Szerintem méretkülönbség igazából a hátsó lábtérben érzékelhető, a nagyobb tengelytáv miatt.
A különbséget mindenki láthatja kívülről is a letisztultabb formákban, de ez azért elég szubjektív, hogy kinek mi jön be.
Számomra a leglényegesebb különbség a belső tér kialakitásában, a felhasznált anyagok minőségében és a precíz összeszerelésben van, érezni a kb. 8 éves korkülönbséget.
Mondjuk nekem még mindig az a döntésem jött be, amikor a szívemre hallgattam...
Persze tudom, hogy a pénztárca meg az észt jelenti. :)
Amit viszont tapasztalatból tudok neked mondani, hogy az OII. egy nagyon precízen megkonstruált, szuper gép. És ahogy Golyó is mondja, már 2 éve fut, szerintem ez nem lehet már rizikó a döntésednél. Nekem pont 1 éves és eddig semmi műszaki problémám nem volt (lekopogom)
Helló! Szervízben voltam (OII 1.9pd) Palotánál és csak úgy mellékesen megkérdeztem, hogy a gyári riasztót lehetne-e konfigurálni úgy, hogy nyitáskor-záráskor hangot adjon, azaz pittyegjen. Egy perc alatt bekonfigolták, semmi probléma, működik.
Amikor megvettem az autót a PP azt mondta hogy sajjjjnos ezt nem lehet.
Meg lehetne tudni valahonnan, hogy a computerben milyen "titkok" lehetnek?
Az Octi-s kérdésre: nekem 1.6 Mpi van, most 7-7,5 között eszik, jól megy el lehet férni kényelmesen hátul is (ez érv az I. sorozat ellen). Ismerősöm sok százezret nyomott bele 1.6-os I-esbe, hiba nélkül futott az autó.
Én - főleg a nejem :) - bő fél éve hajtom a sajátom, 14e km körül van az autóban, nincs vele gond (a CD fejegységet kellett csak cserélni). A futómű nagyon jó, a belső szerintem veri a Passat/Jetta párost.
Szerintem az évjárattól. É egy 205-ösből ültem át, úgyhogy fleőlem akár szögletes is lehetne, nekem mindegyik előrelépés.
Nézd a haverek nem panaszkodnak a superb pdtdi-re, sztem ezzel se lesz gond.
A különbség az, hogy erősebb, modernebb, viszont drágább hozzá minden. Persze nem rokkansz bele, de nekik45volt a vezérlés csere nekem 35ből meg lesz...
Viszont valószínűleg tartósabb. azt kell mérlegelni, hogy kifizetsz többet egy strapabíróbb, de drágább motorra, vagy megelégszel a jól bevált sima tdi-vel.
Bevallom csináltam már ezt is, azt is. Tetszik mindkettő. Persze a II. még szebb mint a régi. De egy új típus. És mint a sok éves tapasztalat mondatja velem, azokat egy pár évig nem szabad megvenni, amíg az első visszajelzések utáni javításokat megteszik a konstrukción.
Eszem a régit mondja, Szívem-szemem az újat. Motorok közül a PDTDI-re hajlok de abból csak a Octi I re futja, vagy TDI és fiatalabb......
Tudom ez legyen a legnagyobb kérdésem az életemben amit el kel döntenem, de ha már igy jártam.....??
Ugyan én még friss octi tulaj vagyok, de volt már pár autóm. Szerintem aki 1.4-est vesz nem lehet túl okos ember? Mégis bízik? 1285 kiló az 1es octi önsúlya. Mondjuk egy kisebb motorral 1200kiló, de ennél semmiképp se kevesebb. Szerintem az minimum 8litert kajál és nem megy.
Amúgy én nem tudok egyik ellen se felhozni semmit. Haveréknek volt már 3, ők azt mondják az újnak szebb a műszerfala, szerintem az 1-esé is jól néz ki...
Halli mindenkinek! Gondoltam itt felteszem a kérdésemet. Járműcsere előtt állok, és a napokban egy beszélgetés közben rákérdeztek hogy miért nem Octávia II veszek. -tényleg, miért? Nincs jó válaszom.
Szerintetek Pró és kontra?? Octávia I 1.9TDI netán PDTDI, 2004" 2005"évi vagy Octávia II 1,4 2004" 5. hó
Talán én, mint járművekkel foglakozó az új ( II.) tipustól kicsit még tartanék, ugyan nagyon szép. Aztán a másik kérdés hogy az anyagi kereteimből Octi II-ből,csak 1.4 tudnék megpályázni. Nem túl gyenge akkora kasznihoz? Viszont jobban tetszene egy 1.9TDI netán a 1.9PDTDI Segítségeteket köszönöm.
Friss tulajdonosa vagyok egy octavia 1.9TDI-nek (98/11). Nagyon baba a gép, állapotvizsgán is elég jól szerepelt, holnap viszem vezérléscserére.
Amire szükségem lenne és megköszönném, ha segítnétek:
kalaptartó (az előző okoska belevágott egy ovált) és az első ülések közé egy jófajta felhajthatós könyöklő. Az újabb modellek kompatibilisek a régiekkel könyöklő terén?
A héten, vagy a köv. elején megyek Vácra, onnan nem messze van.
Néhány "extra" kellene, van ötleted körülnézni?
MP3-as rádió, tetőtartó keresztlécek. oldalvédő gumi, könyöktámasz (jó lenne audio aljzattal). Üléshuzat textilből stb... A magyar skodánál sokallom az árakat, jó lenne hasonlítani.
PÁRKÁNY, átmégy a hídon, (jobbra )mely a határ is szig.-al, s követed a skoda emblémát. oda vezet, én megtaláltam, sztem lehet régi a honlap, vagy másik megye, mivel ez szenben van ESZTERGOMMAL és nem Komárommal !Sturovo
de adok 1 tel. számot, magyarul mindenki jól tud:00421367510590
Való igaz, hogy komáromi a cég, de van párkányi szervizük is.
Csak bátran előre.....
Én jövő héten megyek át, cserélni a sörösrekeszt, +venni 1 polót (Nem VW !)
Úgy vélem, hogy ez a műhely Érsekújváron van. Kérlek légyszíves ebben megerősíteni. Szlovák oldalon nem találtam REALN szervízt a Nyitra megyei felsorolásban. Biztosan navigációs problémám van, ezt találtam: http://www.skoda-auto.sk/siet/?4
Hello! Saját autómba (SUPERB) szereltem gyári NAVIGÁCIÓT. Tapasztalatom szerint az országban nem nagyon vágják a témát (főleg a szervizben),ezért én is magamra maradtam.A fél év alatt szerzett, tapasztalatot megosztanám bárkivel akinek kérdése van. A kezdeti hozzánemértésből adódóan van egy feleslegesen vásárolt GYÁRI navigációm amit szeretnék eladni. További infót és képeket a készülékröl, és a beszerelésről szívesen küldök. Egyébként ez a harmadik skodám, mindenféle nyöszörgésen,zizgésen,és pröcögésen kívül nem volt vele gondom.
Lassan nekem is olajcserés lessz van valami amit igazán ajánl hozzá valaki?
Melyiket szereti a masina a legjobban? 1.6 Benzin. Vagy valami tiszto kutyulék esetleg? Voltam 1 szervizbe épp volt benn 1 vw polo 1.4 és olaj meg szürö csere után megnéztem az olaját kicsit volt fekete az enyémhez képest! Azt mondta ember hogy 2 percet járt a gép!!!Az enyémbe oilcsere ota 4-ezer van és alig sötétebb mint az uj!!! Az enyém jo? Vagy az övé nagyon nem??
Ajánlat 1Mo. szervíztől 55-60e. olajtól függően. (Shell, castrol.. 5W30, igaz ez nem ismeri a 506 01-et, de hát márkaszervíz, pedig leírta: long life !, vagy nem olvasnak angolul??? )
Szlovák szervíz: 44e Ft(koronában, de jó a Forint is ! (a gép mellet álltam és max 2óra volt, precizen.....(Ha vittem volna olajat, még 1 10e ft-al olcsóbb lett volna. Karácsonykor viszek !!!!! )
a könyvvel ellentétben nem kellett bele 4.3-4,5 l olaj, csak 3.3l !(1.9 PDTDI )
Mindenkinek ajánlom ( de TUZI is értsen belőle....... ) e szervízt, már rég láttam íly korrekt helyet. Ők valamit tudnak az ügyfelekről......
Az én Skodám már megvan! -vásárolva-, csupán az átadás-átvétel várat még kicsit.
Ami a kipuff-ót illeti, az is kész. Van egy nagyon jó lakatosom, csak az a baj vele, hogy mindent ingyen akar "nekem" megcsinálni. Szóval azért nem szívesen kérem meg, mert nem szeretném, ha azt hinné, hogy utazom rá..:-) Egy alkalommal - régebben- volt némi kalapálni való a gépemen, olyan garázsajtó becsapódás ügy. Elbeszélgettünk, akkor lett hozzáférése a net-hez. Rittyentettem neki egy honlapfélét, azóta v.hogy nem szeretek odajárni, mert mindíg azt mondja, hogy a dolog már fizetve van...:-))