Sajnos te nagyon mellényúltál azzal a kocsival, fényévekre van a gyári állapottól, kb olyan, mintha valaki házilag barkácsolta volna. Nincs ezzel semmi gond, a Stellám is ilyen, de mivel én építettem, javítani is tudom. Egy elektromos rendszer javítása sem bonyolultabb feladat, csak másféle tudás kell hozzá, mint egy diesel motor javításához.
Megmutattam két szakembernek is a kocsidról készült képeket, mindkettő azt mondta, hogy ilyen állapotban nem nyúlnak hozzá. A kiszerelt vezérlő javítása megoldható lenne, de szerintem nem azzal van ott a gond.
Bő 10 éve barkácsolgatok elektromos járgányokat, de előtte én is a diesel motoros mopedautóimat szerelgettem. Ha valaki nem tudja saját maga javítani a kocsiját, ugyan akkora szívás neki egy széthullott variátor, vagy egy kiégett hengerfej tömítés, mint egy elfüstölt kondi a vezérlőben. Csak annyi a különbség, hogy az elektromos hajtás hosszú évekig képes hibátlanul működni, a diesel motorost meg néhány havonta tuti szervizelni kell. Én nagyon elégedett vagyok azzal, hogy 2,5 éve csak az ablakmosó tartály utántöltése miatt kellett felnyitni a motorháztetőt, nem sírom vissza azokat az időket, amikor néhány havonta bele kellett bújnom az olajtól retkes motortérbe.
Szerencsére azóta is megy a kis masina, napi használatban van. Néha egy két anomália szívat, olyasmikre gondolok hogy 100 indításból egyszer mondjuk nagyon rövidke ideig izzít (azaz nem tudom mit csinál, de tized annyi ideig világít a "malacfarok") Ekkor kissé nehézkesebb az indítás is. Akkor van olyan probléma még hogy néha a KP.-zár nem reagál a távra, de máskor meg 100m.-ről az ablakból is nyit , zár, de ilyenkor az autó mellett se. :D
Írtad az adagolót a gázpedállal összekötő "gázrugót", ez az a rugó amit ha másik erősebb típusra cserélnek akkor visszaállítják az eredeti 3600,.os fordulatot, a mostani 3200.-ről? Ezzel szokták tunningolni (visszaállítani az eredeti állapotot?) Ekkor állítólag megy 80-100km/h közt is. Nem mintha akarnám, nekem bőven megteszi ez a 65-70km/h is.
Nekem már régóta nem kérdés, hogy a diesel vagy az elektromos a jobb. Ég és föld a különbség a szervízigény területén az elektromos és a diesel motoros mopedautók között...
Hmm ... Dízel mopedautóban nem tudok olyan hibát elképzelni amin ne tudnék úrrá lenni . Küldtek már ide nekem motort is , meg komplett autót is az ország túlsó feléből , hogy indítsam el , állítsam be .
Az elektromos mopedautóm több mint egy éve itt áll a ház előtt , mindössze két hibajelet kéne kiütni az amúgy világelsőnek tartott Curtis vezérlőjéből -- vagyis nem valami névtelen kínai akármi van benne .
De erre Te sem tudtál nekem szerelőt ajánlani .
Valóban ég és föld a mopedautóba szerelt régi mechanikus dízelek ( amihez minden faluban találni valami traktorszerelőt ) és az elektromos járgányok között a különbség .
Az az akku már lítiumos volt, de egy 2012-es évjáratú villanyautóból lett kibontva, és kb. 70%-os állapotban voltak a cellák. Végül is kiszolgálta a 4 évet, amit reméltem, és még most is tudja az eredeti kapacitásának a 60%-át, de csak kis terhelés esetén. Nagy áramoknál nagyon beesik a feszültség, és letilt az akkuvédelem. Megnőtt a cellák belső ellenállása, ezért jármű hajtásra már nem alkalmas, de szünetmentes táphoz még jó lesz pár évig. Még mindig sokkal könnyebb, mint egy hasonló kapacitású ólom akku.
Az új akkupakkot is bontott cellákból építettem, de ezek 2019-es gyártásúak, jó eséllyel legalább 8 évig jók lesznek. Az új akkunak 70%-al nagyobb a kapacitása, miközben 10 kg-al könnyebb is lett. A hatótáv kb. 100 km-re nő, ezért kiszereltem a Stella orrából a hatótávnövelő benzinmotort, és a helyére került az akku. A legelső változatban még az ülések alatt volt egy 150 kg-os ólom akku, de azzal még 50 km-t se ment el a kocsi, ezért építettem be a benzinmotort. Az első lítium akku már csak 50 kg tömegű volt, de a hatótáv nem nőtt drasztikusan, ezért bentmaradt a benzinmotor, ami jól jött, ha messzebbre kellett menni. De a 100 km-es hatótáv már mindenre elég, ezért nem láttam értelmét feleslegesen cipelni a benzinmotort, mégha 30 kg-nál nem is nyom többet.
Akit esetleg az anyagiak érdekelnek, az "új" akku 252e Ft-ba került. Ez a jelenlegi üzemanyag és áram árak mellett kb. 17e km alatt térül meg, ha csak az üzemanyag fogyasztásokat számolom. Ha a kopó-fogyó alkatrészeket is beleszámoljuk (olaj, szűrők, variátorszíj, stb), akkor szerintem 10e km alatt visszajön az akku ára. Az elektromos Ligieremben 42e km van jelenleg, 9e km-el vettem, éves átlagban kb. 15e km-t megyek vele. Nekem már régóta nem kérdés, hogy a diesel vagy az elektromos a jobb. Ég és föld a különbség a szervízigény területén az elektromos és a diesel motoros mopedautók között...
izzítógyertyákat ellenőrizni , bár ehhez valószínűleg le kell venni a légszűrő talpát -- 7 imbuszcsavar fogja , a tűzfal felől kell őket kitapogatni , illetve kiakasztani az adagoló húzórugóját , ami a gázpedálról közvetít .
variátor 30anya nem tudom leszedni mert elforog a variátor hiába tartok ellen a fogas kosszorún!!
Nincs mindenkinek van légkulcsa ...
Ha jól értem az a probléma , hogy az egész variátor elforog a kúpon -- vagyis a csavar letekeréséhez nagyobb nyomaték kellene ( jobban meg van szorulva ) mint amekkorát a kúp átvisz .
Egyszer én is jártam már így . Másik alkalommal pedig az egyhengeres Lombardini motorral szerelt járgányt szereltem , azon nem volt fogaskoszorú amin ellentarthattam volna .
Szerencsére meg tudtam fogni keskeny fogóval a variátort tengelyét a futócsapágy mellett , így lejött a csavar .
Sziasztok segitséget kérek variátor 30anya nem tudom leszedni mert elforog a variátor hiába tartok ellen a fogas kosszorún!! ez a harmadik moped autóm ilyen még sose volt mitévő legyek és mi lehet a baja elöre is köszönöm a segitséget!!
Az a tömítéses részlet a résolajat gyűjti össze -- a fenti képen egy törött gyűjtő látható .
Be kell csavarni a helyére az összerakott porlasztócsúcsot ( a nyomatékokról Mnagy más írt , de én is idetűzök némi infót )
Szóval be kell csavarni az összeszerelt porlasztót a hengerfejbe ,
utána következik a kilyukasztott alátét -- a kis furaton keresztül tud átjutni a résolaj ,
majd a résolaj gyűjtő gyűrű , értelem szerűen a gyűjtővályú lefelé néz , mert onnan jön a résolaj ,
majd a rögzítő (fél)anya .
A fenti , gyári javítási útmutatóból származó kép nem ábrázolja a résolaj gyűjtő (kettős)gyűrűt .Azt nem tudom miképp függ össze a teljesítmény-problémákkal a feltárt hiányosság . Ha a porlasztócsúcs nincs meghúzva a hengerfejben az mindenképpen komoly hiba . Ha normálisan össze lesz szerelve akkor lehet tovább vizsgálódni .
Sziasztok segítséget kérnék microcar köszpontizàr vezèrlő hol van a mc2 Ben ès hogy tudom cserélni segítséget köszönöm szépen további szép napot kívánok
Alul a hengerfejben van egy réz tömítés, felül a résolajcső alatt van az 1db alumínium, 2db 1mm- es furatokkal. A porlasztót Max 68.6 Nm kell meghúzni, a nyomócsöveket Max 34.3 Nm, ha szétszedted a porlasztót azt Max 39.2 Nm kell meghúzni. A porlasztót 140 bar állítsd, de az vagy jó vagy nem.
Én vásároltam Lombardini 502 FOCS motorhoz motorfelsőrész tömítőszettet, amiből végül csak a szelepdfedéltömítést használták el, az összes többi gumigyűrű, "O" gyűrűk, tömítések, tűzkarikák (kisebbek, a 2 nagyobb) nem nagyon ismerem őket, mind rajtam maradtak. Brutto 14.500Ft.-ért vásároltam a mopedautó alkatrész oldalon. https://alkatresz-mopedauto.hu/pdetails.php?spos=5&prodid=244
Az egyik porlasztót kézzel ki lehetett csavarni a helyéről,és ennél csak 1db alátét volt,míg a másiknál 2db,megpróbálok képet fel tenni. 1db olyan alátét amin 2 kis lyuk van,a másiknál még plussz egy másik alátét,lyuk nélküli. Megerősítést kérnék mi a gyári állapot,hogyan kell lennie?Kell e ezekből újat venni,ha igen honnan érdemes beszerezni, új tűzkarikát is? A tűzkarika még benne van,sajnos mezei szerszámmal nem sikerűlt kiszedni,mivel lenne érdemes próbálkozni? Beragadva nincs,csak ahogy megmozdul el is akad a menetben és nem sikerűlt kihúzni. Szerintem mind a két porlasztó tövétől folyik a gázolaj,nem csak attól amit kézzel ki lehetett csavarni,most hogy ki vannak szerelve mit érdemes átvizsgálni ami még folyást okozhat? Elnézést a sok kérdésért,köszönettel
Ugyanúgy nincs sok, sokan nem is tudnak a létezéséről sem, mármint a létező kategóriával sincsenek tisztában. :D itt Debrecenben azért láttam már párat, vagy ötöt... nem sokat, de láttam már párat.
Igen, közben bedobtam a kérdést egy facebook közösségbe is, had rágódjanak rajta. Nos sok válasz jött, és a legtöbben nem javasoltál az efféle filteres szűrők beépítését az adott helyre. Persze volt egy két ember aki azt mondta vegyem meg a gyárit, vagy mossam ki benzinben a régit, de a legtöbben nem ezt a megoldást javasolták ide, hanem azt mondták hogy visszafolyásgátlós szűrőt, vagy ne is szűrőt hanem "visszacsapó szelepet" , visszafolyásgátlót tegyek ide, az nem engedi vissza a tankba az üzemanyagot, s nem engedi lelevegősödni a rendszert. Úgyhogy igazából ahányan voltak annyiféle tanácsot adtak. :D De ami tuti hogy most ami benne van az olyan mint az üszök.. ezért gondoltam hogy azzal ott valamit kezdeni kéne, akkor is ha jelenleg a kis masina hiba nélkül üzemel, és pöcc-röff indul is az izzítógyertya csere óta.
Khmm .... khmm ... Üzemanyagszűrő ... Valamikor a boldog békeidőkben a Lombardini motorokra fémházas üzemanyagszűrőt tettek , abból kiindulva , hogy a dízeladagolók élettartamát elsősorban a szennyeződések határozzák meg .
Azután -- feltehetőleg a spórolás jegyében -- elkezdtek vezetékbe építhető műanyag házas filtereket alkalmazni , ezek egyetlen felemlíthető előnye az átlátszóság .
A gond a következő : egy szűrőnek többféle paramétere van , ami kívülről nem látszik . Mekkora szemcséket enged át ill. nem enged át , mekkora nyomásnál mekkora az átfolyóképessége stb. Gyárilag olyan műanyag házas szűrőt építettek be , amelyik az előírt mikron méretű szennyeződést kiszűrte a gázolajból . Ez persze egy drága szűrő . Aztán eljött a csere ideje , és akkor nagyon gyakran vettek egy olcsó , benzines rendszerekhez szánt valamit és berakták azt -- ezáltal a gyárilag előírt szűrés megszűnt ...
Annyit tennék még hozzá : gyárilag nem szoktak szűrőt tenni a tartály és a szivattyú közé ( a pumpa elé ) és ennek nagyon is érthető fizikai oka van . Tapasztalatom szerint az utólagos beépítések kedvenc területe ez a szakasz -- valahogy adja magát -- pedig a szívott oldal nyomásviszonyai nagyon kedvezőtlenek , nagyon hamar össze lehet vele szedni valami üzemanyag-ellátási zűrt . Valami nagyvonalú szűrőnek legfeljebb annyi haszna lehet , hogy védi a szivattyút , mert ha valami apróság a szelep alá kerül akkor már gond lehet .
A japán motorok ( Kubota , Yanmar ) tápszivattyúi beépített motornál hozzáférhetetlenek -- naná , a piros JDM most éppen ilyen hiba miatt áll ... Van olyan ismerősöm , aki ilyenkor inkább beépít egy elektromos pumpát , mintsem megpróbálja megközelíteni a mechanikust .
A szűrőre visszatérve : léteznek igazi gázolajszűrők , amik vezetékbe építhetők , azt kell beszerezni . Az olcsó benzines ( amit a benzincsap alá szoktunk betenni ) nem jó .
Szerencsére "csak" az egyik izzítógyertya volt a ludas. Szelepfedéltömítést, olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt cseréltek még. Most megy a kisgép mint az óra.
Sziasztok! MC1 Lombardini 502.-höz ki milyen filteres gázolajszűrőt ajánl? Elférne egy nagyobbacska is, vagy maradjak a jelenleg benne lévő méretnél? Gondoltam kicserélném.. sok éves lehet már..