Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Úgy néz ki tali leszen október 15-én vagy 16-án (szo/v) Belgrádban! Jó idő esetén egy konvojt összehozhatnánk. Talán van 3-4 esetleg 5 hadrafogható autó ...
Ha meg nagyon nem találsz semmilyet, normális (pl. a Gates elfogadható) üzemanyagcsőből kell csinálni visszafolyócsövet. Elég sokáig bírja, próbáltam. Az elágazásokhoz meg fém vagy műanyag elosztókat kell tenni.
Az biztos, hogy tovább fogja bírni, mint a bontott.
Feri! Igen, mindenképp érdekel a belülről állítható tükör.. sőt, lehet hogy az ajtó kárpit is. Milyen szinű a kárpit?
Már csak azt kellene tudnom, h vajon a tükör miatt az ajtó belseje is más.. vagy csak a kárpitra van felfogatva a kis mozgatókar a bowdenekkel ?
Hát ez a polip helyzet elszomorító. Akkor nincs más, csak a bontottak vadászása?
Tulajdonképpen minden eladó lesz, ami nem egyezik a GS-el! Ebből kifolyólag van 2db belülről állítható tükröm is. Fekete házban, azt hiszem kék fogantyú kerettel és króm fogantyúval. Még ajtón van. Érdekel?
Arra kérnék minden érdeklődőt, hogy a postát mellőzzük, rengeteg problémám volt velük. Megértéseteket köszönöm! :)
Nem akarlak elkeseríteni, de a BX-hez kapható (made in Poland) polipok sem sokat érnek. Ha olyan jó minõségûk, mint az elsõ gólyaláb-visszafolyók, akkor a gyári élettartam törtrészét tudják csak.
Akkor inkább a bontott. Még akár BX-é is. Csak eredeti gyári legyen.
Hja, amúgy az már most látszik, hogy rengeteg felesleges, amúgy hibátlan kombi hátsó lámpát is örököltem, valamint jópár komplett műszerfalat (fordulatszám mérő nélküli-analóg időórásat, de fordulatszámmérőset is), jobb és baloldali kapcsolótömböt.. és egy kombi hátsó lökhárító harmadot is (talán jobb oldali, de megnézem, ha valakinek kell..)
Hmm.. akkor lehet hogy törzsvevő leszek Nálad Feri :)
5. ajtóval amúgy éppen jól állok, van 2db közepesen rozsdás piros és két nagyon szép (egy kék és egy barna).. és még tartalék üvegem is van. Sajna azt még nem próbáltam, h vajon a fűtőszálak működnek-e az új szerzeményekben.. de nagy csoda lenne, ha véletlenül igen :)
Ami most fejtörést okoz, az első ajtók témája, ugyanis a pallas-omon a szétmálott gyári ajtók helyett hibátlan special ajtók lettek feltéve. De ha már pallas, akkor szeretnék rá menő, belülről állíthatós tükröket tenni. De sajna sem tükröm nincs (se special, se pallas).. sem azt nem tudom, h hogy menne az fel a special ajtóra.
A másik gondom, hogy épp szállítás közben repedt el a hidró visszafolyó gumicsövem a tartály közelében (a polip cső). De abból nem hiszem hogy érdemes lenne bontottal kísérletezni..hacsak nincs kéznél valami nagyon jó állapotú. East-Westék már tavaly megvigasztaltak, h GSA-hoz nincs náluk új.. de vegyem meg bátran a BX-ét tizensok ezerért és barkácsoljak házilag. Hát köszi :)
Az eddigi autóimon Solex karbik voltak, amit elég jól kiismertem már.. de ezen most Weber van és ijesztően sok csőcsonkot látok szabadon meredezni, valami nem teljesen kerek a szívató környékén sem...valamint van pár alkatrésze, amit még nem tudtam hová tenni.. szóval lesz még ezzel is tennivalóm.
Végül megosztanék két apró kincset aminek igazán örültem:
Úgy döntöttem, hogy felszámolom a GSA alkatrészbázisomat és csak a GS-re koncentrálok. Értelemszerűen Titeket kérdezlek meg elsőnek egy-egy alkatrész felől, hogy van-e rá kereslet :)
Első körben van egy barna csupasz 5. ajtóm, üveg nélkül. nagyon szép állapotban van. 1-2 pici rozsda van rajta.
De a mai nap is nagy nap volt: megérkezett végre a Pallasom. Nagyon szép állapotban van ..de lesz vele munka bőven, amire újra az utakat fogja járni... Íme néhány kép:
Azt sajna én sem tudom, innen Budapestről, h Szegeden hol töltenek.. de talán GSDriver tud segíteni..
300 kiló meg sem kottyan egy GSA-nak.. az csak 3 megtermett ember súlya. Én rendszeresen szállítok vele ennyit.. sőt utánfutózni is szoktam, ha valami komolyabbat kell cuccolni.
Két hete éppen a tesóm néhai autóját szállítottuk a végső nyughelyére..
Nekem akkor kattogott mint az ébresztőóra mikor tele lett pakolva a csomagtartó kábé 300 kilóval... :D Aztán mikor fölemelt már nem volt gond. Lehet azért, hogy ezek az akciók se tesznek túl jót neki. Van itthon néhány darab összeszedek néhány jóképűt. Csak nemtudom itt szegeden mennyiért töltenek, meg hol?
Elég szerencsétlenül kezdődött a gömbtöltés, mert kiderült, h átszakadt a membrán, így nem lehetett tölteni. Sőt, a bontott gömb, amit a biztonság kedvéért vittem magammal szintén rossz volt :(
Nagy szerencsémre a szervízben akadt még egy használható darab, amit frissen töltve, szereléssel együtt 4k HUF ellenében megkaptam. Azóta újra rendesen megy az autóm, nincs 5-6 másodpercenként kattogás :)
Köszi Tiber! Erre gondoltam én is. A váltócserénél ezt is fölteszem a teendők közé... Egyébként az egyikkel már jártam úgy, hogy egyszercsak totál bekeményített. Na az érdekes volt! :D Várom az infót, hogy sikerült a központi gömb kérdés!
Aquabat! Sajna tapasztalatból már én is tudom, h ahogy fogy a gömbből a nyomás, úgy keményedik a rugózás..szélsőséges esetben pedig teljesen "lemerevedik" sajna erre is volt példa.
Én tavaly ősszel töltettem az első gömböket..és valamikor nyáron cseréltettem a két hátsót. Hatalmas élmény volt mikor a golf-os pattogás után újra úgy ment, ahogy egy citroenhez illik :D
Nekem most a központi gömböm hagyhatta el magát, mert folyamatosan kattog a hidraulika. Holnap viszem is töltetni, nem egészséges az ilyesmi.
A helyzet az, hogy amikor először megláttam, nem voltam szétzuhanva... :S Az bográcsfödőkkel sokkal jobban néz ki! Szerintem. Plusz úgy lett centírozva, hogy a külső felén egyáltalán nem lett ragasztva súly. Van ilyen beállítás szerintem az összes gumis gépen. A ráütős eleve ki volt zárva, főleg kívülre! Brrrrr! Jók is lettek. Aztán. A hátsónál a portárcsa ért bele a belső félre ragasztott súlyokra. Le is esett mint. Nagyon kevés hely van, az évek alatt meg megélt néhány szerelést nem is biztos, hogy kerek. Na mindegy. Azért meggurítom. Aha... Kanyarban a belső részre ragasztott súlyok értek bele valamibe mert , hogy mibe nem derült ki egyértelműen. Érdekes. A felnikupakok úgy lettek esztergálva aluminiumból, hogy egyforma legyen a felni anyagával. Amiket persze megpolíroztam. A gyári műanyag az életben nem lett volna olyan színű. A jobb oldalt a féltengelycsavar eltartotta egy kicsit, ezzel is tornázni kellett egy hangyányit... A lényeg, izgalmas volt! :D
Most levettem őket amíg kitalálom, hogy lesz a legjobb. Holna esküvőre megyünk, úgyhogy visszaraktam a Pallas dísztárcsákat.
Egy kérdés. Ha fogy a gáz a gömbökből akkor először keményebb lesz a futómű igaz? Komolyan néha úgy érzem egy Astra is kisebb döccenővel megy át a fekvőrendőrön! A CD-tár is megakad ami külön elszomorít... :( Hogy hangosítsam így nyugodtan föl a Roxette-Joyride c. számát?!? :D
Nem rossz, bárcsak elmenne annyiért. Én eddig "mezei" GS-t (nem limitált széria vagy Birotor) sosem láttam elkelni 2-3 ezer euro felett, ezért lepett meg a 6 ezret meghaladó vételár.
Egy kis alaktrészbörze.. van közte GS műszeregység, GSA bal oldali "bajuszkapcsoló", és GSA műszeregység.. árat nem tudok, akit érdekel jelentkezzen az elérhetőségeken! de azért leírom, hátha megint eltűnik a hirdetés, mint a múltkori pécsi GS-nél... "
Hali nézz szét hátha érdekel valami!Írd meg mennyit vagy mit adsz érte! Régió:Heves megye