Sajnos én is csatlakozom.... Hétvégén megnéztem a csilivili frissen mosott autón, hogy is néz ki a motorháztető. Felettébb rondán. Hirtelen 5 db kőfelverődés a motorháztetőn, és egy apró repedés a fényszóró borításon. Mindez 2 hónap alatt, 80% város és 20% autópálya használat mellett. Előző, 3 éves OFF francia autómon mintha egy sem lett volna eladáskor. Mit lehet tenni? Beletörődés? Vagy fóliáztatni a motorháztetőt? Esetleg más tipp? Mert ez így nem fincsi...
1,9 PD TDi ,és DSG váltóval.:-) Szerintem megy mint a meszes, pedig állitolag majd csak 10 ezer körül fog igazán bejárodni a motor. Fene tudja nekem úgy tünik már most is jobban megy mint 0 Km-es korában. Most talán 6500 van benne. A fogyaztásról nemrég irtam, olvas vissza.
Nem ismerem igazán a felszereltségi szinteket. Én amikor rendeltem a gépet ,olyan passzban voltam hogy megtehettem azt rendeltem amit szerettem volna, na jó az ésszerűség határain belül, így rögtön CD-s rádiót kértem. Igazán nem értek a HIFI-s cuccokhoz ,így amikor megjött a verda ,beültettem két "fehér" fülű barátomat . Szerintük szuper a hangzás ,nem kel semmit fejleszteni rajta. én hiszeknekik.:-)
Nekem bőven. Pedig nem vagyok egy vánszorgó tipus. 105LE 250Nm? Papiron , valojában állitolag több.:-)
"És, hogy ez a fajta szellőzés csak Elegant felszereltségnél érhető el?"
Na ezt nem tudom.:-( Az üllés alatti szerintem széria, a könyöklős már nembiztos. Nekem hűthető a könyöklőm ,és lehet hogy ezér van mekoldva a hátsó kivezetés is.
Csak azt tudom javasolni ,hogy irány egy kereskedő és próba, próba hátán.:-)
"A Suzukiról, meg köszi, hogy lebeszéltél...:))"
Nem beszéltelek le, csak nem ismerem ,és furcsa lenne ha pont én ,és pont ebben a topicban dicsérném a Suziukit.:-)
Úgye nem azt várod hogy most rábeszéljelek egy Suzukira?:-) Ha 4X4-est akarsz szerintem ezt a tesztet érdemes elolvasnod.:-) Octavia 4X4
A hátsó klímázás az Octaviában (legalább is nekem az Elegantban) meg van oldva.:-) Jön a levegő az első könyöklőkből is ,zárható ,irányitható, és a két első üllés alatt is van befújó.
Újautó vásárláson gondolkozom! A szóba jöhető autók, eddig ezeket néztem ki: VW Passat 2.0 PD TDI 4motion Trendline vagy Comfortline, ús Suzuki Grand Vitara ebből vagy a benzines vagy a dízel JLX-A felszereltséggel és a Skoda Ocavia Combi 4x4. Ti miket ajánlanátok? A 4x4 hajtás annyiból lenne jó, mert egy domboldalban van a házunk, és télen a macskakövön, és a ritkán takarított utcán szerintem képtelenség egy nem összkerekes kocsival feljönni! Kb olyan 7 milliót szánok rá.
Ha van valamilyen véleményetek ezekről a kocsikról, vagy tudtok más, jobb alternatívákat is (esetleg használtat vagy más újautót), akkor kérlek írjatok...nagyon fontos lenne, és számítok a véleményetekre!
Még az, hogy melyik klímaberendezésnél lehet a szellőzést hátulra is bevezetni (hogy hátul is legyen légbeömlő a két első ülés között, tudjátok, az első könyöklő mögött. Ez a Comfortline-ban benne van már? Vagy együtt jár a könyöktámasszal ez a funkció?)
És egyébként milyen a 4motion meghajtás, erre a használatra elég szerintetek?
A Skoda-ban is ugyanez a meghajtás van vagy az teljesen más?
"sörhasadhoz/al". Tessék? Ezt nem is értem ,talán a lőkő izmomra gondoltál?
"itt pedig mintha kecske lenne, úgy mekeg, hogy le kell venni a lábam a gázpedálról, -főleg ha nincs lendület,- és/vagy vissza kell kapcsolni." Ezt sem értem ,vagyis azt nem hogy ezen mit értesz? Na majd kiprobálom aztán meglátjuk.:-)
Kiáztattad......??? Figyelj ! az a 7.5l/100km az kiváló eredmény a "sörhasadhoz/al". Ha levesszük az DSG váltó által beszlopált 1 litert, akkor ez átszámítva a kézi váltósra márcsak 6.5l. Az pedig sajnos TEMPÓS ÜZEMMÓDBAN csak összejön !.Az enyém pld. 1420kg, amit szintén valamilyen erőforrással/üzemanyaggal etetni kell, hogy jól menjen. Nálam már 7500km-t mutat az óra, de eddig semmi baja (csak kis susogás..) Nálam a klíma jól teljesít, csak a PDTDI FURA, mert a korábbi szuper 1.5 dCi esetében 60-nál padlógáznál, nem volt semmi rángatás, itt pedig mintha kecske lenne, úgy mekeg, hogy le kell venni a lábam a gázpedálról, -főleg ha nincs lendület,- és/vagy vissza kell kapcsolni.
No akkor egy kis hibajelenség. (?) OII, esős időben úgy vettem észre hogy a klíma nem áll a helyzet magaslatán. AUTO módban igencsak elkezd párásodni majd minden ablak, beleértve front szélvédő. Ami ugye elég bosszantó. Ekkor be kell kapcsolni a szélvédő fűtés/páramentesítés gombot. Később újra AUTO üzemmódban kezdődik minden előlről... :( OFF P307 autóm ezt nem csinálta, AUTO módban, még akár alacsony ventillátor fokozaton is páramentes volt minden ablak. Most csak az én Octaviám klímája vacakol, vagy ez általános probléma?
Már meg is volt a teszt. Eredmények, már ha valakit érdekel, ha nem akkor is leírom.:-) Össz táv. 560Km-er Ebből 260Km-er autópálya. Odafelé 4 személy + full csomagtartó. 7,7 l/100Km-er. Hazafelé 2 személy lájtos csomagtartó 7,3 l/100Km-er Tehát az összre vetítve 7,5 l/100Km-er. Átlagsebesség a teljes útra nézve 76Km/h. Autópályán 160Km/h tempomattal tartva, hazafelé az Érdi emelkedőn is simán tartotta ,csak a pill. fogyi ment fel ilyesztő 12,5l/100Km-re.:-) A többi uton tempos haladás. Ezalatt azt értem hogy lakot területen is 60-90 között ,kint 100-140. Mit mondjak sok? Szerintem lehetne kevesebb ,de ehez a tempóhoz ezzel a tömeggel szerintem elfogadható. Most van a gépben 6500 körül ,én bizok benne hogy lesz ez még jobb is.:-)
Ezeket a fogyasztási eredményeket mekkora temponál produkálja? Sőt először is mennyi (Km) van benne, most?
Én hétvégén kicsit tesztelni fogom a gépet. 4 személy ,csomagok viszonylag sok autópálya (na de ott haladosra szoktam venni a figurát:-)) és 500Km-er tuti. Kiváncsi leszek a fogyira.:-) Nekem nagyon ,de tényleg nagyonrövid távokon használva, 7,7 volt az átlagom. Ha azt nézem hogy ez szinte csak 1Km-er alatti távokból jön össze akkor szvsz jó.
Nekem is 1.9 PDTDI DSG van, 7 hónapja, Ambiente felszereltségű.
A géppel eddig semmi műszaki problémám nem volt, nálam az ablakoknál sem jelentkezik a zaj. Belső burkolatok csendesek, egy precizen összerakott igényes autónak látom.
Fogyasztása nekem városban 6.5 liter, országúton pedig 5liter. Olajfogyása 0.
A DSG nálam nagyon bejött, csendben és rendben teszi a dolgát. Én nem vennék más váltót...ez a véleményem.
A 105 LE valóban jóval többnek tűnik nekem is. Előtte egy pontosan egyforma 105 LE-s új (benzines) Astrát nyűttem, és a kettő között valóban nagy különbséget éreztem már az első útnál.
Sok szerencsét az új géphez!
Én nemrég vettem egy új Octaviát. A családban nagy hagyománya volt a Skodának, igaz, azóta már csak 1 családtagomnak van Skodája. Remélem ez nem rossz múlt, egy jó kezdéshez itt köztetek:)
A kocsi 1.6MPI, mivel erre "volt" pénz (, eredetileg 1.9 PD TDI-t akartam). Eddig teljesen meg vagyok elégedve vele. Városban sajnos rövid távon mondjuk sokat fogyaszt, bár szerintem ez minden autóra igaz, de hosszú távon viszont elégedett vagyok vele...
A kavicsfelverődéseket még nem néztem, pedig az elmúlt 1500km során hallottam párszor felverődni:/ Remélem nincs...
Sajnos csatlakoznom kell... Octavia II szaharabézs metál. 4 hónapos az autó. Mindkét lámpa felett nekem is kőfelverődésből származó nyom látható. A 4,5 éves Fabián 1 darab ilyen sérülés keletkezett hasonló körülmények között használva, igaz nem 4 hónap után. Sajnos úgy néz ki, ez a festés nem lesz olyan ellenálló...