köszi a választ. Egyáltalán nem versenyautót akarok, pontosan amit írtál: idönként kicsit érezzem az eröt + biztonság az elözésnél. Az 1.9TDI-t magában kicsit kevésnem érzem, viszont a 2 literesre sajnos nincs pénzem. Megnyugtató, hogy 2000 fölött érezhetö a különbség.
Hello, persze a tuningolt javára. Én 2000-es fordulatig nem érzek igazán különbséget, viszont 2000 fölött nagy a különbség, sokkal dinamikusabb, élvezetesebb a tuningolt. Szerintem általános használatot feltételezve jobban megéri, mint a kétliteres PDTDI 600ezres felára. Persze nyilván ezzel sokan nem értenek egyet. Viszont az is igaz, hogy a kétezrest 170-190LE-ig is felhúzzák biztonsággal.
Hello, kérdés, hogy mire kell neked a tuning. Ha "versenyautót" akarsz, azaz erősen kihúzatva, magas fordulaton széthajtod, akkor ne csináld. viszont ha csak néha, egy-egy dinamikus előzéshez, gyorsításhoz kell, vigyázol rá, akkor szerintem nyugodtan mehet. Vannak korrekt cégek, a 105-ösből 135-140 lesz. Akár garanciával. Az önjelölt csippeseket kerüld el. Viszont a gari ugorhat..... Ugyanakkor a Pbox-ot (ha ott veszed) elfogadja az importőr. Érdekes. A közelemben két 1.9 PDTDI OII van, az egyik gyári, a másik ATC tuninggal. 2000 fordulat felett ég és föld a különbség... 2000-ig egyforma.
Egy konkrét kérdés a chiptuninghoz (chip/P-Box) kapcsolódva. Van itt valaki, akinek a 105 lovas 1.9TDI motor van tuningolva? Érdekelnének a konkrét tapasztalatok.
Szia! Köszi a választ, lehet, hogy hamarosan cégautót kell választanom (remélem), és ár-érték-minőség arányban ez a legjobb. szerintem.....
Bár nekem egy OFFos V40-em van, sajátban, de az új V50 szerintem nem versenyképes az Octavia-val.
Octavia Combi 140LE dizli, elegance, ülésfűtéssel, tempomattal, xenonnal... 7 milla, ugyanez V50-ben 8 milla és abban csak 135 LE a moci... ráadásul kisebb a belső tér.
Szeretnék egy kis segítséget kérni, tetszik az Octavia Combi Elegance a 140 lovas dízel mocival. Milyen ez a DSG váltó megbízhatóság szempontjából? Ha esetleg lenne valakinek tapasztalata általában az autóról (problémák, tipikus hibák stb.) örömmel vennék infot.
Hali! Én szereltem kettőt is. Típus: NOKIA CK-1W. Fabia-ban egyszerűen (saját hangszóró,null némítás) a nagyban pedig egy kicsit megcifráztam mert minden létező vezetéket bekötöttem és a navigáció hang bemenetét is felhasználtam.(így pl. a kikapcsolt készüléket híváskor bekapcsolja stb.) Az autóba semmilyen gusztustalan tartót nem kell építeni! Ha a telefont autómata hívásfogadásra állítod még a felvevőgombot is el lehet dugnii így csak a mikrofon marad szemelött. Teljesen jól működik.
Kicsit fura, hogy a korral érvelsz, meg a km-ekkel, de a félig műszaki érvekkel se tudtál mit kezdeni. Én az első műszaki diplomámat sem éppen tegnap szereztem meg, szóval szerintem hagyjuk, ki mihez ért.
Ja, biztos sokkal kevesebbet ültem autóban, mint Te (Ön?), de ha így belegondolok, asszem magam is vagy 13 éve vezetek -- ha ez számít, mert úgy látom, a tekintélyből érvelést várod el.
Bocsáss meg, ha sértő voltam, sajnos pont kiestek olyan részek a hsz-ből (a fele kimaradt!), amik tompították az egész élét, és nem kicsit elkerekedett a szemem, mikor megláttam, milyen személyeskedőnek LÁTSZIK a hsz-em úgy, hogy a "szebbik fele" nincs ott. A javítás se ment át. Ezért mondtam, hogy hagyjuk az egészet.
Beszélhetünk sok mindenről, de így is elbasztam 3 órát a gépelésre tegnap, többet nem vagyok hajlandó. Eddig mindenki értette a negyedéből is, amit leírtam, és soha nem mondták még a nálam okosabbak, az ezzel _munkaszerűen_ foglalkozó emberek, hogy hülyeséget beszélnék.
De tény, hogy tévedhetek. Tény, hogy tévedtem, mikor azt gondoltam, hogy megtisztelsz azzal, hogy átgondold, talán nem egészen hülyeség, amit beszélek - pláne, ha laikus vagy, mint írtad. Én segíteni akartam, hogy megosztottam a fórummal azt a tudást, amit hosszú idő alatt kapartam össze - kár, hogy nem értékelted, és egy nagy mozdulattal dobtad kukába.
Ha tényleg érdekel a téma, esetleg itt olvashatsz jobban utána (én ilyen mélyebbségben már nem foglalkoztam a témaval soha, bár nagy vonalakban tudom követni): http://www.diesel-chiptuning.hu/chip/muszaki.htm
Ha ez sem elég "műszaki" Neked, akkor nem segíthetek.
Egy dologra reflektálnék még, mert szerintem nem ment át:
> Nem ,ha nekem valaki ,nem csak szóbeszéd alapján hanem ész érvekkel
> megmagyarázza érthetően hogy ez így jó
Nem, nem azt mondtam, hogy jó, hanem azt, hogy nem feltétlenül "rossz". Hogy lehet ésszel is csinálni. Ha ezt se "megy át", akkor ne haragudj, bármi további kommunikáció értelmetlen és hasztalan közöttünk.
Végre egy dologban egyetértünk. Tényleg nincs értelme folytatni ezt a vitát. Főleg hogy most már átmentél személyes sértegetésbe, a műszaki érvek helyet. A műszaki dolgokban sajnos nem tudunk vitázni ,mert Te csak közölsz dolgokat de nem magyarázod meg hogy mért is. Nekem nagyon úgy tünik hogy kissé hiányossak a motor felépitése, a motor müködése ,és sajnos a fizika alap fogalmai is számodra.
Viszont a személyes kérdéseket azért egy-egy hsz.-ben tárgyaljuk már ki.
"Semmi gond, csak akkor ne próbálj úgy tűnni, mint aki hozzáértőként mond véleményt. :) Idealista szemszögből is lehet érvelni, csak torz lesz."
Bocsánat ha kicsit visszaolvasol ,meg fogod találni az első hsz.-emben hogy az elején közöltem hogy laikus vagyok és csak a saját véleményemet mondom. Vagyis ÉN nem akartam ,többnek látszani mint ami vagyok.:-)
"Nem, én nagyon is tudom, mi az, azért kérdeztem vissza, mert te láthatóan csak elveket sorolsz, amiket olvastál valahol, és tetszenek. Ezért írod, hogy az tetszene neked. Az a helyzet, hogy ez eléggé látszik (meg ne sértődj, nem szégyen)."
Nem sértődők meg ,DE te honnan merited a mérhetetlen tudásod? Idézet tőled. "És sem állítom, hogy profi vagyok, csak eléggé sokat forgok mostanság ilyen körökben, rengeteg tuningolt dízelt vezettem, a tulajaik meg tényleg kapisgálják már a témát, ráadásul kurva sokat olvastam utána. "
Ennyi:-)
"Persze szívesen beszélhetünk erről élőben is, csak megvallom: nem úgy tűnsz, mint aki nagyon nyitott lenne esetleg beismerni, ha téved. :( Vagy nem jól gondolom?"
Nem ,ha nekem valaki ,nem csak szóbeszéd alapján hanem ész érvekkel megmagyarázza érthetően hogy ez így jó ,akkor én leszek az első aki felhuzatja a motorját.
És akkor lenne pár kérdésem ,ha már ennyire belemélyedtünk egymás ismertetésébe. Részemről ,meg is válaszolom ,nehogy vissza keljen kérdezned.:-)
Megkérdezhetem hány éves vagy? Én 42 múltam. Mennyit KM-ert hajtottál valamijen motoros járművet? Babetta nemér.:-) Nekem ha szerény akarok lenni akkor azt mondom hogy 1 biztosan ,de inkább 2 MILLIÓ KM van a seggemben.:-)
Szedtél szét-össze ,javítottál már komolyabb motorokat, itt nem az 50-es Simsonra gondolok, és nem egy gyertya cserére.?
Én igen, bár most is gyorsan leszögezem nem szakmám, de valahogy mindig úgy alakul hogy jó hogy értek hozzá, és ha már ott vagyok akkor megoldom.
Várom nagyrabecsült válaszod ,és azt hiszem ezzel le is zárhatjuk ezt a kis párbeszédet.
És sem állítom, hogy profi vagyok, csak eléggé sokat forgok mostanság ilyen körökben, rengeteg tuningolt dízelt vezettem, a tulajaik meg tényleg kapisgálják már a témát, ráadásul kurva sokat olvastam utána.
> A lényeg. Nem értek veled szinte semmiben egyet viszont csak szóban vagyok hajlandó vitázni.:-(
Semmi gond, csak akkor ne próbálj úgy tűnni, mint aki hozzáértőként mond véleményt. :) Idealista szemszögből is lehet érvelni, csak torz lesz.
:))) </P>
Nem, én nagyon is tudom, mi az, azért kérdeztem vissza, mert te láthatóan csak elveket sorolsz, amiket olvastál valahol, és tetszenek. Ezért írod, hogy az tetszene neked. Az a helyzet, hogy ez eléggé látszik (meg ne sértődj, nem szégyen).
> Erről akkor beszélünk ,ha egy motorban relylő lehetőségeket (ami a gyártási
> pontatlanságból, tűrésből adódik) kihasználják.
Igen, fékpadon, 10-20 méréssel, mindent belőve. (Ki fogja ezt megfizetni? 1-2%-ért egy valag pénzt??)
Megint súgok, a legtöbb neves cég még ennyire se "jó". A Novitec az olaszoknál, a németeknél meg mittomén fejből, hogy mi: konzerveket kínál.
Hosszasan kikisérletezett konzervet. Ami mindenre jó: nem a maximális, de egy arany középút.
A világ már csak ilyen: a manufaktúrákat is leváltotta a tömegtermelés.
Hogy maradjunk a ruhaipari hasonlatnál. :)) Van személyre szabott öltöny 200e-ért, meg van gagyi is 5e-ért... meg közte még egy pár lépcső!!
Sok egyen-öltöny van, ami kurva jól áll a legtöbb (hasonló) emberen!! Illetve a szabó ezt is "utánigazítja" -- na ezt csinálja meg a chiptuningos, mármint a jobbak. (A szarokat nincs értelme felhozni, ilyen mindenhol van.)
> Itt nem egy előre megirt progi van ,hanem méréssekkel, egyedileg a motorhoz írt (ott helyben) progamokkal, dolgoznak.
Sőt, a fél VW-fejlesztőgárda rád vár. :)
> Viszont itt nem is garantálnak X LE-rőt és X nyomatékot.
Most miből gondolod, hogy ilyen nincs idehaza? Kapásból a Syntech jut eszembe, akik amúgy gyorsulási versenyre is csináltak már autókat.
De aztán mikor legutóbb beszélgettem velük, mégis az jött le az egészből, hogy ők is egy biz. fajta "felhúzott" kódból indulnak ki, és azt igazítják az autóra. Ők se igérnek semmi fixet.
A jó chipes se igér, ha megkérdezed közvetlenül. Csak a vevők ezt szeretik látni, ezért olvasod mindenhol, hogy +30 nemtommi (%, LE). Egyszerű pszichológia, az emberek szeretnek fix dolgokért pénzt adni (és szeretik el is hinni).
Mikor egy másik tuningcég vezetőjével beszélgettem erről, mesélt pár sztorit, hogy elvitték hozzá beméretni a kocsijukat, amin valami p-box vagy kókány chip volt. +40 ló, aha...? Akkor gyárilag 130 alatt volt a 140-ed? Mert ez itt 170 sincs. Ennyit erről.
Ezeket csak azért mesélem, hogy képben legyél; nem az észt akarom osztani.
Persze szívesen beszélhetünk erről élőben is, csak megvallom: nem úgy tűnsz, mint aki nagyon nyitott lenne esetleg beismerni, ha téved. :( Vagy nem jól gondolom?
Bocsika ,de írtam egy egész litániát ,de ez a buzi index lenyelte. Nem vagyok hajlandó mégegyszer lepötyökni.:-(
A lényeg. Nem értek veled szinte semmiben egyet viszont csak szóban vagyok hajlandó vitázni.:-(
Talán egy dolog.
Nemtudok semmi olyen tuningot elfogadni ahol látatlanban ,előre legyártva ,felhúzzák a motort. Ez káros a motorrra ,fogyaztásra , meg úgy álltalában mindenre.
Írtad hogy nem tudod mi az optimanizállás. Erről akkor beszélünk ,ha egy motorban relylő lehetőségeket (ami a gyártási pontatlanságból, tűrésből adódik) kihasználják. Itt nem egy előre megirt progi van ,hanem méréssekkel, egyedileg a motorhoz írt (ott helyben) progamokkal, dolgoznak. Viszont itt nem is garantálnak X LE-rőt és X nyomatékot.
Ennyi a többit gondold hozzá, vagy szervezzünk egy talit.:-)
Mivel ezek - bár lehet, hogy kamu, de valamennyire elképzelhető - asszem típusspecifikusak, meg kéne ezt gondolni (valszeg nagyrészt oké lesz másra is, mint ahogy egy kábé hasonló méretű ember cipőjében is el lehet járkálni, de talán egy picit lötyög, ha nem Te választottad ki magadhoz).
De valszeg egy Küberl box (állítható több fokozatban!) tökéletesen megfelelne, meg nem is drága: http://www.powertuning.hu/
A Grande Punto topicban többen is vettek ilyet, és bejött nekik.