem volt semmi különös ,csak nézegettük egymás gépét és tapasztalatot cseréltünk.
Apropó PD TDI. Nem tudom hallottátok-e, de várhatóan 2007-től a Volkswagen is megszünteti a PD motorok gyártását, s ez kihat a Skodára is. A műszaki fejlesztések eredményeként a közös nyomócsöves befecskendező rendszer is tud 1600-1800 bar-os nyomást produkálni és gyártása is lényegesen gazdaságosabb, s nem utolsó sorban a rendszer is egyszerűbb. Ezzel viszont a PD (Pumpe-Düse) adagolófúvókás rendszer a háttérbe szorul. Ja, és még mindig csak a küllemre adó NŐ vagyok. Ahhoz képest jó, nem?
Kikérem magamnak a nők nevében! Nekem 1.9 PDTDI van, és a nők, mert ugya ha még nem derült volna ki az vagyok, igenis nem csak a kinézetre, küllemre mennek!!!
Hol lehet normális, pont az Octaviaba méretezett gumiszőnyeg készletet venni? Olyan érdekelne amit már nem kell méretre szabdalni,hanem pont illeszkedik. Meg a csomagtartó tálca sem lenne utolsó.. Tipp van valakinek esetleg? Továbbá van valakinek tapasztalata bitumenes vagy ólmos hangszigetelő lapok felragasztásával kapcsolatban?
Autó vásárlás előtt állok, és hosszas keresgélés után az Octavia mellett döntöttem. Szempontjaim: megbízható, nem kicsi autó (termékminta szállítás), közepes benzin motor, olcsó fenntarthatóság. Ezeknek a paramétereknek több autó is megfelel, de végül az Octavia lett a befutó. Lenne néhány kérdésem, melyekre a választ Tőletek várom, hiszen ezeket sehol sem lehet megtalálni.
1. Az 1.6-os, 103 LE-s motor átlagban, ill. városban milyen fogyasztással bír, mondjuk nem erőltetett menet esetén?
2. Szabad-e enyhén törött, de javított, nem húzatott használtautót venni? Első sárvédők, motorháztető, lámpák lettek cserélve. Mire kell odafigyelni, ill. mik lehetnek a buktatók? Bennem lesz-e a tudat, hogy törött autót vezetek?
3. Érdemes-e gázosra átalakítani az üzemanyagellátó-rendszert? Én kb. 40000 km-t fogok menni vele évente. Mennyi idő alatt térül meg ilyen használat mellett a beruházás?
4. Konkrétan van-e olyan a kedves topictársaim közül, aki gázos 1.6-os Octaviát használ? Ha igen, szívesen olvasnám tapasztalatait, hol és mennyiért csináltatta meg az átalakítást? Belevágna-e ismét?
Na most van egy kis időm.:-) Golyó megkaptam az E-mailt. Lehet, de gyakorlatban nem hiszem.
Szóval én már 4000 Km-ert tettem a DSG-be. Tapasztalat szuper.:-) Szerintem nagyon megéri, de ugye ez majd idővel derül ki igazán. A fogyasztással kapcsolatban szerintem nem vitás hogy takarékosabb. Sorolom az érveim, aztán lehet meggyőzni. Nincs semmi veszteség, mert sima mechanikus váltó, tudtommal. Mire én észbe kapok ő már 6.-ban van. Ezt én is meg tudom csinálni csak nekem esetleg másra kel figyelnem, míg ő teszi a dolgát tőlem függetlenül. A kuplungot (kokat) simábban kezeli, mint esetleg én. Nem vált mellé, értem ezalatt hogy esetleg én úgy gondolom, hogy ezt a sebességet még elviszi 4.-ben odalépek, aztán csak szívja a naftát. Ez itt nem lehetséges. Talán hirtelen ennyi.
Én csak dicsérni tudom eddig. Olyanokat csinál, hogy csak nézek. A minap is a 4-esen kicsit húzósabban előztem (nem padló gáz) és csak néztem, hogy mi van. 4.-ben húzatta 120-ig. Máskor itt már simán 6.-ban van. Ez nem egyedi eset volt, így kezdem azt hinni, hogy az irányjelzővel is kapcsolatban van.
Viszont a padlózás nekem nem jött be. Igaz hogy visszadobja akár 6-ból 3-ba is, de ott rögtön leforog, és már kapcsol is feljebb. A „S” sem igazán nyerte el a tetszésem, nagyon forog-morog-hangoskodik a motor. A kézi kapcsolás pedig csak játék. Kivéve hegyvidéken ott nagyon jó szolgálatot tesz. Na hirtelen ennyi, ha kérdésetek van szívesen válaszolok (ha tudok) ,csak csesztessetek, mert idő hiányban szenvedek.