Egy hat napos, majdnem minden kultúrális igényt kielégítő firenzei utazás megvalósítható terveit szeretnénk bemutatni sok képpel és sok információval.
Később további és egyéb tényekkel gyarapíthatjuk firenzei tudásanyagunkat, de a hat nap maradjon meg művészeti egységként.
Ennek a teremnek a falait kellett volna Leonardónak és Michelangelónak freskóval díszítenie, ami sosem valósult meg. Michelangelo valójában nem is nagyon kezdett hozzá, csak a vázlatokat készítette el (amiket aztán széthordtak a tanítványok), de egyes források szerint Leonardo elég szépen haladt. Ismert arról, hogy szeretett kisérlezetni és itt is egy új festéket használt, amiben viasz volt. Amikor elkészült a freskójának nagy része (Anghieri csata), akkor, hogy gyorsabban száradjon, nagy tüzeket vittek (akkoriban fűtésként kosárszerűségekben tartottak izzó szenet) a terembe és a festmény a szó szoros értelmében lefolyt a falról. Hogy ebből mennyi az igazság, azt nem tudom, de mint történet érdekes és tény, hogy a freskó megsemmisült.
Az Ötszázak termében, két oldalt a falon Vasarinak és tanítványainak a freskói láthatók. Firenze győzelmének állít emléket a két fő rivális, Pisa és Siena fölött.
Az első emeleten található a palota legnagyobb helysége, az „ötszázak terme”, melyben a Mediciek elűzése utáni városi köztársaság idején gyűléseztek. Visszatértük után megbizták Vasarit az ujjáépítéssel, aki 18 méter magasra emelte a mennyezetet. Itt s a falak allegórikus festményein I. Cosimo nagyherceg visszatérése Firenzébe és A Medici-hercegség birtokai, továbbá Pisa és Siena meghódításának története látható. A márvány szoborcsoportok közül kiemelkedik Michelangelo: A szellem legyőzi a nyers erőt című alkotása.
Ezt a termet Piero Medici elüldözése után Cronaca alakította ki Savonarola megbízásából. Bár korábban mintha azt olvastam volna, hogy akkortól hívták ötszázak termének, de a mostani forrásom szerint amikor az egységes Olaszország megalakulása után 1865 és 1870 között Firenze volt az ország fővárosa, akkor itt ülésezett az olasz parlament 500 képviselője.
Ez meg föntről a Salone dei Cinquecento. Itt látható többek között Michelangelo "Győzelem" c. szobra is, amit eredetileg II. Gyula síremlékére készített a mester.
Ha jól gondolom, akkor minden, ami Vecchio (Palazzo, Ponte) Cosimo Mediciről kaphatta a nevét, akit Il Vecchio-ként tiszteltek (az Öreg). Lorenzo di Medici pedig az Il Magnifico "nickre" :)) hallgatott, amit nem tudom, pontosan hogyan fordítottak magyarra, de ő volt a Nagyszerű.
Ezen a családfán már egyenesen VII. Kelemen fiaként szerepel Alessandro, a "Fattyak fattya".
De nagyon jó, érdemes lementeni és elraktározni, mert elég szövevényes ez a család és ha komolyan érdeklődünk akkor sokszor elő kell keresni egy ilyen családfát.
Vaku nélkül lehetett fotózni, viszont pl. ennek a teremnek az egyik oldalán álványok voltak, gondolom még az a felújítás tartott, amivel Ti is találkoztatok korábban.
A Liliomok terme (Sala dei Gigli) - Ghirlandaio freskóival Ha találtok a neten szépeket, az jó, mert az én beltéri fotóim itt elég gyengére sikerültek - lásd mint lent. :(