A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Miért született az a döntés, hogy a kőbányai nyílt napon a közönségnek történő bemutatás helyett a BKV gyártmányú 556-os elmegy városnéző rádiós túrára?
A KÖKI-n inkább az after és valami másfajta "elvonás" ami jelen van, még a Duna magas vízállása sem kell hozzá! :-)
Jött olyan utas akinek rámpát kellett volna nyitni, hogy fel tudjon "kúszni" a buszra, és jött egy énekes-jós nő aki két megállón keresztül szórakoztatta az utasokat, aztán nekem jósolt tovább, hogy mi fogja kirágni a belemet és mikor, mert neki senki sem parancsol! :-)
A "vízi buszok", egy kicsit elnaggyázott M2 állomás pótlás a Batthyány tér és Széll Kálmán tér között, a forgalmi munkalapon a beosztásban és futárban is 0391 (39A) -ként volt jelölve, csak a kijelzőre nem került rá.
Elment egy kis idő még a Széll Kálmán téren megértették az utasok (akik ott szerettek volna felszállni) hogy ez a busz miért nem közlekedik tovább a Kissvábhegyre.
Egyébként a Batthyány téren a Duna várható tetőzésekor közel fesztiváli hangulat volt szinte egész nap! :-)
"Nem akarlak megsérteni, de úgy látom, hogy rövid BKV-s pályafutásod alatt elég gyorsan sikerült felvenni, ezt a "mit miért ne csináljunk meg, min miért ne változtassunk" hozzáállást"
Egyáltalán nem éreztem ki ilyet a topiktárs szavaiból. Sokkal inkább egyfajta lojalitást a céghez, amibe éppen most illeszkedik bele még mélyebben. Értelmes ember nyilván meglátja a hibákat, ahogy te is írtál jó néhányat, amit a kollégáid után tapasztaltál. Ő viszont elfogadó. Nem veszi át mások negatív véleményét ok, vagy saját tapasztalat nélkül.
Nem bántottál meg, mert nem ismersz és nem is látod jól, hogy "mit vettem fel, milyen hozzáállást".
egyébként én az ilyen megállapításoktól következetesen elhatárolom magam, egy kolléga megismeréséhez sokkal több időre van szükség.
Az írott kommunikáció egy nagyon szűk és félre érthető kommunikációs csatorna, ahhoz hogy rövid idő alatt tudjunk következtetéseket levonni és tulajdonságokat megállapítani, ettől sokkal több kell.
Legalább három kommunikációs csatornára van szükség: verbális, vokális és a testbeszéd csatornákra.
Itt a fórumon háromból kettő hiányzik.
Az hogy mit miért ne csináljunk, ne változtassunk meg, velem kapcsolatos feltételezésed pont nem helyénvaló, az elmúlt 20 évben évi 4-6 önismereti, egyéni és csoportkezelési tréningen vettem részt, nem a "ne változtassunk hozzáállás" igaz rám, sajnos az ellenkezője inkább jellemző volt, hogy a cél és kivitelezés érdekében gyorsan döntök, most ehhez át kellett szellemülnöm, hogy nem minden problémát egyedül és azonnal kell megoldanom, vannak úgynevezett értesítési láncok amiket be kell tartanom és egy estleges műszaki probléma elhárításában be kell vonnom a műszaki diszpécsert vagy vonali szervizt.
Pedig néha csak egy áramtalanításról van szó, vagy egy Futár verzió frissítésről. De ettől még ezeket az apróságokat meg lehetne csinálni egyedül.
Nekem műszaki probléma miatt sem volvo-val sem Solaris-al nem maradt ki köröm, késve ugyan indultam már, de sikerült minden problémát elhárítani (eddig).
Megtehettem volna azt is, hogy beülök a tartózkodóba és várok még megoldják mások.
Hogy Te mire szeretnéd az energiát és a szavaid pazarolni, az kizárólag a Te döntésed a Te dolgod, ebbe az ég-világon nem kényszeríthet bele senki, ami szerintem így van jól.
A lényeg, hogy szerintem itt ezen a fórumon a topik törzs és meghatározó tagja vagy, a szavadnak van súlya, amit érdemes elolvasni.
Az általad felsorolt többi példa sok esetben szubjektív (pl. az ülés, tükör, kormány beállítás), az nem lehet általános és mindenkinek jó.
Hát azért amikor például a belső tükör a plafonra van állítva, akkor azt elég nehezen tudom elképzelni, hogy ő abban úgy látja jól az utasteret, vagy amikor az ülésből ki van engedve a levegő, a háttámla meg majdnem hogy negatív szögben dől előre, az neki úgy kényelmes...
Nem akarlak megsérteni, de úgy látom, hogy rövid BKV-s pályafutásod alatt elég gyorsan sikerült felvenni, ezt a "mit miért ne csináljunk meg, min miért ne változtassunk" hozzáállást, ilyenkor érzem azt, hogy még a szavakat is kár pazarolni, komolyabb energiát belefektetni meg aztán főleg.
"Azért mert valahol szar valami, az még szerintem nem indok arra, hogy itt is szar legyen."
Azért mert neked lehet ettől szar, én épp azt szerettem volna írni, hogy nekem nem, de megértelek, mert bizonyos témákban mindenkinek más az ingerküszöbe.
Más fontossági sorrendet állítunk fel ami szintén teljesen érthető, hisz emberek vagyunk és vannak úgynevezett otthonról hozott értékeink, tulajdonságaink.
Szerintem ez így is van rendben, mert így tud kialakulni különböző vélemény és azok mögött az indokok érvek. Sok esetben még évtizedes nagyon jó barátságban is meg van
ez a bizonyos esetekben akár számottevő különbség.
Én például szívesen olvasok ilyen hozzászólásokat is mint a tiéd, szívesen hallgatok meg kollégákat is, ami kifejezetten tetszik, hogy én nem tapasztaltam (még) veszekedést
azért mert adott témát nem úgy látunk/látnak. Érdekes hallgatni, hogy ki milyen problémát, pozitív benyomást hogy él meg, hogyan kezel.
Érdekes egy hivatás a miénk, egész nap több ezer ember között dolgozunk és még is valamilyen szinten "magányosak" vagyunk, aztán egymással meg órákig tudnánk beszélni.
Még a zárkózottabb kollégák is meg tudnak nyílni egy-egy ilyen beszélgetés kapcsán.
És abban is egyetértünk, hogy lenne mit oktatni, sőt akár futár kezelést tantermi körülmények között gyakorolni, illetve egy úgynevezett hibakatalógust is lehetne készíteni.
(bár az alap, hogy mi nem javíthatunk semmit, nem háríthatunk el hibát)
Az általad felsorolt többi példa sok esetben szubjektív (pl. az ülés, tükör, kormány beállítás), az nem lehet általános és mindenkinek jó.
A belső világítás nekem fel van kapcsolva napközben a változó fényviszonyok miatt, gyakori, hogy belső visszapillantóba tekintve semmit nem látni, ha hozamosabb ideig nappal szemben vezetek.
A külsőre pedig az én indokom az, hogy a saját autóim már régóta automata világítással rendelkeznek és nekem már oktatáson is probléma volt az, hogy elfelejtettem külső világítást kapcsolni,
így amikor átveszem váltáskor a buszt automatikusan kapcsolom a külső világítást, mostanában (hogy egyre kevesebbet járok saját kocsival), figyelek rá jobban, hogy elég a nappali menetfény is.
Egyébként a KRESZ vetélkedőnek is lehetne értelmet keresni, mert legtöbb esetben pitiáner problémákból vannak a kisebb koccanásos saját vagy idegen hibás balesetek,
ilyenkor nagyon nem mindegy, hogy egy hiányosan ismert KRESZ miatt, hogyan kezdünk el érvelni, akár lejáratva magunkat és a céget is. (mert hogy mi vagyunk első vonalban akik a BKV-t képviselik, mind az utasok, mind a közlekedésben résztvevők felé)
20 évet dolgoztam multinál, ott nem csak oktatásokon kérdeznek ilyeneket hanem percenként, ez nekem akkor probléma ha azt akarok belőle csinálni.
Azért mert valahol szar valami, az még szerintem nem indok arra, hogy itt is szar legyen.
Arról nem is beszélve, hogy sokaknak például a járműkezelés se megy, friss példa, hogy működik még most is a légkondi és az összes ablak nyitva. De átvételkor rendszeresen találkozok rosszul beállított üléssel, kormánnyal, tükrökkel, jár a motor az egész műszak alatt, világít minden külső belső lámpa, kiszálláskor nem húzza be a kéziféket, nem tud elhárítani egy egyszerű futár hibát, stb. Szóval bőven lenne mit oktatni a kresz vetélkedő helyett, mert vannak hiányosságok már rögtön az alapoknál is.