"az 1 éves szervízperiódus 2006.01.01-től bármelyik autómárka műhelye elvállalhatja és bejegyezhet a szervízkönyvbe!"
Amit a gyártó/forgalmazó akkor fogad el, ha az illető szervíz dokumentumokkal tudja igazolni, hogy szolgáltatása/tevékenysége minden tekintetben megfelel az adott márka előírásainak. Magyarul egy garanciális vita esetén kösd fel az alsót, mert nem lesz egyszerű menet. Nem hinném, hogy a véletlenszerűen választott (más)márkaszervíz elő tudja húzni a fiókból a GM minősítést, mint azt sem, hogy a Chevrolet szervizek elő bírják varázsolni pl az Audi hasonló papírját.
Első hozzászólásom - amennyit eszik, annyira szeretem érzelmekhez. Már régóta olvasgatom a klubhíreket. Ha valakit érdekel az 1,6-os (de a többi is) motor fogyasztás csökkentése, néhány tapasztalatom a következő:
- szívóoldalon a gyári légszűrő ház és betét gyenge pont
- kipufogó oldalon a legnagyobb fék a katalizátor (szerintem alúlméretezett a gázárama) aztán a középdob, majd a hátsó (teljes rendszer csere nincs arányban az elérhető eredménnyel)
-elektronikai tuning (mivel ez nem a reklám helye, márka cég nélkül) vagy fogyasztás csökkenést és visszafogott teljesítményt-, vagy dinamizmust és fogyasztás növekedést jelenthet akár a gyári program kerül felülírásra akár a bemenő jeleket írja felül üzem közben folyamatosan egy előtétchip (a kecske és káposzta relativitáselmélete érvényes!)
Az átalakításokkal ízlés és pénztárca szerint sokmindent el lehet érni, csak a hozzáértés elengedhetetlen!
Az első pillanattól kezdve adalékolom az üzemanyagot jó minőségű hatásfokozóval és tisztító-kenő adalékkal.
Minden beavatkozás érinthet garanciális kérdéseket- a hátsó dob kivételével-, ha a visszaépítés megoldható, akkor a gyári jelmezzel kell márkaszervízbe menni és nélküle autózgatni- nekem az utóbbi tetszik! Egy tuningpontos beavatkozást is már érezhető- egymást követve az összkép sokkal szebb! Az elmúlt 6 hónap 0 km óta nem adott okot az átöltözére és még 6 hónapig nem is kívánom, az 1 éves szervízperiódus 2006.01.01-től bármelyik autómárka műhelye elvállalhatja és bejegyezhet a szervízkönyvbe!
Csak tarts készenlétben egy zacskót a fittynek ! Nehogy a műszerfalra hányd ! :))
Úgy van, ez legyen a legnagyobb bajunk a Lacsikkal !
Az Ignisklubban pont most van róla szó az SX4 topicban, hogy az 1,6 4WD SX4 fogyija 2WD hajtással használva sem igen megy 10 lityi alá. Pedig a gazdája két alatt belevágott 4000 km - t, de a fogyi makacsul kitart a 10 mellett. Ez van, ez a kategória ezzel jár.
Csak tarts készenlétben egy zacskót a fittynek ! Nehogy a műszerfalra hányd ! :))
Úgy van, ez legyen a legnagyobb bajunk a Lacsikkal !
Az Ignisklubban pont most van róla szó az SX4 topicban, hogy az 1,6 4WD SX4 fogyija 2WD hajtással használva sem igen megy 10 lityi alá. Pedig a gazdája két alatt belevágott 4000 km - t, de a fogyi makacsul kitart a 10 mellett. Ez van, ez a kategória ezzel jár.
"talán ez az egy dolog, ami kissé negatív ebben a kocsiban"
Azért nem mondhatod, hogy ez olyan nagyon elmarasztaló kritika lett volna!..:-)))
Amennyit én használni fogom, nem lesz drasztikus az a többletfogyasztás...merthogy szerintem sokat fogyaszt, ha nem megy 8-9 liter alá átlagban.
Nem mondható, hogy a jelenlegi Classic-II Astrában az Ecotec motorok túl modernek lennének, súlyra is hasonszőr, mint a Lacsi...és mégis.....mindent összevetve majd két lityivel kevesebbel is beéri. Ez a Lacsi motor is -ha jól tudom- Ecotec származék.
Na de ez legyen a legnagyobb baj majd az autóval! Fittyet hányok erre, ha hűen szolgál majd..:-))
Én gépkönyv megtekintése nélkül 10W40 - et, vagy esetleg 10W30 - at tennék bele, szerintem a gyári specifikáció is ezen értékek körül lehet valahol. Azé' kukkants bele a gépkönyvbe, de szerintem semmi extra nincs ott leírva. A 10W40 meg minden átlag motorba jó, persze nem árt, ha legalább félszintetikus, még jobb, ha full szintetikus. Én a Rowe olajakat használtam a Lanosban, tökéletes volt. Minőség elfogadható áron. ( VW, Audi, Merga, Porsche gyári olaj, ha nem tévedek )
Én is egyetértek veled! Nekem volt egy matizom 4 évig használtam és az is megevett 7 litert városban, itt bp.-n. Egy ekkora vasat valaminek mozgatni is kell, főleg az indulások vesznek ki sok benzint, az meg van bőven itt a városban. Nekem városban 9-l0 vidéken 7-8 liter a fogyim. Különben ha csak a gyári adatokat nézzük a Skoda Oktávia, Ford Focus stb. is fogyaszt ennyit a gyártók szerint is. Ma a parkolóban találkoztam egy lacsis társammal és ő is nagyon meg volt elégedve a kocsival. Ez a szelep gond nem olyan általános probléma és főleg a 1.4-es motoroknál fordul elő, de nem gyakran! Azért ezt is mondjuk el mert még elriasztjuk a lacsi után érdeklődőket. Engem inkább a részletek alatomos emelkedése aggaszt ami az árfolyam emelkedésnek köszönhető, remélem a vélasztási cirusz után visszamegy az árfolyam a normál szintre.
Én nem tudom, hogy mi ez a fene nagy aggódás úgy általában a Lacettik fogyasztását illetően... Az Ignisek 8 körül kajálnak ( persze ott is akad olyan, aki hatfélből eljár ), saccper 300 kg. - al könnyebbek közel azonos teljesítménnyel. Azt az 1-2 liter pluszt a Lacetti egyéb erényeivel bőven hozza. Ha 1000 kg - os autóról beszélnénk, akkor érteném az aggódást, de közel 1,2 tonnát mozgatnak ezek a nem is túl modern motorok...
Kívánom, hogy bejöjjön a számításod a fogyasztást illetően! Mellesleg nekem is megnyugtató lenne, ha egyre többen írnának ilyen értékeket, mert talán ez az egy dolog, ami kissé negatív ebben a kocsiban. Pedig eléggé maximalista vagyok, de ez a járgány a fórumon leírt tapasztalati fogyikat kivéve mindenben megnyert. Már csak az a fránya lóvé.... Na de talán csak hetek kérdése..:-))
semmi gond,azért fórum a fórum hogy a vélemény ott legyen.A leírtakkal egyébként egyetértek,nagyrészt.Azért pl. a Fastrámban ha ránéztem a visszejelzőre nagyjából tudtam hogyha a kelleténél többet evett a masina...főleg ha megszoksz egy autót és kb. tudod mikor mit mutat az a mutató...nyilván nem pontos,valamelyest szubjektív is,mikor hogy érzed...
Jövő héten üres lesz a tank,akkor teletankolom s kiderül mennyit zabált a drágám.
Megosztom veletek.Azt azonban előrebocsájtom hogy finoman bánok vele,ugyhogy tuti jó lesz a fogyi.Most ugye 7,5 l/100km-t írtam,és szerintem ez körül fog alakulni....remélem :))
Oksi,akkor miért nem ezt kérdezted?Természetesen nem vagyok hozzá oly nagy bizalommal hogy elhiggyem ilyen pontos értéket mutat.Nyilvánvaló hogy legfeljebb csak megközelítő...Oda is írtam hogy,'biztos csal'.
Nos majd kiderül ha ujra fullra tankolom,persze az is csak megközelítő lesz,bár pontosabb érték lesz mint így, az "üzemanyag-visszajelző készüléken...ha-ha"--tudod ezt ironikus célzattal írtam...
Már bocsi, hogy beleszólok, de ha ez így lenne, akkor többek között az én autóm is teletankolás után fél tankig kb 4 litert enne, utána meg 12 litert...:-)))
Nem, ez nem ilyen egyszerű azért, nem kell komolyan venni a műszerfali mutatót!
Sorban le is szoktak a gyárak arról, hogy pontos literértékeket írogassanak a számlapra. Egy típuson belül is lehetnek akár literes eltérések a mutatott értékek között. Általában az érzékelő elhelyezése a legfőbb buktatója ennek, de a műszerfali egység tekercsének ellenállása sem mindig tökéletesen egyforma. A benzintank formájáról és precíz szintezéséről már nem is beszélek. (kanyarokban és gyorsításoknál, lassításoknál is hamar le tudod csekkolni, hogy a tank melyik részére szerelték az érzékelőt annak ellenére, hogy késleltetett a műszer)
A műszerfali mutatónál még az "első kattanásig tankolásos" módszer is hitelesebb eredményt ad, pedig tudjuk, hogy ahány kút, annyi milliliter-variáció van a liter mértékegységre..:-))
Csao Bejfez, te most viccelsz..? Tudod van a műszerfalon 1 mutató ami min.-max. állásban van attól függően mennyi benzin van a tankban.Ez 4 beosztásos,ami azt jelenti hogy a 60 literes tanknál 1 osztás 15 lityi.Nekem most a 2.-nál jár.Mentem vele 430km-t. Ha még most sem érted,akkor én nem tudok rajtad segíteni.Fordulj az orvosodhoz bizalommal :)) Minden jót neked a jövöben.
"Abroncsátmérő számoló, ahol hivatkoznak arra is, hogy nem javasolt 2,5%-ot meghaladó átmérőváltozás. ÁTMÉRŐ...ugyanis az előző hozzászólásomban én is rosszul kerületet írtam"
Nem írtad rosszul. Átmérő vagy kerület százalékos eltérése mindegy, mert ugyan annyi. Egy kis matek: d1 a nagyobb d2 a kisebb átmérő (így kapjuk a nagyobb eltérést): (átmérő eltérés százalékban) --> d1/d2*100%-100% = d1*π/d2*π*100%-100% <-- (kerület eltérés százalékban). Bocsi, de kísért a BME-s múlt :-))).
Még előző autóm felni, gumi cseréje kapcsán találkoztam egy makacs gumissal, aki mindig kijavított, ha átmérő eltérést mondtam, hogy a kerület eltérés a fontos és őt egy kis matek nem tudta meggyőzni, hát ugye a hosszú évek tapasztalata ellen a matek esélytelen :-).
Ma tankolás után ahogy elindutalm, 1 - ben 4000 - ig kiforgattam, mert jól esett..... Nem is ez a lényeg, hanem, hogy utána pár száz méteren át enyhe gázadásra és elvételre rendesen torpant, mondhatni rángatott a motor. Check lámpát figyeltem, nem villant fel. Aztán egy kis "tanítás" után megint rendben vannak a dolgok... Mi lehetett ? Arra gondolok, hogy az 1 - esben forgatásra az elektronika olyan mennyiségű és dússágú keveréket tolt be, "gondolva" arra, hogy most gyilok lesz, hogy ezt utána normál tempónál kicsit nehezebben emésztette meg a motor. Egyszer régebben is csinált ilyet, de akkor nem figyeltem fel ilyen konkrét előzményre, mint most... Ha nekem is elkormosodnak a szelepek meg az EGR, hát, akkor nem tudom, hogy miként kéne vezetni ezt az autót, mert, hogy az enyém nem lusta már most sem, az tuti. Nem hagyom pihenni szegényt, sportolót nevelek belőle ! :D
Amúgy a fogyim kezd beállni 9-10 közé, így, hogy "bántogatom" az autót. Szerintem óvatosban lemenne 8 köré, de nem tudom megállni..... :))
az üzemanyag visszajelző-készülék...ha-ha.Azt mutatja 28 lityi fogyott a tankból.
Van egy eladó Sony fejegységem,garis,dobozában.Szuper jó,csak a Lacsi kormányvezérlője nem vezérli:( sajna.Nagyon sajnálom mert k*va jó cucc.A Fastrából maradt meg.MP3/CD/ATRAC3 ,Mosfet-vég,4*50w,bass-vezérlő,távirányító stb.
Adataimat innen-onnan, böngészés közben az alábbi forrásokból merítettem:
Abroncsátmérő számoló, ahol hivatkoznak arra is, hogy nem javasolt 2,5%-ot meghaladó átmérőváltozás. ÁTMÉRŐ...ugyanis az előző hozzászólásomban én is rosszul kerületet írtam
Nyilván az átmérő, mint minden gumi esetében állandóan változik, kopik, arról nem is beszélve, ha két-három tized bárral kevesebbet fújsz a gumiba..:-))
A gyárak az áttételek, stb tervezésénél egy állandó, -nyilván új gumira értendő- értékekkel számolnak. A váltást is érdemes egy adott méretre vonatkozó általános adat alapján kiszámolni, igaz gyártmánytól függően ezekben eltérés lehet. Milliméterek ugyan, de igazad van. Konkrétan nem néztem meg a Hankook adatait, de minden Lacsisnak ez legyen a legnagyobb problémája az autójával, hogy pár millit eltér a gumija az általános mérettől...:-))
az első 400 km fogyija: 30liter kereken(az óra 28-at mutat,de biztos csal).Ez 7,5l/100km! Szerintem ez marha jó,sokkal többre számítottam.Ez vegyes használatból áll.Ugyanugy mentem mint az Fastrával.Város 60km/h,országút 100km/h,pálya 140km/h.Együtt haladva a (vidéki)forgalommal,3000 környékén elváltva.Az igaz,városban is 50 felett 5.-be raktam,simán bírja,nem rángat ,szépen megy.