Keresés

Részletes keresés

norleone Creative Commons License 2017.04.19 0 0 3936

Üdv.

Még régen Szere mesternél is jártam vele, akkor ő említette, hogy nikaszilos blokkom van,

és most a gépműhelyben ezt megerősítették.

Köszi az infót, akkor nyugodt szívvel fogom megrendelni ezt a dugót.  

Úgy tudom a 200-asban is ilyen blokk van, csak ott más a lökethossz.

Előzmény: Alkapánó (3935)
Alkapánó Creative Commons License 2017.04.19 0 0 3935

Szia!

Az én 200-asom felújítás óta Meteor dugattyúval fut.

Azóta 21.000 km-t mentem. Csak jó tapasztalataim vannak vele.

Biztos, hogy nikaszilos a hengered?

Előzmény: norleone (3934)
norleone Creative Commons License 2017.04.18 0 0 3934

Sziasztok!

 

Scarabeo 150-es robogóm hengerfejes lett, nicasilos hengernek semmi baja, nincs megkopva, viszont a dugattyút cserélni kell. Sajnos a gyári dugattyú horror áron van, alternatív megoldásként Meteor dugattyú szettre gondoltam. Van valakinek tapasztalata, mennyire megbízható ez a dugattyú? Vagy 10e drágább Malossi dugattyú jobb megoldás lenne?

 

 

kinsky77 Creative Commons License 2017.04.13 0 0 3933

Szia!

 

Érdekes, mert az 500-as tulajok 4-5,4L közé szokták mondani a fogyasztást. Szerintem nem jó valami. Az előző tulajnál eldurrant az akku, cserélve lett fesz szabályozó, generátor és kapott új akkut. Lehetséges, hogy túlfeszt kapott az injektor? Alapjáraton akkor ketyeg mikor eléri az üzemi hőfokot, addig olyan mintha folyamatosan dúsítva kapná. Addig pörög emelt alapjáraton. A fater 500-as Light Scarabeója nem így működött, egy percig sem ment a dúsítás és beállt az alapjárat szépen.

Előzmény: Csaba 0075 (3932)
Csaba 0075 Creative Commons License 2017.04.13 0 0 3932

Üdv Kinsky

 

Nem lehetetlen az a fogyasztás attól a motortól.Az ex X9-esem evett annyit, megváltás volt mikor eladtam.Most egy Scara 400-asom van, nem tudom mit fésültek a motoron de ez a jószág hogyha parasztból nyomom csak akkor eszi meg a 4-4,5 litert, itt értem a sietek és nyélgáz haladást.

Az 500-as blokk nem egy takarékos, és ami a durva, nem is érzem annyival gyengébbnek a 400-ast.

 

Előzmény: kinsky77 (3930)
kinsky77 Creative Commons License 2017.04.12 0 0 3931

Gyertya színe:

 


Előzmény: kinsky77 (3930)
kinsky77 Creative Commons License 2017.04.12 0 0 3930

Szevasztok!

 

Az 500-as blokknak mennyi a fogyasztása városi használat alatt? KRESZ szabályait szigorúan betartva gondolom a közlekedést. Csináltam egy telitankot majd elgurultam 100Km, majd ismét teli. 7,6 liter jött ki. Keréknyomás 2,1 bar, én 95kg vagyok, semmi cucc, melóba járok vele. Szerintem valami nem jó, a kipu korom fekete belül. 2003-as, külső termosztátos Piaggio blokk. Mit nézzek át? Ötlet?

Szere28 Creative Commons License 2017.04.07 0 1 3929

Udv!

Burkolat lebont es vagy kis csavarok fogjak vagy egy kozponti hollander van.

Udv!

Előzmény: Törölt nick (3928)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.06 0 0 3928

Sziasztok!

 

 

Érdeklődnék,hogy az üzemanyag tartályba hogy van rögzítve, -hogyan tudom kivenni- a szintjelző elektronikáját?

Vajon menetes,vagy ragasztva van?

Scara 50/2T//2002

Szere28 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 3927

Udv!

Lehetseges. De lehet a h ket kupufogonak nem egyforma a kialakitasa. Emiatt akar folythatja is . Mert 2t nek a kipufogo adja meg a karakteret. 

Udv!

Előzmény: apis05 (3926)
apis05 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 3926

nekem is kipufogógondjaim vannak.

scarabeo 50  minarellin cseréltem kipufogót Leo Vince sito kilyukadt több helyen hegeszti se lehet már..lyukasan is jól ment 75-80km. 

az új kipufogó Leo Vince touring. nagyon lomha lett 60 km Max. könnyebb görgővel se jobb.

fojtás van az új kipufogóban? 

Husq55 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3925

Sziasztok!

 

Aprilia Scarabeo 50-es 50-55 km/h nál többet nem nagyon akar menni,egy Sito plus kipufogó volt eddig rajta ,azzal sem ment sokkal többet.

Jelenleg egy halkabb kipufogó van rajta,olyan mint a Malguti Centron van.

Most olyan mintha 50nél tiltana.

Ez a kipufogó kevés neki?Rakjam vissza a Sitot?

A Sito gyárilag is ilyen hangos,vagy már ki lehet égve nagyon?

Eléggé zavaró.

Nincs rajta semmi tuning,gyári henger,karburátor.

Elektronika szabályozás ezekben van?

 

Köszi!

 

hoandras Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3924

Sziasztok,

 

Cserélnem kellett az akksit a 200as Scaramban és szeretnem megkérdezni, hogy a szuszogó szilikon csövet merre kellene elvezetni gyárilag? Eddig zselés volt benne. Köszi!

mucden Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3923

Szaisztok!

 

'98-as Scarabeo 50 2T-nek sima, metrikus a plexitartó csavar számára kialakított menet? Ha igen, hanyas méret?

 

Telefontartó-tartó konzolt szeretnék rá rögzíteni: egy horizontális csövet (kormányrúd ámérőjűt) csavaroznék fel a két plexitartó számára kialakított menetes furatba.

 

Eddig ez a terv: 2db megfelelő csavarral, távtartóval rögzítem az átfúrt csövet, melyre már felszerelhető normál korményrudazatra való telefon és egyéb tartókonzol.

Esetleg létezik már ilyesmi készen is, hogy ne kelljen barkácsolni?

 

Szere28 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 3922

Mondhatjuk.

Udv!

Előzmény: Riger (3921)
Riger Creative Commons License 2017.03.19 0 0 3921

Földre letesz - rááll ;)

Előzmény: Szere28 (3920)
Szere28 Creative Commons License 2017.03.12 0 0 3920

Udv!

O en ezt egyszerubben szoktam megoldani. De elmes szerkezet csak nekem lassu lenne meg a ket szarnyas anyat vegig tekerem. Udv

Előzmény: Zoley69 (3919)
Zoley69 Creative Commons License 2017.03.12 0 1 3919

csinálni kell egy ilyen szerkezetet a rugó cseréhez:

Előzmény: Szere28 (3918)
Szere28 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 3918

Udv!

Oke en ertem amit mondasz. De sokszor nem maga kuplung rogo hibbas. Hanem pl a szij megnyult. Ezaltal eleve minden nagyobb fordulaton dolgozik mind kene. Idovel persze minden rugo veszit erejebol. Kuplungrugo biztos lesz . Pl az italmondo nal. Ok igazabol olasz jarganyokra vannak raalva. Sajnos forumon nagyon nehez okosnak lenni mert nem lattom. En sok robbogot javitottam es jottek hozzam h biztos az a baja csereljem ki vagy o kicserelte es ugyan olyan rossz maradt vagy mashogy lett rossz. Kellemetlen lett a karaktere. Ezert nem szoktam azt mondani mind sokan mas forumon o az a baja azt kicsereled jo lesz. Nap mind map lattok ugyes szerelok munkait amit nekem kellett kijavitanom vagy rajonnom miert szar. Egy rugo nem draga csereld ki csak legyen hozza szerszamod mert a kuplungot jo nagy anya rogziti amit a kontraszt rugo feszit. Letekered orba gyujhet h csak na. Vigyazz azzal .

Udv!

Előzmény: kinsky77 (3917)
kinsky77 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 3917

Szia!

 

Ott tartottam, hogy már 1000RPM-re kellett levennem az alapjáratot mert 1500-nál a motoron ülve, ha felemeltem a lábam elindult. Ha lentebb állítottam akkor olyan alacsony volt, hogy kopogtak a görgők. Szerintem ez nem a megfelelő működés, még ha szívatáskor is forog a kerék. A megfelelő alapjárati fordulat kell a megfelelő kenés végett. Akkor jó a kuplung működése, ha kb 2000RPM-kor kezd fogni, nem erőlteti a motort induláskor. Jelenleg olyan, hogy alapjárattól lomhán húz, majd 2800RPM körül magához tér és jönnek a lovak elő. Addig csak erőlködik. Ha nem sikerül rugót venni akkor marad az új kuplung vásárlása. Köszönöm a infót, segítséget!

 

Régebben is tárgyaltunk már itt, anno faterom 500-as Scarabeo Light-ja volt beteg. Nyomta a kartelgáz kivezetésen az olajat nagyobb fordulaton. Meg kellett bontanom, henger-dugó csere kellett, gyűrűtörése volt, brutálisan nézett ki, szépen megette. Csere után tökéletes lett.

Előzmény: Szere28 (3916)
Szere28 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 3916

Udv!

Hat igy igazabol h melyik rugo jo neked nem tudom probalni kell. Az viszont h csorog a gorgo nem kupling rugo hibba. Hanem kontraszt vagy maga a szij rossz megnyult pl. Az h szivatoval porog a kerek nem hibba. 

Udv!

Előzmény: kinsky77 (3915)
kinsky77 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 3915

Szia!

 

A rugó csere oka az, hogy a gyárilag előírt 1450RPM +-50 es alapjáraton már kuplungol, ha lentebb állítom az alapjáratot akkor csörögni kezdenek a varióban a görgök. Feltételezem a 3db visszahúzó rugó elfáradt, ezért szeretném kicserélni. Gyárit nem kapni, csak komplett kuplungot. A cél, hogy hidegindításkor fellépő emeltebb alapjarárati fordulaton ne akarjon magától elindulni. Gyárilag is így működnek elméletileg, hidegen járó motornál meg sem mozdul a hátsó kerék nagy sztenderen. A MALOSSI gyárt kuplung és kontraszt rugókat. Arra lennék kíváncsi, hogy mi a MALOSSI kínálatában szereplő rugószett, amivel kiválthatom a gyári rugókat. Nem tuningról van szó. Bevallom nem Scarabeo a motor, hanem egy 2003-as X9 EVO. Kerestem volna X9 fórumot, de mind sajnos halott, inaktív 1éve. Ezeket átolvasva nem találtam leírást, csak annyit, hogy zöldet tett az illető bele és magasabb fordulaton kapcsolt a kuplung, olyan 2200RPM körül.

Előzmény: Szere28 (3914)
Szere28 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 3914

Udv!

Kezdjuk ugy miert akarsz rugot cserelni? H milyik rugo jo lesz bele igy nem tudni. Izlesz kerdese meg mivel lesz jo. Kontraszt rugo csere is ilyen kb. Mert akkor ujra kell az egesz rendszert hangolni.

Udv!

Előzmény: kinsky77 (3913)
kinsky77 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 3913

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni hozzáértőtől vagy aki már végzett 500-ason kuplung rugó cserét. A gyári kuplungom van a három pofás és ki szeretném cserélni a rugóit. MALOSSI-t találok, de nem tudom milyen típusú és színű kell bele. Ajánlott ilyenkor a kontraszt rugó cseréje is? 

 

Köszönöm előre is az infót!

Husq55 Creative Commons License 2017.03.07 0 0 3912

Meg tudnátok nekem mondani ,hogyan tudom véglegesen kivonni a forgalomból karambolos 125ös robogómat?A motor totálkáros  (vázsérült)

Ugyan úgy van mint autóknál,hogy le kell adni bontóban,vagy megtarthatom?

Okmányirodában leadom rendszámot,forgalmit,törzskönyvet és ennyi?

 

Köszönöm!

Tigyster Creative Commons License 2017.03.01 0 0 3911

Üdv!

Tegnap szétszedtem, és tényleg repedt volt a szívócsonk, ugyanúgy, mint a kollégának, aki régen fényképezte, csak kisebb volt a repedés. Sajna leszedni nem tudtam, viszont pillanatragasztóval megragasztottam, gyárira állítottam mindent, és jól húz, van alapjárat, minden. Úgyhogy köszi a tippet, bevált.

Előzmény: Gergievo (3909)
Tigyster Creative Commons License 2017.02.26 0 0 3910

Szia, köszi a tippet, mindenképp meg fogom nézni. Elvileg csak a szívócsonknál szívhat falsot, a karbit már kipucoltam, és jól összeraktam az automata szivató kivételével. Azt hogy lehet kiszedni? Két csavar fog egy lemezkét, az megvan, de onnan csak ki kéne húzni?

Előzmény: Gergievo (3909)
Gergievo Creative Commons License 2017.02.22 0 0 3909

Szia.

Egy ötlet: Nézd végig az illesztéseket, illetve a karbi tömítettségét. Könnyen lehet, hogy fals-levegőt szív valahonnan, és akkor hiába állítasz bármit is a karbin, ha máshonnét is szív levegőt. Itt a fórumon régebbi hozzászólásban valaki linkelt egy képet, hogy a karburátornál a műanyag csonkon volt egy repedés.

Előzmény: Tigyster (3907)
P_A_N Creative Commons License 2017.02.19 0 0 3908

Szia, Nekem 2001-es 125-os Rotaxos Scarabeom van...

Előzmény: Husq55 (3906)
Tigyster Creative Commons License 2017.02.19 0 0 3907

Üdv!

Segítsetek légyszi, mert valami nagyon nem klappol össze. Kivettem a gyertyát, és tiszta fekete volt. Így hát megállapítottam, hogy sok benzint kap, ezért a karburátor súbertűjét lejjebb állítottam, és próbáltam némi alapjáratot elérni, ami eddig sem volt túl stabilan. Nem sikerült, ezért addig állítgattam, hogy a tűt a legalsó állásába tettem, tehát a zégergyűrű a felső vájatban van. Tehát elvileg ekkor kapja a legkevesebb benzint. De hiába csavarom a levegő csavart, az alapjáratit teljesen becsavarva sincs alapjárat, így is lefullad. Már nem értem, mi lehet a baj, most megyek egy próbakört, hátha kiderül a gyertyaképből valami. Mi lehet a baj? Miért nincs alapjáratom? Jah, és a légszűrőház elég olajos, gyanítom, a kettő összefügg.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!