Scarabeo 150-es robogóm hengerfejes lett, nicasilos hengernek semmi baja, nincs megkopva, viszont a dugattyút cserélni kell. Sajnos a gyári dugattyú horror áron van, alternatív megoldásként Meteor dugattyú szettre gondoltam. Van valakinek tapasztalata, mennyire megbízható ez a dugattyú? Vagy 10e drágább Malossi dugattyú jobb megoldás lenne?
Érdekes, mert az 500-as tulajok 4-5,4L közé szokták mondani a fogyasztást. Szerintem nem jó valami. Az előző tulajnál eldurrant az akku, cserélve lett fesz szabályozó, generátor és kapott új akkut. Lehetséges, hogy túlfeszt kapott az injektor? Alapjáraton akkor ketyeg mikor eléri az üzemi hőfokot, addig olyan mintha folyamatosan dúsítva kapná. Addig pörög emelt alapjáraton. A fater 500-as Light Scarabeója nem így működött, egy percig sem ment a dúsítás és beállt az alapjárat szépen.
Nem lehetetlen az a fogyasztás attól a motortól.Az ex X9-esem evett annyit, megváltás volt mikor eladtam.Most egy Scara 400-asom van, nem tudom mit fésültek a motoron de ez a jószág hogyha parasztból nyomom csak akkor eszi meg a 4-4,5 litert, itt értem a sietek és nyélgáz haladást.
Az 500-as blokk nem egy takarékos, és ami a durva, nem is érzem annyival gyengébbnek a 400-ast.
Az 500-as blokknak mennyi a fogyasztása városi használat alatt? KRESZ szabályait szigorúan betartva gondolom a közlekedést. Csináltam egy telitankot majd elgurultam 100Km, majd ismét teli. 7,6 liter jött ki. Keréknyomás 2,1 bar, én 95kg vagyok, semmi cucc, melóba járok vele. Szerintem valami nem jó, a kipu korom fekete belül. 2003-as, külső termosztátos Piaggio blokk. Mit nézzek át? Ötlet?
Cserélnem kellett az akksit a 200as Scaramban és szeretnem megkérdezni, hogy a szuszogó szilikon csövet merre kellene elvezetni gyárilag? Eddig zselés volt benne. Köszi!
'98-as Scarabeo 50 2T-nek sima, metrikus a plexitartó csavar számára kialakított menet? Ha igen, hanyas méret?
Telefontartó-tartó konzolt szeretnék rá rögzíteni: egy horizontális csövet (kormányrúd ámérőjűt) csavaroznék fel a két plexitartó számára kialakított menetes furatba.
Eddig ez a terv: 2db megfelelő csavarral, távtartóval rögzítem az átfúrt csövet, melyre már felszerelhető normál korményrudazatra való telefon és egyéb tartókonzol.
Esetleg létezik már ilyesmi készen is, hogy ne kelljen barkácsolni?
Oke en ertem amit mondasz. De sokszor nem maga kuplung rogo hibbas. Hanem pl a szij megnyult. Ezaltal eleve minden nagyobb fordulaton dolgozik mind kene. Idovel persze minden rugo veszit erejebol. Kuplungrugo biztos lesz . Pl az italmondo nal. Ok igazabol olasz jarganyokra vannak raalva. Sajnos forumon nagyon nehez okosnak lenni mert nem lattom. En sok robbogot javitottam es jottek hozzam h biztos az a baja csereljem ki vagy o kicserelte es ugyan olyan rossz maradt vagy mashogy lett rossz. Kellemetlen lett a karaktere. Ezert nem szoktam azt mondani mind sokan mas forumon o az a baja azt kicsereled jo lesz. Nap mind map lattok ugyes szerelok munkait amit nekem kellett kijavitanom vagy rajonnom miert szar. Egy rugo nem draga csereld ki csak legyen hozza szerszamod mert a kuplungot jo nagy anya rogziti amit a kontraszt rugo feszit. Letekered orba gyujhet h csak na. Vigyazz azzal .
Ott tartottam, hogy már 1000RPM-re kellett levennem az alapjáratot mert 1500-nál a motoron ülve, ha felemeltem a lábam elindult. Ha lentebb állítottam akkor olyan alacsony volt, hogy kopogtak a görgők. Szerintem ez nem a megfelelő működés, még ha szívatáskor is forog a kerék. A megfelelő alapjárati fordulat kell a megfelelő kenés végett. Akkor jó a kuplung működése, ha kb 2000RPM-kor kezd fogni, nem erőlteti a motort induláskor. Jelenleg olyan, hogy alapjárattól lomhán húz, majd 2800RPM körül magához tér és jönnek a lovak elő. Addig csak erőlködik. Ha nem sikerül rugót venni akkor marad az új kuplung vásárlása. Köszönöm a infót, segítséget!
Régebben is tárgyaltunk már itt, anno faterom 500-as Scarabeo Light-ja volt beteg. Nyomta a kartelgáz kivezetésen az olajat nagyobb fordulaton. Meg kellett bontanom, henger-dugó csere kellett, gyűrűtörése volt, brutálisan nézett ki, szépen megette. Csere után tökéletes lett.
Hat igy igazabol h melyik rugo jo neked nem tudom probalni kell. Az viszont h csorog a gorgo nem kupling rugo hibba. Hanem kontraszt vagy maga a szij rossz megnyult pl. Az h szivatoval porog a kerek nem hibba.
A rugó csere oka az, hogy a gyárilag előírt 1450RPM +-50 es alapjáraton már kuplungol, ha lentebb állítom az alapjáratot akkor csörögni kezdenek a varióban a görgök. Feltételezem a 3db visszahúzó rugó elfáradt, ezért szeretném kicserélni. Gyárit nem kapni, csak komplett kuplungot. A cél, hogy hidegindításkor fellépő emeltebb alapjarárati fordulaton ne akarjon magától elindulni. Gyárilag is így működnek elméletileg, hidegen járó motornál meg sem mozdul a hátsó kerék nagy sztenderen. A MALOSSI gyárt kuplung és kontraszt rugókat. Arra lennék kíváncsi, hogy mi a MALOSSI kínálatában szereplő rugószett, amivel kiválthatom a gyári rugókat. Nem tuningról van szó. Bevallom nem Scarabeo a motor, hanem egy 2003-as X9 EVO. Kerestem volna X9 fórumot, de mind sajnos halott, inaktív 1éve. Ezeket átolvasva nem találtam leírást, csak annyit, hogy zöldet tett az illető bele és magasabb fordulaton kapcsolt a kuplung, olyan 2200RPM körül.
Kezdjuk ugy miert akarsz rugot cserelni? H milyik rugo jo lesz bele igy nem tudni. Izlesz kerdese meg mivel lesz jo. Kontraszt rugo csere is ilyen kb. Mert akkor ujra kell az egesz rendszert hangolni.
Segítséget szeretnék kérni hozzáértőtől vagy aki már végzett 500-ason kuplung rugó cserét. A gyári kuplungom van a három pofás és ki szeretném cserélni a rugóit. MALOSSI-t találok, de nem tudom milyen típusú és színű kell bele. Ajánlott ilyenkor a kontraszt rugó cseréje is?
Tegnap szétszedtem, és tényleg repedt volt a szívócsonk, ugyanúgy, mint a kollégának, aki régen fényképezte, csak kisebb volt a repedés. Sajna leszedni nem tudtam, viszont pillanatragasztóval megragasztottam, gyárira állítottam mindent, és jól húz, van alapjárat, minden. Úgyhogy köszi a tippet, bevált.
Szia, köszi a tippet, mindenképp meg fogom nézni. Elvileg csak a szívócsonknál szívhat falsot, a karbit már kipucoltam, és jól összeraktam az automata szivató kivételével. Azt hogy lehet kiszedni? Két csavar fog egy lemezkét, az megvan, de onnan csak ki kéne húzni?
Egy ötlet: Nézd végig az illesztéseket, illetve a karbi tömítettségét. Könnyen lehet, hogy fals-levegőt szív valahonnan, és akkor hiába állítasz bármit is a karbin, ha máshonnét is szív levegőt. Itt a fórumon régebbi hozzászólásban valaki linkelt egy képet, hogy a karburátornál a műanyag csonkon volt egy repedés.
Segítsetek légyszi, mert valami nagyon nem klappol össze. Kivettem a gyertyát, és tiszta fekete volt. Így hát megállapítottam, hogy sok benzint kap, ezért a karburátor súbertűjét lejjebb állítottam, és próbáltam némi alapjáratot elérni, ami eddig sem volt túl stabilan. Nem sikerült, ezért addig állítgattam, hogy a tűt a legalsó állásába tettem, tehát a zégergyűrű a felső vájatban van. Tehát elvileg ekkor kapja a legkevesebb benzint. De hiába csavarom a levegő csavart, az alapjáratit teljesen becsavarva sincs alapjárat, így is lefullad. Már nem értem, mi lehet a baj, most megyek egy próbakört, hátha kiderül a gyertyaképből valami. Mi lehet a baj? Miért nincs alapjáratom? Jah, és a légszűrőház elég olajos, gyanítom, a kettő összefügg.