> Ha mondjuk egy 105LE->130LE-nek az az ára, hogy 300e-röl 250e-re csökken a motor élettartama,
> az engem nem érdekel. Ha az az ára, hogy 50e-nél a motor kipurcan, az már nyomós érv ellene.
Ha ésszel írják, nem lesz gond.
Nem akarlak rábeszélni, de én biztos felhúznám az 1.9-est. A kérdés csak az, hogy a gari ideje alatt inkább boxot használsz-e, vagy rögtön chipet. Sokan a boxot javasolják, mert ha kipurcan valami (ami könnyen lehet, hogy a tuning nélkül is megtörténik!!), akkor szeretik ráfogni a tulajra.
De egy jobb chipes azt is meg tudja oldani, hogy eltünteti a nyomát a "csalásnak", ha baj van.
Sok dolog nem oké ebben a pár sorban, bár akad igaz is.
Nem állitom hogy nem lesz erősebb, nyomatékosabb a motor de milyen áron? Valószínű hogy csak egy szűk keresztmetszetben fogja a plusszt leadni, máshol pedig gyengül.
Ezen kivűl ,a fogyaztásod megugrik ,hivatalos zöldkártyára esélyed sem lesz , és szerintem a motort is galyra vágja. A P-Box csak meg hamisítja a bejövő jeleket és ezzel plusz üzemanyag befecskendezésre bírja a computert.
Az utolsó mondat igaz (de szinte csak az), tényleg így szoktak működni.
Az eszköz bonyolultságától függ, hogy ezt csak egy sima ellenállással oldják meg 5 Ft alapanyagból (univerzális kalap szar), vagy tényleg egy bizonyos (fajta/méretű/típusú) motorhoz igazított doboz.
Ez utóbbiak 70-220e Forintért kaphatók, sokszor még a gyártótól is rendelhető, pl. a Skoda is árul Steinbauer P-boxokat, amik az egyik legjobb minűségűek, még TÜV-bizonylat is jár hozzá, ráadásul a garancia megmarad a kocsin is. EZ kárt nem igen szokott okozni a kocsiban, de természetesen ez se perpetum mobile, varázsolni sem képes - kompromisszum.
A fogyi nem szokott emelkedni, sőt. Gyakorlatilag mindenki csökkenésről számol be, akár chipeltet, akár boxot rakat be. (kevésbé kell nyomni, hoyg tartsd a tempót, nem is váltasz vissza.)
A jobb boxok és a jól megírt chipek (pl. a TÜV-ösök meg a garisok) még a zöldkártyát se veszélyeztetik, az tuti. (Amúgy súgok, egy katalizátor nélküli, 210 lóra húzott 1.9 TDi szénné húzva is átment a zöldártyán MEGKENÉS NÉLKÜL, szóval nem tudom, mit mérnek ott, de kormot valszeg nem igen. :))
A box szinte mindig eltávolítható nyom nélkül, és még a turbónyomást se meli, egyszerűen több kaját ad, ami sokszor jár füsttel. Ha ügyes a doboz, akkor kevesebbel. Az ereje többnyire így is szembeszökően megemelkedik.
Aki meg próbálta már, az mind azt mondja, hogy még mindig sehol nincs egy rendes chipelt autóhoz képest.
Én személy szerint a klasszikus csiptuningnak sem vagyok híve. Mert itt mitörténik ,szinte (figyelem ,mielőtt bele köt valaki, mondom szinte) ugyan az mint a P-Boxnál. Vagyis hamis jeleket ,vagy hogy pontossabb legyek a bejővő adatokra hamis reagálás.
Nem.
Ez már jobb mint a P-Box ,de itt is álltalában csak az történik hogy meg tólják az üzemanyagot. Tehát az eredmény ugyan az, mint a P-Box esetében.
Nem.
De ne menjük bele, tényleg.
Röviden: drasztikusabb, hatékonyabb (!), ugyanakkor veszélyesebb megoldás is, és a garit többnyire felrúgja.
Növekszik a motor hatásfoka, erősebb lesz, természetesen magasabb szennyezőanyag-kibocsátást erededményez, de ha értelmes ember írja, JOBB, MINT A BOX.
Kevesebbet (!) füstöl, _lényegesen_ jobban megy, stb. Egy élmény.
Cserébe ez az erő jobban nyírja a hajtásláncot, szóval ésszel. Kompromiszum, csak nagyobb a boxnál. Töltőnyomást is emel, szóval ésszel kell csinálni. De ha jól csinálják, megéri. A profik szerint mással nem is szabad foglalkozni, a boxokat legtöbbször megvetik (valahol joggal).
Kb. ugyanannyiba kerül mindkettő (a garis boxok viszont ×2 annyik, pl. amit a Skodához is lehet venni), a különbség viszont brutális.
Ha én egyszer rászánnám magam (szerintem nincs esély ilyen örültségre) akkor nem P-Box ,nem is csiptuning, hanem úgy mond motor OPTIMANIZÁLÁST kérnék.
Az micsoda? :))))))))))
A lényeges különbség , míg a P-boxnál és a csiptuningnál , egy előre legyártot tunig dolgot raknak a gépbe, addig az optimanizálásnál a motor egyedi beállitásait hangoljág a legoptimálisabbra.
:)))))))
Ugyan már, ők is csak vízzel főznek. Módosított elektronika az is, és hidd el, legtöbbször egy neves tuningcég, vagy épp egy "gyári" (hivatalos) tuningcég cuccait használják, ez meg lényegében csak a marketingben különbözik a fent említett jobb(!) cégektől.
A Porsche Hungaria is sima átírt vezérléssel adja át a demo autóit, beszélgettem már tulajjal, meg írta sok cikk is.
De mivel érzem, mit "szeretnél" a kocsidba: igen, van olyan, hogy "személyre szabott chip" (azt írtad legutóbb), de ezt megírja egy jobb ember neked bármikor. Szóval ez nem titkos tudás.
A sima univerzális chip viszont egyszerűbb, nem kell próbálgatni, nem basz szét semmit, és hit kérdése, mi a jobb...
A neves (TÜV-ös) német cégek is egyen-szoftvert írnak, ami minden autóra jó, kíméletes, "arany középút" (ha minden igaz).
Nem egyszerű kérdés ez azért. De semmi nincs ingyen. Ha kihaszánlod a sok plusz lovat,meg mindig taposod, annak idővel meg kell fizetni az árát.
Persze sokaknak még így is megéri a tuning, egy új turbó vagy egy kuplung 2-3 évente bőven megéri az árát, hogy leverj mondjuk egy Honda Integrát gyorsulásban/utcán/pályán/fogyasztásban egyaránt, és ehhez nem kellett 10 millás kocsikat venni. :)
Már voltam vele Brnóban, Békás szoros, bár arra, főleg Torockónál,
hát ha látták volna a pestiek az oda és vissza vezető út, -kb 15-20km- állapotát, be fognák a szájukat. Tudom minden viszonyítás kérdése,még a busz is előttem úgy ment mint a kígyó és szemből is mindenki kanyarogva jött.
Na akkor sajnáltam szegénykémet. Arra OII-vel soha többé.
Ha lesz Okti tali -vagy talán megint kéne szervezni 1-et - elmegyek.
Szervezzünk Pest alá egy összefutást:
MO -Shell kút mögött van a GastLand, ott parkoló is van, kaja is , jót lehetne beszélgetni !
köszi a választ. Most már kb. érzem, hogy mi a P-Box és a chiptuning közötti különbség. Abban nem értek veled együtt, hogy a chiptuning esetén a motor hamisan reagál. Úgy reagál, amit elöir neki a "chip". Az más kérdés, hogy gyárilag másra optimalizálják, mint chiptuning esetén.
Egyébként nekem nem az lenne a célom, hogy minden határ fölött növeljem a teljesítmény/nyomatékot. Igazából nagyon tetszik, amit a 2.0TDI nyújt, csak arra nincs pénzem. Ha vmi olyasmit el tudnék érni a motor károsítása nélkül, azzal meg lennék elégedve. OK, nyilván minden chiptuning csökkenti a motor élettartamát, de nem mindegy, hogy mennyit. Ha mondjuk egy 105LE->130LE-nek az az ára, hogy 300e-röl 250e-re csökken a motor élettartama, az engem nem érdekel. Ha az az ára, hogy 50e-nél a motor kipurcan, az már nyomós érv ellene.
Sajnos mikrofonom nincs, ha chiptuningra adom a fejem, elötte majd lehet, hogy megkereslek személyesen.
Én is most váltottam OII-re E34 540ről de én sem bántam meg :) nagyon bejött az új Octavia kívül belül egyaránt tetszik :) főleg a fogyi miatt váltottam sokat járok városban:))
"- mi a különbség a chiptuning és a P-Box között? Technikailag, árban, garanciában, a motor tartósságában stb."
Én nem vagyok szakértő ,(bár van egy kis rálátásom a dolgokra) ,tehát a P-Box egy gagyi, egy nagy átverés.
Nem állitom hogy nem lesz erősebb, nyomatékosabb a motor de milyen áron? Valószínű hogy csak egy szűk keresztmetszetben fogja a plusszt leadni, máshol pedig gyengül. Ezen kivűl ,a fogyaztásod megugrik ,hivatalos zöldkártyára esélyed sem lesz , és szerintem a motort is galyra vágja. A P-Box csak meg hamisítja a bejövő jeleket és ezzel plusz üzemanyag befecskendezésre bírja a computert. Szerintem felejtős.
Én személy szerint a klasszikus csiptuningnak sem vagyok híve. Mert itt mitörténik ,szinte (figyelem ,mielőtt bele köt valaki, mondom szinte) ugyan az mint a P-Boxnál. Vagyis hamis jeleket ,vagy hogy pontossabb legyek a bejővő adatokra hamis reagálás. Ez már jobb mint a P-Box ,de itt is álltalában csak az történik hogy meg tólják az üzemanyagot. Tehát az eredmény ugyan az, mint a P-Box esetében.
Ha én egyszer rászánnám magam (szerintem nincs esély ilyen örültségre) akkor nem P-Box ,nem is csiptuning, hanem úgy mond motor OPTIMANIZÁLÁST kérnék. A lényeges különbség , míg a P-boxnál és a csiptuningnál , egy előre legyártot tunig dolgot raknak a gépbe, addig az optimanizálásnál a motor egyedi beállitásait hangoljág a legoptimálisabbra.
Nagyon hosszan lehetne erről beszélni , ha gondolod szívesen megvitatom veled ,de írásban neharagudj nem. Vagy egy személyes találkozó, esetleg MSN ,mikrofonon. Ha gondolod a nicckem alatti címen elérsz.
Fel tudna engem vki világosítani TDI chiptuning ügyben? A következö dolgok érdekelnének:
- mi a különbség a chiptuning és a P-Box között? Technikailag, árban, garanciában, a motor tartósságában stb.
- milyen lehetöségek vannak az 1.9TDI motor tuningolására? Milyen teljesítmények/nyomatékok hozhatók ki belöle? El lehet-e érni 130-140LE-t (mint a 2.0TDI) anélkül, hogy a motort túlságosan hamar gallyra tennénk vele?
Oda már irtam egy összehasonlítást valakinek, bemásolom ide:
"Alteáról váltottam OII-re. Részben csomagtérmegfontolások, részben egy kisebb karcolás miatt:) Közben ebbe is beledobtam 15e-t, úgyhogy néhány különbség. (motorokat nem hasonlítok össze, mert azok különbözőek; a felszerelés ott Stylence, itt Ambinente tehát kb. ua) Amiben az Altea sokkal jobb volt az a váltó. Ott soha nem kellett kétszer nekirugaszkodnom egy fokozatnak, itt igen. A műszerfal zörgésével az Alteával voltak gondjaim, itt nincsenek (viszont mivel ez kombi itt a kombi rész nyiszorog, nem merevitették agyon:)) Amúgy pl. a fed.komputer kezelése ugyanaz mindkét autóban, még a különböző adatokat is azonos sorrendben mutatja. Néhány apróság: az Altea ülései picit kényelmesebbek voltak, viszont nem volt hűthető a kesztyűtartóm. Itt jobb a könyöktámasz, ott hááát:)) Amúgy a váltás döntő oka a családi állapotomban bekövetkezett változás, és ennek csomagtér mérettel való lekövetése volt:) Magyarul: az Alteába beleraktam a gyerekkocsit és kb. kész. Itt - mivel mondjuk kombi ezért Toledoval jobb lenne összehasonlitani - gondolkodás nélkül lehet beleszórni a lomot. Összegezve: az Altea szerintem jó autó - ja és biztonságos is, mivel karcoltuk itt már meg ketten is rendesen :) - de ha sok a cucc rendesen akkor vegyél Toledót vagy Skodát."
Szóval 16e km után egyelőre nem bántám meg, hogy az Octaviát választottam.
Közben nekem meg megvolt a 15-ös (mármint szervíz:)) Shell Helix Plus-t kaptam 5 littyót, olajszűrőt persze, meg levegőszűrőt is. Egyúttal kijavították a még két hónapja belémrongyolt suzuki okozta lökhárítókárokat is. Úgyhogy most újra eredeti fényében csillog-villog (szószerint mert a szerviz tökéletesen kitakaritotta kivül-belül, köszönet érte a Valent Autónak) Ha lenne időm szívesen leírnám, hogy mi mindent pakoltunk be a nyaralásnál a csomagtartóba, hiába a méret a lényeg...:)))
Ugyanezzel szenvedtem az elején, amikor két autóval jártam és sokszor egy hétig is állt. Először elvittem a márkaszervizbe, ahol ingyenes sw-frissitést csináltak. Másodszor kicserélték az egész Stream-et...
Ez keringett valahol itt a fórumban régebben:
Idézet:
"A briskoda.net angol fórumot olvasgatva bukkantam az alábbi információra. OII-nél, amenniyben STREAM CD-s rádió van az autóban, a STREAM szoftver hibája miatt hosszabb állás során az autó akkuját lemerítheti a rádió (kikapcsolt állapotban).
A hibát a márkaszervizek ismerik, ha bemegy az autó pl. szervizre, az alvázszám alapján figyelmezteti a munkafelvevőt a program, hogy ezen az autón STREAM szoftver frissítést kell végrehajtani.
Addig is segítség lehet a tulajoknak, hogy az alábbi alvázszám tartományba eső autókat érinti a probléma (az alvázszám utolsó 7 számjegye, az első a gyártó üzem kódja, az utolsó 6 pedig egy sorszám):
2089609 - 2169207 8037220 - 8064255
Barátom OII-je az első sorban szereplő tartományba esett és már túl van a szoftver frissítésen, bár neki alapvetően a STREAM-mel voltak problémái és első alkalommal úgy "javították meg", hogy az ASR (kipörgésgátló) elfelejtett működni. Másodjára sikerült a szoftver frissítés.
A hiba az AUDIENCE CD-s rádióval szerelt autókat NEM érinti."
Már volt ilyesmiről szó korábban és az a következtetés született, hogy az akkunak 60-as nak kellene lennie, mert csak 45-ös vagy ilyesmi van eredetileg az autóban. Én megnéztem az enyémet, gyárilag 60-as van benne (márciusi rendelés), tehát időközben rájöttek, hogy az eredeti kevés. Nekem nem merült még le, de megyek is annyit, hogy erre kevés esélye legyen.
De most komolyan. Ezt tök felháborítónak tartom. Mostár legális hátul a fólia, de a mikor a Tigra megjelent a '90-es évek közepén, akkor még egy uganannyira fsötétített austós derekát simán eltörték a rendőrök :o(
Köszike ,de ezt elvileg a szervíz megejtette,még tavaj.
Amugy úgytudom hogy ez csak akkor okozott lemerülést ha az autó hosszabb ideig állt. Nekem pedig ,igaz csak rövid távokon ,de napi használatban van, és nem is olyan régen voltunk nyaralni ,akkor majd 1000 Km-ert tette bele. Tehát elvilg töltött. Bár igaz hogy ment a világitás, egy hűtőtáska, egy PDA, magnó meg mittudom én, de akkor is, ennek nem szabadna lemerülni.
> Abban tévedek, hogyha gyárilag színezve van akkor azt tovább sötétíteni nem lehet?
> Javítsatok ki, de a gyári zöld üveg az 75%-os,nem?
Ez tök egyszerű. Abból indulj ki, hogy a végeredmény számít.
Gyári vagy sem, vagy akár gyári+utólagos együtt, meg kell feleljen az előírt értéknek. Annyi a különbség, hogy a gyári elvileg tutira megfelel, nem is kell(het) vizsgálni.