Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

IJN Yamato Creative Commons License 2006.04.19 0 0 2620
Az összes NCAP teszt Reno - itt sajnos - nincs.

A sedan tesztje - Suzuki Forenza néven.

Üdv Y.
Előzmény: Chevroletti (2618)
IJN Yamato Creative Commons License 2006.04.19 0 0 2619
Most már megkavartál

Lekem rajta, de nem akartalak.
A 205/45/R16 azért "esett ki" mert még alacsonyabb az oldalfala. Ha neked bevált akkor jó, rám a szerelt méretnél is frász jön néha - sír a lekem az alufelniért
.:-))
Üdv Y.


Előzmény: Chevroletti (2615)
Chevroletti Creative Commons License 2006.04.19 0 0 2618
Látott már valaki hivatalos töréstesztet valamely Lacsiról vagy más nevű ikertestvéreikről (pl.: Nubira, Optra, Suzuki Reno ...)?
Chevroletti Creative Commons License 2006.04.19 0 0 2617

Hali cápaFeri!

 

"A 195/55 R15 gyári érték átmérőben 595 mm-t tesz ki.

Legközelebbi átmérő-váltóméret valóban a 215/45 R16 lenne (600 mm), de ezt minimum 7"-os felnire kell rakni. 

Mindössze 2 mm-rel nagyobb a 195/50 R16-os variáció (602 mm), amit már 5,5"-tól egészen 7"-ig lehet rakni. Felni létezik már 6,5"-ban, bár a többség 7".

 

... a kerék kerület-eltérése is a bűvös 2,5%-on belül marad."

 

Eddigi (nem túl hosszú és csak a Hankook-ot érintő) keresgéléseim alatt 195/55R15-ös gumi külső átmérőjét 591 és 605 mm között találtam ez kb. 2,4%-os eltérés (ez egy kis matek után igaz a kerület-eltérésre is) már az adott méreten belül (és ez a kopással nőhet). Ezek után az "ideális" váltóméret is széles skálán mozoghat (legalábbis az adott határokon belül).

 

Üdv:

Che...

 

Előzmény: cápaFeri (2606)
Komis Creative Commons License 2006.04.19 0 0 2616

Hmmm.....

http://www.origo.hu/auto/technika/20060418avolvo.html

 

akkor a Lacetti ****-ja híven tükrözi mit tud!!

A kényelem nyugalommal párosul, ha ****-os az autó. Akár egy szálloda..:-) Visszaülve a 11éves Daewoo Racerbe (amelyet még most is kényelmesnek tartok a magam izlése szerint), nagyon hiányoltam a Lacetti 'otthonosságát'.

 

Egy kis panasz: a jobb oldali A oszlop balra kihajtásnál teljesen kitakart a fogalomból egy segédmotorost! Még jó hogy nem szólt a rádió és hallottam....

Chevroletti Creative Commons License 2006.04.19 0 0 2615

IJN Yamato

 

"Én a válaszomat az - előzményben említett - 7,5" széles Alessio felnire "hegyeztem" ki. Az általad említet 6,5"-7" széles felnikre természetesen más méretű gumik is jók."

 

Most már megkavartál. Az általad beszúrt táblázatban a 215-ös méret nem szerepel a beszúrt linkeden sincs 215/45R16-os gumihoz ajánlott szélesség, viszont az olvasható, hogy a 205/45R16 gumihoz az ajánlott szélesség 7-7,5",tehát a "kihegyezett" 7,5" széles Alessio felnire remek a 205/45R16-os gumi, ha lehet hinni a linkednek :-).

 

(Táblázat az említett linkedről származik.)

 

Én eredetileg Alessio Tour 16X7,5" felnin gondolkodtam 205/45R16 gumival, de a Dotz ára döntő volt (meg azt hiszem már idén a Tour kifutott az Alessio-nál).

A 215/45R16 gumival a legfőbb problémám csak az, hogy ritka és az ára rendkívül magas (mert ritkán használt és gyártott méret).

 

Azért, ha te beújítod a 215/45R16-os gumit az tuti remekül fog kapaszkodni az útba és úszkálni a vályúkon (bár az úszkálásra a 205/45R16-os is eléggé hajlamos).

 

Üdv:

Chevroletti

Előzmény: IJN Yamato (2612)
Chevroletti Creative Commons License 2006.04.19 0 0 2614

Hali!

 

bzsazsa:

"Azt szeretném kérdezni hogy a lökhárítódon lévő védőcsíkot hol vetted,és mennyiért?"

 

Az egri Chevrolet szalonban vettem (de szerintem mindegyik szalon tart ilyet, illetve sima autós bolt is, mert univerzális) kb. 4000 volt a négy darab! Három féle dijáznt láttam, eltérés a végük lekerekítésében volt. Volt olyan amelyiknek csak a sarkai voltak lekerekítve, volt amelyik szabályos körben végződött, és volt amelyik elipszis formában végződött, én ezt választottam.

 

Sikeres vásárlást!

 

Üdv:

Chevroletti

 

 

Előzmény: bzsazsa (2604)
Komis Creative Commons License 2006.04.19 0 0 2613

"Astrás haverodnak "

 

Astrás idegen volt a parkolóban. A pár mondatban vagy félrebeszélt vagy én értettem félre valamit. Az Opel honlapot néztem és nem találtam ilyen pöpec Astrát.. Azért rákérdeztem, nehogy hülyén szaladgáljak a világban..:-))

 

Megnyugodtam, köszi!

Előzmény: karesz74 (2597)
IJN Yamato Creative Commons License 2006.04.19 0 0 2612
Én, még nem bántam meg a 16-ost, de ez még változhat!

Nu ez - főleg az első rész - a fontos.:-)

Én a válaszomat az - előzményben említett - 7,5" széles Alessio felnire "hegyeztem" ki. Az általad említet 6,5" - 7" széles felnikre természetesen más méretű gumik is jók. Ha elkopik a szerelt Kumho én is váltok. :-)

A miskolci utak vetekednek a pestiekkel - pl az Ifjúság-úton, helyeneként nics hová kerülni. :-(

Lillafüreden, az István-barlang előtt tavaly nyáron vagy két hónapig "kátyúzták" az utat - aláfóliázás, többrétegű aszfalt, csili-vili - most meg tankcsapda.:-(( Ugyanilyen a bükkszentkereszti bekötő, a tavalyi kátyúzás körül kiverve az út - napsütésben nem látni melyik az árnyék, melyik a pcsolya és melyik a kátyú.:-(((

Üdv Y.


Előzmény: Chevroletti (2599)
cápaFeri Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2611

Hali Toli!

Nagyon egy rugóra jár az agyunk, de asszem ez -bátorkodom megjegyezni- hasonló életkorunknak is betudható. (cápa most lesz 34) Legalábbis én már kinőttem a csúcsrajáratós-agyontuningolós korból többek közt azért is, mert az autó családi használatra kell, nem csajozásra és recaro ülések helyett gyerekülést használok a kocsiban..:-)) Gyári légterelő, alufelni, fólia, sportdob...részemről is ennyi.

Az alufelnivel a kinézete mellett csak azért foglalkozom annyit, mert mindenképp kell két garnitúra és ha már a vasfelni is tizenvalahány...akkor az esztétikum megér plusz pár ezrest. Mellesleg így nem kell nyektetni évenként a gumikat, mert 3-4 csere után meggatyásodnak az acélszálak benne, bármennyire drágák is. Aki pedig annyit megy egy évben, mint én (6-8000 km), annak két garnitúra kiszolgál vagy 8-10 évet.

Ha elérkezik a megrendelés napja még egy csipetnyi sportosság a gyári légterelő által belefér. A kocsi színe a fóliázás miatt is jó ha passzol, de nem elsődleges.

Ami a véget illeti: ahogy olvasom úgyis lesz hátsó dob csere majd, mert a Lacsi sem kivétel, erről is lerohad a dob a kondenzvíz miatt 3 éves kora előtt, mert ezen sem alul van a kivezető cső, hogy könnyen kidobja a vizet. (A Corsámról is lerohadt 2 évesen, pedig néha ki volt tüzelve autópályán, máramennyire egy 45 lovasból tüzet lehetett csiholni..:-)) Akkor meg pár ezressel többért kap egy saválló Zeus-t, ami kiszolgálja a járgányt. Mellesleg szerintem pofátlanság az autógyáraktól, hogy ennyire nyilvánvalóan felvállalják a szar minőségű dobokat, pedig tisztában vannak vele, milyen arrogáns gázok jönnek ki a katalizátor után. Szerintem az újautó-vásárlók 95%-a inkább megfizetné a többletköltséget a saválló rendszerért és a szervíznek sem olyan nagy üzlet egy csere, hogy ebből csináljanak forgalmat, mert vagy gariban cserélik, vagy utána utángyártottat vesz a polgár feléért.

A projekt egyelőre áll...sajna. Még mindig nem kopogtatott be a kezdő-lóvé, pedig már nagyon várom. Legalább kétharmadával szeretnék indulni, mert nem akarom magam sok évre elkötelezni egyik uzsorakamatos pénzintézet felé sem. A családi költségvetés meg szűkös ugye....:-)) De remélem legkésőbb nyáron már tapasztalatokról is beszámolhatok a saját Lacsimról!

Csá 

Előzmény: Toljadneki (2610)
Toljadneki Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2610
Ja biza.

Ha meg mindenképpen Astra, akkor 2.0 GSI. Egy cimbimnek van, némi chip, szívó és kipuffantó oldali tuning, olyan 180 paci körül van padon. Persze nem új vas, nem garis stb., nyilván azért vett ilyet, hogy tudja húzni.

Én asszem megelégszem a direktszűrő, fólia, alufelni, max. még egy szép vég, tuning elemekkel...

Mi újság a Lacetti projektel ?

Üdv. Toli. :)
Előzmény: cápaFeri (2609)
cápaFeri Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2609

Hali Toli!

Nem nagy művészet, nem is azért mondtam. Csakhogy egy 1,4-es motorból + 1/3 teljesítményt kipaszírozni...ahhoz már nem elég egy kis chip-tuning. Hozzá kell nyúlni a vezérléshez is, meg miegymás. Az előző beleszólásom lényege csupán annyi lett volna, hogy ha valaki ennyi + pacit kiprésel egy motorból, az bizti nem 10 évre tervezi használni a gépet. Ahol ekkora teljesítménynövekedés van, ott már kapnak annyit a dugók, hajtókarok, csapágyak, hajtáslánc, amit nem viselnek el zokszó nélkül éveken át. Amennyire spórolósan vannak tervezve ezek a mai motorok, na meg a "fogyasztói társadalom igényeinek éppen még megfelel-használd 5 évig és vegyél újat"-felfogás térhódításával nem tudom másképp elképzelni.

Mellesleg szerintem az is elég perverzítás, ha valaki ennyi pepecselésre egy Astrát szemel ki. Vannak jobban bütykölhető, nagyobb tartalékkal rendelkező motorok is.

További jókat!

Előzmény: Toljadneki (2608)
Toljadneki Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2608

Khmm...

120 pacira nem olyan nagy művészet felhúzni egy 90 lovas mocit, inkább pénz kérdése, mint lehetőségé. DE ! Ha ez a koma ilyenre vetemedett volna, akkor az a vas nyilván nem virsli gumikon gördülne, vagy ha mégis, akkor az nagyfokú perverzitásra vagy valami hasonlóra vall... :D

Szóval szerintem is gagyi a srác meséje...

Toli. :))
Előzmény: Komis (2589)
Toljadneki Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2607

Szép a vas, jól áll neki a légterelő is !

:))
Előzmény: Chevroletti (2602)
cápaFeri Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2606

Hali Chevroletti!

Én ahogy nézegettem a méreteket, a következő kompromisszumot kötöttem magamban.

Ahhoz, hogy a "barlangot" szebben kitöltse a kerék, előnyösebb a 16"-os. Persze a szemet becsapva a felni-gumi arányt ügyesen kombinálva nem feltétlen kell a futómű idő előtti kikészülésével számolni és még ültetni sem kell....szerintem.

A 195/55 R15 gyári érték átmérőben 595 mm-t tesz ki.

Legközelebbi átmérő-váltóméret valóban a 215/45 R16 lenne (600 mm), de ezt minimum 7"-os felnire kell rakni. 

Mindössze 2 mm-rel nagyobb a 195/50 R16-os variáció (602 mm), amit már 5,5"-tól egészen 7"-ig lehet rakni. Felni létezik már 6,5"-ban, bár a többség 7".

Végül is így a szélesség marad, ergo nem talál meg több gödröt a kerék, nem kap több pofont, mint a gyári. A rugózatlan tömeg kissé nő, ami talán még nem jelent veszélyt a futóműre és a kerék kerület-eltérése is a bűvös 2,5%-on belül marad.

Egy szép peremes gumival még a keskenyebb felni esetén megfigyelhető oldalra-ballonosodás is ellensúlyozható és nem nyúzza le az ember egyből a drága sokágú csodát egy járda mellé szorosabb beálláskor.

 

Előzmény: Chevroletti (2599)
Bejfez Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2605

mond a haverodnak hogy ébredjen föl...

 

Volt egy szomszédom, 1200-as Zsigulijáról azt állította, hogy az M7-esen 160-at ment... S ezt úgy állította, hogy nekem is 1200-as Zsigám volt... Az óra 140-ig volt rovátkolva... :-D Egyszer mentem vele 135-öt, de nagyon szét akart esni. Muszály volt a sógorommal összemérnünk a "tudásunkat". Neki Bogara volt. Az is csak 135-öt bírt.

Előzmény: karesz74 (2597)
bzsazsa Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2604

Szia !

 

Szép a felnid ,nagyon jól mutat a lacsin!! :-))))

Azt szeretném kérdezni hogy a lökhárítódon lévő védőcsíkot hol vetted,és mennyiért?

 

Üdv bzsazsa

Előzmény: Chevroletti (2602)
Toljadneki Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2603

Nagyon szívesen ! :)
Előzmény: Chevroletti (2596)
Chevroletti Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2602
Előzmény: Chevroletti (2601)
Chevroletti Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2601
De hol? Probáljuk meg újra...
Előzmény: Chevroletti (2600)
Chevroletti Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2600
Itt egy kép az említettekről:
Előzmény: Chevroletti (2599)
Chevroletti Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2599

Hello!

 

IJN Yamato:
"16"-os méretben - váltó - a 215/45R16 jó a 7,5" széles felnire.
Ennél az oldalfal magassága 107,3 mm-ről 96,8 mm-re, több mint 1 cm-rel csökken. Szerintem ez ront az utazási kényelmen, nő a gumi és a felni "odaverésének" kockázata (felnitörés, deformálódás, szálszakadás stb.)."

A 215/45 R16 nem a legjobb választás legalábbis az ára miatt (40-50e/db) biztos, (én eddig csak YOKOHAMA-ban találtam ilyet, de tuti gyárt más is). Az enyémen 16x7"-os Dotz Imola felnin Hankook K104 205/45R16 87Y-os van, katalógus szerinti külső átmérője 590mm a gyári Hankook 195/55R15 85H gumi katalógus szerinti külső átmérője 591mm, az eltérés szerintem minimális, tehát elég pontos váltó méret, de azért ez is okozhat változásokat...! Egy kis számolás (a minimális átmérőváltozástól eltekintve): a gumik falmagasságában az különbség kb. 1/2 coll azaz kb. 12,7mm.

A 15-össel 5000km, a 16-ossal 2500 km megtétele után a következő különbségeket véltem felfedezni: a 16-os: a gumi külsőre királyabb a peressége miatt, gyönyörű a mintája; az alunak nem féltem annyira a peremét, mert a gumi XL peremvédős és rendesen túl nyúl a felnin, a gumit viszont féltem; egy kellemesen búgó (nekem tetsző) menetzaja van; kanyarodásnál pedig leírhatatlan (ezt érezni kell) tapadást produkál (a Mátrában a szerpentineken félelmetes tempóval lehet kanyarogni); Y-os (300km/h) sebesség index (hátha szükség lesz rá egy kis kompi, turbó, meg nitro után) :-); az úthibákon nem igazán hangosabb, de minden katyú látványa félelmet kelt bennen. Ami az egyik legnagyobb hátránya az a már említett magas ár (a listaára ahol vettem 29000Ft/db, persze alkudás nélkül semmi élvezet a vásárlásban, tehát alkudni kell :-) -  és lehet is) illetve emelett az, hogy a futóműre a hatása feltehetőleg nem a legjobb, de erről majd 20-30e km után tudok majd nyilatkozni. Addig is minden féle úthibát próbálok kerülni, így hátha tudom kimélni a felnit is és a futóművet is.

Összegezve: a puding próbája az evés, nekem eddig nagyon tetszik az említett előnyei miatt a hátrányait meg próbálom felejteni, mindenesetre még a 15-ös alus, gyári gumis set is megvan, bár nem elővigyázatosságból, hanem, mert még nem kellett senkinek.

Deformálódás? Bízom a németekben, az előző vason a Borbet felnik nem voltak kímélve kátyú ügyileg és 25e km után sem volt velük semmi gáz.

Utazási kényelem? Nos, a feleségem számára biztos sokkal rosszabb, mert a kanyarokban mostanában kapaszkodnia kell, ha az ülésben akar maradni :-).

 

Én, még nem bántam meg a 16-ost, de ez még változhat!

 

Üdv Mindenkinek!

 

Chevroletti

Előzmény: IJN Yamato (2571)
cápaFeri Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2598

120 pacis 1.4-es Astra?.......Hihihihi   Az valami kísérleti, senki által soha nem látott fejlesztés lehet. Titkosított Szentgotthárd-Alsó Motor Tuningwerk?..:-)) Kémfotó van már róla? Akkor az lesz az Astra-I. És már nyolc hómapos? Hol rejtegették eddig?..:-)) Azt nem mondta a srác, hogy ráadásul dízel is...turbó nélkül...na meg hogy nem fogyasztja az üzemanyagot, hanem termeli?.:-))

Emberek! Nagy tuningbuzinak kell lennie valakinek ahhoz, hogy vegyen egy Astrát csak azért, hogy felpöckölje! Ha meg vesz valaki pöckölnivalót, és annyi pénze van, hogy nem számít se gari, se semmi, akkor tuti nem opelt vesz.:-)) 

De ha mindezekben egy csöpp elgondolkodtató nem lenne, tényleg el kell mennem orvoshoz. Valszeg annyira erős Lacsi-vágyam van, hogy az agyamra ment már!

Üdv minden racionálisan gondolkodó Lacsisnak, aki ebben a fogyasztói társadalomban nem hajlandó a minőségért kétszer annyi pénzt adni, mint amennyit ér, akármilyen emblémát is akasztanak az elejére! Hajrá ferdeszemű-csokornyakkendős!

Előzmény: Komis (2589)
karesz74 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2597

 

Tisztelt komis!

 

AZ  Astrás haverodnak úgy volt 120 Le a kocsijába,  /hacsak nem volt hülyére tuningolva a gyárilag 90 lovas Astra motor, bár kétlem, és akkor nem 6,5 litert eszik./ ahogy az én Lacsimban 220 Le van:-) Úgyhogy mond a haverodnak hogy ébredjen föl...:-)

 

Nem véletlenül van azon kisebb gumi...

 

Kérdezd már meg mit fizetett a kocsijáért...a tiédhez képest...

 

Üdv Karesz.

Előzmény: Komis (2589)
Chevroletti Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2596

Hali!

 

Toljadneki:

"Az ígért kép a szelepsapkáról:"

 

Köszi a képet és az infót! Rárepülök a cuccra!

 

Üdv:

Chevroletti

Előzmény: Toljadneki (2551)
Toljadneki Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2595

 

;) :))

Előzmény: Sarkany (2594)
Sarkany Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2594
El tudom képzelni! :)))
Előzmény: Toljadneki (2593)
Toljadneki Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2593
Lenyűgöző volt ! ;)

Toli. :D

Előzmény: Sarkany (2586)
Toljadneki Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2592

A Chevy masszivitása, mindenesetre dícséretes.....
Előzmény: Bejfez (2591)
Bejfez Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2591

Imádom ezt a kocsit!

 

Egy haverom is. Ez kiderül a beszámolójából:

"Leteszteltem a Chevi lökhárítóját. Elölről, hátulról tényleg 8 km/óra alatti ütközés esetén nincs semmi maradandó nyom. Még a festék sem jött le. A hátsót én csináltam, a Visegrádi utcában leparkoltam és nekimentem a mögöttem lévőnek. Akkorát szólt mint egy ágyú, de mire az arab tulaj kijött az üzletéből megnézni a kocsiját, addigra már kiszálltam és zártam a kocsit. Nézegette az enyémet elölről, hátulról de nem látott rajta semmit, én meg nem vallottam be hogy nekitolattam a kocsijának. Viszont, hogy oldjam a feszültséget és ne bukjak le, ezért gyorsan megkérdeztem: itt kell-e fizetni. A Visegrádi utcában. Rámutatott a közel 15 méterre lévő automatára és a szeméből kiolvastam, hogy ez a faszi nagyon nincs otthon Pesten. Egyszóval megúsztam, a Chevi meg sértetlen.
A másikat kaptam, egy szűk utcában a Fiat Nico mellett kint a Pesti úton valahol Rákoskeresztúron történt. Egy mikrobusz mögött araszoltam, mikor az a jobb oldali forgalmi sávon parkoló kocsik elé beállt, én besurrantam mögé de úgy, hogy még láttam a bal oldali visszapillantóját, megálltunk és elengedtük a szemből jövő marha nagy amerikai terepjárót. Azt hittem, a mikrobusz továbbmegy, ehelyett le akart parkolni. Oda, ahol álltam. Nyomtam a dudát mint süket a csengőt, a seggfej meg tükörbe nem nézve belém jött. Akkorát csattant a kocsi eleje, hogy arra gondolta, leszakadt elöl minden. Elborult aggyal és üvöltve kiszálltam és k..va anyázva mentem a sofőrnek – szerencsére csak akkora volt mint én -  és leüvöltöttem a fejét. Munkások csináltak egy járdát mellettünk, letették a lapátot és kíváncsian várták a fejleményeket. Csalódniuk kellett, mert a faszi nem ugrott nekem, hanem vörösödő fejjel hallgatott. Egy perc után eszembe jutott, hogy meg kéne nézni a Chevit, és azt láttuk, hogy nem látunk semmit. Most se jött le még a festék se. Közöltem a csókával, hogy legközelebb nézzen tükörbe és most szerencséje van. Aztán elmentem. Egy két perc múlva a kormánynál vigyorogtam azon, hogy amikor egy nappal korábban én mentem neki egy kocsinak, akkor lapítottam mint szar a fűben, amikor meg nekem mentek, akkora volt a pofám mint a Bécsi kapu. Egy kicsit talán nem kellett volna ennyire indulatosnak lennem, de így viszont felejthetetlen pillanatok voltak.

Azért Ti ne próbáljátok ki ezt a fajta könnyített töréstesztet."

Előzmény: pronto (2577)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!