Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Móki2 Creative Commons License 2006.09.27 0 0 813
Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni, tetszik az Octavia Combi Elegance a 140 lovas dízel mocival. Milyen ez a DSG váltó megbízhatóság szempontjából? Ha esetleg lenne valakinek tapasztalata általában az autóról (problémák, tipikus hibák stb.) örömmel vennék infot.

köszi előre is!
bigjohni Creative Commons License 2006.09.26 0 0 812
Hali! Igen megoldható, van némító kimenete.
Előzmény: robi25 (811)
robi25 Creative Commons License 2006.09.24 0 0 811
Azt ezzel meg lehet oldani, hogy hiváskor a rádiót némitsa?
Előzmény: bigjohni (810)
bigjohni Creative Commons License 2006.09.24 0 0 810
Hali! Én szereltem kettőt is. Típus: NOKIA CK-1W. Fabia-ban egyszerűen (saját hangszóró,null némítás) a nagyban pedig egy kicsit megcifráztam mert minden létező vezetéket bekötöttem és a navigáció hang bemenetét is felhasználtam.(így pl. a kikapcsolt készüléket híváskor bekapcsolja stb.) Az autóba semmilyen gusztustalan tartót nem kell építeni! Ha a telefont autómata hívásfogadásra állítod még a felvevőgombot is el lehet dugnii így csak a mikrofon marad szemelött. Teljesen jól működik.
Előzmény: robi25 (809)
robi25 Creative Commons License 2006.09.24 0 0 809
Egy kérdés: utólag szereltetett vki vmilyen bluetooth-os kihangosítót a kocsijába? Tapasztalatok?
Varshi Creative Commons License 2006.09.22 0 0 808

Hmm, most mégis mit vársz tőlem?

Kicsit fura, hogy a korral érvelsz, meg a km-ekkel, de a félig műszaki érvekkel se tudtál mit kezdeni. Én az első műszaki diplomámat sem éppen tegnap szereztem meg, szóval szerintem hagyjuk, ki mihez ért.

Ja, biztos sokkal kevesebbet ültem autóban, mint Te (Ön?), de ha így belegondolok, asszem magam is vagy 13 éve vezetek -- ha ez számít, mert úgy látom, a tekintélyből érvelést várod el.

 

Bocsáss meg, ha sértő voltam, sajnos pont kiestek olyan részek a hsz-ből (a fele kimaradt!), amik tompították az egész élét, és nem kicsit elkerekedett a szemem, mikor megláttam, milyen személyeskedőnek LÁTSZIK a hsz-em úgy, hogy a "szebbik fele" nincs ott. A javítás se ment át. Ezért mondtam, hogy hagyjuk az egészet.

 

Beszélhetünk sok mindenről, de így is elbasztam 3 órát a gépelésre tegnap, többet nem vagyok hajlandó. Eddig mindenki értette a negyedéből is, amit leírtam, és soha nem mondták még a nálam okosabbak, az ezzel _munkaszerűen_ foglalkozó emberek, hogy hülyeséget beszélnék.

De tény, hogy tévedhetek. Tény, hogy tévedtem, mikor azt gondoltam, hogy megtisztelsz azzal, hogy átgondold, talán nem egészen hülyeség, amit beszélek - pláne, ha laikus vagy, mint írtad. Én segíteni akartam, hogy megosztottam a fórummal azt a tudást, amit hosszú idő alatt kapartam össze - kár, hogy nem értékelted, és egy nagy mozdulattal dobtad kukába.

 

Ha tényleg érdekel a téma, esetleg itt olvashatsz jobban utána (én ilyen mélyebbségben már nem foglalkoztam a témaval soha, bár nagy vonalakban tudom követni): http://www.diesel-chiptuning.hu/chip/muszaki.htm

 

Ha ez sem elég "műszaki" Neked, akkor nem segíthetek.

 

Egy dologra reflektálnék még, mert szerintem nem ment át:

> Nem ,ha nekem valaki ,nem csak szóbeszéd alapján hanem ész érvekkel

> megmagyarázza érthetően hogy ez így jó

 

Nem, nem azt mondtam, hogy jó, hanem azt, hogy nem feltétlenül "rossz". Hogy lehet ésszel is csinálni. Ha ezt se "megy át", akkor ne haragudj, bármi további kommunikáció értelmetlen és hasztalan közöttünk.

 

Ettől még maximális tiszteletem.

Előzmény: TUZI (807)
TUZI Creative Commons License 2006.09.22 0 0 807
Hy.

Végre egy dologban egyetértünk. Tényleg nincs értelme folytatni ezt a vitát. Főleg hogy most már átmentél személyes sértegetésbe, a műszaki érvek helyet. A műszaki dolgokban sajnos nem tudunk vitázni ,mert Te csak közölsz dolgokat de nem magyarázod meg hogy mért is. Nekem nagyon úgy tünik hogy kissé hiányossak a motor felépitése, a motor müködése ,és sajnos a fizika alap fogalmai is számodra.

Viszont a személyes kérdéseket azért egy-egy hsz.-ben tárgyaljuk már ki.

"Semmi gond, csak akkor ne próbálj úgy tűnni, mint aki hozzáértőként mond véleményt. :) Idealista szemszögből is lehet érvelni, csak torz lesz."

Bocsánat ha kicsit visszaolvasol ,meg fogod találni az első hsz.-emben hogy az elején közöltem hogy laikus vagyok és csak a saját véleményemet mondom. Vagyis ÉN nem akartam ,többnek látszani mint ami vagyok.:-)

"Nem, én nagyon is tudom, mi az, azért kérdeztem vissza, mert te láthatóan csak elveket sorolsz, amiket olvastál valahol, és tetszenek. Ezért írod, hogy az tetszene neked. Az a helyzet, hogy ez eléggé látszik (meg ne sértődj, nem szégyen)."

Nem sértődők meg ,DE te honnan merited a mérhetetlen tudásod? Idézet tőled.
"És sem állítom, hogy profi vagyok, csak eléggé sokat forgok mostanság ilyen körökben, rengeteg tuningolt dízelt vezettem, a tulajaik meg tényleg kapisgálják már a témát, ráadásul kurva sokat olvastam utána. "

Ennyi:-)


"Persze szívesen beszélhetünk erről élőben is, csak megvallom: nem úgy tűnsz, mint aki nagyon nyitott lenne esetleg beismerni, ha téved. :( Vagy nem jól gondolom?"

Nem ,ha nekem valaki ,nem csak szóbeszéd alapján hanem ész érvekkel megmagyarázza érthetően hogy ez így jó ,akkor én leszek az első aki felhuzatja a motorját.

És akkor lenne pár kérdésem ,ha már ennyire belemélyedtünk egymás ismertetésébe. Részemről ,meg is válaszolom ,nehogy vissza keljen kérdezned.:-)

Megkérdezhetem hány éves vagy? Én 42 múltam.
Mennyit KM-ert hajtottál valamijen motoros járművet? Babetta nemér.:-)
Nekem ha szerény akarok lenni akkor azt mondom hogy 1 biztosan ,de inkább 2 MILLIÓ KM van a seggemben.:-)

Szedtél szét-össze ,javítottál már komolyabb motorokat, itt nem az 50-es Simsonra gondolok, és nem egy gyertya cserére.?

Én igen, bár most is gyorsan leszögezem nem szakmám, de valahogy mindig úgy alakul hogy jó hogy értek hozzá, és ha már ott vagyok akkor megoldom.

Várom nagyrabecsült válaszod ,és azt hiszem ezzel le is zárhatjuk ezt a kis párbeszédet.










Előzmény: Varshi (804)
Varshi Creative Commons License 2006.09.21 0 0 806

Oké, feladom. :(((

Haggyuk. Ignore. Nem történt meg...

Előzmény: Varshi (805)
Varshi Creative Commons License 2006.09.21 0 0 805

Ó, anyám, az index összekavarta a hsz-t, túl hosszú volt neki.

A teljes közepét levágta.

 

 

Ez maradt ki:

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

És sem állítom, hogy profi vagyok, csak eléggé sokat forgok mostanság ilyen körökben, rengeteg tuningolt dízelt vezettem, a tulajaik meg tényleg kapisgálják már a témát, ráadásul kurva sokat olvastam utána.

    :)))      I     ---------</P>

Ennyi. No offense.

Előzmény: Varshi (804)
Varshi Creative Commons License 2006.09.21 0 0 804

> A lényeg. Nem értek veled szinte semmiben egyet viszont csak szóban vagyok hajlandó vitázni.:-(

Semmi gond, csak akkor ne próbálj úgy tűnni, mint aki hozzáértőként mond véleményt. :) Idealista szemszögből is lehet érvelni, csak torz lesz.

    :)))             </P>

Nem, én nagyon is tudom, mi az, azért kérdeztem vissza, mert te láthatóan csak elveket sorolsz, amiket olvastál valahol, és tetszenek. Ezért írod, hogy az tetszene neked. Az a helyzet, hogy ez eléggé látszik (meg ne sértődj, nem szégyen).

 

 

> Erről akkor beszélünk ,ha egy motorban relylő lehetőségeket (ami a gyártási

> pontatlanságból, tűrésből adódik) kihasználják.

 

Igen, fékpadon, 10-20 méréssel, mindent belőve. (Ki fogja ezt megfizetni? 1-2%-ért egy valag pénzt??)

Megint súgok, a legtöbb neves cég még ennyire se "jó". A Novitec az olaszoknál, a németeknél meg mittomén fejből, hogy mi: konzerveket kínál.

Hosszasan kikisérletezett konzervet. Ami mindenre jó: nem a maximális, de egy arany középút.

A világ már csak ilyen: a manufaktúrákat is leváltotta a tömegtermelés.

 

Hogy maradjunk a ruhaipari hasonlatnál. :)) Van személyre szabott öltöny 200e-ért, meg van gagyi is 5e-ért... meg közte még egy pár lépcső!!

Sok egyen-öltöny van, ami kurva jól áll a legtöbb (hasonló) emberen!! Illetve a szabó ezt is "utánigazítja" -- na ezt csinálja meg a chiptuningos, mármint a jobbak. (A szarokat nincs értelme felhozni, ilyen mindenhol van.)

 

 

> Itt nem egy előre megirt progi van ,hanem méréssekkel, egyedileg a motorhoz írt (ott helyben) progamokkal, dolgoznak.

 

Sőt, a fél VW-fejlesztőgárda rád vár. :)

 

 

> Viszont itt nem is garantálnak X LE-rőt és X nyomatékot.

Most miből gondolod, hogy ilyen nincs idehaza? Kapásból a Syntech jut eszembe, akik amúgy gyorsulási versenyre is csináltak már autókat.

De aztán mikor legutóbb beszélgettem velük, mégis az jött le az egészből, hogy ők is egy biz. fajta "felhúzott" kódból indulnak ki, és azt igazítják az autóra. Ők se igérnek semmi fixet.

 

A jó chipes se igér, ha megkérdezed közvetlenül. Csak a vevők ezt szeretik látni, ezért olvasod mindenhol, hogy +30 nemtommi (%, LE). Egyszerű pszichológia, az emberek szeretnek fix dolgokért pénzt adni (és szeretik el is hinni).

 

Mikor egy másik tuningcég vezetőjével beszélgettem erről, mesélt pár sztorit, hogy elvitték hozzá beméretni a kocsijukat, amin valami p-box vagy kókány chip volt. +40 ló, aha...? Akkor gyárilag 130 alatt volt a 140-ed? Mert ez itt 170 sincs. Ennyit erről.

Ezeket csak azért mesélem, hogy képben legyél; nem az észt akarom osztani.

 

Persze szívesen beszélhetünk erről élőben is, csak megvallom: nem úgy tűnsz, mint aki nagyon nyitott lenne esetleg beismerni, ha téved. :( Vagy nem jól gondolom?

Béke veled.

 

---

Elnézést az iszonyat hosszú hsz-ért.

Előzmény: TUZI (802)
TUZI Creative Commons License 2006.09.21 0 0 803
Hi-hi!!

Abban a hosszú hsz-ben amit lenyelt az index pont a cipő hasonlatott használtam.:-)
Előzmény: Varshi (801)
TUZI Creative Commons License 2006.09.21 0 0 802
Bocsika ,de írtam egy egész litániát ,de ez a buzi index lenyelte. Nem vagyok hajlandó mégegyszer lepötyökni.:-(

A lényeg. Nem értek veled szinte semmiben egyet viszont csak szóban vagyok hajlandó vitázni.:-(

Talán egy dolog.

Nemtudok semmi olyen tuningot elfogadni ahol látatlanban ,előre legyártva ,felhúzzák a motort. Ez káros a motorrra ,fogyaztásra , meg úgy álltalában mindenre.

Írtad hogy nem tudod mi az optimanizállás. Erről akkor beszélünk ,ha egy motorban relylő lehetőségeket (ami a gyártási pontatlanságból, tűrésből adódik) kihasználják. Itt nem egy előre megirt progi van ,hanem méréssekkel, egyedileg a motorhoz írt (ott helyben) progamokkal, dolgoznak. Viszont itt nem is garantálnak X LE-rőt és X nyomatékot.

Ennyi a többit gondold hozzá, vagy szervezzünk egy talit.:-)
Előzmény: Varshi (792)
Varshi Creative Commons License 2006.09.21 0 0 801

Jogos a kérdés!

 

Mivel ezek - bár lehet, hogy kamu, de valamennyire elképzelhető - asszem típusspecifikusak, meg kéne ezt gondolni (valszeg nagyrészt oké lesz másra is, mint ahogy egy kábé hasonló méretű ember cipőjében is el lehet járkálni, de talán egy picit lötyög, ha nem Te választottad ki magadhoz).

 

De valszeg egy Küberl box (állítható több fokozatban!) tökéletesen megfelelne, meg nem is drága: http://www.powertuning.hu/

A Grande Punto topicban többen is vettek ilyet, és bejött nekik.

Előzmény: TUZI (800)
TUZI Creative Commons License 2006.09.21 0 0 800
Vigyázat ,biztos hogy konpatibilis?
TUZI Creative Commons License 2006.09.21 0 0 799
Részemről oké, már csak egy JÓ időpontot kellene találni.
Előzmény: golyo13 (789)
TUZI Creative Commons License 2006.09.21 0 0 798
Ok.

Már olvastam a többi hsz.-t is. Én laikus vagyok:-) ,de ha gondolod szívesen beszélgetek és lehet hogy nem csak ökörséget fogok mondani.
Előzmény: zsuri (788)
ZAG Creative Commons License 2006.09.21 0 0 797
Zsuri!!


Az egyik munkatársamnak van eladó Steinbauer P-box-a,eladta a Superbjét,és kivette belőle.
Ha gondolod megkérdem mit kérne érte...



ZAG
Előzmény: zsuri (796)
zsuri Creative Commons License 2006.09.21 0 0 796
Köszi a linkeket meg az egyebet.
Előzmény: Varshi (794)
Szilárd77 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 795

thx :)

az 540 az olyan 15-16lityit befalt alaphangon ebbe a dugós városba (Pest) néha azért a 18-19lityi is befigyelt jó jó persze jobban ment :D 286Le

most az első fogyim meg 6.8Lityi volt :) ja 1.4 es 80Le-s az OII-esem :) eddig tök jó a gép :)

Előzmény: golyo13 (791)
Varshi Creative Commons License 2006.09.21 0 0 794
Előzmény: zsuri (788)
Varshi Creative Commons License 2006.09.21 0 0 793

> Ha mondjuk egy 105LE->130LE-nek az az ára, hogy 300e-röl 250e-re csökken a motor élettartama,

> az engem nem érdekel. Ha az az ára, hogy 50e-nél a motor kipurcan, az már nyomós érv ellene.

 

Ha ésszel írják, nem lesz gond.

Nem akarlak rábeszélni, de én biztos felhúznám az 1.9-est. A kérdés csak az, hogy a gari ideje alatt inkább boxot használsz-e, vagy rögtön chipet. Sokan a boxot javasolják, mert ha kipurcan valami (ami könnyen lehet, hogy a tuning nélkül is megtörténik!!), akkor szeretik ráfogni a tulajra.

De egy jobb chipes azt is meg tudja oldani, hogy eltünteti a nyomát a "csalásnak", ha baj van.

Előzmény: zsuri (788)
Varshi Creative Commons License 2006.09.21 0 0 792

Sok dolog nem oké ebben a pár sorban, bár akad igaz is.

 

Nem állitom hogy nem lesz erősebb, nyomatékosabb a motor de milyen áron? Valószínű hogy csak egy szűk keresztmetszetben fogja a plusszt leadni, máshol pedig gyengül.

Ezen kivűl ,a fogyaztásod megugrik ,hivatalos zöldkártyára esélyed sem lesz , és szerintem a motort is galyra vágja. A P-Box csak meg hamisítja a bejövő jeleket és ezzel plusz üzemanyag befecskendezésre bírja a computert.

 

Az utolsó mondat igaz (de szinte csak az), tényleg így szoktak működni.

Az eszköz bonyolultságától függ, hogy ezt csak egy sima ellenállással oldják meg 5 Ft alapanyagból (univerzális kalap szar), vagy tényleg egy bizonyos (fajta/méretű/típusú) motorhoz igazított doboz.

Ez utóbbiak 70-220e Forintért kaphatók, sokszor még a gyártótól is rendelhető, pl. a Skoda is árul Steinbauer P-boxokat, amik az egyik legjobb minűségűek, még TÜV-bizonylat is jár hozzá, ráadásul a garancia megmarad a kocsin is. EZ kárt nem igen szokott okozni a kocsiban, de természetesen ez se perpetum mobile, varázsolni sem képes - kompromisszum.

 

A fogyi nem szokott emelkedni, sőt. Gyakorlatilag mindenki csökkenésről számol be, akár chipeltet, akár boxot rakat be. (kevésbé kell nyomni, hoyg tartsd a tempót, nem is váltasz vissza.) 

A jobb boxok és a jól megírt chipek (pl. a TÜV-ösök meg a garisok) még a zöldkártyát se veszélyeztetik, az tuti. (Amúgy súgok, egy katalizátor nélküli, 210 lóra húzott 1.9 TDi szénné húzva is átment a zöldártyán MEGKENÉS NÉLKÜL, szóval nem tudom, mit mérnek ott, de kormot valszeg nem igen. :))

 

A box szinte mindig eltávolítható nyom nélkül, és még a turbónyomást se meli, egyszerűen több kaját ad, ami sokszor jár füsttel. Ha ügyes a doboz, akkor kevesebbel. Az ereje többnyire így is szembeszökően megemelkedik.

 

A gyári tuningboxok cikkeivel tele azinternet. P. ez is: http://www.vezess.hu/teszt/teszt_seat_altea_20_pd/5745

Elég meggyőző, pedig csak egy box. 

Aki meg próbálta már, az mind azt mondja, hogy még mindig sehol nincs egy rendes chipelt autóhoz képest.

 


Én személy szerint a klasszikus csiptuningnak sem vagyok híve. Mert itt mitörténik ,szinte (figyelem ,mielőtt bele köt valaki, mondom szinte) ugyan az mint a P-Boxnál. Vagyis hamis jeleket ,vagy hogy pontossabb legyek a bejővő adatokra hamis reagálás.

 

Nem.

 

 

Ez már jobb mint a P-Box ,de itt is álltalában csak az történik hogy meg tólják az üzemanyagot. Tehát az eredmény ugyan az, mint a P-Box esetében.

Nem.

De ne menjük bele, tényleg.

 

Röviden: drasztikusabb, hatékonyabb (!), ugyanakkor veszélyesebb megoldás is, és a garit többnyire felrúgja.

Növekszik a motor hatásfoka, erősebb lesz, természetesen magasabb szennyezőanyag-kibocsátást erededményez, de ha értelmes ember írja, JOBB, MINT A BOX.

Kevesebbet (!) füstöl, _lényegesen_ jobban megy, stb. Egy élmény.

Cserébe ez az erő jobban nyírja a hajtásláncot, szóval ésszel. Kompromiszum, csak nagyobb a boxnál. Töltőnyomást is emel, szóval ésszel kell csinálni. De ha jól csinálják, megéri. A profik szerint mással nem is szabad foglalkozni, a boxokat legtöbbször megvetik (valahol joggal).

Kb. ugyanannyiba kerül mindkettő (a garis boxok viszont ×2 annyik, pl. amit a Skodához is lehet venni), a különbség viszont brutális.


 

Ha én egyszer rászánnám magam (szerintem nincs esély ilyen örültségre) akkor nem P-Box ,nem is csiptuning, hanem úgy mond motor OPTIMANIZÁLÁST kérnék.

 

Az micsoda? :))))))))))


 

A lényeges különbség , míg a P-boxnál és a csiptuningnál , egy előre legyártot tunig dolgot raknak a gépbe, addig az optimanizálásnál a motor egyedi beállitásait hangoljág a legoptimálisabbra.

 

:)))))))

Ugyan már, ők is csak vízzel főznek. Módosított elektronika az is, és hidd el, legtöbbször egy neves tuningcég, vagy épp egy "gyári" (hivatalos) tuningcég cuccait használják, ez meg lényegében csak a marketingben különbözik a fent említett jobb(!) cégektől.

A Porsche Hungaria is sima átírt vezérléssel adja át a demo autóit, beszélgettem már tulajjal, meg írta sok cikk is.

 

De mivel érzem, mit "szeretnél" a kocsidba: igen, van olyan, hogy "személyre szabott chip" (azt írtad legutóbb), de ezt megírja egy jobb ember neked bármikor. Szóval ez nem titkos tudás.

A sima univerzális chip viszont egyszerűbb, nem kell próbálgatni, nem basz szét semmit, és hit kérdése, mi a jobb...

A neves (TÜV-ös) német cégek is egyen-szoftvert írnak, ami minden autóra jó, kíméletes, "arany középút" (ha minden igaz).

 

 

Nem egyszerű kérdés ez azért. De semmi nincs ingyen. Ha kihaszánlod a sok plusz lovat,meg  mindig taposod, annak idővel meg kell fizetni az árát.

Persze sokaknak még így is megéri a tuning, egy új turbó vagy egy kuplung 2-3 évente bőven megéri az árát, hogy leverj mondjuk egy Honda Integrát gyorsulásban/utcán/pályán/fogyasztásban egyaránt, és ehhez nem kellett 10 millás kocsikat venni. :)

Előzmény: TUZI (784)
golyo13 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 791

Üdv a csapatban.

Mennyi volt a városid? Milyen az OII? benya/díesel?

 

üdv

golyo

Előzmény: Szilárd77 (787)
golyo13 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 790

1 A2-beli cikk szerint a 105LE "valójában "120-122LE talán.

 

Nekem elegendő...de mindenki a maga szerencséjének a kovácsa !

 

üdv

 

golyo

Előzmény: zsuri (788)
golyo13 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 789

Itt van néha mellettem, mikor olvasom a fórumot..

Köszönöm jól vagyunk, a gép is jó, most szolídan-drága a dízel a kúton-37000-nél tartok.

Hiba SEMMI !

Fogyi 5.0-5.5, honnan hová, idegrendszer,stb. függvényében.

Már voltam vele Brnóban, Békás szoros, bár arra, főleg Torockónál,

 

hát ha látták volna a pestiek az oda és vissza vezető út, -kb 15-20km- állapotát, be fognák a szájukat. Tudom minden viszonyítás kérdése, még a busz is előttem úgy ment mint a kígyó és szemből is mindenki kanyarogva jött.

 

Na akkor sajnáltam szegénykémet. Arra OII-vel soha többé.

 

Ha lesz Okti tali -vagy talán megint kéne szervezni 1-et - elmegyek.

 

Szervezzünk Pest alá egy összefutást:

 

MO -Shell kút mögött van a GastLand, ott parkoló is van, kaja is , jót lehetne beszélgetni !

 

Vélemény?

 

üdv

 

golyo

Előzmény: TUZI (786)
zsuri Creative Commons License 2006.09.21 0 0 788

TUZI,

 

köszi a választ. Most már kb. érzem, hogy mi a P-Box és a chiptuning közötti különbség. Abban nem értek veled együtt, hogy a chiptuning esetén a motor hamisan reagál. Úgy reagál, amit elöir neki a "chip". Az más kérdés, hogy gyárilag másra optimalizálják, mint chiptuning esetén.

 

Egyébként nekem nem az lenne a célom, hogy minden határ fölött növeljem a teljesítmény/nyomatékot. Igazából nagyon tetszik, amit a 2.0TDI nyújt, csak arra nincs pénzem. Ha vmi olyasmit el tudnék érni a motor károsítása nélkül, azzal meg lennék elégedve. OK, nyilván minden chiptuning csökkenti a motor élettartamát, de nem mindegy, hogy mennyit. Ha mondjuk egy 105LE->130LE-nek az az ára, hogy 300e-röl 250e-re csökken a motor élettartama, az engem nem érdekel. Ha az az ára, hogy 50e-nél a motor kipurcan, az már nyomós érv ellene.

 

Sajnos mikrofonom nincs, ha chiptuningra adom a fejem, elötte majd lehet, hogy megkereslek személyesen.

Előzmény: TUZI (784)
Szilárd77 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 787

Sziasztok :)

 

Én is most váltottam OII-re E34 540ről de én sem bántam meg :) nagyon bejött az új Octavia kívül belül egyaránt tetszik :) főleg a fogyi miatt váltottam sokat járok városban:))

Üdv Szyl

Előzmény: robi25 (782)
TUZI Creative Commons License 2006.09.20 0 0 786
Sziasztok!

Jó régen talákoztunk.:-(
Annak mindig örülök ha fiatal szemre való hölgyek felfigyelnek rám.:-)
De mi az hogy a távolból? Merre kodorog?

Hogy szuperál a gép? Probléma? Nekem az Öreghölgy megmakacsolta magát most én is a ©kodrit hajtom. :-) :-) Hogy is mondjam ,nem akarok hangoskodni ,nehogy megsértődjön ,de ég és főld a két autó. Főleg hogy a Rönóra nagyon ráférne egy szerviz. Talán jővő héten megjön egy kis pénzmag ,akkor bejelentem Stefihez.:-)
Előzmény: golyo13 (785)
golyo13 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 785

Szia TUZI !

 

A Csenge üdvözől a távolból...(látta a neved a fórumon !)

 

üdv

golyo

Előzmény: TUZI (784)
TUZI Creative Commons License 2006.09.20 0 0 784
Hy.

"- mi a különbség a chiptuning és a P-Box között? Technikailag, árban, garanciában, a motor tartósságában stb."

Én nem vagyok szakértő ,(bár van egy kis rálátásom a dolgokra) ,tehát a P-Box egy gagyi, egy nagy átverés.

Nem állitom hogy nem lesz erősebb, nyomatékosabb a motor de milyen áron? Valószínű hogy csak egy szűk keresztmetszetben fogja a plusszt leadni, máshol pedig gyengül. Ezen kivűl ,a fogyaztásod megugrik ,hivatalos zöldkártyára esélyed sem lesz , és szerintem a motort is galyra vágja. A P-Box csak meg hamisítja a bejövő jeleket és ezzel plusz üzemanyag befecskendezésre bírja a computert. Szerintem felejtős.

Én személy szerint a klasszikus csiptuningnak sem vagyok híve. Mert itt mitörténik ,szinte (figyelem ,mielőtt bele köt valaki, mondom szinte) ugyan az mint a P-Boxnál. Vagyis hamis jeleket ,vagy hogy pontossabb legyek a bejővő adatokra hamis reagálás. Ez már jobb mint a P-Box ,de itt is álltalában csak az történik hogy meg tólják az üzemanyagot. Tehát az eredmény ugyan az, mint a P-Box esetében.

Ha én egyszer rászánnám magam (szerintem nincs esély ilyen örültségre) akkor nem P-Box ,nem is csiptuning, hanem úgy mond motor OPTIMANIZÁLÁST kérnék.
A lényeges különbség , míg a P-boxnál és a csiptuningnál , egy előre legyártot tunig dolgot raknak a gépbe, addig az optimanizálásnál a motor egyedi beállitásait hangoljág a legoptimálisabbra.

Nagyon hosszan lehetne erről beszélni , ha gondolod szívesen megvitatom veled ,de írásban neharagudj nem. Vagy egy személyes találkozó, esetleg MSN ,mikrofonon. Ha gondolod a nicckem alatti címen elérsz.

Előzmény: zsuri (783)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!