Elég "öreg róka" vagyok már ahhoz, hogy ezeket ismerjem, és alkalmazzam is.
Ugyanakkor: "Gyorsabban melegszik a motor, ha letekered a fűtést, és kikapcsolod a ventillátort, de akkor meg vacog a fogad... Valamit valamiért."
Itt jön jól a takaró, mivel a felszerelt takaróval melegebb levegő áramlik be a motortérből a fűtés bekapcsolása nélkül is, mert csökkenti a hideg menetszél beáramlását a motortérbe. Ez főként akkor érzékelhető, ha meleg garázsból indulunk el és odakint sokkal hidegebb van.
Ugye jól gondolom, hogy te csak elméletben próbáltad ki, de a valóságban semmi tapasztalatod nincs vele?
Szóval mivel mindjárt itt a tél, és talán a hideg, nem árt egy pár jó tanács.
Kinyírják az autót az egy-két kilométeres utak Aki hidegen kíméletlenül hajtja a kocsit, halálra ítéli a motort, mert a dermedt olaj nem alkalmas a kenésre. Ráadásul a motortérben és a kipufogórendszerben kicsapódó kondenzvíz nem tud elpárologni, hanem reakcióba lép a dús keverék sok égéstermékével, és savas löttyöt alkotva hígítja a kenőanyagot. A rendszeres egy-két kilométeres otthon-ovi és munkahely-ebédlő távokkal tehát nagyobb kopást okozunk, mint ha 20-25 kilométereket ingáznánk. ... Rövid utakra használt autókban fontos az előírt 20-30 ezer kilométer helyett már feleekkora távnál cserélni a szennyezett olajat, és néha hosszabb utakkal kikormolni a kipufogórendszert. ... Várjon inkább pár percet a fűtéssel Ne feledjük: a motor hamarabb bemelegszik, ha nem fűtünk azonnal, mert a hűtővizet rögtön a fűtőradiátoron átáramoltatva nagyobb a kör, vagyis hevülésnél több a hőveszteség. Célszerűbb csak az első pár perc után bekapcsolni a fűtést, így a motor is hamarabb bemelegszik, és az utastérbe is hamarabb érkezik langyos fuvallat. --------------- És egy másik vélemény: ...Egyébként ezért van a két hűtőkör, amíg nem elég meleg a víz addig csak a motorban és a fűtő radiátorban keringteti a vizet, ha melegszik a víz a termosztát kinyit és az autó elején lévő hűtőbe engedi a vizet keringeni. Gyorsabban melegszik a motor, ha letekered a fűtést, és kikapcsolod a ventillátort, de akkor meg vacog a fogad... Valamit valamiért.
Ugyanis ez a takaró azt akadályozza meg, hogy a menetszél ne hűtse annyira a hűtőlemezeket. De hideg motornál a termosztát lezár, és a hűtőlemezeknek ilyenkor nincs jelentősége, hiszen a hűtőfolyadék csak a motoron belül kering. A termosztát csak meleg motornál fog kinyitni, és akkor lesz hatása a takarónak.
Én pár kilométeres távokat teszek (5-8) meg egy menetben a kocsival. Ekkora táv alatt hidegben (úgy kb. 5-10 fok alatt) már nem tud üzemi hőmérsékletre felmelegedni a motor.
Bizony, ennek a takarólemeznek lehet érezni a pozitív hatását, mert azt használva érezhetően hamarabb bemelegszik minden (nem csak a motor - abból adódóan a belső fűtés is értelmet nyer.)
Nem hinném, hogy átverés, de ez is energiatároló, vannak olyanok, akinek ez mind az akkumulátor témaköre, és ennyivel lerendezi. Ne tulajdoníts a dolognak nagy jelentőséget.
A többiektől is kérdezném, az első alsó rácsra szerelhető téli takaróval van valakinek tapasztalata? Olvastam, hogy írtátok még évekkel ezelőtt a kb 9000Ft-os árat, de azóta eltelt pár év, bevált?
Ezt a kondenzátort UCAP-nak hívják. Itt írtam róla: 530. hozzászólás
"Az UCAP veszélye
Az UCAP hermetikusan zárt, háza alumínium. Egy cella 85 ml acetonitril elektrolitot tartalmaz, tehát az UCAP kondenzátorban 170 ml anyag van. Kémiai veszélyhelyzet akkor állhat elő, ha a házból az anyag szivárog, vagy kifolyik. Erős igénybevétel, vagy baleset esetén a ház elveszítheti tömítettségét és káros gázok vagy folyadék szabadulhat ki belőle. Ha az acetonitril bekerül a szervezetbe (lenyeléssel, belélegzéssel vagy érintkezés útján), akkor ciánhidrogén (HCN) vagyciánhidrid sav képződik. A ciánmérgezés elsősorban a légzőszervekre és az idegrendszerre hat.
A tünetek csak húsz-harminc perccel később jelentkeznek és a belélegzett mennyiség függvényében, részegségi tüneteket produkálhat, amelyet erős fejfájás kísér, légzési nehézséggel, majd fulladással járó súlyos oxigénhiány, eszméletvesztés, vagy még súlyosabb következmények jelentkezhetnek. Mindezeket jó ha tudják a tűzoltók és a mentők szakszemélyzete, ahogy a hibridekkel kapcsolatos áramtalanítás is új alapismereteik közé tartozik.
Az UCAP sérülésének gyanúja esetén ellenőrizendő, hogy az elektrolit egy nagyon híg, barna folyadék, nem szivárog-e. Védőkesztyű és speciális szemüveg használata kötelező. A leszerelt UCAP kondenzátort erre a célra rendszeresített, lezárható műanyag zacskóba kell behelyezni, folyóvíztől és közvetlen hőhatástól védve kell tárolni.
Az UCAP kondenzátorban, ha túlfeszültség miatt túlnyomás keletkezik, egyfajta szelep szerepét betöltő membránon keresztül csökkenhet a nyomás. A membrán Gore-tex® nevű mikroporózus anyagból készül, amely lehetővé teszi a vízgőz eltávozását és megakadályozza a vízcseppek bejutását.
Az UCAP kondenzátor várható élettartama 15 év vagy 240 ekm a jármű használatának függvényében."
"Az i-StARS™ generátor töltése terhelési üzemmódonként változik, például motorféküzemben a hagyományos generátorhoz képest jobban, nagy motorterhelésnél viszont kevésbé tölt. Bizonyos töltési fázisokban az akkumulátor nem lenne képes felvenni a töltést, ezért ultrakapacitást (UCAP), azaz nagy kapacitású kondenzátort használnak. Az indításban az UCAP és az akkumulátor is részt vesz. A két sorba kapcsolt kondenzátor 600 F értékű, újraindításkor illetve - bizonyos feltételek mellett - az első indításkor is maximum 5V többletfeszültséget biztosít. A kondenzátor láthatatlan, a bal első doblemez mögé rejtették a DMTC egységgel együtt. A DMTC központi feszültségtartó modul menedzseli az energiaelosztást a kondenzátor és az akkumulátor között. Külön érdekesség, hogy a PSA konszernnek készült szuperkapacitások és mostanában a DMTC is Budapesten (Kőbányán) a Continentalal készülnek. "
Nem, csak egy, a jobb első sárvédő alatt van egy bazinagy kondenzátor és a hozzá tartozó elektronika. Érdekesség, hogy a Continental nevű cég gyártja Magyarországon.
A tiedben akksi van? Érdekes, mert én úgy tudom, hogy az egy elektronikával vezérelt töltésű nagykapacitású kondenzátor, és ahogy írtam is, a fékezgetéssel lehet feltölteni, a TSB leírja, hogy a márkaszertviz valóban feltöltheti, de az a töltés visszatöltés nélkül max 4-5 leállás- újraindítást old meg, talán annyival jobb a helyzet, hogy egy ilyen ciklust nyilván utána újabb fékezés követ, ami jellemzően visszatöltéssel is jár, tehát nem 30-40%-ról indul a folyamat. Az egyik feltétel az euro6 esetén, hogy az akksi 78% töltöttség vagy fölötte legyen.
2014-es C4 Picassomnál ( 2.0 blue HDI ) az eco üzemmód nyár végétől nem kapcsolt be. A szervízben azt mondák, hogy a második aksi töltöttsége határérték alatti.Egy éjszakára felrakták töltőre, azóta a probléma megoldódott. lehet, hogy nálad is ez az ok.
A regenerálással kapcsolatban kérdezem, hogy vki épített már be ledet ennek a típusnak a visszapillantó tükrébe, hogy látszódjon mikor is teszi ezt az autó?
A régebbi típusba többen szereltek már be ilyet, de a mifélénkbe is működik az a megoldás?
Ha igen, ha nem - lehet ma megpróállom kivenni a jobb oldali visszapillantót és egy LED-et beapplikálok, hátha ezen is műkszik.
Amúgy gyárilag is beszerelhettek volna egy visszajelzést.
Nálam szerintem már volt regenerálás - amit észrevettem - az M4-esen 110km/h sebesseggel mentem tegnap egyenletes tempóban és egyszer csak a fogyasztásom megemelkedett úgy 2literrel, majd kb. 10km múlva visszaállt.
A start stop elvileg neked is olyan, mint az enyém, egyrészt több feltételnek kell egyidőben teljesülnie, hogy az eco mode leállítsa a motort, másrészt a dolog úgy működik, hogy fékezéskor megemeli a generátor töltőfeszültségét, ezzel leterhelve a generátort, így erősebb motorféket produkálva, illetve a bal első sárvédő alatti kondenzátort is ekkor tölti.
Ha nem fékezel nagyobbakat, sűrűbben, illetve a többi feltételből (pl klíma megy, és nagy a külső- belső hőmérséklet közötti különbség) valami nem adott, nem fogja leállítani a motort.
2014-es C4GP2-m van 2.0 blueHDI motorral, most lesz az első olajcserém, legalábbis az, ami nálam történik. Kétféle olajat hoz a rendszer, total ineo ecs 5W-30, és ineo first 0W-30. Van lényegi különbség, pl évszak szempontjából, melyik kerül bele, vagy egyébként is előbbit tegyem bele télire is?
Sziasztok,kicsit más,nem tudja valaki megmondani pontosan a tolatókamera pontos bekötését?A SATNAV-on tudom a kamera pontokat,csak a kamera táppal vannak problémáim.Esetleg diagrammot valaki?Előre is köszönöm..........
És a legfontosabb: kihangosított telefonálás befejeztét követően nem kapcsolja be a rádiót üvöltő hangerőn (és ezzel nem hozza rád a frászt az út kellős közepén :-))
De volt olyan "esztétikai" típusú javítás is valamelyik firmware-ben, hogy a belső hangulatvilágítást ne kapcsolja le 10 perc elteltével, hanem az utad alatt végig világítson.
Nem találok olyan linket, ha lehet, ahonnan le tudnám tölteni a legfrissebb firmwaret. Már egy csomó lapot végignéztem, de letölthető link nincs, vagy csak rosszul nézem (pedig regisztráltam is)(infoli...,gpspow...,citroenc...,lemonde...)
Úgy látom, hogy 5.43.A.R2 a legújabb, azt tölteném le, ha tudnám.