Előjött egy apró bosszantó híba, nevezetesen hogy a nemoriás üllés, tükör nem akar autómatán beállni a helyére csak ha nyomva tartom a gombot.:-) Szerintem ezzel a hibával együt tudok élni egy darabig, majd a szervíz, ha eljutok.:-) /pillanat még az sem tuti hogy megtudom ejteni a10 ezres olajcserét. Mért nem 60 órából áll egy nap?
Viszont igen nagy az esélye hogy szombaton megyek a Győri talira.:-) Mindenképpen menni kellene mert KÓPÉ mester hozza a multifunkciós bőrös kormányom, és megigérte hogy rögtön fel is teszi. Vagyis hazafelé már király lesz a volán.:-)
A ráccsal sikerült valamit intézni?
Készül a légkürtöm is, igaz még csak elvi szintem.:-) Kürt beszerezve, elhelyezés kitalálva, vezeték behúzása lebeszélve, még a tartó konzolt kellene legyártanom ,és szerezni egy gyári kapsolót a vak dugó helyére.:-)
"Nekem pld. nincs íly szűrőm, sztem Mo. -on nem forgalmaznak még részecskeszűrős dízel Oktáviát ! (Sajnos ! )"
Hy.
Nincs? Én megvoltam győződve hogy nekem van, honnan szedtem? Valami visszajelző lámpából gondoltam? Most már nem tudom ,de utána fogok járni elvileg az adattáblából kiderül......valahogy.:-)
Nekem is olyan van, de öszinte legyek nem néztem még. Ami érdekes, hogy úgy tűnik, a zalaegerszegi skodásoknál is biznak abba, hogy nem kell bele olaj, mivel én nem kaptam semmi ilyen ráadást...pedig ez most volt dec végén. Sőt, mindenhez annyit mondtak, ha baj van, forduljak szervízhez (persze jó pénzért ;> )
Szóval még egyszer az olajokról: Az olajos topicból tanulva letöltöttem a VW listáját az elfogadott 50601 és 50700 olajokról. A PDTDI motorokhoz mindkettő jó azzal a kitétellel, hogy részecskeszűrő esetén (Magyarországon egyáltalán forgalmaznak ilyen Octaviát?) csak az 50700-as felel meg. Ha valaki kéri szívesen elküdöm
Az előző kocsimhoz is kétszer ott vettem olajat, -mások is - és nem volt semmi baj a 60000km alatt. Ez a múlt.....
hallottál a sűrű fillér ars poetikáról????
lehet hogy ez működik.
Pld: Vidéken is olcsóbb-JÓVAL- uaz. a látványpékségben készült pogi, mely legalább oly finom, mint a MOM parkban, vagy a Lurdy házban, csak fele annyiba kerül !!!!
Örülök, hogy ez az olajkérdés felmerült, tudniillik pont készültem az alábbi felvetéssel. Nekünk is adott a PorschePest egy liter tartalékolajat, amit el is használtunk és ismét szükségessé válik az utántöltés. Bementem egy Schell kúthoz és kértem Octáviába való olajat, mire teljes természetességgel egy 5W-40-es flakont tettek elém majd 5000 Ft-ért. Szóltam a kutasnak, hogy ez nem teljesíti a 50601-es követeleményeit, mire azt közölte, hogy mindenki ezt viszi, akár komplett olajcserére is a VW csoport PDTDI motorjaiba, nyugodtan vigyem, jó az. Kértem, hogy adjon az előírt 0W-30-ból , ekkor közölte, hogy a Schell magyarországi kúthálózatában nem forgalmaznak az általa ajánlottnál jobb olajat, mert nincs rá igény, kb. 8000 Ft lenne egy liter. (?) Amit kérdeznék tőletek: Ha veszek mondjuk pl. Castrol SLX Longlife II 0W-30 olajat (melyről a Castrol ismertetője az alábbiakat írja:
A Castrol a VW/Audi fejlesztőgárdájával együttműködve, a LongLife követelményeken belül megalkotta az új, üzemanyag-takarékos, az Audi éa a VW számos típusához alkalmazható motorolajat, amely egyben teljesíti a benzin- és a dízelmotorok (beleértve a szivattyú-fúvókás dízelmotorokat is) hosszú szervízperiódusokkal kapcsolatos szigorú követelményeit. A Castrol SLX LongLife II a második generációs LongLife motorolajok között elsőként teljesíti egyben a VW 503 00/506 00 és az 506 01 normákat, amelyeknek a múltban csak két külön termékkel lehetett stb)
és ezt használom utántöltéshez, akkor hibát követek el? Azaz szabad különböző márkájú de azonos specifikációjú olajat keverni. Nekünk dízel Skodásoknak feltétlenül el kell fogadnunk a Schell brutális árait? Egyáltalán feltétlenül Schell olaj kell bele? (hozzá kell tennem negatívan elfogult vagyok a Schell-el szemben, évek óta nem tankolok a Schellnél, annyira rossz a véleményem, nem volt olyan alkalom, hogy ne csaptak volna be, bankkártyalehúzás, kevesebb visszajáró, számlaproblémák, elfogyott az üzemanyag csak a prémium van -nem volt igaz-, mesélhetnék napestig...)
Végezetül, kicsit halkan: találtam két internetes olajos céget, az egyik 2700 Ft-ért, a másik 4700 Ftért szállítja ugyanazt a Castrol SLX Longlife II 0W-30 olajat. nincs a 2700-as árnál valami sumákság? Bocsánat, némi egészséges bizalmatlanság...
Nálam, még bíztak, hogy "nem eszi az olajat" ................
Az előző autómban "érdekes módon " hasonló használat mellett, 0-30000-ig és 30001-60000-ig nem kellett pótólni az olajat, nem tudom miért??? (R.Megane II. 1.5dCi. )
addig még sok minden változhat, vettem alu hálót, de kurvák, mert csak 98 cm és az RÖVID !!!!
Vissza is vittem, kicseréltam nagyobb lyukúra, de az merevebb, még nem tudom , hogyan teszem bele..
1.9pdti-105LE 13000km,-nél narancssárga olajnyomásjelző lámpa kigyullad -villog- jelzi alacsony az olajszint. Megnézem , valóban alul van....(előtte "égettem " ) M3 Gödöllő térsége.
Előzmények:általában 25% pest+helyben és 75 % országút+autópálya használat(100-130, hetente "égetés" 5perc -160-180km/h) tehát ritkán lépem át a3000/perc fordulatszámot.
Jet-kút, nincs VW 50601-es minősítésű olajuk. (semmilyen ! )
10km később, M3 Shell, ott is csak vw505 00-ás volt, de mondják, ez jó lesz, mondtam erre adjál 1 misit, akkor beletöltöm, erre nem adot semmit, csak 1 jó tanácsot, mol kút régi fóti út.
Itt vettem "csillagászati áron" 6000.-0w30-as olajat, mert a szervízes-skoda- is ezt használja.
Tanulságok :
hosszabb utak előtt ell. olajszint.
MINDIG LEGYEN 1 L. OLAJ A KOCSIBAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-mert nem mindenütt kapható, valamint "kirabolnak ".
Ell kell olvasni a kezelési könyvet !!!!!!!!!! A lámpa kigyulladása esetén nemkell begyulladni, mert tovább lehet haladni,- na nem 160-al,- és valóban utánna kell tölteni az olajnak.után töltés 0,5 l egyszerre, ha ez sem elég, akkor 5-10 km múlva újra 0,5 liter.
Szerintem a 0,5 liter elegendő,- nálam 1l. lett betöltve, de reggel mikor néztem -igaz lejtőn állok,- a pálca nívó felett volt, AMI KÁROS A KATALIZÁTORRA !!!, DE ellenőrzöm majd sík terepen is. Ha valóban sok, AKKOR LEENGEDEM!!!
LEHETŐSÉG:totalcar webáruház:2 féle jó olaj kapható: ARAL és Castrol, mindkettő br. kb.2600-2700,-ft áron/liter!!!!! S ezt lehet vinni a szervízbe is, mert megfelelnek a VW 506 01-30000km es ciklusú üzemeltetés feltételeinek, akinek ilyen a kocsija, talán QO1 es jele van a szervízkönyvében.
Ha az olaj szintjelző lámpa villogása után min. 30 mp-ig nyitva a motorháztető, a lámpa 100km-ig nem szól, majd újra jelez, tehát ÓRIÁSI BAJ NEM LEHET, DE ODA KELL FIGYELNI !!!.
mikor pedig lecsuktam a motorháztetőt, meggyőződve, -valóban alacsony az olaj, -persze nem vártam 5-10 percet, hogy mind lefollyon, -beülvén, azt jelezte, hogy még 1800km van vagy 294 nap az esedékes szervízig, amiből rögtön rájöttem, VALAHOL
nem jól lőtték be a szervízciklust!
Persze ennél nagyobb bajom sose legyen!
Szóval mindenki annyit tanul belőle, amennyit nem tud................
Igen igen jól írta fepeti001 kolléga. Ha az előcsalogatás modja is érdekel akkor ajánlom figyelmedbe a 271-es hsz.-emet. A stilus kicsit furcsa ,de akkor éppen ilyen volt a hangulatom.:-)
OII esetében 2 év 30e km, azonban a vezetési stb. körülményektől erősen függ, az "intelligens esedékességjelző" kimutatja. Az ismerősöm 1 éves, 18 ezret futott gépén 370 nap és 8000km szerepel
Eldöntöttem ,fekete kellene.:-) Tudnál hozni a Győri talira?
Kérdezted a szervízt. Béülsz kicsi ótodba, ajtót (kat) bécsukod, ővet bé kapcsolod, gyújtás, majd Km számláló nullázás gombot kicsi újjacskáddal bé nyomilod és úgy is tartod. Napi számláló lenulláz, majd visszaugrik ,és ha jólcsináltál mindent akkor ki írja a szervízig hátralevő Km-ert és napok számát.:-) Necsüggedj nekem sem szokot elsőre bejönni, álltalában másodikra már sikerül.:-)
Kéne ,de nem tudom melyik. Fehérhez alu? A fekete biztos tuti ,de az aluval lehet hogy ütös lenne. Majd megprobálok kicsit alkotni valamelyik rajzoló progival aztán eldöntöm. Tudsz hozni nekem is ha kitaláltam hogy melyiket? A tiedről nyomhatnál képet ha fent lesz.