Az escortom volt szaharabézs. Mi aranymetálnak neveztük annak idején, a forgalmiban barna szerepelt. Tisztán egész szép volt, de neki nem állt jól. Az Octaviának kimondottan előnyös. Nem véletlen, hogy szinte az összes reklámfotón ebben a színben pompázik.
Én amikor megláttam a grafitszürkét telepatikusan hatottam szívem egyetlen királynőjére, hogy neki is tetszen.
Eredetileg kombiban gondolkodtam, kicsit megerőszakolva magam, mert valahogy nem tudom megszeretni azokat. A 20 l plusz nem tűnt meggyőzőnek pláné, hogy limuzinnál az ötödik ajtó fentről nyílik, ellentétben pl. a Focusszal.
Na, talán holnap elhozom. Hátha összejön egy kis idő.
Azért jó sztori lett volna belőle, lett volna mit mesélni az unokáknak :)))
Mondjuk úgy már én is jártam hogy 10 percig kerestem a hátramenetet :) Mostanra, kb. az maradt, hogy le 1-es, opeleseknél felhúz gyűrű és úgy 1-es, vagy a szokásos régi megoldás jobbra hátra :)
Anno az Opelessel szívtam, mert azt még nem ismertem :)
Ahogy mondod. Az óvatosság azért nem árt, mert kerestem már octáviában hosszú fényt (első széria 98-ban), twingoban hátramenetet. Az első még hagyján volt, de a hátramenet hiánya komoly fejtörést okozott fél napig. Észnél kellett lenni parkolásnál. Azzal meg csak nem állhatam oda egy járókelő elé, hogy aszongya "csókolom, megmondaná a hátramenet kapcsolását a kocsimban"? :-))
Én eredetileg szép feketét akartam, de feleségem egyből lebeszélt róla. Igaz, csak ebbe az egybe szólt bele :) Na jó, még 1be, kombit akartam:))) Ő nem :D
Már a nagy autótól is minden baja volt, de mondtam hogy én matchbox-ot ugyan nem veszek. A lehetőségek közül ez tetszett a legjobban, ráadásul nem is oly régen, jópár skoda átment a családunk keze között.
Amúgy időhiány miatt, hogy nem tudom gyakran tisztítani az autót, maradt a szahara bézs.
Viszont egy biztos, tényleg könnyen karcolódik a kavicsok által:( A szélvédő is nagyon enyhén karcos maradt a tél után...
Serpa: amúgy az alap funkciók egyből és könnyen elérhetőek. Akinek már volt autója az megtalálja benne amit kell, a többihez meg már lesz időd végigolvasni a könyvet.
Rendes vagy köszi. Holnaptól iszonyú tempó hétvégéig, így lehet, hogy a kocsiért sem tudok elmenni, habár nehezen tudom elképzelni, hogy faarccal bejelentem, hogy nem érek rá.
Egyik autóban sem volt komoly gond, de ezzel nem tudok zöld ágra vergődni. Remélem Skodival, nem lesz ilyen problémám. A xsara már egészen kényelmes volt, ment is rendesen. Tetszett csak kicsi volt, meg céggel is megszűnt a kapocs.
Ja igen merre felé laksz, ha nem túl messze esetleg kölcsön adom a magyar használatit hogy tanulmányozhasd. Jöhet mailban is ,csak hogy ne tudja mindenki, jobb félni mint megijedni.:-)
Én nem bánom a Rönyót, kényelmesebb.:-( Meg aztán sajnálnám is a kodit arra amire nekem napmint nap kel. Nem is szeretném annyit hajtani, a Rönyóban már 190 ezer van. Persze a kodit még nem volt alkalmam hosszú távon tesztelni, viszont a Rönyóból még nem szálltam ki úgy hogy itt vagy ott zsibbadtam el, pedig futottam már hosszabb etapokat is.:-)
Én elvittem asszonykát, hogy nézze meg milyen színűbe hajlandó beülni, mert a többi már az én döntésem. Az, hogy az én döntésem, közös döntés volt :-). Csak annyit kérdezett, hogy befér a garázsba? Jó kérdés volt, mert eszembe sem jutott addig. Csupán 30 cm marad.
Ő még a saját kocsimárkákat sem nagyon tudja megjegyezni. A mostani swift sedant igen, mert annyit szidom szegényt, hogy beleivódott a memóriájába. Meghagyjuk városi lóti-futinak, de a törökülésben eltöltött 20ezer km mély nyomot hagyott bennem.
Remélem, hogy nem járok úgy mint Te, mert orvosi papírért fogok rohangálni, hogy tiltsanak ki a suzukiból.
Ezzel a szerelem első látásra én is így voltam. Ráértem ,bementem, bele ültem ,nézegettem ,felhívot "kicsi" nejem ,mondom tudod milyen autoban ülök? Na milyen? koda. erre lecsapta a kagylót.:-( Aztán elvittem egy nyiltnapra ,vezette a DSG-s és nyert ügyem volt. Most ki sem lehet belőle robbantani.:-( Mekem maradt az öreg Rönyó.:-(
Ha már ráérek egy kicsit, leírom miért is Skoda Octavia.
Két gyerkőccel nem fértünk be sem az Astrába, sem a Xsara-ba (normál 5 ajtósak.) tehát nagyobbat kellett nézni. Mikor megláttam az új oktávot, már tudtam, hogy keresni fogom mellé az érveket. Hihetetlenül eltalálálták a szívemet vele. Soha nem rajongtam az autókért, használtam azokat és kész. Most már az alufelni kérdés is felmerült bennem, pedig azon kívűl, hogy szép nem tudom mi a jelentősége.
Normál családapás használatra vettem és az sem hátrány, hogy meg is lehet jelenni vele. Sajnos nem volt már pénz 2 l-es FSI-re és DSG-re, de még bármi lehetséges :-). Maradt az 1.6-os MPI. Voltam és maradok benzines.
Nézegettem a focust és a corollát, de kombi kellett volna belőlük és ettől függetlenül is jobban tetszett az okti. Engem kevésbé hatnak meg a gyorsulási adatok. Meg hát a garázsba is befér :-).
Német barátomnál láttam előszőr octáviát, még annak idején amikor megjelent az első széria 97 tájékán (?). Itt volt nálunk és csak nézegettük, hogy mi fán terem a kocsi, valamint az egészsége felől érdeklődtünk mi is és sokan mások is. Már akkor meggyőzött, de a reflexek még működtek bennünk, nem mintha vásárlási helyzetben lettünk volna.
2002-ben lecserélte. Nézett Volvot, de Octávia mellett döntött. Ez azért figyelemre méltó, mert alapos, megfontolt echte német, tehát nem kizárólag az árkülönbség miatt maradt a márka mellett.
Már kezdek ráizgulni a témára. Böngészgetem a cseh leírást (más nyelven nem találtam a neten, (azért az importőrök figyelhetnének erre, hogy pdf-ben elérhető legyen a kézikönyv) nehogy úgy járjak, mint fater, hogy hazafelé menet bepárásodott az egész kocsi és meg kellett álljon tanulmányozni a mentesítést, mert nem jött rá menet közben.
Amúgy grafitszürke, graham szürke belsővel. A fehér felé kacsintgattam, de szívem egyetlen királynője szívesebben nézegette a többi színt.
Egy kicsit őrületes, hogy ilyen rétegvastagságos hókuszpókuszokra kell figyelni.
Lassan teljesen berosálok mire odaérek.
Lehet, hogy visszasírom még a gondtalan cégautós korszakot? Igaz, hogy nem oktáv volt, de ingyé jó volt.
Amúgy mennyi idő egy auót előkészítése? Hétfőn szóltak, hogy itt van náluk, estére már lehiggadtam és megegyeztünk a továbbiakban azzal, hogy szólnak, mikor menjek. Ma szombat van. Ilyen sokáig eltart az ügyintézés? (Vagy közben fényezik :-); remélem nem.)
Minden papirt amit az orrod ala dugnak hogy alaird, nezd at tuzetesen!
En ezzel oruletbe kergettem a dealert, majd' haromnegyed ora volt mire vegeztem :)
Eloszor is az auto atvetelerol szolo papirt csak akkor ird ala, ha mar vegeztel az auto atnezesevel.
Aztan ott vannak a biztositasi papirok. A szerzodes mindenfele mellekletekre hivatkozik, ezeket is kerd el! A kereskedo nekem azt mondta hogy nala nincsenek meg ezek a mellekletek, mire mondtam hogy jo, akkor visszajovok amikor majd meglesznek. Erre erdekes modon elokerultek.
Ezzel is elment negyed ora, csak lusta volt a raktar/iroda/mittudomen melyerol eloturni oket...
Pl. jo tisztaban lenni vele, hogy a casco-t nehany biztosito a szerzodeskotestol szamitott 15 napon belul indoklas nelkul felmondhatja...
Es meg ezer aprosag, ugyhogy olvasni, olvasni, olvasni... :)
"Mivel ez az első új kocsim, tapasztalatlan vagyok az átadási témában is.
Kell valamire figyelni speciálisan? Mennyibe kerül kb. az üzembehelyezés és miből áll?"
Ha nem alkudtad bele a vetelarba, akkor ki kell fizetned azokat a dolgokat is, amit mar felsooktav is irt.
Jol nezd korbe az autot, festekvastagsagot is merj!
Van nehany auto ami szallitas kozben serul, ezek ugye mar fenyezve kerulnek ujkent eladasra. Bar egyesek szerint a Lagermaxnak van a legprofibb fenyezo muhelye az orszagban ;)
Muszert nem kell vinned, kerjel helyben! Ha azon a telephelyen van hasznaltauto vetel-eladas, akkor kell lennie. Ha azt mondjak nincs, akkor fullentenek :)
Egy kis adalek:
Átvétel, mikronmérővel
Új autó átvétele előtt érdemes alaposan ellenőrizni a fényezést is, vizsgálódásra a súrlófény a legalkalmasabb, ehhez ajánlatos akár le is guggolni. A legbiztosabb módszer rétegvastagság-mérővel ellenőrizni a karosszéria elemeket, így már helyben kiderül, hogy a gyárban vagy szállítás közben keletkezett sérülés miatt javították-e a fényezést. Ez azért fontos, mert kocsi későbbi értékesítésekor a használtautó-kereskedők is alaposan átvizsgálják a karosszériát, a felfedezett javítás többszázalékos értékcsökkenést jelenthet. Sokszor jobb elviselni a karcot, és nem ráfesteni, mert akkor az eredeti fényezés bizonyítja, hogy csak vandálok okoztak sérülést, és nem karambol miatti karosszériajavításról van szó. Az alapszín 60-80 mikron, a sértetlen eredeti metálszín vastagsága sem haladja meg a 100 mikront, a gyárilag javított fényezés pedig a 150 mikront. A szállítási sérült és az átadó telepen javított kocsik előírt technológiával történt javítása után 200-300 mikront lehet mérni, ez még általánosan elfogadott gyári értéknek számít. A szalonokban keletkező sérüléseket olykor a javítás előtt bemutatják az új autó vevőjének, aki választhat: engedményt kap és átveszi javítatlanul a kocsit, vagyis kisebb engedmény mellett még kikozmetikázzák a karosszériát, a gálánsabb kereskedők fájdalomdíjként felár nélküli extrákkal is megtoldják ajánlatukat. Ez ugyan veszteséggel jár, de kizárja a későbbi viták lehetőségét, és megmarad a bizalom a márkakereskedő iránt, ami hosszabb távon talán mindkét félnek kifizetődőbb. Sokszor azonban a díler sem tud a szállítási sérülésről, és jóhiszeműen teljes értékű, új autóként teljes áron ad el javítottat.
A fenti szosszenet nol.hu-n volt olvashato, de mar a google is csak cache-bol hozza:
"A külön, szervízben állítható elektronikus beállításokra nem nagyon érkeznek megoldások a másik topicban sem. Ennyire titkosak, vagy ennyire nem léteznek?"
Átadásnál elsősorban az esetleges (karosszéria) sérülésre figyelj, előfordulhat néha sérülés a szállitás során. Ezért ajánlják sokan, hogy vigyünk magunkkal festék rétegvastagság mérőt az esetleges javitások kiszúrására.
Érdemes alaposan, centinként körbevizslatni a gépet (kivül-belül) az átadóteremben, nem sajnálva erre az időt, mert a "távozás után reklamáció nincs". Addig viszont te diktálsz.
Kb. 80-100e Ft-ra lehet számitani átadáskor, a gép paramétereinek függvényében.