Keresés

Részletes keresés

TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.09.25 0 3 165823

Miért született az a döntés, hogy a kőbányai nyílt napon a közönségnek történő bemutatás helyett a BKV gyártmányú 556-os elmegy városnéző rádiós túrára?

Törölt nick Creative Commons License 2024.09.24 -2 1 165822

Elsőajtós volt ahogyan az eredeti teljes vonalon közlekedő 39-es.

Egyébként "fasza", hogy pont olyan képet nem sikerült csinálnom amikor a kijelzőn Széll Kálmán tér van! :-)

Egyébként kiknek kellett összajtózni?

Nekem 20 utastól nem nagyon jött össze több, azok sem egyszerre érkeztek a buszhoz, igaz szombaton és vasárnap jártam a vonalat.

Előzmény: 08-73 (165821)
08-73 Creative Commons License 2024.09.24 0 2 165821

Nem úgy volt, hogy az állomáspótló 39 összajtós lesz? Legalábbis pénteken mikor ott jártam, összajtóztak.

Előzmény: Törölt nick (165818)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.24 0 13 165820

Hétfői 91/191/291, akkora utas forgalommal és késésekkel amit még az elmúlt két évben - valami rendkívüli esemény nélkül - nem tapasztaltam.

Nagyjából a Palatinuson lévő Lumina park "fénykorára" emlékeztetett.

Törölt nick Creative Commons License 2024.09.24 0 10 165819

Ez pedig egy elvont szabadnapon.

A KÖKI-n inkább az after és valami másfajta "elvonás" ami jelen van, még a Duna magas vízállása sem kell hozzá! :-)

Jött olyan utas akinek rámpát kellett volna nyitni, hogy fel tudjon "kúszni" a buszra, és jött egy énekes-jós nő aki két megállón keresztül szórakoztatta az utasokat, aztán nekem jósolt tovább, hogy mi fogja kirágni a belemet és mikor, mert neki senki sem parancsol! :-)

 

Törölt nick Creative Commons License 2024.09.24 0 14 165818

A "vízi buszok", egy kicsit elnaggyázott M2 állomás pótlás a Batthyány tér és Széll Kálmán tér között, a forgalmi munkalapon a beosztásban és futárban is 0391 (39A) -ként volt jelölve, csak a kijelzőre nem került rá.

Elment egy kis idő még a Széll Kálmán téren megértették az utasok (akik ott szerettek volna felszállni) hogy ez a busz miért nem közlekedik tovább a Kissvábhegyre.

 

Egyébként a Batthyány téren a Duna várható tetőzésekor közel fesztiváli hangulat volt szinte egész nap! :-)

 

 



 

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.09.24 0 0 165817

A 931 elvileg kint volt utolsó napján és utoljára június 21. volt kint.

Előzmény: Alexander Pistoletov (165815)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.09.24 0 1 165816

Tavasz vége

Előzmény: Alexander Pistoletov (165815)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.09.24 0 2 165815

Gyors kérdés: PCC-931, PCC-932, PHG-659, PHG-660 mikori dátummal törlődtek/törlődnek az állományból?

gallo Creative Commons License 2024.09.24 0 9 165814

"Nem akarlak megsérteni, de úgy látom, hogy rövid BKV-s pályafutásod alatt elég gyorsan sikerült felvenni, ezt a "mit miért ne csináljunk meg, min miért ne változtassunk" hozzáállást"

 

Egyáltalán nem éreztem ki ilyet a topiktárs szavaiból. Sokkal inkább egyfajta lojalitást a céghez, amibe éppen most illeszkedik bele még mélyebben. Értelmes ember nyilván meglátja a hibákat, ahogy te is írtál jó néhányat, amit a kollégáid után tapasztaltál. Ő viszont elfogadó. Nem veszi át mások negatív véleményét ok, vagy saját tapasztalat nélkül.   

Előzmény: torqmatic (165812)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.24 0 10 165813

Nem bántottál meg, mert nem ismersz és nem is látod jól, hogy "mit vettem fel, milyen hozzáállást".

egyébként én az ilyen megállapításoktól következetesen elhatárolom magam, egy kolléga megismeréséhez sokkal több időre van szükség.

Az írott kommunikáció egy nagyon szűk és félre érthető kommunikációs csatorna, ahhoz hogy rövid idő alatt tudjunk következtetéseket levonni és tulajdonságokat megállapítani, ettől sokkal több kell.

Legalább három kommunikációs csatornára van szükség: verbális, vokális és a testbeszéd csatornákra.

Itt a fórumon háromból kettő hiányzik.

 

Az hogy mit miért ne csináljunk, ne változtassunk meg, velem kapcsolatos feltételezésed pont nem helyénvaló, az elmúlt 20 évben évi 4-6 önismereti, egyéni és csoportkezelési tréningen vettem részt, nem a "ne változtassunk hozzáállás" igaz rám, sajnos az ellenkezője inkább jellemző volt, hogy a cél és kivitelezés érdekében gyorsan döntök, most ehhez át kellett szellemülnöm, hogy nem minden problémát egyedül és azonnal kell megoldanom, vannak úgynevezett értesítési láncok amiket be kell tartanom és egy estleges műszaki probléma elhárításában be kell vonnom a műszaki diszpécsert vagy vonali szervizt.

Pedig néha csak egy áramtalanításról van szó, vagy egy Futár verzió frissítésről. De ettől még ezeket az apróságokat meg lehetne csinálni egyedül.

Nekem műszaki probléma miatt sem volvo-val sem Solaris-al nem maradt ki köröm, késve ugyan indultam már, de sikerült minden problémát elhárítani (eddig).

Megtehettem volna azt is, hogy beülök a tartózkodóba és várok még megoldják mások.

 

Hogy Te mire szeretnéd az energiát és a szavaid pazarolni, az kizárólag a Te döntésed a Te dolgod, ebbe az ég-világon nem kényszeríthet bele senki, ami szerintem így van jól.

A lényeg, hogy szerintem itt ezen a fórumon a topik törzs és meghatározó tagja vagy, a szavadnak van súlya, amit érdemes elolvasni.

 

 

Előzmény: torqmatic (165812)
torqmatic Creative Commons License 2024.09.24 -6 6 165812

Az általad felsorolt többi példa sok esetben szubjektív (pl. az ülés, tükör, kormány beállítás), az nem lehet általános és mindenkinek jó.

 

Hát azért amikor például a belső tükör a plafonra van állítva, akkor azt elég nehezen tudom elképzelni, hogy ő abban úgy látja jól az utasteret, vagy amikor az ülésből ki van engedve a levegő, a háttámla meg majdnem hogy negatív szögben dől előre, az neki úgy kényelmes...

 

Nem akarlak megsérteni, de úgy látom, hogy rövid BKV-s pályafutásod alatt elég gyorsan sikerült felvenni, ezt a "mit miért ne csináljunk meg, min miért ne változtassunk" hozzáállást, ilyenkor érzem azt, hogy még a szavakat is kár pazarolni, komolyabb energiát belefektetni meg aztán főleg.

Előzmény: Törölt nick (165811)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.24 0 7 165811

"Azért mert valahol szar valami, az még szerintem nem indok arra, hogy itt is szar legyen."

 

Azért mert neked lehet ettől szar, én épp azt szerettem volna írni, hogy nekem nem, de megértelek, mert bizonyos témákban mindenkinek más az ingerküszöbe.

Más fontossági sorrendet állítunk fel ami szintén teljesen érthető, hisz emberek vagyunk és vannak úgynevezett otthonról hozott értékeink, tulajdonságaink.

Szerintem ez így is van rendben, mert így tud kialakulni különböző vélemény és azok mögött az indokok érvek. Sok esetben még évtizedes nagyon jó barátságban is meg van

ez a bizonyos esetekben akár számottevő különbség.

Én például szívesen olvasok ilyen hozzászólásokat is mint a tiéd, szívesen hallgatok meg kollégákat is, ami kifejezetten tetszik, hogy én nem tapasztaltam (még) veszekedést

azért mert adott témát nem úgy látunk/látnak. Érdekes hallgatni, hogy ki milyen problémát, pozitív benyomást hogy él meg, hogyan kezel.

Érdekes egy hivatás a miénk, egész nap több ezer ember között dolgozunk és még is valamilyen szinten "magányosak" vagyunk, aztán egymással meg órákig tudnánk beszélni.

Még a zárkózottabb kollégák is meg tudnak nyílni egy-egy ilyen beszélgetés kapcsán.

És abban is egyetértünk, hogy lenne mit oktatni, sőt akár futár kezelést tantermi körülmények között gyakorolni, illetve egy úgynevezett hibakatalógust is lehetne készíteni.

(bár az alap, hogy mi nem javíthatunk semmit, nem háríthatunk el hibát)

 

Az általad felsorolt többi példa sok esetben szubjektív (pl. az ülés, tükör, kormány beállítás), az nem lehet általános és mindenkinek jó.

A belső világítás nekem fel van kapcsolva napközben a változó fényviszonyok miatt, gyakori, hogy belső visszapillantóba tekintve semmit nem látni, ha hozamosabb ideig nappal szemben vezetek.

A külsőre pedig az én indokom az, hogy a saját autóim már régóta automata világítással rendelkeznek és nekem már oktatáson is probléma volt az, hogy elfelejtettem külső világítást kapcsolni,

így amikor átveszem váltáskor a buszt automatikusan kapcsolom a külső világítást, mostanában (hogy egyre kevesebbet járok saját kocsival), figyelek rá jobban, hogy elég a nappali menetfény is.

 

Egyébként a KRESZ vetélkedőnek is lehetne értelmet keresni, mert legtöbb esetben pitiáner problémákból vannak a kisebb koccanásos saját vagy idegen hibás balesetek,

ilyenkor nagyon nem mindegy, hogy egy hiányosan ismert KRESZ miatt, hogyan kezdünk el érvelni, akár lejáratva magunkat és a céget is. (mert hogy mi vagyunk első vonalban akik a BKV-t képviselik, mind az utasok, mind a közlekedésben résztvevők felé)

 

 

 

 

Előzmény: torqmatic (165810)
torqmatic Creative Commons License 2024.09.24 -4 3 165810

20 évet dolgoztam multinál, ott nem csak oktatásokon kérdeznek ilyeneket hanem percenként, ez nekem akkor probléma ha azt akarok belőle csinálni.

 

Azért mert valahol szar valami, az még szerintem nem indok arra, hogy itt is szar legyen.

Arról nem is beszélve, hogy sokaknak például a járműkezelés se megy, friss példa, hogy működik még most is a légkondi és az összes ablak nyitva. De átvételkor rendszeresen találkozok rosszul beállított üléssel, kormánnyal, tükrökkel, jár a motor az egész műszak alatt, világít minden külső belső lámpa, kiszálláskor nem húzza be a kéziféket, nem tud elhárítani egy egyszerű futár hibát, stb. Szóval bőven lenne mit oktatni a kresz vetélkedő helyett, mert vannak hiányosságok már rögtön az alapoknál is.

Előzmény: Törölt nick (165789)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.24 0 0 165809

Sziasztok!

 

Vasárnap rengetegen fotózták, videózták a csuklós conecto-kal kiadott "39A", állomás pótló járatokat a Batthyány u. - Fő u. kereszteződésben.

Van itt a fórumon valaki aki az AADR-757-ről csinált képeket?

 

Előre is köszi!

08-73 Creative Commons License 2024.09.23 0 1 165808

Valóban... Már elvesztem a 412-esek rendszámai közt. :)

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (165805)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.09.23 -1 4 165807

reàlisan 2025 tavasz vége amit tippelnèk

Előzmény: Jim1987 (165806)
Jim1987 Creative Commons License 2024.09.23 0 0 165806

a 412-esek teljes kivonása mikorra várható? 

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.09.23 0 3 165805

A PTZ volt a 060.

Előzmény: 08-73 (165804)
08-73 Creative Commons License 2024.09.23 -1 0 165804

Akkor viszont 10-60 marad.

Előzmény: gumikrumpli74 (165803)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.09.23 0 2 165803

Így van, a PTZ lesz majd kivonva, ha az utolsó Citaro elkészül.

Előzmény: 08-73 (165802)
08-73 Creative Commons License 2024.09.23 0 0 165802

Ha ezt a kettőt kivesszük a sorból, melyek maradnak még napi állományban?

 

Ha jól számolom: PTZ-500, 10-13, 10-26, 02-21, 02-36, 02-48, NAY-271

Előzmény: * 13 * (165799)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.09.23 -1 7 165801

BPO-232 mai nappal búcsúzik.

* 13 * Creative Commons License 2024.09.23 0 0 165800

Mostanában 5-8 db van naponta kiadva.

Előzmény: B.Steve (165797)
* 13 * Creative Commons License 2024.09.23 0 1 165799

02-32 és 10-60

Előzmény: 08-73 (165796)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.09.23 -1 5 165798

5 db-s kiadás van 412-ből, mínusz 3-mal mennek a Conectok (azok helyett CNG-k mennek), kell a 412. Sajna.

Előzmény: 08-73 (165796)
B.Steve Creative Commons License 2024.09.23 -4 6 165797

Van bármi különös oka hogy ezek egyáltalán futnak még? Nemhogy megvannak csinálva amikor kiég a motortere?

Mert láttuk szeptember elején hogy nagy szükség nincsen rájuk hó elején egy darab se volt kiadva, mostanában is csak napi 1-2.

Nyilván nem sokkal öregebb mint egy szóló Volvo vagy egy vhcng de utas szemmel azért jóval elavultabb a 412

Előzmény: szintetikusdizelolaj (165795)
08-73 Creative Commons License 2024.09.23 0 0 165796

És ha a maradék C2 szóló forgalomba áll, mely 412-esek mennek terv szerint?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (165795)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.09.23 0 15 165795

Nem, mert jó a váza.

Vázzal megàllt kocsiból kap kábelköteget meg hajtást és szalad tovább.

Előzmény: 08-73 (165794)
08-73 Creative Commons License 2024.09.22 0 1 165794

BPI-013 akkor gondolom búcsúzik a mai elfüstölése után...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!