Nekem is hasonló a minta mint Janinál. 11 km a munkahely. Bár nekem nem 530e van hanem 330e lesz, a jövő héten kapom meg (még a régi F30-as).
Szerintem kár úgy gondolkodni, hogy akkor mindig elektromos üzemmódban közlekedsz. Ha már a rövid távokon ki tudsz hozni 70-80%-ot az is nagy dolog és kényelmes. Tényleg nagyszerű a "suhanó" üzemmód.
A munkahely befér oda vissza a 25-30 km hatótávba amit a 330e tud (530e-ben nagyobb akksi van az olyan 33-40 között van valahol), a városon belül meg elugrasz egy plázába/piacra és míg bevásárolsz addig ráakasztod a töltőre ha van szabad slot mert ez mostanság már probléma kezd lenni. Ha van a munkahelyeden is töltő akkor meg egyből duplázódik a táv.
A dízel témához meg annyit, hogy nem is olyan rég új szabályokat vezettek be a tengeri hajózásban, hogy csak alacsony kéntartalmú hajó üzemanyag használható. Mivel ennek jelenleg a legtöbb helyen csak a gázolaj felel meg ezért elég nagy addicionális kereslet fog jönni a dízelre addig amíg meg nem oldják másképp az alacsony kéntartalmú hajó üzemanyag kérdést. Ennek már most látszanak árban is a jelei, a benzin 15%-al olcsóbb mint a gázolaj és könnyen lehet tartósan így is marad. Akkor meg már nem olyan nagy a dízel előnye.
Elég sokan vannak rajtam kívül, szívesen küldök német fórum linket, ahol megosztják a tapasztalatokat.
Miért is kellene ingyen töltenem 37 ft- os kW/h ár mellett ?
De mint mondottam, az vegyen ilyen autót akinek passzol hozzá a közlekedési profilja. Ha naponta utaznék több 100 km ert, akkor nyilván a dízel a befutó.
A fogyasztásról:
Közelmúltban egy 740xle kocsival Bp-München-Bp: 6,8 l/100 km.
Én maxEdrive módban használom a kocsit, be is van programozva, hogy ez az indításkori alapértelmezett mód. Ebben az esetben nem kapcsol belső égésű motort 140-ig, de a gyári alapbeállításnál is 90-ig az elektromos meghajtást használja. Ha olyan helyzet adódik, hogy kifut a hatótáv, akkor beindul a motor, amit be is melegítek, és nem engedem leállni, kapcsolgatni. Gyakorlatilag úgy használva mint egy sima benzinest, azzal a különbséggel, hogy a rekuperáció ilyenkor is dolgozik, és ezt az energiát visszatáplálja a belsőégésű üzemben is.
Igen, ez így ahogy leírtad ideális de ki van rajtad kívül aki hasonló helyzetben van? Ne feledjük, hogy ha találsz is tőltőállomást, az a jövőben nem lesz ingyenes. Én pl. szinte sosem mozgot mindig csak 2 pont között mint ahogy az emberek 99%-a sem. Tehát a villanyautózás csak azoknak jó akik 20-50 km-enként tudnak tőlteni több órát. Ez nonszensz. A fogyasztása az 530e-nek benzinmotorral pedig messze nem annyi mint a dízeleké, ez te is pontosan tudod...
mindazonálltal én is ilyen kocsit tervezek csak a 3-asból, kizárólag a parkolás és egyébb (dízelek kitíltása hisztéria, stb.) okok miatt...
Az általad felvázolt esetek alapján az autónak milyen a hivatalos szervizintervalluma? Gyakorlatilag lehet, hogy a benzinmotort alig használod, de az is előfordulhat, hogy hidegen (gondolom nem melegíti az olajat) ráindítgat. Vagyis elég szélsőséges a benzinmotor igénybevétele. Ez bele van kalkulálva és "bírja", vagy megváltoztak az intervallumok is? A 30k vagy 1 év ebben az esetben teljesen értelmét veszíti, nem?
Nálunk a feleségem nem szereti a SUV-okat, azért lett G30, de legközelebb lehet jobban próbálkozom ezzel az iránnyal, főleg, ha a G30 nem kap iDrive 7.0-t a facelift-el...
Sajnos az X5-nek itthon szerintem nincs jó hírneve. Nem nagyon mehetsz el vele egy üzleti megbeszélésre, ha akarod az üzletet. Egyrészt ez, másrészt nem akartam SUV-ot.
Az 530e maxEdrive módban 140 km/h sebességig képes tisztán elektromos üzemben haladni, a belső égésű motor megfelelő profil esetén akár hónapokig sem indul be.
Én júliusban vettem át a kocsit teli tankkal, azóta nem láttam benzinkutat.
Az 530e akkor jó választás, ha megfelel az egyéni közlekedési profilnak.
Nálam gyakorlatilag így néz ki a "hétköznapok":
Két munkahelyem van, az egyik 10 km (A), a másik 19 km (B).
Mindkét helyen van töltési lehetőség, ahogy otthon is a garázsban.
3 profil létezik:
Ha csak "A" munkahelyre megyek, akkor az 2x10 km, a munkahelyen nem töltök.
Ha "A" munkahelyre megyek, majd onnan "B" munkahelyre, az összesen 25,5 km, így a "B" munkahelyen töltök, majd haza 19 km.
Ha csak "B" munkahelyre megyek, az 2x19 km, így a munkahelyen is töltök.
A gyakorlatban kizárólag villanyautózom.
Egy évben 3-4 nyaralás (telelés) jön szóba, ekkor nincs mit gondolkodni, nincs hatótáv para, feltankolok benzinnel, és ca. dízel fogysztással átszelem európát egy 5-ös limuzinnal, ellenben egy BEV tiszta villanyüzemű gépkocsival, pl I3.
A rezonanciamentes és maximális mértékben csendes üzem a rakparti dugókban egy bónusz. Meg kell érezni :)
Szintén grátisz az álló klíma és álló fűtés.
Véleményem szerint, legalább is az én profilom esetében ez a legésszerűbb megoldás az elkövetkezendő pár évre, amíg letisztul mi lesz a jövő, avagy a töltési infrastruktúra eléri a kompromisszum mentes szintet.
De a Toyota hibridjeiben ilyen 1.3 kWh-s akksik vannak amik 3-4 kilométerre elegendőek. Az 530e-ben meg 9.2-es van. Ha lassan mész ilyen 20 km/h körül akkor szerintem még a gyári 49 km-et is hozni tudod mivel ott nagyon alacsony a légellenállás.
Ilyen távon és ilyen hosszú időn keresztül a hibrid kocsi se jó. Egy idő után ugyanis a motor óhatatlanul beindúl... Két hibrid kocsim is volt (Toyota) és ez a tapasztalat. A Start/Stop rendszer szerintem simán elég ilyenkor, bár az sem igazán jó ha folyamatosan leállsz-elindulsz. Ha sokat állsz egy helyben (sorompó pl.), akkor viszont ideális. Nekem havonta összejön 3-4 óra állás egy helyben...
Itt azért elmondható, hogy új G30-ak vannak, így mindegy is, hogy mennyit fogyaszt. Szerencsére van benne egy jelző, ami szól, hogy mikor kell tankolni.
Én nem hiszek ezekben a mild hibrid / konnektoros hibrid autókban. Papíron jól néz ki, de a valóságban jóval kevesebbet spórolsz, cserébe sokkal bonyolultabb a technika. A BMW dízel-motorjai simán is baromi keveset fogyasztanak, nem kell valami felesleges akupakk :)
Mondjuk igazán kihozhatnának egy x20d-t kombinálva vagy 14kwh akksival ami elmegy 50 km-et valós körülmények között. Az lenne az igazi spórológép :). A Merci már megcsinálta.
Gondolom a 6,8-as fogyasztás nem egy M550xD-ből jött, mert annak adnak meg 6,4l-es átlagfogyasztást - minden más legalább 1 literrel alacsonyabb. De a szaksajtó is dicsérte a BMW dízeleit, hogy nagyon keveset fogyasztanak...
Aktiválták a Map Update-t és az RTTI-t a német CD account-omon. A CD weboldalon végre le tudom tölteni a térképet - ha ez 3 évig ingyenes, akkor már e nélkül is ott kellett volna lennie? Érdemes vajon reklamálni?
Viszont a térképen hiába kapcsolom be az RTTI-t, nem látszik. Másnak látszik a CD weboldalán, vagy csak az autóban?