Persze, azt te tudod megítélni, hogy mennyire jó vagy sem, részemről csak annyi, hogy még nem jártam ott, így nézve irigykedek egy kicsit :) de amúgy sem komoly:)
Majd én válaszolok ,lehet hogy nem mindig jut nett. közelbe.:-) 1,9 PD TDi-s, kézi váltós.
Golyó
Mit keresel a taljánoknál? Oda nyáron szoktunk járni:-) nem szólt senki hogy még csak Február van? :-) Disznótoros? Na az nagy bulinak nézem. Kár hogy nem tudom kipróbálni a géped.:-( Valószínű mire oda érünk ,én már nem ülhetek volán mögé.:-)
Megkérdeztem a szervízben, illetve a gyártónál is. MIndkét helyen azt mondták, előfordulhat, hogy befeszül a váltó a zárhoz (vagy fordítva) és ez okozhat olyat, mintha nem nyitna ki.
Figyelni fogom a körülményeket, remélem rájövök, hogy mi okozhatta (persze volt olyan javaslat: vigyem be szétszedik, megnézik...)
Nekem nincs ,de gondolkodtam rajta. Lehet hogy nem is kel olyan nekem? Még nem probáltam de lehet hogy kulcs nélkül nekem nem lehet kivenni "P" állásól (DSG váltró) , sőt biztos mert valami rémlik hogy ha elektromos probléma van és vontatni szeretném akkor a kezelési leírta hogy milyen trükkel lehet kivenni és átttenni "N"-be.
Az okostojás még arra is vigyáz hogy nehogy más állásban feletem, ha nem "P" -ben van nem tudom kivenni a kulcsot.:-) Volt is ijedelem elsőnap ,amikor nem akart a kulcs kijönni.:-)
Nah, szerintem mégis igaza lesz eladónak is meg neked is. Megnéztem. Nekem is elvileg 30ekm-enként lenne a szervíz. Eddig leszámolta belőle amit mentem és a maradék, de lehet hogy a végén úgy járok vele mint te... :) :( Amúgy alapesetben én is kb. 1km-eren belül használom. Csak néha van ilyen Budapesti, Komáromi, Miskolc környéki kiruccanásom (havi 1 általában). Ahogy a munkám megkívánja. Ja igen, Zalaegerszeg a kiindulópont :)
A gyertyákhoz hozzászolni Octavia esetén nem tudok, más autóban cseréltem már párszor...
Én ma (míg vártam "drága" feleségem) megnéztem. Már meg sem lepődök, úgye elvileg 30 ezrenként kellene vinni szervízbe. Mivel főleg rövid , de tényleg rövid (1 Km-er alatt) használjuk így nekem most 17 ezret ír a következő szervízre. Van benne lassan 7 vagyis 24 ezernél elfog küldenia szervízbe.:-( Mivel szerintem ez le fog még menni úgy 20-ra így azt hiszem nem 15-nél hanam 10-nél kicseréltetem az olajat.:-)
No ezt megnézem magamnak. Nem tudom hogy az eladó hozzáértésével volt gond vagy mivel, de nekem ezt nem mondta :) Hozzáteszem, sokmindenre magamnak kellett rájönnöm:) Kiváncsi leszek. Elvileg ebben is maxi-dot-os rendszerű kütyű van, ami mindent kiír, csak eddig a fejezetig lehet még nem jutottam :)) egyszer el kezdtem olvasni könyvét, de félbemaradt, mivel más fontosabb volt...na majd...:)
Nekem jelzi ,vagyis megtudom nézni hogy mikor esedékes a szervíz. Bár nekem valami intelinges szervíz ciklus herkenytyűm van. Azt hiszem gyújtás ,és nyomni a nullázó gombot hosszan. Itt Km-ban és napban írja a szervíz esedékességét.:-)
Sziasztok Autót szeretnék vásárolni,és nagyon tetszik az octi,jelenleg 1.8t 4x4 kombival szemezgetek,de nem tudom,hogy mire kellene odafigyelnem vásárláskor,ezenkívűl érdekelne mit fogyaszt városban.Ha valakinek van ilyen kérem ne kíméljen. Köszi.
Johát, én is láttam már 160l/100km-es fogyasztást a pillanatnyi szerint :)
1es-be, nagy lábbal ;)
Amúgy mint írtad, tényleg nem rossz a fogyasztás, és ezért írtam is első hozzászólásomnál, hogy meg is vagyok vele elégedve...:)
Kötelező szervízre nekem azt mondták, hogy majd csak akkor kell vinnem ha a gépezet jelzi. Nem tudták megmondani, hogy mikor lesz ez. 20000? 30000? stb..:) Majd valamikor. Kiváncsi leszek.
Abban meg tökéletesen igazad van, ahogy javulna a fogyasztás úgy nő az ember lába :)) (vagy annak a súlya?!:) )
Szerintem ezek a fogyik egy 1,6-os motortól, ekkora kasznival ,ekkora súllyal ,egyáltalán nem vészesek. Szvsz.:-)
Állítólag ha bejáródik ,illetve 10 ezer körül csökken a fogyasztás. Mondom állítólag, én igazán szerintem nem fogom észre venni, mert mintha nehezedne a lábam :-), persze most sokat nyom a latba ez a hideg. Ez nagyon meg tudja dobni a fogyasztást.
"1 km-re vetítve 16litert is megeszik"
Ha -ha ,nekem ma kicsit járattam ,majd kicsit araszolgattam indulás után aztán ránéztem a műszerre és jó hogy ültem 37,7. Persze mire haza értem (kb. 30Km) már sokkal barátságosabb értéket mutatott.
Olajcsere , én nem tudom hogy használ ,vagy nem de fele távnál (15 ezer) én kicseréltetem. Ártani biztos nem árt neki.
TUZI: Bocsi, hogy csak most reagálok vissza, de mostanáig nem jutottam el neten sehova a munka miatt.
Szóval az 1.6-os MPI fogyasztása. Országúton, ebben autópálya is benne van 6.9-7.2 között jött ki. Hétvégén voltam osztrákoknál, akkor 6.2-6.3 volt a fogyasztás, kb. 200km-re nézve, 100-120-as tempó mellett, illetve pár város amin keresztül. Teljesen elégett vagyok vele. Városban 8-9 között eszik, inkább 9 fele, ha folyamatosan megyek, illetve minél kevesebbszer kell 1es, 2esbe mennem vele.
Rövidtávon, mondjuk kb. 1 km-re vetitve 16litert is megeszik, ha 0-ról számolja az átlagfogyasztást. Ez elégge bődületes szám...:)
Hozzáteszem a kocsi most lesz lassan 1 hónapos. 1700km van benne. A 6.9-7.2-es fogyasztást még szinte null kilométeresen mértem, mivel kb. 70km-mel benne indultam neki egy 500km-eres útnak, majd pár nap múlva vissza.
Kérdés, hogy ezek az értékek fognak-e még csökkenni vagy sem? Azt hallottam, szokott még, mire bekopik rendesen a motor. A másik kérdésem, érdemes-e mostanság egy olajcserét végeztetni rajta, vagy felesleges, mert hallottam mindkettőt...
Sajnos én is csatlakozom.... Hétvégén megnéztem a csilivili frissen mosott autón, hogy is néz ki a motorháztető. Felettébb rondán. Hirtelen 5 db kőfelverődés a motorháztetőn, és egy apró repedés a fényszóró borításon. Mindez 2 hónap alatt, 80% város és 20% autópálya használat mellett. Előző, 3 éves OFF francia autómon mintha egy sem lett volna eladáskor. Mit lehet tenni? Beletörődés? Vagy fóliáztatni a motorháztetőt? Esetleg más tipp? Mert ez így nem fincsi...