Igen ,én még mindig úgy tudom (nincs kizárva hogy tévedek) hogy csak a teherautónak minősitet autón lehet hátul sőtétiteni.
"(addig csak a kisteherautókon volt szabad - korrekt, mi?)."
Szerintem igen. Mivel ott elvileg az árúszállitásból adodoan amúgy is kötelező a két tükör. Tévedek?
"jóindulatán mulik hogy megbüntet, vizsgára kötelez ,vagy helyben leszedeti."
A helyben leszedés nekem egy hírrel kapcsolatban jutot eszembe ,pontosan nem emlékszem ,de valamelyik határon , leszedették.
Én továbbra is azt mondom hogy ,nem keresem a bajt. Gondolj bele ha neked szép sőtét foliával levan sőtétitve a verdád ,tegyük azt van egy baleset ,esetleg éjszaka ,egy jó ügyvéd simán rád húzza a vizes lepedőt ,és még a biztositod is lehet hogy elzárkozik a fizetéstől. Szerintem ez reállis veszély, én nem kockáztatok, csak azért hogy kicsit nappal jobb, és mondjuk ki vagányabb a verda.
Mint az előbb írtam a betőrés védelem miat én is gondolkodoba estem ,de csak sima átlátszó fóliával kapcsolatban.
1.kézből: szélvédő 75, első oldalablakok 70%-ot kell átengedjenek, a többin, meg a szélvédő napellenzővel takart részéig nem számít, (ennek színe a lámpákét ne hamisítsa meg-barna). Minden fóliának autóra valónak és minősítettnek(a fóliában "H"-jel), műbizonylat kell hozzá. A H jelet a KFF Főfelügyelet adja ki, tehát legális!-már amennyiben az áteresztés is megfelel. Ha hátul sötétített, kell 2 külső tükör.
Tehát a két feltétel EGYÜTT: MINŐSÍTÉS, ÁTERESZTÉS!
Ekkor kerek és SENKI nem köthet bele. Műszer nélkül nem tehet egyebet, mint hogy max műszakira rendeli be a gépet. Ott van műszer. Lehet közúti ellenőrnél is.
Azonban: amit úgy vélünk hogy sötét kicsit vagy határeset, az biztosan túl sötét! Gyári sötétítésű üveg fóliázva biztos szintén túl sok.
Lássuk be, bizonyos közl. helyzetben kell a másik sofőrt látni: pl látja-e hogy elindultam vagy másfelé néz, int hogy elengedjen (ez nem lehet feketítve)...
A napszemüveget is illik bizonyos helyzetekben levenni...
Erre már van spéci mososzerem ami ilyen mert hamár szép fekete akkor ne legyen foltos erre oda figyelek!!!Viszont még nem probáltam esöbe ugyhogy ha nem jo akkor meglesem a norain termékeket!Köszi a tippeket!Amugy valami jo kereket keresek még alá nincs tippetek hogy mi az ideális??
> A golf kicsit zavart este nem is nagyon inkább esöben!Az
Erre van megoldás: Kenjél vízlepergetőt az oldalablakokra!!!
Rain-X, Rainn-Away, 6-800 Ft, egy réteg 2-3 hónapig is kitart, és nem áll meg a vízcsepp az ablakon. Óriási a különbség. (De szélvédőre ne kend, ha rám hallgatsz.)
> Lehet hogy nagyon roszul tudom (szabad lehurrokni:-)) de én voltam egy előadáson
> ahol a KPM-es előadő erről azt nyilatkozta hogy magyarországon nem létezik legális AUTÓ folia.
De. :)
A hátsó oldalsó ablakokat akár le is deszkázhatod. :)) Amúgy a hátsó szélvédőre tavaly változott a szabályozás, ott is megenged komoly sötétítést már (addig csak a kisteherautókon volt szabad - korrekt, mi?).
> jóindulatán mulik hogy megbüntet, vizsgára kötelez ,vagy helyben leszedeti.
Ezek közül csak vizsgára küldhet (a KPM-es már többet tehet, de az ritka), mivel a rendőr szeme nem hitelesített műszer.
Szvsz a fólia egy biz. fokig (~ 35%) nagyon jól jön nappal, nem nagyon zavar éjszaka (csak mintha gyengébb lenne a közvilágítás), és nagyon jó belátásvédelem (az utakon nem geciznek olyan könnyen, hamarabb beengednek - vicc, de ez tény), nem törik be az ablakot a parkolópénzért, és betörésvédelem terén is lassít a behatolón akár fél-egy percet.
Akkor kerülöm a rendöröket! A golf kicsit zavart este nem is nagyon inkább esöben!Az octin ott még nem vettem észre! Esöbe nem mentem vele még ugyhogy azt nem tom este nem zavar!Elsö pár nap utánna meg lehet szokni!Viszont nappal isteni!ha totál oldalrol süt a nap se hunyorog az ember benn kevesebb meleg,igaz van klima de érezni hogy hüsebb!Viszont olyan melom van ahol néha több 10 misi érték van a kocsiban és jobban ott merem hagyni bárhol!Ami nem látszik az nincs alapon!És probáltuk hogy mig 1 sima üveg az 1 nagy kö és bumm ezt mek kell ütni vagy 5 ször hogy beessen!Kicsit ez ir riaszt remélem !Viszont mindenképp biztonságosabb mint a hátso ablakra szoritott törölközö!Szerintem!
Lehet hogy nagyon roszul tudom (szabad lehurrokni:-)) de én voltam egy előadáson ahol a KPM-es előadő erről azt nyilatkozta hogy magyarországon nem létezik legális AUTÓ folia. Őszerinte kaphatsz Te bármilyen papírt csak a rendőr ,vizsgáztató ,esetleg a határőr jóindulatán mulik hogy megbüntet, vizsgára kötelez ,vagy helyben leszedeti. A saját véleményem pedig az hogy qrva jól néz ki , de tegyétek a szívetekre a kezeteket és mondjátok éjszaka ,netalántán esőben, kiláttok rendesen? Én tudom a választ NEM. Na én ezért nem forszirozom a foliázást.
Nekem nem Octaviám van, csak konszerntárs verdám. ;)
Nekem most 20%-os van elöl, hátul meg egy 35%-os lett rádobva a gyári sötétített hátsó ablakokra, és azért még így se lehet belátni. Egyszer utánam fordultak közúton a rendőrök, és érdeklődtek erről is, de szerencsémre nem _akartak_ megszivatni.
A motorháztetös az nem teccene!Igaz a másik se!A golfomon 5-ös volt!Az meg a rendöröknek nem teccett!! Ez hátha jobban fog!Vagy a másik megoldás a helyszini elrendezés! Küldök képet!Te nem rakod fel a vasat?
Ha csekket akar írni, akkor már semmit. Esetleg a "helyszíni bírság" felemlegetése lehet hasznos. $$$
Nekem is 15-ös fóliám volt, szép sötét, azért simán megbaszhatnak (ott helyben, a motorháztetőn), de még a 35-ös is bukó. A törvényi szabályozás asszem 70 %.
Szóval amiről megkérdezné egyáltalán a rendőr, hogy mennyi is pontosan, az már mind sötétebb a legálisnál.
Ismét erre! Nincs köztetek valaki aki tudja milyen mértékü foliázás az ami nem bántja a rend örei szemét? Én most huzattam le gyönyörü lumar 15-ös foliával!Gyönyörü lett csak kicsit gengszter! Szerintetek mit kellene mondeni a rend örének hogy ne kezdjen el csekket irni nekem! Csinálok fotot és kérek véleményeket!!!
Nekem ellenkezőleg, minden autóban fájt a hátam, ebben nem és nincs benne gerinctámasz, sima "fapados". Nálam két nap alatt kiluggatta a kényelmes francia autókról felfújt mítoszgömböt. A Suzukimra elég csak ránéznem és már sajog is, de hát nem vagyunk egyformák. Lehet kapni (nyári tatozékkatalógusban láttam) felfújható gerinctámaszt, járj utána, hátha segít.
"Ami még érdekel, nektek is előfordul, hogy pl. 400 km-es út után megfájdul a hátatok az ülésben, de ne csak én hanem a párom is az anyósülésen szintén alig bírt kiszálni mikor hazaértünk."
Na mentem pár km-t a géppel, a szerelem még mindig tart. Pl. ma este is a párom szólt rám, hogy nem akarom-e befejezni az ücsörgést a kocsiban, igazán bejöhetnék már a házba. :)
Ahogy kezdem megszokni az autót, úgy egyre kellemesebb vezetni, minden kézre esik, átgondolt a műszerfal elrendezése, a tárolórekeszek sokassága-kialakítása egyenesen üdítő. A Jumbo-boxot (nagy könyöktámasz) nem szabad kihagyni az autóból, márcsak azért sem mert így kapunk egy audio bemenetet is a CD-s rádióhoz, ahová bármikor csatlakoztatni lehet hordozható médialejátszót. Aki szeret jó minőségű zenét hallgatni az autóban annak ajánlom a 8 hangszórót, szerintem így nagyon jól szól az új STREAM MP3 lejátszó.
Sikerült kiboltolnom négy 205/55R16-os kereket ContiPremiumContact2-vel, hát ezekkel az autó odafagyott az aszfalthoz. Szombaton szakadó esőben mentem az autópályán és egyszerűen ilyen stabilitást eddig még kevés alkalommal éreztem. Nem bántam meg, hogy az OII mellett tettem le voksot az Tour helyett, sokkal stabilabbnak tűnik, nem beszélve mennyivel szebb és a sok egyéb változtatásokról nem is szólok. Úgy 4-500 km után morgósabbá vált a motor hangja, de ez nagyon tetszik, olyan "nagyautós" érzést ad. Ezt Ti is tapasztaltátok? Egyébként a barátom VW Bora-ja ugyanilyen hangú -szintén 1.6 benzin- csak a belső kialakítás nem járul hozzá az OCTI-ban tapasztalható érzéshez. Fogyasztási adatokat eddig még csak a kompjúterből tudok mondani, mert még nem kellett rátankolnom, de az 7,3-nak mondja az átlagot.
Kérdésem régebbi sorstársaimhoz: mivel még nem tartok az 1500 km-es bejáratási ciklus végén, nem nagyon merem pörgetősebre venni a motor használatát, így viszont alacsony fordulatnál 1-1500 környékén nem mindig talál magára a motor. Jól gondolom, hogy 2-3000 km. után más lesz a reakciója az autónak? 2000-es fordulatnál egyébként már menne mint a golyó, csak még vékonyítom a cipőm talpát, elvégre is hosszabb távú befektetésre szántam a vásárlást.
Ami még érdekel, nektek is előfordul, hogy pl. 400 km-es út után megfájdul a hátatok az ülésben, de ne csak én hanem a párom is az anyósülésen szintén alig bírt kiszálni mikor hazaértünk.
Egyébként ezt az autót csak megvételre tudom ajánlani mindenkinek, ja és tiszta szívvel. Ne felejtsétek ki a tempomatot a rendelésből, KIRÁLY.
Összefoglalva az embernek hirtelen az életstílusa is finomodik ettől a csodától, próbáljátok és vegyétek. :)
Jó éjt mindenkinek!
Jut eszembe:
A 1,5 éves kislányom, mikor hazavittük átvétel után az autót -ha nem a saját szememmel látom, nem hiszem el- beparkolás, kipakolás, Ő még kint maradt. Mondom ránézek mit csinál még az udvaron. Hát hátul a lőkhárítóra ráborulva ölelgette egy darabig a járművet, majd nyomot rá egy hatalmas puszit, megfordult integetet neki még egy-két pá-pá-t aztán bejött a házba. Ő tud valamit!!!
Irigykedve olvasom az új autóról szóló hsz-t. Valószínűleg én is hasonlót szeretnék megszerezni magamnak. Ha a pezsgő hatása elszáll, írhatnál pár tapasztalatot.
Szerintem jól választottál.:-) Apróbb dolgok minden autónál előfordulnak, legalább is nekem még nem sikerült megtalálnom a tökéletest, na de így vagyunk a nőkkel is, nem? :-)
Most már másodjára írok ebbe a fórumba /hú ez már jubileum/, de bejelenthetem 1 napja boldog tulaja vagyok 1.6 MPI OII.-nek. Az autó király, azt hogy gyönyörű és eddig körülöttem mindenki csak gratulál, azt most nem mondom, mert ez szerelem volt első látásra.
Szerencsére az idő előrehaladtával a skodások is módosítgatnak, így nekem már az új Stream CD-s rádió jutott(meg még más egyéb), aminek nagyon örülök. MP3, 8 hangszóró, a hangja kíváló. Most az előző autóm HiFi rendszere az OII-be feleslegessé vált, pedig mennyit törtem a fejem, hogyan fogom beszerelni. :)
A tapasztalatokról majd folyamatosan beszámolok. Bár már egy-két dolog bosszantó, de az autóval szerzett eddigi élményeim feledtetik az észrevételemet. /a legzavaróbb, hogy a hátsó ülés előrehajtásához ki kell venni a fejtámlákat, csak 44 Ah-s az aksi/
Most rövid voltam, de pezsgőt nyitottunk a párommal a kocsi ünneplésére (+ gyerkőcök), így most nem érek rá.