Interpelláció a Közgyűlés 2010. január 28-i ülésén. (Tímár Istvánné MSZP)
1. Folyik-e nyomozás az Önkormányzat tulajdonában álló hat lakótelepi lakás felújításával kapcsolatosan?
Az írásban közölt válasz szerint: Feljelentést tettek ismeretlen tettes ellen. Megindult a nyomozás.
2. Igaz-e, hogy a szóbanforgó egyik lakásban jelenleg Bács István, a polgármester kabinettfőnöke lakik?
Az írásbeli válasz szerint: Igen. A bérleti jogviszony 2008. április 1-től, 2009. március 31-ig szólt, majd meghosszabbitották 2010. július 31-ig.
(A Közgyűlésen adott szóbeli válasz az volt, hogy nem igaz!! Akkor most valaki tájékozatlan ilyen ügyben, vagy hazudik)
3. Ha igaz, milyen szerződés alapján és mennyi bérleti díj fejében?
Írásbeli válasz: a 38/2003. (XXII.02.) Ök. számú rendelet szerint.
A 11.§ (1)/a) szerintÉrd Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatalával közszolgálati jogviszonyban (állónak bérbeadható)
A nevezett rendelet még más helyzeteket is felsorol)
A (4) A szolgálati jellegű jellegű lakások havi bérleti díja megegyezik a szociális alapon bérbe adott lakások díjával.
Ezek alapján Bács István, mint az önkormányzat Polgármesteri Hivatalával jogviszonyban álló köztisztviselője jogosult a bérlakásra. A bérleti díj: 25.200,-Ft+Áfa (30.240,-Ft/hó.
4. Miért vették le az önkormányzat honlapjáról?
Írásbeli válasz szerint: A jelenleg hatályos közzétételi lista szerint a 100 eFt feletti kifizetések közzététele kötelező. A lakásbérleti szerződés nem kiadást, hanem bevételt jelent a városnak.
Az emlitett bérleti szerződés adminisztrációs tévedés miatt volt fenn korábban a honlapon.
Megjegyzésem: A leírtak a teljes anyag rövidítései.)
..."Épületeinek akadálymentesítésére nyújtott be egyetemünk pályázatot, melynek lényege: a fogyatékkal élő emberek esélyegyenlőségének elősegítése. A projekt teljes költségvetése 362 ezer euró, melynek nyolcvan százaléka a pályázattal elnyerhető összeg, a fennmaradó húsz százalékot önerőként kell biztosítania az egyetemnek. A döntés júniusban várható.
A pályázathoz elkészült megvalósíthatósági tanulmány tartalmazza az egyetem egészére vonatkozó akadálymentesítési tervet, ennek egy része valósulna meg a pályázati összeg elnyerése nyomán, a többire a rendelkezésre álló forrásoktól függően a későbbiekben kerülhetne sor.
A projekt célkitűzése, hogy az egyetem minden szolgáltatását egyenlő eséllyel tudják igénybe venni a különböző fogyatékkal élő (mozgáskorlátozott, hallás-, látássérült) emberek. Az épületek belső kialakításánál az a cél, hogy mindenhol biztosított legyen a vízszintes és a függőleges közlekedés, amelyet több helyen a liftek átalakításával, illetve egyes helyeken új liftek építésével lehet megoldani. A fejlesztések sikeres pályázat esetén az A/1-es, az A/2-es, az A/3-as, az A/4-es, az A/5-ös, az A/6-os, illetve a C/1-es épületeket érintik. A beruházás során a bejáratok átalakítása, rámpák elhelyezése, liftek építése vagy felújítása, illetve minden szinten mozgássérültek számára kialakított illemhely valósulhatna meg. A parkolótól, valamint a buszmegállótól vezetősávval segítik majd a látássérültek közlekedését. Mindezek után akadálymentessé válna az összes oktatási épület, a nagy előadók, a menza, a könyvtár, a kollégiumok és azok a hivatalok is, ahol ügyfélfogadás van, valamint az egyetem tanszékei és más közösségi helyiségei is..."
Tehát szintén oktatási intézményről van szó, ám több épületről és feltehetően nagyobb volumenű munkáról szól a történet.
Ha nagyon nagyvonalúan - 300 Ft/euro - számolok, akkor is csak 108 millió 600 ezer Ft a projekt teljes költségvetése.
Hát, akárhogy is nézem, ehhez képest az érdi VMG projekt 450 milliós teljes költségvetése elég érdekesnek (gyanúsnak?) tűnik.
Miért tartjuk mi a képviselőket, az önkormányzatot, a polgármesteri hivatalt a sok szakértő hivatalnokkal?! Nekik -a semminél azért nagyobb- pénzért mi is lenne a dolguk? És akkor most hagyjuk az esküket, hogy így, meg úgy a város, a köz érdek.
Persze mindenki tehet feljelentést, de azért vannak itt egypáran, akiknek ezt hivatalból kellene megtenni, esetleg feljelentés nélkül intézkedni. Úgy, hogy nehogy már egy lelkes kívülállón kérjünk számon bármit is.
Te mindig elregéled, hogy milyen ku...ra okos vagy. Boldogítasz bennünket a fölfedezéseiddel. Irány az ügyészség, mint lesli a halász. Ő nem gatyázott...
Ja , a lényeg lemaradt. Készült már egy terv a Vörösmartyra az említett pályázathoz, ami már tartalmazta a teljes akadálymentesítést! Idézem:
"NYILATKOZAT TELJES AKADÁLYMENTESÍTÉS TELJESÍTÉSÉRŐL
Alulírott ......., ..... rehabilitációs szakmérnökbüntetőjogi feleősségem tudatában kijelentem, hogy a KMOP-2007-4.6.1/2 számú pályázati kiírásra benyújtott .......
című pályázat keretében a Vörösmarty Mihály Gimnázium ... megvalósuló beruházás
építési engedély szintű tervdokumentációja/ műszaki leírása a "Segédlet a komplex akadálymentesítés megvalósításához" c. dokumentumban és a szakértői vizsgálatnak megfelelően tartalmazza:
-Az épület teljes körű, valamennyi fogyatékosságra kiterjedő akadálymentesítését .."
Azt azonban nem tudtam beazonosítani, hogy ki a tervező, és mennyiért tervezte.
Van azonban, hogy van egy Hinterlandos szerződés, melynek tárgya "Vörösmarty Mihály Gimnázium bővítés engedélyezési tervének elkészítése" és a tervezői díj
7.470.000 Ft+Áfa, amelyet a beruházás nettó értékének 2,49%-nak megfelelően határoztak meg.
Szerintem valószínű, hogy a terv és a szerződés összetartozik, de ezt egyenlőre inkább nem állítom.
Ha összetartozna az oltári nagy gáz lenne, mert ugye, ha egyszer már egy 7 milliós terv részeként azt megtervezték, tehát értelemszerűen az akadálymnentesítés ára a 7 milliónak csak egy hányada, akkor 3 hónap múlva csak az akadálymentesítés, hogy kerülhetett 19,9 millióba.
1. 2007. október 27-én jelent meg a KMOP-2007-4.6.1/2 pályázati kiírás "Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása" címmel, amelynek beadási határideje: 2008. január 28.
A Közgyűlés hivatkozott 2007. június 21-i döntésének megfelelően a "Vörösmarty Mihály Gimnázium bővítése és felújítása" tárgyában a pályázati feltételeknek megfelelően elkészült előzetes tervezői költségbecslés összeállítása után: - a projekt teljes költségvetése: 450.000.000,- Ft - igényelt támogatás: 250.000.000,- Ft - önerő szükséglet: 200.000.000,-
Hát bizony ez a polgármesteri válasz véleményem szerint mellébeszélés a javából, a „nesze semmi, fogd meg jól” ékes bizonyítéka.
Semmilyen válasz nincs benne arra nézve, hogy miért is 19 millió Ft az akadálymentesítési terv ára.
Ha a polgármester által leírtakat veszem figyelembe és azok alapján számolom ki a terv árát, egyértelműen kiderül, hogy pofátlanul magas a 19 milliós ár, hatalmas túlfizetés történt, magyarán igen bűzlik az ügy.
Nézzük a részleteket.
Azt írja a polgármester:
…”Mindezt megelőzte az épület felmérése, melynek nettó alapterülete 6.139 m2…”
Majd továbbá:
…”Tervezői és beruházói statisztikákból látható, hogy egy meglévő épület komplex akadálymentesítésének beruházási költsége 45 – 50 ezer ft négyzetméterenként…”
Ennek alapján kiszámítható az akadálymentesítés beruházási költsége (a polgármester által leírt legmagasabb áron számolva):
6.139 m2 x 50.000 Ft/m2 = 306.950.000 Ft.
Jakab Béla interpellációja alapján:
…”A kamarai díjszabás szerint a tervezési költség a bekerülési költség 1,2 – 3 % - a között van…”
Ilyenformán, ha a legmagasabb kamarai díjszabást veszem alapul, az akadálymentesítési terv ára max. 9.208.500 Ft lehet, de semmiképpen sem 19 millió Ft.
Nos? Mutyi vagy nem mutyi?
És egy kis érdekesség máshonnan (összehasonlításul, hogy Érdhez képest máshol hogy is mennek a dolgok):
http://www.mertnet.net/node/1755
Épületeinek akadálymentesítésére nyújtott be egyetemünk pályázatot, melynek lényege: a fogyatékkal élő emberek esélyegyenlőségének elősegítése. A projekt teljes költségvetése 362 ezer euró, melynek nyolcvan százaléka a pályázattal elnyerhető összeg, a fennmaradó húsz százalékot önerőként kell biztosítania az egyetemnek. A döntés júniusban várható. A pályázathoz elkészült megvalósíthatósági tanulmány tartalmazza az egyetem egészére vonatkozó akadálymentesítési tervet, ennek egy része valósulna meg a pályázati összeg elnyerése nyomán, a többire a rendelkezésre álló forrásoktól függően a későbbiekben kerülhetne sor.
A projekt célkitűzése, hogy az egyetem minden szolgáltatását egyenlő eséllyel tudják igénybe venni a különböző fogyatékkal élő (mozgáskorlátozott, hallás-, látássérült) emberek. Az épületek belső kialakításánál az a cél, hogy mindenhol biztosított legyen a vízszintes és a függőleges közlekedés, amelyet több helyen a liftek átalakításával, illetve egyes helyeken új liftek építésével lehet megoldani. A fejlesztések sikeres pályázat esetén az A/1-es, az A/2-es, az A/3-as, az A/4-es, az A/5-ös, az A/6-os, illetve a C/1-es épületeket érintik. A beruházás során a bejáratok átalakítása, rámpák elhelyezése, liftek építése vagy felújítása, illetve minden szinten mozgássérültek számára kialakított illemhely valósulhatna meg. A parkolótól, valamint a buszmegállótól vezetősávval segítik majd a látássérültek közlekedését. Mindezek után akadálymentessé válna az összes oktatási épület, a nagy előadók, a menza, a könyvtár, a kollégiumok és azok a hivatalok is, ahol ügyfélfogadás van, valamint az egyetem tanszékei és más közösségi helyiségei is.
Tehát egyetemi épületek akadálymentesítése.
A projekt teljes költségvetése 362.000 euro, azaz (nagyvonalúan, 300 Ft/euro alapon számolva) 108.600.000 (azaz száznyolcmillió-hatszázezer) Ft.
(hasonlítsuk csak össze a VMG – nek a polgármester által megadott számok alapján kiszámított 306.950.000 Ft beruházási költségével)
De persze megnézhetnénk az uszoda elszámolását, a lakás felújítások elszámolását és még sok minden mást is.
Valahogy Érden mindig minden kivitelezés jóval drágább, mint máshol.
Ugyan miért?
Sziasztok.( Éppen Szécsényben kolbászok 3. napja.) véleményem? Nos, elég szánalmas a válasz. Több helyen is, például Egerben pályáztatták a tervezőket (is) Szerencsen teljesen véletlenül nyertem el 3 munkát szakértésre, mert azt is versenyeztetik. Az érdi honlapon az üvegzseb programban volt képe a vezetésnek feltenni: az akadálymentesítési terv megvásárlása........ Hogyan is történhetett?? Képzeljük el: A polgi vagy valamelyik csicskása bement a trafikba. Kérek egy karton x-y cigarettát. Tessék. És nincs véletlenül a Vörösmarty......stb. ? De éppen van, itt található a polcon. Tessék, vigye!! Majd küldöm az ÁFÁS számlát.
Hát szóval tisztességesebb országokban ( Burundi, Malajzia, Pápua-föld) az érdi fideszeseket meg se ennék. Kifordulna a szájukból. sziasztok
Egyértelmű a válasz? Szerintem még soha nem olvastam ilyen béna próbálkozást arra, hogy elkenjenek valamit. Ahelyett, hogy leírná, hogy "Igen, többszörös árat fizettünk.", mindenféle helyzetre hivatkozik. Pedig csak arról volt szó, hogy a mástól kapott pénzen így tudtak osztozni a mutyipartnerekkel.
Nem adok neki 3 hónapot és a most hallgatag polgármester körül valami nagyot változik: Ha marad is megy, vagy menve marad. Desemméképpen se úgy, ahogy ő azt most képzeli.
Már most is teher lehet, de nyárra már akadály lesz belőle...
Addig olvassuk az Érdi Lapot, abból -ha nem is direktben- minden megtudható. Persze azok előnyben vannak, akik a Szabadnépből tanultak a sorok között olvasni. A fiatalabbaknak: Ha valakit, valamit nagyon dicsértek, pláne he magát fényezte az elvtárs, az előbb-utóbb "saját kérésére" repült.
A nehéz kő Érden is elindult és már nem áll meg...
Jakabot ne báncsd!Sokat köszönhettek neki!Ő nem az a megalkuvó tipus nem a pártszempontok vezérlik.Ha szoci ha jobboldali a polgármester,ha lenyúlás van annak kőkeményen utánamegy.Ti csak kullogtok utána,hozzá sem szagoltok.Egyedül többet tett a városért mind a FIDESZEs vagy kádéenpés vagy MSZPs vagy eszdéeszes bagázs egybevéve!
A Képviselőtestűlet megválasztotta az ellenőrzésre szakosdott bizottságát. Jakab Béla örökös elnök vezeti. Az a dolguk, hogy szimatoljanak, kutakodjanak, ahogy azt a Dücsa idejében tették. Vajon miért áll a sportcsarnok? Miért akadozik a csatornázás? Akkor olyan harcosan küzdött a nagy lenyúlóért, hogy csak na... Kibújt akkor Jakab úrból a kőkemény jobbos. Most hol van a sokat hangoztatott civil kurázsi?
Szerintem is Miskolczi Katalina legaktívabb ellenzéki képviselő. Ő elsősorban a saját körzetével foglalkozik, és eléggé eredményesen. Talán még Döcsakovszkyt és Varga Lászlót lehet aktivotásban említani.
Sajnos minden megállapításoddal nem tudok vitatkozni. Bizony több munkát kellene befektetni a disznóságok feltárásába, és a következményeik megszervezésébe.
Megpróbálom felpiszkálni ezirányú tevékenységüket. Talán valamennyire sikerül.
Miskolci Katalin egyébként sokat interpellál, és ezek valóban gyakorlatiasak, a lakosság napi életével kapcsolatosak.
Azonban való igaz, hogy a képviselőknek kicsit mélyebben kellene vájkálniuk a közpénzek felhasználásának módjára vonatkozóan. Nagyon úgy néz ki, hogy a közgyűlés befejeztével "leteszik a lantot", majd azt csak a következő kezdetekor veszik fel.
Látszik, hogy arra nem veszik a fáradságot, hogy napszámra turkáljanak az iratokban, pedig 20 milliárd felett bábáskodnak.
Ez is fontos, de mégis csak részletkérdés. Mint ellenzéki képviselő láthatná a lényeget is. Sőt a költségtérítéséért nem kellene megelégedni azzal, hogy leszavazzák. Ne haragudjon meg, de úgy néz ki, még örül is neki.
Kedves képviselő asszony, miért nem tesz feljelentést? Ha másért nem, akkor azért mert valaki elsíbolta a parkolót.
Tudjuk, hogy a sajtó-csinnadratta már véget ért a Gárdonyi Géza Általános Iskola tanuszodája körül. Talán így is megüti a városvezetés ingerküszöbét a következő probléma:
A mellékelt képen (ezt kivetítették a képviselőknek, itt a fórumon tudomásom szerint már szerepelt) jól látszik, hogy a tanuszoda mellett, az úszni járó gyerekekkel érkező buszok veszélyes módon kénytelenek megállni, a gyerekek biztonságos közlekedése nem biztosított. A beruházás és az épület számtalan hibája több interpelláció és előterjesztés tárgya lehet (lesz is bizonyára), de a veszélyhelyzet kiküszöbölése - különös tekintettel arra, hogy a gyermekeinkről van szó - egy napot sem várhat.
Mit kíván tenni Polgármester Úr a veszély haladéktalan elhárításáért?
Megjegyezném: pl. az aluljáró átvétele alkalmával mintaha sokkal aprólékosabb, nevezhető körültekintőbbnek is, lett volna a létesítmény átvétele. Most miért nem volt olyan fontos az alaposság?
Feloszlott a budaörsi uszoda tényfeltáró bizottság
Kiléptek a baloldali-liberális képviselők a budaörsi uszoda-sportcsarnok beruházást vizsgáló tényfeltáró bizottságból, és a jobboldali többségű képviselő-testület nem hosszabbította meg a bizottság mandátumát. Kilépők szerint egyértelművé vált ugyanis, hogy a grémium működése a Fidesz politikai propaganda céljait szolgálta, közpénzből. A bizottság működésére az elmúlt időszakra hatmillió forintot szavazott meg az önkormányzat. A baloldali-liberális képviselők számára azt követően vált egyértelművé, hogy a bizottság politikai célokat szolgál, hogy Nagy Tamás, a Fidesz helyi frakcióvezetője feljelentést tett hűtlen kezelés és csalás miatt az uszoda ügyében, majd mindenhol arról nyilatkozott, hogy a korábban SZDSZ-színekben indult polgármester felelőssége vizsgálandó az ügyben. Mint ismert, a budaörsi uszoda fővállalkozója a gazdasági válság miatt súlyos pénzügyi zavarba került. Amikor már látszottak a gondok, az egyébként a két fős jobboldali többségű képviselő-testület lehetővé tette, hogy ne az eredeti konstrukció szerint, utólag fizessenek a cégnek, hanem egy faktorcég bevonásával korábban pénzhez juthasson. Ez ugyanannak a Nagy Tamásnak az indítványára történt, aki most az ügyészséggel nyomoztatja, hogy miért fizetett hamarabb az önkormányzat, mint eredetileg kellett volna, és arról nyilatkozott több helyen, hogy milliárdos kár érte a várost. A valóság ezzel szemben az, hogy az uszoda eredeti vállalási árából, ami 3,5 milliárd forint volt, mindössze 2,5 milliárd forintot fizetett ki az önkormányzat, ami 70 százalékos kifizetést jelent. Ekkor az uszoda több független szakértő álláspontja szerint már 90-95 százalékos készültségben volt. A helyzet visszásságát jelzi az is, hogy a Baucont Zrt. 800 millió forintra perli Budaörs Város Önkormányzatát, mert szerintük pedig ennyivel kevesebbet fizetett számukra az önkormányzat, mint kellett volna. A számlák befogadásáról és a kifizetésekről egyébként minden esetben a képviselő-testület döntött, amely döntéseket a Polgármesteri Hivatal rendben végrehajtotta. Vagyis éppen a jobboldali képviselő-testületi többség akadályozhatta volna meg – Nagy Tamás vezetésével – bármikor a kifizetéseket, ha azokat törvénytelennek találta volna. A tényfeltáró bizottság feladata annak kivizsgálása lett volna, hogy miért nem készült el határidőre a beruházás és hogyan lehetne a jövőben elejét venni a hasonló helyzetek kialakulásának. A bizottság munkájának tárgyilagosságával kapcsolatban már korábban kételyeket ébresztett, hogy a polgármestert, aki nem állt kapcsolatban a Bauconttal, meg kívánták hallgatni, a jobboldali alpolgármestert viszont, aki ezzel szemben többször is tárgyalt velük, nem. A baloldali és liberális képviselők azonban csak most, a feljelentést követően döntöttek úgy, kilépnek a bizottságból, annak egyoldalú működése, s a megindult vizsgálat miatt. A testület mandátuma 2010. február 11-ével lejárt, és munkája meghosszabbításához még a jobboldalon sem sikerült többséget szerezni, ezért a vizsgálóbizottság feloszlott.