Nekem ellenkezőleg, minden autóban fájt a hátam, ebben nem és nincs benne gerinctámasz, sima "fapados". Nálam két nap alatt kiluggatta a kényelmes francia autókról felfújt mítoszgömböt. A Suzukimra elég csak ránéznem és már sajog is, de hát nem vagyunk egyformák. Lehet kapni (nyári tatozékkatalógusban láttam) felfújható gerinctámaszt, járj utána, hátha segít.
"Ami még érdekel, nektek is előfordul, hogy pl. 400 km-es út után megfájdul a hátatok az ülésben, de ne csak én hanem a párom is az anyósülésen szintén alig bírt kiszálni mikor hazaértünk."
Na mentem pár km-t a géppel, a szerelem még mindig tart. Pl. ma este is a párom szólt rám, hogy nem akarom-e befejezni az ücsörgést a kocsiban, igazán bejöhetnék már a házba. :)
Ahogy kezdem megszokni az autót, úgy egyre kellemesebb vezetni, minden kézre esik, átgondolt a műszerfal elrendezése, a tárolórekeszek sokassága-kialakítása egyenesen üdítő. A Jumbo-boxot (nagy könyöktámasz) nem szabad kihagyni az autóból, márcsak azért sem mert így kapunk egy audio bemenetet is a CD-s rádióhoz, ahová bármikor csatlakoztatni lehet hordozható médialejátszót. Aki szeret jó minőségű zenét hallgatni az autóban annak ajánlom a 8 hangszórót, szerintem így nagyon jól szól az új STREAM MP3 lejátszó.
Sikerült kiboltolnom négy 205/55R16-os kereket ContiPremiumContact2-vel, hát ezekkel az autó odafagyott az aszfalthoz. Szombaton szakadó esőben mentem az autópályán és egyszerűen ilyen stabilitást eddig még kevés alkalommal éreztem. Nem bántam meg, hogy az OII mellett tettem le voksot az Tour helyett, sokkal stabilabbnak tűnik, nem beszélve mennyivel szebb és a sok egyéb változtatásokról nem is szólok. Úgy 4-500 km után morgósabbá vált a motor hangja, de ez nagyon tetszik, olyan "nagyautós" érzést ad. Ezt Ti is tapasztaltátok? Egyébként a barátom VW Bora-ja ugyanilyen hangú -szintén 1.6 benzin- csak a belső kialakítás nem járul hozzá az OCTI-ban tapasztalható érzéshez. Fogyasztási adatokat eddig még csak a kompjúterből tudok mondani, mert még nem kellett rátankolnom, de az 7,3-nak mondja az átlagot.
Kérdésem régebbi sorstársaimhoz: mivel még nem tartok az 1500 km-es bejáratási ciklus végén, nem nagyon merem pörgetősebre venni a motor használatát, így viszont alacsony fordulatnál 1-1500 környékén nem mindig talál magára a motor. Jól gondolom, hogy 2-3000 km. után más lesz a reakciója az autónak? 2000-es fordulatnál egyébként már menne mint a golyó, csak még vékonyítom a cipőm talpát, elvégre is hosszabb távú befektetésre szántam a vásárlást.
Ami még érdekel, nektek is előfordul, hogy pl. 400 km-es út után megfájdul a hátatok az ülésben, de ne csak én hanem a párom is az anyósülésen szintén alig bírt kiszálni mikor hazaértünk.
Egyébként ezt az autót csak megvételre tudom ajánlani mindenkinek, ja és tiszta szívvel. Ne felejtsétek ki a tempomatot a rendelésből, KIRÁLY.
Összefoglalva az embernek hirtelen az életstílusa is finomodik ettől a csodától, próbáljátok és vegyétek. :)
Jó éjt mindenkinek!
Jut eszembe:
A 1,5 éves kislányom, mikor hazavittük átvétel után az autót -ha nem a saját szememmel látom, nem hiszem el- beparkolás, kipakolás, Ő még kint maradt. Mondom ránézek mit csinál még az udvaron. Hát hátul a lőkhárítóra ráborulva ölelgette egy darabig a járművet, majd nyomot rá egy hatalmas puszit, megfordult integetet neki még egy-két pá-pá-t aztán bejött a házba. Ő tud valamit!!!
Irigykedve olvasom az új autóról szóló hsz-t. Valószínűleg én is hasonlót szeretnék megszerezni magamnak. Ha a pezsgő hatása elszáll, írhatnál pár tapasztalatot.
Szerintem jól választottál.:-) Apróbb dolgok minden autónál előfordulnak, legalább is nekem még nem sikerült megtalálnom a tökéletest, na de így vagyunk a nőkkel is, nem? :-)
Most már másodjára írok ebbe a fórumba /hú ez már jubileum/, de bejelenthetem 1 napja boldog tulaja vagyok 1.6 MPI OII.-nek. Az autó király, azt hogy gyönyörű és eddig körülöttem mindenki csak gratulál, azt most nem mondom, mert ez szerelem volt első látásra.
Szerencsére az idő előrehaladtával a skodások is módosítgatnak, így nekem már az új Stream CD-s rádió jutott(meg még más egyéb), aminek nagyon örülök. MP3, 8 hangszóró, a hangja kíváló. Most az előző autóm HiFi rendszere az OII-be feleslegessé vált, pedig mennyit törtem a fejem, hogyan fogom beszerelni. :)
A tapasztalatokról majd folyamatosan beszámolok. Bár már egy-két dolog bosszantó, de az autóval szerzett eddigi élményeim feledtetik az észrevételemet. /a legzavaróbb, hogy a hátsó ülés előrehajtásához ki kell venni a fejtámlákat, csak 44 Ah-s az aksi/
Most rövid voltam, de pezsgőt nyitottunk a párommal a kocsi ünneplésére (+ gyerkőcök), így most nem érek rá.
Ma voltam Baján a szervízben. A zörgés tényleg az üléstámlarögzítőből jött (múlt idő :-)). Befújták valamilyen zsírozó spray-el és tényleg megszűnt. Ezért ne menj szervízbe. A hűtőfolyadék nekem is minimumon állt. Ha kitekerte a fedőt beállt középszintre. Töltött egy picit utána. Mivel nyaralás előtt állunk kb. 5-6000 km tervezett úttal azt mondta, hogy tényleges csökkenés esetén töltsek rá nyugodtan egy deci csapvizet.
Az egész fél órát tartott beszélgetéssel és nézelődéssel, mert engedik a kibicelést.
úgy vettem észre, hogy lassan, de nekem is fogyogat a hűtőfolyadék.
Átadás előtt max-ra töltötték (ezt mondjuk nem értem, miért).
Azóta már fogyott, de idén az Olaszországi út után vettem észre csökkenést, addig sokáig egy helyben volt, és azóta sem csökkent, pedig mentem már hosszabb autópályás szakaszokat, de csak itthon.
Az enyém már több, mint 1 éves és 16000 van benne.
Mikor megérkeztünk Olaszba, leparkoltam a földalatti garázsban. Másnap kinyitottam az autót és fagyálló szagot éreztem. Az alsó motortakaró lemezen pedig apró cseppecskék voltak, melyek az üdülőfaluban megtett 2-3 km után eltűntek.
Lehet, hogy a hosszabb, autópályás úton a tartály kupakjának szelepén keresztül távozott a felesleg és lecsapódott a motorvédőre? Aztán elpárolgott a motor hőjétől a rövid út során?
Márkaszervizes ember szerint normális, hogy fogy, tapasztalat szerint nektek is fogy, a régi autómban is fogyott, pedig nem volt vele gond. Csak a kézikönyv szerint nem fogyhat...