"sörhasadhoz/al". Tessék? Ezt nem is értem ,talán a lőkő izmomra gondoltál?
"itt pedig mintha kecske lenne, úgy mekeg, hogy le kell venni a lábam a gázpedálról, -főleg ha nincs lendület,- és/vagy vissza kell kapcsolni." Ezt sem értem ,vagyis azt nem hogy ezen mit értesz? Na majd kiprobálom aztán meglátjuk.:-)
Kiáztattad......??? Figyelj ! az a 7.5l/100km az kiváló eredmény a "sörhasadhoz/al". Ha levesszük az DSG váltó által beszlopált 1 litert, akkor ez átszámítva a kézi váltósra márcsak 6.5l. Az pedig sajnos TEMPÓS ÜZEMMÓDBAN csak összejön !.Az enyém pld. 1420kg, amit szintén valamilyen erőforrással/üzemanyaggal etetni kell, hogy jól menjen. Nálam már 7500km-t mutat az óra, de eddig semmi baja (csak kis susogás..) Nálam a klíma jól teljesít, csak a PDTDI FURA, mert a korábbi szuper 1.5 dCi esetében 60-nál padlógáznál, nem volt semmi rángatás, itt pedig mintha kecske lenne, úgy mekeg, hogy le kell venni a lábam a gázpedálról, -főleg ha nincs lendület,- és/vagy vissza kell kapcsolni.
No akkor egy kis hibajelenség. (?) OII, esős időben úgy vettem észre hogy a klíma nem áll a helyzet magaslatán. AUTO módban igencsak elkezd párásodni majd minden ablak, beleértve front szélvédő. Ami ugye elég bosszantó. Ekkor be kell kapcsolni a szélvédő fűtés/páramentesítés gombot. Később újra AUTO üzemmódban kezdődik minden előlről... :( OFF P307 autóm ezt nem csinálta, AUTO módban, még akár alacsony ventillátor fokozaton is páramentes volt minden ablak. Most csak az én Octaviám klímája vacakol, vagy ez általános probléma?
Már meg is volt a teszt. Eredmények, már ha valakit érdekel, ha nem akkor is leírom.:-) Össz táv. 560Km-er Ebből 260Km-er autópálya. Odafelé 4 személy + full csomagtartó. 7,7 l/100Km-er. Hazafelé 2 személy lájtos csomagtartó 7,3 l/100Km-er Tehát az összre vetítve 7,5 l/100Km-er. Átlagsebesség a teljes útra nézve 76Km/h. Autópályán 160Km/h tempomattal tartva, hazafelé az Érdi emelkedőn is simán tartotta ,csak a pill. fogyi ment fel ilyesztő 12,5l/100Km-re.:-) A többi uton tempos haladás. Ezalatt azt értem hogy lakot területen is 60-90 között ,kint 100-140. Mit mondjak sok? Szerintem lehetne kevesebb ,de ehez a tempóhoz ezzel a tömeggel szerintem elfogadható. Most van a gépben 6500 körül ,én bizok benne hogy lesz ez még jobb is.:-)
Ezeket a fogyasztási eredményeket mekkora temponál produkálja? Sőt először is mennyi (Km) van benne, most?
Én hétvégén kicsit tesztelni fogom a gépet. 4 személy ,csomagok viszonylag sok autópálya (na de ott haladosra szoktam venni a figurát:-)) és 500Km-er tuti. Kiváncsi leszek a fogyira.:-) Nekem nagyon ,de tényleg nagyonrövid távokon használva, 7,7 volt az átlagom. Ha azt nézem hogy ez szinte csak 1Km-er alatti távokból jön össze akkor szvsz jó.
Nekem is 1.9 PDTDI DSG van, 7 hónapja, Ambiente felszereltségű.
A géppel eddig semmi műszaki problémám nem volt, nálam az ablakoknál sem jelentkezik a zaj. Belső burkolatok csendesek, egy precizen összerakott igényes autónak látom.
Fogyasztása nekem városban 6.5 liter, országúton pedig 5liter. Olajfogyása 0.
A DSG nálam nagyon bejött, csendben és rendben teszi a dolgát. Én nem vennék más váltót...ez a véleményem.
A 105 LE valóban jóval többnek tűnik nekem is. Előtte egy pontosan egyforma 105 LE-s új (benzines) Astrát nyűttem, és a kettő között valóban nagy különbséget éreztem már az első útnál.
Sok szerencsét az új géphez!
Én nemrég vettem egy új Octaviát. A családban nagy hagyománya volt a Skodának, igaz, azóta már csak 1 családtagomnak van Skodája. Remélem ez nem rossz múlt, egy jó kezdéshez itt köztetek:)
A kocsi 1.6MPI, mivel erre "volt" pénz (, eredetileg 1.9 PD TDI-t akartam). Eddig teljesen meg vagyok elégedve vele. Városban sajnos rövid távon mondjuk sokat fogyaszt, bár szerintem ez minden autóra igaz, de hosszú távon viszont elégedett vagyok vele...
A kavicsfelverődéseket még nem néztem, pedig az elmúlt 1500km során hallottam párszor felverődni:/ Remélem nincs...
Sajnos csatlakoznom kell... Octavia II szaharabézs metál. 4 hónapos az autó. Mindkét lámpa felett nekem is kőfelverődésből származó nyom látható. A 4,5 éves Fabián 1 darab ilyen sérülés keletkezett hasonló körülmények között használva, igaz nem 4 hónap után. Sajnos úgy néz ki, ez a festés nem lesz olyan ellenálló...
Nekem sem folyik be, de pont azt figyeltem, hogy zuhogó esőben az ajtón lévő víz pont a keretben lévő elvezetőbe folyik le. Az más kérdés, hogy ha vízszintesen esik, akkor biza tele az autó...
Most szereltettem váltózárat, elég korrektek voltak, ill. megnézettem a féket, amiről írtam, Azt állították, hogy szétszedték, nem volt benne semmmi, az meg normális, hogy lassan haladva és fékezve erősebb súrlódó hang hallatszik. Azt én is észrevettem, hogy nagyobb sebességnél nem jelentkezik.
Hasonló tapasztalatok? (az autóban egyébként 3200 km van).
5,2 az nagyon jó. Nekem talán egyszer volt 5,9 ,de akkor konvojoztunk ,Mesi ment előttem , mondtam is neki, hogy jó hatással van a fogyimra. Aztán amikor egyedül maradtam akkor is ráérősen haladtam. Én, pontosabban drága nejem ,csak nagyon rövidtávon használja ,egyszerre max. 1 Km-er és így 7-8 között van.
A csomagtér ajtó ,igen már hallottam szidni, én vagy jól parkolok mindig, vagy csak figyelmetlen vagyok. Nekem még nem tűnt fel hogy befolyna.
Mi az hogy most kezd beállni a fogyi? Nekem az első pillanattól ennyi volt. Viszont mintha most kezdene fickosodni és mintha kicsit hangosodni a motor (5800Km). Mondjuk a hang az szubjektív ,ezt eddig minden automnál éreztem. Ezek az alapjárati fogyik pontra megeggyeznek az én gépemével.:-) A váltó tényeg nem "állát" P-be ,de igazavan ac07-nek az újjabb autómaták tudják ezt a türkkött, ez nem. :-( Én azért nem értem igazából ezt a kúszást mert elvileg a DSG egy, pardon két sima 3 sebességes váltó két sima (na jó nedves hűtésű?) kuplungal. Vagyis elvileg álló helyzetben az egyik váltó 1-ben a másik 2-ben van és nyitva mindkét kuplunk. Na de akkor mért kúszik?
Ha valakit érdekel a DSG váltó szerkezete , most kaptam egy röggen rajzot ,na nem gyári csak olyan buta vásárlonak való ,igény esetén átküldöm.
Hiába nyomom a féket,nálam a DSG nem tesz úgy D-ben mintha P-ben lenne. A pillanatnyi fogyi értéken viszont jól lehet követni hogy álló helyzetben mi a D és az N közötti különbség. D-ben 0.9 l/h a fogyi, N-ben 0.7 l/h. Ha megy a klíma akkor +0.3 l/h.
Közelítve az 5000km-hez,a fogyasztás most kezd beállni. 800+ km egy tankolással.
Automata váltós autót vezettem néhányszor, de tudtommal D-ben, ha nem adsz gázt, akkor kúszik. P-ben nem szabad neki. Ha akkor is csinálja, az már gáz.
Nem ismerem a DSG pontos működését, de az újabb automaták, ha x ideig nyomod a féket, automatikusan úgy tesznek, mintha P-ben lennél.
A súrlódásról: hátul is tárcsa van, mostam is, nézegettem is, de nem láttam semmit, a tárcsán sem láttam nyomát karcnak...
Súrol? nem probáltad simán kimosni, vízsugárral. A kavics szerintem durvább hangot adna. Nekem az off automon (hátul dob) szokot előfordulni ,de szvsz. csak homok. Most hogy bele gondolok néha hallok én is erősebb zajt ,de inkább nyitott ajtónál ,és engem nem zavar mert az aut. váltó miat menni akar a szerencsétlen én meg fékezem. Na akkor még egy gondolot mért "kuszik" D-ben a DSG váltós autó? Elvileg nyitva van a kuplung (sőt kuplungok)?
Nekem Conti WinterContact van az autón (ez járt most akcióban az autóhoz). Én meg vagyok vele elégedve, karácsonykor legalább nem kellett hólánc a Bükkben a bánkúti úton.
Én ma nagytam pihizni a gépet. Nincs téli gumám (pénzem még annyia sem:-)) Meg amúgy is kimélem a józságot. A másik topikon agyon dicsérte egy klubtárs a Mis. Alpin gumit ,az öreglányon az van ,nekem továbbra sem áll el a szavam tőle. Ma én is mentem ,kénytelen voltam, sőt még futot is húztam és nem volt semmi problémám, pedig mondom nem vagyok elragadtatva a misiktől. Valószínű hogy a következő téli nem misi lesz.
Ma TÉLI próba volt..Tokodaltáró (Lábatlan) -TATA-TATABÁNYA-KISBÉR irányába.. Reggel még csak--csak boldogultam, de Kisbér előtt feladtam a hóval való küzdelmet. Az autópályán pont a hírekben is szereplő "tömegkaramból " felé úsztam, -csak épp a komáromi lehajtónál, -kb. 85. km kőnél domtam 1 jobbost, majd balost Kisbér felé.De annyi volt a hóátfúvás, hogy inkább hátraarcot csináltam.Haza felé lehetett jönni úgy 100-al,elég stabil volt a kocsi. A téligumi (Dayton ) , ablaktörlő, fűtés,(ülés is ) jól működött, csak a fogyasztás ugrott meg 1 kicsit. JÓ, HOGY VAN SÚLYA a gépnek 1435kg. ez a hóban jól jött.
Szóval meg vagyok elégedve !már majdnem 5000km van benne...........
Egyébként pedig MINDENKINEK BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK !
Ha jól látom a helyzetett csak ketten tartjuk a frontot.:-( Na mindegy ,azért figyelemmel kisérem a topicot. Ezek szerint senkinek semmi gondja az autóval, ez maradjon is így.:-)