TUZI, Összenézhetnénk a gépeink fogyasztását, ha jössz a talira.
Mivel aznap ugyanazt a távot, ugyanazon körülmények között tennénk meg, kiváncsi lennék rá, hogy két azonos paraméterű autó milyen eltérést mutat majd a fogyiban.
Bocsika nem oktatni akartam:-) Alapjárat ingadozás ,sajnos tuti. Nem dicsekedni akarok ,de közvetlenül is és közvetve is nagyon sok Megánost ismerek, (Megán klub 600 egynéhány tag ,én mint alapitó) eddig mindenkinél igy volt.
Ismerem a "válasz" gombot, és ha visszanézel akkor láthatod, hogy használtam már;) Csak azért nem volt válasz, mivel többen is reagáltak erre a "remegésre". Akkor kinek írjak vissza?:) No de mindegy. Bátyám Megane-jában nem tapasztaltam ezt az alapjárat ingadozást, bár hozzáteszem, olyan sokat nem vezettem. Majd rákérdezek.
Azért ha alul a "válasz" gombra kattintasz, akkor rögtön tudja az ember, hogy kinek (mire) is válaszolsz.:-)
Nekem most is van Megánom, igaz nem remeg, viszont ingadozik az alapjárat. Nem egyedileg az összesnél. Állítólag a magyarázat hogy az elektronika elveszi az üzemanyagot, majd amikor érzi, hogy nagyon leeset a fordulat, akkor visszapakol egy kicsit. Aztán ismét indul a folyamat.
kodánál még nem tapasztaltam hasonlott, igaz hogy az dízel.
Bátyámnak Renault Megane-ja van, ott nem érezni ezt. Ő szólt emiatt, mikor egyszer kölcsönadtam neki. Igaz, én is éreztem, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget (hozzáteszem hogy a chevy lacettiben sem érezni), ő mondta hogy vigyem be szervízbe. Nem tudom mi tévő legyek...Viszont, ahogy elnézem akkor nem egyedi eset, bár ennek nem tudom, örüljek vagy ne :) Azt hiszem gumicsere (téli->nyári)környékén beviszem azért a szervízbe is, azt hátha tudnak valami okosat mondani...
Fogyasztás 3800km-errel a háta mögött:
90-en mellett 5,5
innét kb. fél literrel ugrik meg 10km/h-ás pluszért
Városban, folyamatos vezetés mellett, főleg, ha nincs 300m-erenként kereszteződés, akkor úgy 8,5 körül. Ha soxor van lassítás, gyorsítás, akkor úgy 10 körül, dugóban 11-12 között. Ezek mind januári, illetve februári mérések. Jó időben még nem tudom hogy fog fogyasztani, de úgy vettem észre azon az 1-1 napon mikor jobb idő volt, mintha azért kb. egy fél literrel mintha visszaesett volna fogyasztás.
1.6 MPI Octavia II szeptemberi gyártás, és a remegés, rezonancia alapjáraton megvan nekem is. Először megrémültem, hogy elfogyott az olaj a motorból, de a szintje tökéletes, viszont a remegés magvan. Sokkal kisebb, mint a Fabia 1.4 MPI rángatása volt alapjáraton, de érezhető. Ez van, lehet, hogy egy jobb motortartó felfüggesztés segítene a konstrukción...
Nekem is OII, 1.6 MPI van, néha én is érzékelem, hogy meg-megrázkódik az autó alapjáraton. Lehet, hogy a kiegyensúlyozása nem a legjobb a motornak? A fordulatszám nálam sem ingadozik.
A fogyasztás nálunk 7,5-8l között van, sok autópályával, kevesebb várossal, autópályán 120-nál ritkán kevesebbel.
Kíváncsi leszek, ha jobb az idő, alacsonyabb lesz-e a fogyasztás?
Szerintem a fogyasztása nem rossz, bár 1-es Octavia-val nem volt dolgom. Én már megbarátkoztam az enyémnek a fogyasztásával :) Csak dugó ne legyen:D
DSG-s váltót még kocsi vásárlás előtt volt szerencsém kipróbálni. Nagyon jó, bár én is kerestem a lábammal a kuplungot..:) Mondjuk én a normális váltó híve vagyok. Én kezemben van a kocsi...:P Szerintem lehet érezni benne a váltást. Igaz, alig, de azért érezhető volt, főleg annak aki vezetett (így is, úgy is kipróbáltam). Ez amúgy egy Edition 100 verzió volt. Szinte az összes Skoda kereskedőnek ilyen volt. Hozzáteszem, ezt nem sok helyen láttam, hogy a kereskedőknek olyan típusú autójuk lenne, mint amit megpróbálnak eladni :)
Lehet csak jól megy a dolguk, viszont az biztató, hogy ezekután ők is hisznek a kocsiban.
Mennyire lehet normális az hogy 1.6-os autó (O2 MPI), nem egyenletes az alapjárata? 700-on pörög, de lehet érezni hogy "rázza, hol erősebben, hol kevesbé" az autót. Visszavigyem-e emiatt szervízbe avagy sem? Egyelőre más hibát nem tapasztaltam a 2 hónap alatt. 3700km van benne jelenleg.
TUZI, "Mennyi van a gépben? Hibák? Már ha voltak.:-)"
124ekm volt benne ora szerint amikor vettem. Azota a hatso fekbeteteket kellett cserelni, mert az elozo tulaj valamit csinalt vele, meg voltak egve :(
szlacikaa, "Gratulálok a géphez. Milyen évjáratú, mennyiért sikerült hozzájutnod?"
Koszi! 2001 majusi az auto. 1.99 mill volt. Elegance, bor-szovet belso (beige vagy vaj? szinu), Climatronic. Vezetett szervizkonyv, 1. tulajtol, egy ev Weltauto garival. A szereloim szerint a futott km az auto allapota alapjan realis.
golyo13, "1 kollégám akar venni automataváltós gépet. Mennyivel kér többet, mint a " hagyományos", vagyis ezzel a váltóval mit porlaszt 100-on ?"
Nekem is a 4gangos hagyomanyos aut. valtom van. Most mentem egy Bp.-Kaposvar-Bp. kort, odafele 7.3l/100km, visszafele 8.1l/100km MFA szerint. Visszafele egy kicsit gyorsabban jottem ;) Budapesten 9.6 az atlag, kulvaros + belvaros dugokkal, kb fele-fele aranyban. Kezivaltos Octim meg nem volt, nem tudom mi a kulonbseg.
Jólenne összefutni egy találkozon ,szivesen kiprobálnám a géped.:-) Persze nem szivességet kérek ,cserébe oda adnám az enyimet egy fordulora. 1,9 PD TDi ,DSG.:-)
Igaz golyo gépét is kiszeretném probálni , csak a kézi váltó miatt, de eddig ez sem jött össze. Pedig vele viszonylag rendszeresen találkozom.:-) Érdekes ez a automata dolog ,ép golyo az élőpélda , ment az én DSG-s autommal és nem láttam rajta az elragadtatást. Igaz ,ő is azt mondta, hogy megkel szokni. Először nagyon furcsa, de ugye az ember a jóhoz hamar hozzászokik.:-)
Velem nem egyszer előfordult ,hogy a kodri után átülök az off autóba és lámpánál nyomom a a féket böszen ,és csodálkozom hogy mért fullad le a motor.:-)
Szerintem nagyon jó az automata váltó. Remélem nem lesz vele ezután sem gond. Az enyém még a 4 sebességes, hagyományos O1 1,6. 102 Le. A fogyasztásban biztosan megfizeted a kényelmet ez kétségtelen, de a "feeling"... Egyébként már a gyári adat is 11,4 liter benzin 100 km-re. Szerintem kb. ennyit is fogyaszthat, mert én gázzal használom és tisztán városban 12-13 liter gázból. Hosszú úton is sok függ a cipő méretétől. Gázból normál használatnál 8-9 liter. Ez kb. egy dizel fogyasztás, de kicsit olcsóbb autóval. Egyébként nagyon figyeljetek oda a vásárlásnál, mert ha 3 év körülit szeretnél, azoknál sok volt a kölcsönzős autó. Sok szerencsét az esetleges új géphez. szlacikaa
Helló! Nekem nagyon bevált a DSG váltó! Amikor elhoztam a szalonból azt hittem nem fogok épségben hazajutni, folyton "nyomtam a kuplungot". Aztán pár nap alatt megszoktam és most már azt mondom, hogy soha többé nem kell manuálváltós kocsi. Azóta alkalmam volt egy sima automatát is vezetni, hát a DSG sokkal jobb, hihetetlen szépen, rezzenéstelenül vált. Nem érzékelek nagyobb fogyasztást, meglepően gyorsan felkapcsolgatja a fokozatokat, pillanatok alatt hatodikban van. Pontosan tudja mikor hanyadikba kell tennie, nagyon elvagyunk együtt... Szóval csak ajánlani tudom!
Én meg most érek rá :) Olvastam az "Ezeregyéjszakás" Octavia mesét a Népítéletben. Azt hittem, engem is elért a párásodó lámpabúra valamelyik nap. Szerencsére csak kívülről volt párás...
Azt nem tapasztaltam, hogy összefüggés lenne közötte, néha előfordult, hogy nem veszi be az egyest, vagy a tolatást, a többivel nincs gondom. Ilyenkor kuplung (tengelykapcsoló pedál:) ) ki, majd újra be, és másodszorra működni szokott. Amúgy az is előfordult már, hogy tolatás helyett 1-esbe tettem, pedig szerintem lenyomtam a váltót.
Viszont tolatásban, egyszer előjött az EPC felirat (motorelektronika), ASR-t kikapcsolta, és kb. úgy ment mintha legalább 1 hengerét kilőtték volna. Könyve szerint ilyenkor írnia kellett volna hogy vigyem szervízbe, de ezt nekem nem írta. Kocsi leállít, újraindít, és minden rendben van, azóta nem jött elő. Remélem ha megyek vele szervízbe, ezt log-olta a rendszer...
Helló mindenki! A Skodák Palotáját csak ajánlani tudom, nagyon rendesek, és időbe dolgoznak! Engem a Porsche Pest-be vertek át de a Skodák Palotája nagyon egy rendes hely! Télleg aki tud oda vigye a kocsiját!
A Palotát sem nagyon dicsérték edig, meg aztán messze is van nekem a város túl vége, pedig ott elvileg lenne egy kis hátszelem. Majd inkább akkor használom ki ha ne adj' isten komolyabb problémám lenne. Viszont a kötelező szervízeket szinte biztos hogy Párkányban fogom megejteni.
Jaja, a fontos az, hogy végig a kocsi mellett lehessek.
Most már csak azt kell kideriteni, hogy melyik szerviz engedi.
A Mentest dicsérték az Orrmotor fórumban, nekem nincs infóm róla.
Megvárom a tapasztalatod, aztán döntök. :))
Én eredtileg Párkányba akartam menni. Viszont nagyon elvagyok havazva időügyileg. Lehet hogy megpróbálok egy hazai szervízt. Ceglédre nem viszem, ott már jártam , nem lehetek a kocsi mellet ,így kilőve. A Csepeli szervízt dicsérték a multkor, lehet hogy kipróbálom. Ha van jobb ötleted ,kivele. Ja nem viszek olajat tegyék bele amit ők akarnak. Nincs kedvem esetlegesen küzdeni velük ha valami gond lenne a későbbiekben.
Én is valami hasonlón töröm a fejem, de nem igazán van infóm arról, hogy hova kellene menni. És hogy vigyek-e olajat..és hogy milyent vigyek, ha viszek :)