A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Érdekes ez a GS-GSA kérdés. Én 1250-ből egyértelműen a sima változatot tartom jobb motornak, azzal egyből megvolt az összhang, és mégis mindig elővesz az Adv kérdés. Kb 4-szer voltam GSA-t próbálni, de egyszer sem éreztem, hogy az kellene nekem.
Viszont a lég-olajosból nagyon bejött az Adv változat (csak sima volt korábban), azon lehet rendesen ülni (nem kell akkorát terpeszteni), és még nekem, kellően dinamikus is. Igaz ott két személlyel, cuccokkal, már kell némi tolerancia, az 1250-nél két személlyel jobban szerettem motorozni, az meg sem érezte az Alpokba a plusz terhelést.
Szerintem sem kell kapkodnod, és hátha az 1300 GSA fogyaszthatóbb lesz, akkor két legyet egy csapásra :-)
Elképzelhető, hogy kár volt ennyi motort kipróbálni, és ha nem tedted volna, most boldogan baszkodnád az 1250 gs-nek!;-)
Ez a különbség köztünk: én eltöltöttem 4 nagyszerű évet a gs nyergében, nem rágódva azon, hogy lehetséges,hogy vannak jobb gyorsváltók, hanem élvezve azt, te meg még mindig nem találtad meg az igazit.
Mindenkinek saját ideológiája van arra, hogy miért éppen azt a típust veszi meg. Tetszik-e az új lámpa? A Ducati Multistrada szebb...szerintem... de nem nekem nem a lámpa a döntő.
Az én ideológiám: Nem én vagyok Valentino Rossi, ráadásul a magyar utakon motorozok, amik köztudottan rossz minőségűek. (és fiatalabb sem leszek)
Ezért kell túraenduro.
Ezért veszek olyan motort, ami a lehető legtöbb biztonsági kiegészítővel rendelkezik és kényelmes párban is. (kiváló futómű, kanyarABS, Hillstop, holttér figyelés, kiváló fék, stb...) (Az ideális motor számomra kb 200 kg lenne és nem kellene ekkora teljesítmény, mert nem használom ki.)
Futottam egy kört az 1250 beszámítással... válasz a kereskedőtől: "Amikor az LC-t elkezdte a BMW árulni, a fanatikus tábor sokáig kitartott a légolaj hűtés mellett és szinte semmit nem esett a használt motorok ára. Most nem tudni,hogy reagál a tábor, mert a BMW G-nek valóban tábora van. Ráadásul van egy használt jármű áresés az autóknál, motoroknál egyaránt. Inkább add el, ha tudod." Tehát jelentős biztonsági tartalékot, valamint hasznot is számítva 1,4-1,7 millióval adtak volna kevesebbet a motoromért, mint ami a piaci ár. Mennyi a piaci ár? Amennyiért elviszik. Én feltettem a hahu-ra a legalacsonyabb árért. Szerintem nevetségesen drágán próbálnak használt motorokat eladni. Árulni bármit: nem az én világom, de nem volt veszteni való, hogy ma vagy 1-2 hónappal később rendelem meg a motort, az nem számít. Egy próbát megért.
Mindenki álmodozik és álmokat vesz. Minden érdeklődő elmondta, hogy a motoron látszik, volt, gazdája, jó állapot (5 éves 1250GS)
Érdeklődők sorban (persze volt még pár rajtuk kívül is...)
1: nagyon jól néz ki, ebből a színből nem sok van, mennyit engedsz? (Ez egy irányár, ha alkudozunk neked kell ajánlatot tenni) ok, holnap még megnézek, még egy másikat a kettőből választok, mindenképpen visszajelzek. (többet nem hívott)
2: mikor tudom megnézni, mert nekem ez a hétvége nem jó, de a következő igen és eurót elfogadsz-e mert ausztriában dolgozom? (sosem jött)
3: otthon vagy, mert beugranék megnézni... ja, ha most nem az sem baj, közel lakom, akkor holnapután. 2 nappal később: Mivel nem tudtam megnézni, leinformáltam a motort a kereskedésben, emlékeztek rá, minden ok, megyek hétvégén, mert kell a motor (sosem jött)
4: amint süt a nap megyek, mert kell a motor, nekem van egy Goldwing és egy 1200GS, de azt cserélném.. az sem baj, ha 3 motor áll a garázsban... remélem senki nem viszi el, míg odaérek (vele 4 telefonbeszégetésem volt, legalább 40 perc összesen: sosem jött)
5: otthon vagy most? ok, akkor jövök. Igen jól nézni ki, megbeszélem otthon és visszajelzek (megnézte, sosem jelzett vissza)
6: kisebbre cseréltem a 120 GS-t, de megbántam, ezért kell, megnézte, visszajelzést ígért, persze azóta sem jelentkezett
1 érdekődő 45 év körül lehetett, a többi 55 fölött.
A hirdetést több, mint 1700 ember nézte meg... szóval sokan álmodoznak, nézelődnek.
Végül egy úr érdekődött, eljött, megnézte és elvitte.
Új motor vásárlás: bekértem az ajánlatokat, 500.000 volt a különbség a legalacsonyabb és a legmagasabb ajánlat közt. Nem a legközelebbi, hanem a legtávolabbi kereskedésbe megyek érte, de arra jutottam, hogy motorozni jó, tehát mindegy hol veszem. Szervízbe biztos nem oda fogom hordani. :)
Tehát várom az 1300GS-t.
Tanulság? Sokan álmodoznak és életkoruk ellenére nem a realitás talaján mozognak. Ez országtól független. Torontóban élő Barátom jóban van egy BMW kereskedővel. Jellemző, hogy 50+ urak bemennek megveszik a full felszerelt GS-t, mert mennek a 66-os útra. Aztán 4-5 év múlva viszik vissz és beadják használtan 1500 km-mel.
Amin mégis meglepődtem, az a színház. Amikor anélkül, hogy én kérném fogadkozik az érdeklődő, hogy jön, vagy visszahív, vagy visszajelez és attól is fél, hogy őszinte legyen. Valamiért őszintébb kommunikációt reméltem. Látjátok: én is - még mindig álmodozom.
Ja, az 1250-es GS-t kb. 9000 km alatt nnm voltam képes megtanulni úgy használni, ahogy kell, a KTM 1290-est, a Triumph 900 és 1200-ast pedig a nulladik kilométertől tudtam úgy használni, "ahogy kell".
Meg mentem vagy 7-8 vizes R-el, GS-el, az összes csak max használható volt, esetleg elfogadható, de egyik sem jó, úgy általában a váltó, nem csak a gyorsváltó. Az 1300-as GS a legjobb a vizesek közül, de még mindig nem Triumph az sem.
És bármelyiket ki lehet forgatni, és baszkodni felfelé a gyorsváltót, de nem ez a jó váltó kritériuma.
Te hány darabot próbáltál és mihez hasonlítod, hogy ilyen bátran megfogalmaztad ezt az okosságot?
Az 1250-es adaptív LED-je nagyon jól világított, de mivel nem sokat megyek sötétben, nem igazán fontos szempont. A mostani 2018-es is LED-es, csak nem adaptív. Jól világít, csak kanyarban nem világítja be az utat, ahogy az összes többi nem adaptív sem. Gondolom az 1300-as mátrix kicsit jobb mint az 1250-es volt, de az idétlen formája -10 pont, a kicsit jobban világít +2 pont, még mindég csak -8. :)
Mentem már GS-el , elboldogulok vele , de nem komfortos . Érdekes módon a sokkal nehezebb K16-oson , hogy is mondjam ? Nagyobb biztonságban érzem magam . Persze menet közben jó , de mikor meg kell állni , meg odébb kell tolni...Valami a súlyokkal , meg a megfogási pontokkal lehet kapcsolatban . De nem lenne ez gond , mert mint a tapasztalat mutatja , az 1100-asnak a 80mm-es rugóútjával is lehet kényelmes rugózást kihozni , csak meg kell találni , a rugóerő , és a csillapítás megfelelő mértékét . Csináltam egy rugó erő mérőt , és így sikerült más fajta rugót hozzá passzintani a gyári csillapítóhoz...
:-) Elhiszem. Főleg, ha az anti-wheelie ki van kapcsolva.
Erről jut eszembe: ezeknek a vezetés aszisztens rendszereknek (is) köszönhető, hogy sima egyenesbe gyorsulás esetén el tud verni nála jobb súly/lóerő arányú gépeket. Egszerűen a motorerőt teljes mértékben le tudja vinni az uttestre, a finom, és gyors szabályzásnak köszönhetően.
"Nálam az a gáz , hogy a magasságom miatt , a GS kiesik"
Alacsonyított Gs-t próbáltál már? Én ha nagyon kihúzom magam talán 170 cm magas is vagyok, tökéletesen elboldogulok a motorral.
Egyik márka sem kínál ilyen alacsony túraendurót gyárilag, nekem a így azok kiesnek eleve. Ültem/mentem már több ilyennel is, de azokat nem merném megvenni magamnak.
Tudom, hogy lerágott csont a gyorsváltó, de azért leírom a véleményem: biztos nem ez a legjobb a piacon, de én nagyon jól tudtam használni, igazi élvezeti forrás volt. Egyedül 1-2 között felváltásnál nem hasznátam, ott tényleg megcibálta a hajtásláncot, egyébként végig le és fel. Amúgy a tesztelők egyöntetű véleménye szerint tökéletesítettek rajta az 1300-nál.
Nem tudom értelmezni a futóműpanaszokat, nekem tökéletes volt, helyt állt a legszarabb utakon is, és még pályán sem vall szégyent vele az ember.
Biztos van jobb egyikre, vagy a másikra, de azt állítom, hogy nincs másik motor ami ilyen sokoldalú.
" Ha valaminél van rosszabb , az nem jelenti azt , hogy ez jó ! "
De azért komolyan ! Mekkora gáz már az , hogy nem tudnak egy programsort írni a vezérlőbe , hogy legalább ki lehessen használni , a teleszkópok fizikai jellemzőit !? Van még egyáltalán , másik olyan gyártó, aki nem ajánl az elektromos futóműihez "kézi" beállítást ?
Neked egy olyan r1200GS LC lenne az ideális, mint ami nekem volt.'16-ig gyártott, mert azokban még volt Soft állás. Az volt a legnagyobb érték benne. A későbbi LC-kben és az 1250-ben nincs soft állás és keményítettek is a futóművén valamicskét.
De akinek kemény bármely BMW futóműve, az használjon KTM Duke-ot egy hétig, utána nagyon finom lesz a BMW :-)
Szerintem most eleve "kivárás" van a piacon; - ami nagyjából normális jelenség egy modellváltás esetében; akinek van lehetősége ilyen értékben vásárolni, azok egy része azt figyeli, hogy alakul az új modell karrierje, lesznek-e problémák, hogy értékelik a vásárlók az újdonságot az elődhöz képest.
Magam sem vágnék bele egy 1300-asba most, és mivel áll a piac, hát marad a mostani masina - ami egyébként megjelenésében több szempontból nekem jobben bejön, mint az új modell, a többi újdonság nagy része pedig racionálisan nézve nem ad annyi többletet, ami miatt az ember szaladna a boltba.
Nagy valószínűséggel be fog állni az egyensúly, kérdés, hogy mennyi idő alatt - bár a tapasztalat azt mutatja, a GS/RT esetében a nagy eladási számok miatt viszonylag hamar kiderül, vannak-e gyenge pontok, mennyivel lépett előre az új modell, és kinek melyik út való; előző, vagy az új modell.
A fejlődéssel kapcsolatban pedig; egyelőre nem látok túl sok valóban releváns, valóban hasznos, motorozás során határozottan érezhető újdonságot. Az adaptív tempomatot aláírom - bár igazából ennek hosszabb pályázás esetében van haszna... -, a design ízlés kérdése, a futómű, motor fejlődése a nagyon "vájtfülűeknek" adhat pluszt, a súlycsökkenés OK, bár egy "felkészített" GS-en gyorsan olvad a súlycsökkenés aránya a teljes tömeghez képest. A fényszóró teljesítményére kíváncsi leszek, mert engem az 1250 fénye sem győzött meg, nekem a halogén valamiért jobban fekszik - a kanyarfényről nem tudok nyilatkozni, az enyémben még nincs ilyen.
Szóval most én is figyelek, tájékozódok. Az is megfordult a fejemben, hogy az új GSA megjelenéséig kivárok, és max az 1250 végleges kivezetése előtt benevezek egy GSA-ra (bár nem véletlenül nem GSA-t vettem), ha az 1300-as nem győzne meg addig.
u.i.: a kardán kérdése azért ott mocorog a fejemben az 1250 vs 1300 tekintetében, ami az 1300 esetében okozhat fura helyzetet majd a piacon, ha eljut odáig a használt gépek átlagos futásteljesítménye - de addigra lehet, hogy már az 1300-t is váltja valami
Nálam az a gáz , hogy a magasságom miatt , a GS kiesik , ilyen puhább program meg csak abban van . R-RT-RS-GT , mind keményítenek . Szívem szerint , kidobnám a GTL-böl a mindent magától állító teleszkópokat , és raknák bele , az első GT-kben , alap felszerelésként adott , kézi állításúakat , csak nincs rá pénzem . Meg igazából , már lehet , nem is fog kelleni...
Ezek szubjektív dolgok, de hasonlóan látom. A dinamik futóművesek nekem nem adják ugyanazt a komfortot ezeken a szirszar utakon. Kb az újakon az lehet a jó, hogy enduro pro mód, és bekonfigolod magadnak soft-ra
A magyar piacnak mindig is voltak sajátos vonásai. Aki 2021 előtt vett új 1250-et, az most még mindig az akkori áron hirdeti motorját. Ez persze a későbbi hiánynak, és forint gyengülésnek is köszönhető, de látható volt, hogy előbb utóbb kínálat lesz belőle. Az eladhatatlanság persze nem igaz, csak kevesebb vevő van a piacon, és az is újat vesz, ezen az áron, azaz lejjebb van a reális ár.
Én a német piacot szoktam nézni, és az extra nélkül hirdetett 1250 GSA árán, ott egy full extrás GSA-t lehet kapni. Persze behozni macera, de ez akkor is több mint 1,5 m Ft, és eladható, ha mégsem tetszene.
Addig is, boldogan húzom a gázt, a csendes, és majdnem harmad árú Dohc-nak, és érdeklődve figyelem az eseményeket :-)
Volt gyorsváltós , 1250-es Boxerem , szerintem , annak a gyorsváltója , pont semmit nem ér . A sorhatosé sokkal jobban használható , de az is határeset . cserébe az új motoroknak , egyújas a kuplungjuk , szóval nem probléma használni . Van ez a Dinamic ESA futómű , aminél szintén azon a véleményen vagyok , hogy mivel nincs felhasználói állíthatósága , így ( legalább is az én súlyomhoz ) többet ront a helyzeten , mint használ . Egy pár , hagyományos , kézzel állítható rugós tag komfortosabb lenne , vagy legalább is , lehetne belőle csinálni . Példaképp , az ősöreg 1100-asom , az öreg telóival , rugózik alattam , még a fullextrás GTL-em , pattog az úton , mint kecskeszar a deszkán , mert az elektronika nem engedi olyan puhán csillapítani , mint ahogy egyébként maga a csillapító tudna ! :( Nem mondom hogy nincsenek hasznos felszereltségek , de szerintem , hogy eladhatatlan egy alap felszereltségű modell , az nem a motor használhatósága miatt van . A mai motorok , már alap felszereltséggel is bőven több tudással , felszereléssel vannak ellátva , mint ami szükséges egy élvezetes motorozáshoz . A másik példa erre , hogy sokan a nagyobbik GS-t veszik , még akkor is , ha alig tudnak elboldogulni vele , a méretei végett...
De ha felkonfigurálsz egy 1300 GS-t Dynamic csomaggal, meg még jópár értelmes dologgal, akkor azt látod, hogy egy modernebb motor, jól megpakolva, és sokan 40-60 ezret futott, 4 éves 1250-eknél ehhez képest 20 százalék értékvesztésben hisznek, a 2 év alattiaknál meg 10 százalék alatt. Nem csoda, hogy ennyiért nem egyszerű eladni őket.