Van egy félbehagyott játékom, ahol már dupla annyi pontom van mint a második helyezettnek. Valyon melyik győzelem fajta ér a legtöbbet a végelszámolásnál? Cultural, vagy domination, vagy space race? Mert akkor arra hajtanék rá.
ezt a farm+representation dolgot én se nagyon vágom. próbáltam 1-2szer de nem igazán jött be.
egyrészt mert nekem általában jól megy úgy a gazdaságom , hogy minden mezőt a neki legmegfelelőbb improvementel feljesztek. (pl. flood plains - town, grassland+folyó - farm, plains+folyó szintén town, satöbbi). nagy embereket meg csodákkal szerzek általában. ez igy eddig bejött.
meg azt nem értem h tud vki egy farmokon alapuló városnépességet felhúzni, mikor folyó melletti terület azért nincs féltucat egy átlagos városban (legalábbis nálam nincs^^)
Igen, de nekem alapból kevés nagy ember pontom van, mert a játék első részében mindig a riválisok építik meg a csodákat. Annak a kevés pontnak meg a duplája nem sokat ér.
Én a nagyember pontokat úgy szoktam növelni, hogy amint lehet, átkapcsolok pacifizmusra, és addig itt maradok, amíg csak béke van. Ha esetleg háborúzni kell, teokráciára kapcsolok át.
Elsősorban azért akarom ezt megtanulni, mert minden egyes játékban az a legnagyobb problémám, hogy nagyon kevés nagy ember pontot termelnek a városaim, és ezért kevés nagy ember születik a birodalmamban. A játék végefelé már javul a helyzet, mert a gazdaságom fellendül, és a csodákat nagyrészt én építem meg a végefelé, és innentől kezdve jönnek a nagy emberek is, de jó lenne, ha ez a játék elején is megvalósulna.
Kinek mi a kedvenc stratégiája a vidék fejlesztésénél? Representation+farmok, vagy universal suffrage+town? Az előbbivel egyszer próbálkoztam meg, akkor az elején tényleg eléggé elhúztam, de egy idő után, mikor a városok nem nőttek tovább, és a specialisták száma megmerevedett, akkor fejlődési ütemem is megállt, a többiek pedig szépen elhúztak tőlem. De még egy nagyobb városban is 10 specialistánál többet nem tudtam összehozni, akik közül ha mindegyik kutatással foglalkozik, akkor ugye 60 kémcső jön össze, de akkor a termelés lesz nagyon szar, ha pedig mondjuk papokat képzel belőlük, akkor a kutatás esik vissza. Mégis jópár embertől olvastam itt, hogy ez a tuti stratégia, és nekik nagyon bejött. De kérdem én, hogy lehet ezzel a taktikával nyerőnek lenni?
modokat próbálnék ki, de hiába másolom őket a bts mod könyvtárába, (pl. dragonia mod, TAM), betölti, majd elindítom a térkép generálást, és azon a ponton a játék kilép. van valakinek tippje miért?
Ilyen ablakot mivel lehet elővarázsolni? Minden forduló végén kiguvvadt szemekkel csekkolom a monitort, nehogy valami fontos információról lemaradjak...
Épp az a jó a játékban, hogy mindig van olyan helyzet, amelyben őrületesen fontos egy csoda, míg a többi kevésbé. Én például hosszú hónapokig játszottam úgy, hogy mindig megvolt a Stonehenge (az új városok kulturális határai gyorsan nőnek, súrún lakott térképen, nem kreatív néppel ez nagyon fontos lehet) és az Oracle, a Code of laws miatt.
Pedig egyik sem igazán fontos... A Piramisokat gyakran kihagyom - a representation valóban fontos, de ha kiszámolod, hány támadó katonát tudsz ugyanennyi energiával legyártani a fővárosban, kiderülhet, hogy simán elegendő az egyik szomszéd likvidálására. Az meg többet ér bármilyen csodánál. (Egyébként is, a nehézségi szint növekedésével egyre ritkább csoda lesz a csoda, mivel nem érsz rá... :))
Fura, én nagyon szeretem a Hanging gardens-t, elég jól tud jönni az a plusz népesség az elején. Persze érdemes előtte 8-10 várost alapítani, hogy valóban legyen hatása.
Fontosak még azok a csodák is, amelyek great scientist-et adnak. Ilyen csodából alig van (talán az University of Sankore, Great library meg még egy-kettő, az AI nagyon szereti őket), pedig egy-egy nagy tudós eléggé meg tudja dobni a kutatást a legnagyobb városokban az akadémiával.
Korábban írta valaki, hogy szerintem nem érdemes az elején vallásra gyúrni. Lehet, hogy félreérthető voltam: egyedül a meditation-t nem szoktam kikutatni, mivel az zsákutca. Sokkal hasznosabb a Polyethism, mivel onnét már csak két lépés a Monotheism, ami szintén vallást (és ami nagyon fontos: organized religion-t) ad. Egyedül Izabellával szoktam megpróbálni elhappolni mind a hét vallást (Prince fokozaton eddig kétszer sikerült. :)) Az a titka, hogy mindjárt kezdéskor pénzes területet kell művelned, akkor - ha szerencséd van - megszerezheted a hinduizmust és a buddhizmust is.
A legelején is megéri misszionáriust gyártani. Látszólag túl nagy áldozat, de nincs annál édesebb, mint elküldeni a világ túlsó felére, bepalizni egy agresszív népet, aki onnét fogva bármikor hátbatámadja a köztünk lakó országokat. Az open border egyezményt mindig a hisztis népekkel kösd meg először - Izabella, Tokugava -, mert ezek tök hamar besértődnek, ha másokkal is barátkozol. Szóval open border a japánokkal, misszionárius bevet, ezután jöhet az open borders a kevésbé bolond népekkel.
Rendőrállamot még sosem próbáltam, teokráciát sem... Eh, talán majd a következő párszáz játék valamelyikében. :)
Mondjuk szerintem önmagában ez az infó nem értelmezhető, mertha a helikopter már le volt strapálva 0,1-re a speraman meg 4-en állt, akkor ez a logikus kimenetel!
Biztos úgy volt, hogy a helikopter leszállt megnézni a bennszülöttek harci táncát, ezek a piszkok meg besurrantak a gépbe, kőkéssel elvágták az üzemanyag-vezetéket, aztán tüzet csiholtak alá... :)))
de az csak konzolra!:( azt nem tudjátok hogy miért van az hogy nem tudok corporation-t csinálni? megvan hozzá minden tudás, meg engineer (mining corp.) és el van szürkülve a gomb:P de nemértem mért:P és nyersanyagom is van!
piramis tényleg hasznos lehet, de az, hogy elengedhetetlen, erős túlzás. méghozzá azért mert rohatt drága.
különböző fokozatokban és játékmódokban (pl no reload/visszatöltős) más a csodák prioritása, és értéke, ezért elég hibás olyat állitani, hogy X-jó, Y meg semmit nem ér.
most két funkciója van: 1) bombázás: [célkereszt] ilyenkor a város védelmét csökkenti körönként - előléptetéstől függően - 4-8%kal a katapult, és 8-16%kal a trebuchet. 2) egységet támad a "hagyományos módon": ilyenkor, bár általában egy egység ellen nem sok esélye van, viszont vissza tud vonulni a csatából (asszem:p) és több egységet sebez.
én általában először jól lecsökkentem a városvédelmet, aztán 1-2 katat beáldozok h legyengítse az egységeket és roham! ez akkor is jó, ha erős védelmi egységei vannak, vagy ha picit fejlettebbek az egységek mint a tiedid (mert úgye igy kisebb ÉPvel már gyengülnek)
megjegyeztem még valamit: azt irtad h dombról is 25% győzelmi esélyed volt. attól h dombon állsz, attól csak a VÉDELMI esélyeid javulnak ha támadnak (dombon +50%, erdő: 25%), a támadási nem. az ellenfél helyzetét kell nézni: ha pl folyón kelsz át támafás közben, v partaszállásból támadsz, -50% esélyed van.
télleg csinálj sok workert. én általában 1 worker/város + néhány útépítő.
ha vkivel rosszba vagy, v vkinek szeretnéd tudni a tekkjét,akkor nyomd rá az EPket.
és nézd meg milyen csodákat építesz, mert pl a hanging gardens tök felesleges sztem, mig a piramisok elengedhetetlen (át tudsz váltani represetationra, ami +3 mosolygós fej).
Köszi a tanácsokat. Walls-ra nem gondoltam, mert eléggé meglepett a támadásuk. Egyszer csak bejelentkezett, hogy jó napot kívánok, hadat üzenni jöttem (anyád)... Ezentúl a határvárosokban tuti, lesz fal, plusz 5 védelmi egység!
A catapult mindig egységet támad a bombázással, igaz? Régebbi civeknél volt, hogy épületet is rombolt, néha még a város népessége is csökkent. Most hogy van?
Egy tanács: ahogy látom, elhanyagoltad a vidékfejlesztést! Bár már 1690-ben jártál, volt nagyon sok parlagon hagyott föld, erdő. Több munkás kell!
Ami a konkrét kérdést illeti: én sem szeretek háborúzni. Ha rákényszerülök, elsősorban a védelmet próbálom erősíteni (ebben a korban longbowman) + (nagyon fontos!) walls+castle!
Ha esetleg támadni akarok sok katapult ill. később trebuchet-t viszek%
A másik kérdés: csak akkor fogod tudni, hogy a többiek mit fejlesztenek, ha már elég kémpontot költöttél rájuk! (Ezt a jobb felső sarokban lévő kémikonnal vagy a ctrl-E-vel tudod meg pontosan.)
Egész jól indult, pár kezdő csodát sikerült megépítenem. A terjeszkedéssel nem volt gond, kivéve az utolsó 3 városnál, ahol ideiglenesen hadat kellett üzennem a szomszédos franciáknak, mert hamarabb ért oda a settlers-ük. Vallásügyileg eleinte zsidó voltam, de aztán rájöttem, hogy ezen a földrészen ebből komoly konfliktuaim lesznek, így áttértem a Hindura (4-en voltunk egy kontinensen). A 17. századra a franciákkal nagyon megromlott a viszonyunk, meg is támadott, pedig pontszában jóval alattam volt. Bevette a Dortmundot, aztán kicsit később egy másik városomat is... Gyűjtöttem hadat, megpróbáltam Dortumdot visszafoglalni, de nem sikerült. Újabb hadat nem volt kedvem építeni, mert nagyon lemaradtam volna és nem tudtam volna győzni szerintem. 2 városról meg nem mondok le, szóval föladtam a játékot. Tanulság a szokásos... Addig jó vagyok, amig nem kell harcolni. A maceman/pikeman/musketman/longbowman/knight/catapult stb. korban ti hogyan foglaltok vissza egy várost? Dombról lefele támadva is ~25% győzelmi esélyekkel támadtam. Esetleg catapultokat vegyek sokat? 4-5 darabot vettem, bombaztam a várost, de nem sok foganatja volt. Van valami egységkímélő taktika? Továbbá érdekelne, hogy mitől tudom, hogy két nép mit fejleszt éppen? (A képen látható jobb oldalt alul.) Egy darab kémet vettem összesen, az is a fővásosomban dekkol, nem mentem vele sehova.