Ááááá ,dehogy itt figyel a garázsban.:-( egyszerűen nincs időm utána járni, ennél egyszerűbb dolgokat (kaptam majd egy éve ajándékba egy légkürtöt) sincs időm kiviltelezni. Majd egyszer.:-(
Nálam ilyen gond nincs. Nézd meg minden a helyén van-e, a kalaptartó is?! Amúgy jobb ötletem nincs. Én hordam vele rendesen cég költözésekor árut, lehajtott ülésekkel, majd vissza, stb...azóta sem zörög (remélem így is marad :) )
> Octavia előtt automon (Altea) két dolog idegesitett az elején: egy nyitókattintásra, csak
> a bal első ajtó nyilt, illetve 10-15 km/h felett zárta az ajtókat. Örülök,
Igen, ezt is ki lehet kapcsolni!
Ez amúgy megszokás kérdése, az előző kocsimon a zárást kellett duplán nyomni (a kettős reteszeléshez), itt a nyitást...
> Aztán egyből húzza az ablakokat avagy csak komfort fokozattal együtt.
Állítólag ezt nem lehet - a Seatokon legalábbis -, csak a riasztó tudja. Amikor nekem utólag raktak be CAN-busos riasztót, akkor húzták ki (!) az ajtóból a hozzá való vezetéket! Tehát nem szoftverből volt "tudatlan" a kocsi.
Kicsit távol, de lélekben és benézésnyi időre vissza-vissza.
Kérdésem: valami zörög hátul, ha jól hallom a hátsó biztonsági öv bemenő (vagy kijövő) nyílása környékén a fejtámláknál. Szóval arrafelé. Bármilyen kis döccenőre csinálja. Van már valamilyen tapasztalat az ügyben? Biztosan nem normál zörgésről van szó.
Tegnap pont az egyik ügyfelem kérte hogy egy riasztót programozzak fel, hogy csukja az ajtót indulás után, mert unja mindig kézzel bezárni. Ez nem Octávia volt
Octavia előtt automon (Altea) két dolog idegesitett az elején: egy nyitókattintásra, csak a bal első ajtó nyilt, illetve 10-15 km/h felett zárta az ajtókat. Örülök, hogy itt nincs ilyen, nem is akarnám "előprogramoztatni" belőle:)
Szóval olyat biztosan tudhat hogy menetközbe rácsukja az ajtót, leálláskor kinyitja, aztán szerintem azt is tudhatja hogy egy gombnyomásra az összes ajtót nyitja, avagy csak a B1-et és a második nyomásra a többit. Habár lehet hogy ez néhol alap konfiguráció. Aztán egyből húzza az ablakokat avagy csak komfort fokozattal együtt. A csipogás már biztos :-))))
igaz már két éve futnak az Octi II-ök de amit vehetnék az pont az első szériákból való lenne. Ugyanis új autót most nem akarok venni, hitelt meg pláne nem, tehát marad a első szériás II, vagy a jól bevált I.
De tény hogy tetszik nagyon a II. /is/ Szidom is azt, aki a fülembe ültette a kérdést.!!!!
Szerintem méretkülönbség igazából a hátsó lábtérben érzékelhető, a nagyobb tengelytáv miatt.
A különbséget mindenki láthatja kívülről is a letisztultabb formákban, de ez azért elég szubjektív, hogy kinek mi jön be.
Számomra a leglényegesebb különbség a belső tér kialakitásában, a felhasznált anyagok minőségében és a precíz összeszerelésben van, érezni a kb. 8 éves korkülönbséget.
Mondjuk nekem még mindig az a döntésem jött be, amikor a szívemre hallgattam...
Persze tudom, hogy a pénztárca meg az észt jelenti. :)
Amit viszont tapasztalatból tudok neked mondani, hogy az OII. egy nagyon precízen megkonstruált, szuper gép. És ahogy Golyó is mondja, már 2 éve fut, szerintem ez nem lehet már rizikó a döntésednél. Nekem pont 1 éves és eddig semmi műszaki problémám nem volt (lekopogom)
Helló! Szervízben voltam (OII 1.9pd) Palotánál és csak úgy mellékesen megkérdeztem, hogy a gyári riasztót lehetne-e konfigurálni úgy, hogy nyitáskor-záráskor hangot adjon, azaz pittyegjen. Egy perc alatt bekonfigolták, semmi probléma, működik.
Amikor megvettem az autót a PP azt mondta hogy sajjjjnos ezt nem lehet.
Meg lehetne tudni valahonnan, hogy a computerben milyen "titkok" lehetnek?
Az Octi-s kérdésre: nekem 1.6 Mpi van, most 7-7,5 között eszik, jól megy el lehet férni kényelmesen hátul is (ez érv az I. sorozat ellen). Ismerősöm sok százezret nyomott bele 1.6-os I-esbe, hiba nélkül futott az autó.
Én - főleg a nejem :) - bő fél éve hajtom a sajátom, 14e km körül van az autóban, nincs vele gond (a CD fejegységet kellett csak cserélni). A futómű nagyon jó, a belső szerintem veri a Passat/Jetta párost.
Szerintem az évjárattól. É egy 205-ösből ültem át, úgyhogy fleőlem akár szögletes is lehetne, nekem mindegyik előrelépés.
Nézd a haverek nem panaszkodnak a superb pdtdi-re, sztem ezzel se lesz gond.
A különbség az, hogy erősebb, modernebb, viszont drágább hozzá minden. Persze nem rokkansz bele, de nekik45volt a vezérlés csere nekem 35ből meg lesz...
Viszont valószínűleg tartósabb. azt kell mérlegelni, hogy kifizetsz többet egy strapabíróbb, de drágább motorra, vagy megelégszel a jól bevált sima tdi-vel.
Bevallom csináltam már ezt is, azt is. Tetszik mindkettő. Persze a II. még szebb mint a régi. De egy új típus. És mint a sok éves tapasztalat mondatja velem, azokat egy pár évig nem szabad megvenni, amíg az első visszajelzések utáni javításokat megteszik a konstrukción.
Eszem a régit mondja, Szívem-szemem az újat. Motorok közül a PDTDI-re hajlok de abból csak a Octi I re futja, vagy TDI és fiatalabb......
Tudom ez legyen a legnagyobb kérdésem az életemben amit el kel döntenem, de ha már igy jártam.....??
Ugyan én még friss octi tulaj vagyok, de volt már pár autóm. Szerintem aki 1.4-est vesz nem lehet túl okos ember? Mégis bízik? 1285 kiló az 1es octi önsúlya. Mondjuk egy kisebb motorral 1200kiló, de ennél semmiképp se kevesebb. Szerintem az minimum 8litert kajál és nem megy.
Amúgy én nem tudok egyik ellen se felhozni semmit. Haveréknek volt már 3, ők azt mondják az újnak szebb a műszerfala, szerintem az 1-esé is jól néz ki...
Halli mindenkinek! Gondoltam itt felteszem a kérdésemet. Járműcsere előtt állok, és a napokban egy beszélgetés közben rákérdeztek hogy miért nem Octávia II veszek. -tényleg, miért? Nincs jó válaszom.
Szerintetek Pró és kontra?? Octávia I 1.9TDI netán PDTDI, 2004" 2005"évi vagy Octávia II 1,4 2004" 5. hó
Talán én, mint járművekkel foglakozó az új ( II.) tipustól kicsit még tartanék, ugyan nagyon szép. Aztán a másik kérdés hogy az anyagi kereteimből Octi II-ből,csak 1.4 tudnék megpályázni. Nem túl gyenge akkora kasznihoz? Viszont jobban tetszene egy 1.9TDI netán a 1.9PDTDI Segítségeteket köszönöm.
Friss tulajdonosa vagyok egy octavia 1.9TDI-nek (98/11). Nagyon baba a gép, állapotvizsgán is elég jól szerepelt, holnap viszem vezérléscserére.
Amire szükségem lenne és megköszönném, ha segítnétek:
kalaptartó (az előző okoska belevágott egy ovált) és az első ülések közé egy jófajta felhajthatós könyöklő. Az újabb modellek kompatibilisek a régiekkel könyöklő terén?