Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kard Creative Commons License 2018.11.28 0 0 871

Nekem is hasonló a minta mint Janinál. 11 km a munkahely. Bár nekem nem 530e van hanem 330e lesz, a jövő héten kapom meg (még a régi F30-as).

Szerintem kár úgy gondolkodni, hogy akkor mindig elektromos üzemmódban közlekedsz. Ha már a rövid távokon ki tudsz hozni 70-80%-ot az is nagy dolog és kényelmes. Tényleg nagyszerű a "suhanó" üzemmód.

A munkahely befér oda vissza a 25-30 km hatótávba amit a 330e tud (530e-ben nagyobb akksi van az olyan 33-40 között van valahol), a városon belül meg elugrasz egy plázába/piacra és míg bevásárolsz addig ráakasztod a töltőre ha van szabad slot mert ez mostanság már probléma kezd lenni. Ha van a munkahelyeden is töltő akkor meg egyből duplázódik a táv.

 

A dízel témához meg annyit, hogy nem is olyan rég új szabályokat vezettek be a tengeri hajózásban, hogy csak alacsony kéntartalmú hajó üzemanyag használható. Mivel ennek jelenleg a legtöbb helyen csak a gázolaj felel meg ezért elég nagy addicionális kereslet fog jönni a dízelre addig amíg meg nem oldják másképp az alacsony kéntartalmú hajó üzemanyag kérdést. Ennek már most látszanak árban is a jelei, a benzin 15%-al olcsóbb mint a gázolaj és könnyen lehet tartósan így is marad. Akkor meg már nem olyan nagy a dízel előnye.

Előzmény: Poci3 (868)
maszibmw Creative Commons License 2018.11.28 0 0 870

Elég sokan vannak rajtam kívül, szívesen küldök német fórum linket, ahol megosztják a tapasztalatokat.

Miért is kellene ingyen töltenem 37 ft- os kW/h ár mellett ?

De mint mondottam, az vegyen ilyen autót akinek passzol hozzá a közlekedési profilja. Ha naponta utaznék több 100 km ert, akkor nyilván a dízel a befutó.

 

A fogyasztásról:

 

Közelmúltban egy 740xle kocsival Bp-München-Bp: 6,8 l/100 km.

Sebesség 130-140.

 

Jani

 

 

Előzmény: Poci3 (868)
maszibmw Creative Commons License 2018.11.28 0 0 869

30e km két év az intervallum.

Persze félúton cserélem mint a régebbieknél.

Én maxEdrive módban használom a kocsit, be is van programozva, hogy ez az indításkori alapértelmezett mód. Ebben az esetben nem kapcsol belső égésű motort 140-ig, de a gyári alapbeállításnál is 90-ig az elektromos meghajtást használja. Ha olyan helyzet adódik, hogy kifut a hatótáv, akkor beindul a motor, amit be is melegítek, és nem engedem leállni, kapcsolgatni. Gyakorlatilag úgy használva mint egy sima benzinest, azzal a különbséggel, hogy a rekuperáció ilyenkor is dolgozik, és ezt az energiát visszatáplálja a belsőégésű üzemben is.

Előzmény: b4ndyTA (867)
Poci3 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 868

Igen, ez így ahogy leírtad ideális de ki van rajtad kívül aki hasonló helyzetben van? Ne feledjük, hogy ha találsz is tőltőállomást, az a jövőben nem lesz ingyenes. Én pl. szinte sosem mozgot mindig csak 2 pont között mint ahogy az emberek 99%-a sem. Tehát a villanyautózás csak azoknak jó akik 20-50 km-enként tudnak tőlteni több órát. Ez nonszensz. A fogyasztása az 530e-nek benzinmotorral pedig messze nem annyi mint a dízeleké, ez te is pontosan tudod...

 

mindazonálltal én is ilyen kocsit tervezek csak a 3-asból, kizárólag a parkolás és egyébb (dízelek kitíltása hisztéria, stb.) okok miatt...

Előzmény: maszibmw (861)
b4ndyTA Creative Commons License 2018.11.28 0 0 867

Az általad felvázolt esetek alapján az autónak milyen a hivatalos szervizintervalluma? Gyakorlatilag lehet, hogy a benzinmotort alig használod, de az is előfordulhat, hogy hidegen (gondolom nem melegíti az olajat) ráindítgat. Vagyis elég szélsőséges a benzinmotor igénybevétele. Ez bele van kalkulálva és "bírja", vagy megváltoztak az intervallumok is? A 30k vagy 1 év ebben az esetben teljesen értelmét veszíti, nem?

Előzmény: maszibmw (862)
ToldiE Creative Commons License 2018.11.28 0 0 866

Szerintem sajnos van.

 

vagy az, hogy vastag láncos bűnöző vagy.

 

vagy az, hogy nem vagy zöld a nagy suvval a városban.

 

 

Előzmény: BMW2017 (864)
Lewes1973 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 865

Nálunk a feleségem nem szereti a SUV-okat, azért lett G30, de legközelebb lehet jobban próbálkozom ezzel az iránnyal, főleg, ha a G30 nem kap iDrive 7.0-t a facelift-el...

BMW2017 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 864

Szerintem, egy friss X5 modellnek nincs negatív üzenete. 

Előzmény: ToldiE (863)
ToldiE Creative Commons License 2018.11.28 0 0 863

Sajnos az X5-nek itthon szerintem nincs jó hírneve. Nem nagyon mehetsz el vele egy üzleti megbeszélésre, ha akarod az üzletet. Egyrészt ez, másrészt nem akartam SUV-ot.

Előzmény: Bazsa525 (860)
maszibmw Creative Commons License 2018.11.28 0 0 862

Az 530e maxEdrive módban 140 km/h sebességig képes tisztán elektromos üzemben haladni, a belső égésű motor megfelelő profil esetén akár hónapokig sem indul be.

Nem Toyota hybrid technika...

Előzmény: Poci3 (858)
maszibmw Creative Commons License 2018.11.28 0 0 861

Visszatérve a témához:

Én júliusban vettem át a kocsit teli tankkal, azóta nem láttam benzinkutat.

Az 530e akkor jó választás, ha megfelel az egyéni közlekedési profilnak.

Nálam gyakorlatilag így néz ki a "hétköznapok":

 

Két munkahelyem van, az egyik 10 km (A), a másik 19 km (B).

Mindkét helyen van töltési lehetőség, ahogy otthon is a garázsban.

3 profil létezik:

Ha csak "A" munkahelyre megyek, akkor az 2x10 km, a munkahelyen nem töltök.

Ha "A" munkahelyre megyek, majd onnan "B" munkahelyre, az összesen 25,5 km, így a "B" munkahelyen töltök, majd haza 19 km.

Ha csak "B" munkahelyre megyek, az 2x19 km, így a munkahelyen is töltök.

A gyakorlatban kizárólag villanyautózom.

Egy évben 3-4 nyaralás (telelés) jön szóba, ekkor nincs mit gondolkodni, nincs hatótáv para, feltankolok benzinnel, és ca. dízel fogysztással átszelem európát egy 5-ös limuzinnal, ellenben egy BEV tiszta villanyüzemű gépkocsival, pl I3.

A rezonanciamentes és maximális mértékben csendes üzem a rakparti dugókban egy bónusz. Meg kell érezni :)

Szintén grátisz az álló klíma és álló fűtés.

Véleményem szerint, legalább is az én profilom esetében ez a legésszerűbb megoldás az elkövetkezendő pár évre, amíg letisztul mi lesz a jövő, avagy a töltési infrastruktúra eléri a kompromisszum mentes szintet.

 

 

Üdv., Jani

 

 

Előzmény: Lewes1973 (850)
Bazsa525 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 860

Megkérdezhetem hogy ti hogy gondolkoztok? Miért nem x5-ös BMW-t vettetek?

kb hasonló ár.

nekem nagy dilemma volt.

Ennyiért vehettem volna x5-t, az új modelt.

 

Magasabb, egy padkán nem akad fel, kényelmesebb...

 

Kard Creative Commons License 2018.11.27 0 0 859

De a Toyota hibridjeiben ilyen 1.3 kWh-s akksik vannak amik 3-4 kilométerre elegendőek. Az 530e-ben meg 9.2-es van. Ha lassan mész ilyen 20 km/h körül akkor szerintem még a gyári 49 km-et is hozni tudod mivel ott nagyon alacsony a légellenállás.

Előzmény: Poci3 (858)
Poci3 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 858

Ilyen távon és ilyen hosszú időn keresztül a hibrid kocsi se jó. Egy idő után ugyanis a motor óhatatlanul beindúl... Két hibrid kocsim is volt (Toyota) és ez a tapasztalat. A Start/Stop rendszer szerintem simán elég ilyenkor, bár az sem igazán jó ha folyamatosan leállsz-elindulsz. Ha sokat állsz egy helyben (sorompó pl.), akkor viszont ideális. Nekem havonta összejön 3-4 óra állás egy helyben...

Előzmény: ToldiE (857)
ToldiE Creative Commons License 2018.11.27 0 0 857

Szerintem a városi dugóban van jelentősége. Mikor 2,5 órát mész be 20 km-en át. Oda nem jó a diesel, se benzines.

Előzmény: Lewes1973 (850)
maszibmw Creative Commons License 2018.11.27 0 0 856

Amint van időm, kifejtem a személyes véleményem és tapasztalatom az 530e-vel kapcsolatban, de a véleményeddel nem értek egyet.

Legkésőbb holnap írok,

 

Jani

 

Előzmény: Lewes1973 (850)
Poci3 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 855

Egyenlőre csak egyszer volt, az is csak a 0-áson...

Előzmény: Lewes1973 (854)
Lewes1973 Creative Commons License 2018.11.26 0 0 854

Dízel, és kizárólag Budapesten volt használva? Az álmoskönyv szerint ez nem sok jót jelent, gondolom azért néha elviszed az autópályára kiporolni...

Előzmény: Poci3 (852)
ToldiE Creative Commons License 2018.11.26 0 0 853

Ne kezd el. 😃

Az F30 topic van, hogy napokig erről szól.

 

Itt azért elmondható, hogy új G30-ak vannak, így mindegy is, hogy mennyit fogyaszt. Szerencsére van benne egy jelző, ami szól, hogy mikor kell tankolni.

Előzmény: Poci3 (852)
Poci3 Creative Commons License 2018.11.26 0 0 852

No akkor, hogy mennyit fogyaszt a dízel.

Adott egy 2017-es 520D G30-as.

Megtett km: (kizárólag Budapesten volt használva) 7000

Átlag fogyasztás: 6,67 l/100km

Kard Creative Commons License 2018.11.26 0 0 851

Nem vagyok benne biztos, hogy bonyolultabb a technika mint mondjuk egy Driving Assistant Plus esetén. Azt meg mégis simán bevállalják a legtöbben.

Előzmény: Lewes1973 (850)
Lewes1973 Creative Commons License 2018.11.26 0 0 850

Én nem hiszek ezekben a mild hibrid / konnektoros hibrid autókban. Papíron jól néz ki, de a valóságban jóval kevesebbet spórolsz, cserébe sokkal bonyolultabb a technika. A BMW dízel-motorjai simán is baromi keveset fogyasztanak, nem kell valami felesleges akupakk :)

Előzmény: Kard (848)
b4ndyTA Creative Commons License 2018.11.26 0 0 849

Régebben nekem látszott a webes felületen az RTTI, most, hogy a kocsiban is elérhető, nem... :)

Előzmény: Lewes1973 (845)
Kard Creative Commons License 2018.11.26 0 0 848

Mondjuk igazán kihozhatnának egy x20d-t kombinálva vagy 14kwh akksival ami elmegy 50 km-et valós körülmények között. Az lenne az igazi spórológép :). A Merci már megcsinálta.

Előzmény: Lewes1973 (847)
Lewes1973 Creative Commons License 2018.11.26 0 0 847

Gondolom a 6,8-as fogyasztás nem egy M550xD-ből jött, mert annak adnak meg 6,4l-es átlagfogyasztást - minden más legalább 1 literrel alacsonyabb. De a szaksajtó is dicsérte a BMW dízeleit, hogy nagyon keveset fogyasztanak...

Előzmény: Kard (846)
Kard Creative Commons License 2018.11.26 0 0 846

A 6.8 a screenshotról van lentről, szóval valós fogyasztásnak tűnik bár ha jól látom dízel.

Előzmény: Lewes1973 (844)
Lewes1973 Creative Commons License 2018.11.26 0 0 845

Aktiválták a Map Update-t és az RTTI-t a német CD account-omon. A CD weboldalon végre le tudom tölteni a térképet - ha ez 3 évig ingyenes, akkor már e nélkül is ott kellett volna lennie? Érdemes vajon reklamálni?

Viszont a térképen hiába kapcsolom be az RTTI-t, nem látszik. Másnak látszik a CD weboldalán, vagy csak az autóban?

Lewes1973 Creative Commons License 2018.11.26 0 0 844

Gondolom a 6,8 még a régi mérési módszer szerint volt megadva...

Nekem az 530i stabli 9 literes átlag, mióta megvettem. A BMW weboldala szerint az átlagos fogyasztás 5.8-5.9l / 100km. Nevetséges.

Előzmény: Bazsa525 (843)
Bazsa525 Creative Commons License 2018.11.25 0 0 843

6,8-as fogyasztást milyen motorral lehet elérni?

ha parkolok is többet eszik

Előzmény: antikbox (840)
antikbox Creative Commons License 2018.11.25 0 0 842

Csak a 30-asnál, egy lakótelepen, kiegészítő tábla nincs. Ahogy kimentem az 50-es zónába eltűnt, visszatértem megint ott volt... 

Előzmény: tekeoff (841)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!