Minden papirt amit az orrod ala dugnak hogy alaird, nezd at tuzetesen!
En ezzel oruletbe kergettem a dealert, majd' haromnegyed ora volt mire vegeztem :)
Eloszor is az auto atvetelerol szolo papirt csak akkor ird ala, ha mar vegeztel az auto atnezesevel.
Aztan ott vannak a biztositasi papirok. A szerzodes mindenfele mellekletekre hivatkozik, ezeket is kerd el! A kereskedo nekem azt mondta hogy nala nincsenek meg ezek a mellekletek, mire mondtam hogy jo, akkor visszajovok amikor majd meglesznek. Erre erdekes modon elokerultek.
Ezzel is elment negyed ora, csak lusta volt a raktar/iroda/mittudomen melyerol eloturni oket...
Pl. jo tisztaban lenni vele, hogy a casco-t nehany biztosito a szerzodeskotestol szamitott 15 napon belul indoklas nelkul felmondhatja...
Es meg ezer aprosag, ugyhogy olvasni, olvasni, olvasni... :)
"Mivel ez az első új kocsim, tapasztalatlan vagyok az átadási témában is.
Kell valamire figyelni speciálisan? Mennyibe kerül kb. az üzembehelyezés és miből áll?"
Ha nem alkudtad bele a vetelarba, akkor ki kell fizetned azokat a dolgokat is, amit mar felsooktav is irt.
Jol nezd korbe az autot, festekvastagsagot is merj!
Van nehany auto ami szallitas kozben serul, ezek ugye mar fenyezve kerulnek ujkent eladasra. Bar egyesek szerint a Lagermaxnak van a legprofibb fenyezo muhelye az orszagban ;)
Muszert nem kell vinned, kerjel helyben! Ha azon a telephelyen van hasznaltauto vetel-eladas, akkor kell lennie. Ha azt mondjak nincs, akkor fullentenek :)
Egy kis adalek:
Átvétel, mikronmérővel
Új autó átvétele előtt érdemes alaposan ellenőrizni a fényezést is, vizsgálódásra a súrlófény a legalkalmasabb, ehhez ajánlatos akár le is guggolni. A legbiztosabb módszer rétegvastagság-mérővel ellenőrizni a karosszéria elemeket, így már helyben kiderül, hogy a gyárban vagy szállítás közben keletkezett sérülés miatt javították-e a fényezést. Ez azért fontos, mert kocsi későbbi értékesítésekor a használtautó-kereskedők is alaposan átvizsgálják a karosszériát, a felfedezett javítás többszázalékos értékcsökkenést jelenthet. Sokszor jobb elviselni a karcot, és nem ráfesteni, mert akkor az eredeti fényezés bizonyítja, hogy csak vandálok okoztak sérülést, és nem karambol miatti karosszériajavításról van szó. Az alapszín 60-80 mikron, a sértetlen eredeti metálszín vastagsága sem haladja meg a 100 mikront, a gyárilag javított fényezés pedig a 150 mikront. A szállítási sérült és az átadó telepen javított kocsik előírt technológiával történt javítása után 200-300 mikront lehet mérni, ez még általánosan elfogadott gyári értéknek számít. A szalonokban keletkező sérüléseket olykor a javítás előtt bemutatják az új autó vevőjének, aki választhat: engedményt kap és átveszi javítatlanul a kocsit, vagyis kisebb engedmény mellett még kikozmetikázzák a karosszériát, a gálánsabb kereskedők fájdalomdíjként felár nélküli extrákkal is megtoldják ajánlatukat. Ez ugyan veszteséggel jár, de kizárja a későbbi viták lehetőségét, és megmarad a bizalom a márkakereskedő iránt, ami hosszabb távon talán mindkét félnek kifizetődőbb. Sokszor azonban a díler sem tud a szállítási sérülésről, és jóhiszeműen teljes értékű, új autóként teljes áron ad el javítottat.
A fenti szosszenet nol.hu-n volt olvashato, de mar a google is csak cache-bol hozza:
"A külön, szervízben állítható elektronikus beállításokra nem nagyon érkeznek megoldások a másik topicban sem. Ennyire titkosak, vagy ennyire nem léteznek?"
Átadásnál elsősorban az esetleges (karosszéria) sérülésre figyelj, előfordulhat néha sérülés a szállitás során. Ezért ajánlják sokan, hogy vigyünk magunkkal festék rétegvastagság mérőt az esetleges javitások kiszúrására.
Érdemes alaposan, centinként körbevizslatni a gépet (kivül-belül) az átadóteremben, nem sajnálva erre az időt, mert a "távozás után reklamáció nincs". Addig viszont te diktálsz.
Kb. 80-100e Ft-ra lehet számitani átadáskor, a gép paramétereinek függvényében.
Lassan én is magammal beszélgetek, mint Tuzi a topic elején.
Mivel ez az első új kocsim, tapasztalatlan vagyok az átadási témában is.
Kell valamire figyelni speciálisan? Mennyibe kerül kb. az üzembehelyezés és miből áll? Egy link is megfelelne, ahol olvashatok ezekről.
A helyzet az, hogy eddig csak céges kocsikat (és saját roncsokat) hajtottam és azokkal azon kívűl, hogy felveszem és leadom, nem volt sok tennivalóm.
(Előélet: [Astra, Xara cégesek] valamint Escort, Swift )
Visszatérve a kormányra, megegyeztünk, így most már kezdek türelmetlen, lenni, mikor mehetek érte.
A külön, szervízben állítható elektronikus beállításokra nem nagyon érkeznek megoldások a másik topicban sem. Ennyire titkosak, vagy ennyire nem léteznek?
Most látom, hogy kérdezek egy csomót. Remélem, hamarosan megjön a verda és akkor majd válaszokat is tudok írni.
Real-n s.r.o Komarno Hivatalos márkakereskedés és szervíz, jóval a magyar árak alatt (nem minden!) Beszélnek magyarul. Párkány (Sturovo) Sv. Imricha 27. + 421 36/7510 590 36/7510 591
Mi az hogy elfelejtettek??? Mindenki tevedhet, de ha mar megtortent, hozzak helyre a hibat! Rakjak bele utolag (bar ugy tunik hogy az maceras...), vagy adjanak egy _nagyon jo_ arengedmenyt. Gumiszonyeg es Skoda-kulcstarto nem er! :) Szerintem ne hagyd annyiban a dolgot, vegul is ok nem teljesitettek a szerzodest.
"Mit tegyek?"
Azt Neked kell eldonteni. _En_ eloszednem a szerzodest, megneznem hogy szerepel-e rajta az emlitett kormany, es a pontos szallitasi hatarido. Ha igen, akkor bemennek hozzajuk es kozolnem hogy igy nem veszem at, tessek _pontosan_ teljesiteni a szerzodest hataridore.
Ne sajnald oket, ha Te nem teljesitenel valamit a szerzodesbol, azonnal a kepedbe masznanak... Ahogy irtad is, nem veletlenul rendelted bele azt a kormanyt...
Bakker, ez pont olyan mintha rendelnel egy szamitogepet 3D-s videokartyaval. Mesz erte, majd kozlik veled hogy elfelejtettetek beletenni. Akkor mit mondanal? En azt hogy tegyek bele!
Raadasul nem is filleres dologrol van szo hanem egy autorol. Az meg legyen olyan amilyennek te szeretned... Arrol nem is szolva, hogy ok okoztak neked kellemetlenseget, ha elfogadod igy, akkor maris oda van az uj auto vasarlasanak orome...
Azért nem "válasz"-szal válaszolok, mert több hozzászólásra is írok egyben.
Szóval megrendeltem. Végül lesz BT kihangosító, meg távrángatós kormány (ez nekem többet ér, mint mondjuk az alufelni, vagy az ülésfűtés, bár ez utóbbi nagyon csábító, de plusz 70-et nem ér meg).
A hivatalos neve a kormánynak: Multifunkciós bőrkormány telefonhoz
Azaz kötelezően bőr és kötelezően kell hozzá a kis bőrszerkó. :)
A kihangoló meg BT-os, így valami univerzális tartó jár, ami igazából nem biztos, hogy kell. Ezt még egyeztetem a kereskedővel.
Lejjebb írtam hogy én nem rendeltem (sajnos) ,nekem nagyon hiányzik.:-(
Megprobáltam utolag beszerezni, sikerült ,elvileg ,nekem full-os kormány elektronikám van (tempomat, esőérzékelős ablaktörlő) de mégsem tudták beüzemelni.:-( Szerintük ki kel cserélni a korm. elektronikát. 46 ezer, kormány volt 35. Most van egy börős multis kormányom (a garázsban:-)) csak nem lehet feltenni ,mert ha felteszem még a duda sem müködik. Most várom a kedvezőbb beszerzési lehetőséget ,illetve egy kis szabad időtt hogy Párkányt betudjam cserkészni. Vagy simán beüzemelik, vagy remélem kedvezőbb áron beszerzik a cuccost.
Tehát a tanácsom, vagy tegyékbe ők, vagy ha megtudsz lenni nélküle akkor nagyon ,de nagyon engeszteljenek ki.:-)
Fogós kérdés. Mint láthatod én írtam saját véleményt a kormányról, bár ami igazából macerás, hogy pl nekem is, meg mindenkinek akinek ez a kormány kellett, ki kellett ezért fizetni pluszba az egyéb bőr cumókat (pl. váltó). Na most ezeket is számolják le ha te alapban nem akartad, mivel most már tényleg csak feleslegesen fizetnéd ki (hacsak nem akartad amúgy is). Az, hogy ennélkül mennyire lesz neked jó vagy sem, ezt sajnos eldönteni rajtad kívül nem nagyon tudják. Ha engesztelésül ki tudsz találni értelmes megoldást...mármint valami olyan egyéb pluszt, amit ott helyben el tudnak intézni, akkor tedd azt. Ami biztos, hogy sajnálni nem kell őket, amikor valami plusz beletesznek a "csomagba", mert amennyit nyernek az emberen, főleg ha részletre veszed... :) Amúgy legrosszabb esetben annyit tudsz tenni, hogy elállsz a vásárlástól, mivel ők nem azt teljesítették amit kértél (ehhez javaslom azért elolvasni a szerződést), nekik meg nyakukon marad az autó, de gondolom ezt nem akarod. Akkor marad a kompromisszum, vagy esetleg a későbbi beépíthetőség kérdése. Építsék be később, ha megjön, persze addig is engesztelésül adjanak vmi pluszt még:) Nem tudom, de talán ötletet adtam...
Sűrgős a kérdés, kérlek benneteket adjatok tanácsot.
Megjött az új OII-es kocsim (most szóltak a kereskedésből), de elfelejtették belerendelni a multifunkciós kormányt (rádió vezérlése kormányról). Egyértelműen az ő hibájuk.
Mit tegyek? Nem véletlenül rendeltem, tehát nem legyintenék a dolgon, viszont országos botrányt sem akarok kavarni, nem jellemző rám.
Természetesen elengednék az árát, meg tennének gumiszőnyeget, meg ilyen apróságokat bele engesztelésül.
Na megvolt ma a CD csere. kb. 15 perc alatt volt a ki-be. Most visszaadja a CD-t, remélem nem romlik el újra 1-2 hét múlva. Felhívnám a figyelmeteket, hogy az idegen nyelvű rádiós használati útmutatót ne dobjátok ki, mert a fedőlap belső oldalára vannak ragasztva a kódmatricák. Nekem még szerencs, hogy megvolt, mert azt merték állítani, hogyha nem tudom visszaadni, akkor nem cserélik gariban. Csak éppen az autó átadásakor elfelejtették ezt az apróságot közölni...
Öszintén megmondva, nem tudom megéri-e ezt a 90e-t. Persze, jól néz ki, nagyon jó a fogása a bőrkormányak, jól néz ki a váltó is, és tény, kényelmesebb onnét rádiót irányítani, ha az ember megszokta. Viszont úgy vettem észre, igazából a rádió gombjai is simán elérhetőek, sőt (saját tapasztalatom, és véleményem), néha még nem is a kormányon nyúlok a gombhoz, hanem a rádióhoz. Persze lehet csak azért mert még nem szoktam meg....Szóval így utólag, nem tudom megéri-e így azt a 90e-t. Hozzáteszem, nem bántam meg...
A kormánytávirányító nem rossz, kényelmes 2 ujjal kezelni a rádiót/CDt, de vigyázz, 2féle van, telefonos meg csak rádiós. Ha kihangosítót is rendelsz, érdemesebb lehet a telefonost venni, csak pár kHUFfal drágább (nekem sajna nem az van, de gondolkodom a lecserélésén)
Egyébként a kihangosító SZVSZ nagy szívás: ha megveszed, még csak a konzol van meg, külön kell venni hozzá a telefonhoz illő tartót. Na ez a szívás: 40kHUF, és kb 10 féle géphez van (legalábbis jan környékén ez volt a helyzet, én akkor néztem).
Próbáltam neten keresni, külföldön, vagy használtan, de nem találtam még. Nem akarlak lebeszélni, biztos jó, ha működik, de sajna én nem találtam tartót olyan telefonhoz, ami tetszett volna. Persze elterjedt Nokiákhoz, pár Siemenshez, Ericssonhoz van. Ha érdekel, elküldöm mailben, hogy milyen gépekhez van, vagy kérdezz utána a kereskedőnél.
Szaisztok! Látom érintőleg szó van a bőkormányról. Utólag kb. 15e. ft-ból lehet bőröztetni a kormány+kézifék+váltót. Szebb mint a gyári és választhatsz, hogy milyen bőrt szeretnél. helló
Ráadásul a kis bőrcsomag "csak" a váltó és a kézifékkar bőrözését jelenti. A bőrkormány még plusz huszonezer. Egyébként a távirányítós kormány az bőrös?
Más: pénteken megy az autó szervízbe, 1,5 hét gondolkodás után kitalálták, hogy CD csere...
Nekem a majd' három év alatt csak a fojtószeleppel, az első szilentekkel és az ablaktörlőmotorral volt gondom, amit Weltautó garanciában megcsináltak. Egyébként semmi extra, azokra figyelj, amit bármilyen más használt autónál megnéznél. Talán az első tengely környékén érdemes megnézni az alját, mert nagyon alacsony autó, ha valahol odaverték, az ott látszik. Ja, meg a szervízkönyvet, és annak nem árt utánanézni (valóban megcsinálták-e a beírt dolgokat). Ha elektromos az ablak, azokat próbáld ki, hogy jól működnek-e. Ha kipróbálod figyelj oda a hangjára, és csinálj néhány hirtelen kormánymozdulatot és fékezést is, ezzel az első futómű hibái jó eséllyel előjönnek.
Most egy golf III 1.9 TDi-m van az bivalyul megy de fiatalabb kell és nagyobb! az Octavia nagyon bejön ugyhogy az lessz az tuti! És a tdi az kicsit drága ugyhogy benyás lessz.Ha tudsz valamitb amit érdemes meglesni rajta megköszönném az infot!
Kormánytávirányító alatt a rádiós kiegészítést érted? Olyanom van, frankó, bár hozzáteszem a rádió sincs távolabb:D ettől függetlenül jó...Kihangosítom nincs.
ac07: Adj bele mindent :)))) kiváncsi vagyok a véleményedre :))
Az enyém kísértetiesen hasonló volt, tavaly adtam el 5 évesen, 9x.000 km-rel.
mit fogyaszt az 1.6-os 75 le-s apparátus és hogy elég ez ennek a kaszninak
Én hajtottam, így 7-8 liter között fogyasztott, de el lehetett menni vele 6-6.5 körül is. Nekem elég volt, pláne így utólag, hogy most 1.4 75 LE-s van. Az 1.6-os (több hozzáértő szerint is) amúgy 85LE körüli.
Meg hallottam az octavia váltogondjairol!!Ez igaz-e?